بازدید 7914
۲

ابتلای ۷ عضو هیات علمی دانشگاه امیرکبیر به کرونا

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: حدود ۷ نفر از اعضای هیات علمی به کرونا مبتلا شدند، اما خوشبختانه بهبود پیدا کردند و در این زمینه فوتی نداشتیم.
کد خبر: ۱۰۵۱۸۱۵
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۱ 14 May 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از ایلنا، شکرالله مغانی" معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در گفتگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص شرایط پذیرش دانشجویان در خوابگاه‌ها بیان کرد: خوابگاه دانشگاه صنعتی امیرکبیر با در نظر گرفتن پروتکل‌ها و محدودیت‌ها حدود ۹۰۰ هزار ظرفیت دارد، اما در این مجموعه فعلا ۷۰۰ نفر دانشجو حضور دارند.

وی در ادامه به فازبندی خوابگاه‌ها اشاره کرد و گفت: پذیرش در خوابگاه‌ها به صورت فازبندی است و هر ۴۵ روز یکبار پذیرش دانشجویان بررسی می‌شود. یعنی آن‌هایی که کار تحقیقاتی و پژوهشی خود را به اتمام رسانده‌اند، می روند و افراد دیگر پذیرفته می‌شوند.

وی ادامه داد: در چند هفته اخیر به خاطر شیوع کرونا و وضعیت قرمز استان تهران، پذیرش اضافه‌تری در حوزه خوابگاه‌ها اعمال نشده است. بعد از اتمام هر فاز، دانشجویان از طریق پورتال آموزشی معرفی می‌شوند و آنهایی که دارای شرایط هستند، پذیرفته خواهند شد تا سقفی که برای خوابگاه در نظر گرفته شده، پر شود.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در پاسخ به این سوال که با توجه به اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا در خصوص عبور از قله پیک چهارم، در فاز جدید پذیرش دانشجو در خوابگاه‌ها آیا ظرفیت‌ها افزایش پیدا خواهد؟ گفت: حتما همینطور خواهد بود. اگر شرایط از وضعیت قرمز خارج شود ما تا جایی که ظرفیت اتاق‌های تک نفره اجازه بدهد پذیرش خواهیم کرد.

مغانی در ادامه گفت: لازم به ذکر است که پیش از دریافت خوابگاه باید شرایط آموزشی دانشجویان هم این اجازه را به آن‌ها بدهد یعنی با تایید استاد راهنما باشد. دانشجویانی که بیشتر درخواست خوابگاه می‌دهند برای انجام روند پروژه‌های تجربی است. اگر شرایط مطلوب باشد ما می‌توانیم ظرفیت خوابگاه‌هایمان را تکمیل کنیم.

وی خاطرنشان کرد: پیش از این اتاق‌های ما در خوابگاه‌ها دو یا سه نفره بود، اما اکنون به دلیل شیوع کرونا تمام اتاق‌ها یک نفره هستند و ظرفیت ما از ۵ هزار نفر به هزار نفر کاهش پیدا کرده است.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در پاسخ به این سوال که آیا در این مدتی که کشور در وضعیت قرمز قرار داشته، دانشجویی در خوابگاه مبتلا به کرونا شده است؟ گفت: خیر، طبق پرس و جوهایی که طی این چند هفته انجام شده، مورد مشکوک و یا فوتی نداشته‌ایم.

مغانی در ادامه گفت: بعد از تایید مراحل آموزشی، آخرین شرطِ مستقر شدن دانشجویان در اتاق‌های خوابگاه، تست پی سی آر منفی است. در واقع زمانی که دانشجویان برای ثبت نام فاز جدید از شهرهای خود باز می‌گردند باید تست پی سی آر انجام دهند.

وی بیان کرد: علاوه بر اینکه برای ورود در ابتدای هر فاز باید تست پی سی آر از دانشجویان گرفته شود، هر دو هفته یکبار هم چکاب خواهند شد تا یقین حاصل شود کسی علائم مشکوکی نداشته است.

مغانی در پاسخ به این سوال که آیا به پایشی مبنی بر میزان ابتلای دانشجویان به کرونا داشته‌اید؟ گفت: در چند ماه اخیر در میان دانشجویان خوابگاهی مشکلی نداشتیم، اما اطلاعی از دانشجویانی که اکنون در شهرستان‌ها هستند و آموزش مجازی را می‌گذرانند، نداریم.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به ابتلای برخی اعضای هیات علمی به کووید ۱۹گفت: طی این مدت از میان اساتید حدود ۷ نفر از اعضای هیات علمی به کرونا مبتلا شدند اما خوشبختانه بهبود پیدا کردند و در این زمینه فوتی نداشتیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۲
توی همه دانشگاهها چندین عضو هیات علمی کرونا گرفته اند اما مثل امیرکبیر ندید بدید نبوده اند.
از این خبر مطمین هستید؟ من کارمند دانشگاه هستم به جرات می گویم از 15 اسفند سال 1398 تا امروز هیات علمی ها پایشان را به دانشگاه نگذاشته اند مگر اینکه پست و مقامی داشته اند و مجبور شده اند بیان و در همین مدت تا به الان یکبار 30 درصد یکبار 25 درصد و یکبار 60 درصد(در حال انجام) افزایش حقوق داشته اند
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر
آخرین اخبار