بازدید 15644

بی‌توجهی مردم به ممنوعیت سفر در تعطیلات عید فطر

در حالی روز گذشته محورهای مواصلاتی کشور با ترافیک نیمه سنگین و سنگینی مواجه شد که قرار بود ممنوعیت‌های ورود و خروج از استان‌های کشور اعمال شود و مشخص نیست چرا مردم در موج چهارم کرونا به این ممنوعیت بی‌توجه هستند و چرا این مصوبات اجرایی نمی‌شود.
کد خبر: ۱۰۵۱۴۵۲
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۲ 12 May 2021

عکس آرشیوی است

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا مقرر شده بود تا از ساعت ۱۲ ظهر روز گذشته (۲۱ مهر ماه) تا ساعت ۱۲ شنبه ۲۵ اردیبهشت ورود و خروج بین همه ‌استان ها ممنوع شود و بر این اساس کسی نتواند در این روزها و ساعات به سفر برود. و مسئولان مختلفی از جمله محمد اسلامی - وزیر راه و شهرسازی- از مردم خواستند تا فعلا به سفر نروند.

وی گفته بود: با توجه به وضعیت شیوع ویروس کرونا از همه مردم می‌خواهیم خویشتن‌داری و صبوری بیشتری کرده و از هر گونه سفرهای غیر ضرور خودداری کنند تا واکسیناسیون هر چه سریعتر انجام شود و شرایط کشور از این نظر متعادل‌تر شود.

این در حالی بود که محورهای مواصلاتی کشور به ویژه جاده‌های شمالی شاهد ترافیک نیمه‌سنگین و سنگینی از همان ساعات اولیه اجرای طرح ممنوعیت تردد و ورود خروج از استان‌ها، بود.

بر اساس گزارش مرکز مدیریت راه‌های کشور در ساعت ۱۳ روز گذشته (۲۱ اردیبهشت ماه) ترافیک نیمه سنگینی در محورهای هراز (در مسیر جنوب به شمال و محدوده پلور)، محور چالوس در مسیر جنوب به شمال و محدوده‌های بیلقان و کندوان، محور فیروزکوه در مسیر جنوب به شمال و محدوده دماوند و آزادراه قزوین - کرج - تهران حدفاصل پل فردیس تا پل کلاک مشاهده شد و این وضعیت تا ساعت ۲۱ ادامه پیدا کرد.

البته در این ساعات ترافیک سنگین هم گزارش شد! چرا که مرکز مدیریت راه‌های کشور ساعت ۲۱ شب گذشته درباره آخرین وضعیت محورهای شمالی گزارش داد که ترافیک سنگینی در محور چالوس در مسیر جنوب به شمال و محدوده‌های بیلقان، محور هراز مسیر (جنوب به شمال) محدوده های پلور و آب اسک، محور فیروزکوه و آزادراه تهران - شمال و آزادراه قزوین - رشت (رفت و برگشت) رخ داده است و مشخص نیست که این حجم از سفر و ترددهای بین استانی در ساعات اولیه اعمال ممنوعیت‌های کرونایی جدید چگونه رخ داده است و مردم چرا به این ممنوعیت‌های تردد بی توجهی می‌کنند.

مسئولان و ناظران اجرای این مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا کجا هستند و چرا از این سفرهایی که موج چهارم کرونا و سه رقمی شدن آمار جانباختگان را (البته به عنوان یکی از عوامل اصلی انتقال و جابه‌جایی ویروس) به ایران تحمیل کرد، جلوگیری نمی‌شود؟

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۵
انتشار یافته: ۱۷
نکته اول اینه همه کشورها دارند به اتمام واکسیناسیون می رسند و اوضاع آروم شده اما ما تازه 75 ساله ها قراره واکسن بزنند..بی لیاقتی بی تدبیری و فدا کردن مردم برای لجایج سیاسی و منافع اقتصادی آقایون باعث این مشکلات شده
دوم چطور سفر با اتوبوس عمومی و هواپیما و قطار که احتمال بیماری زایی در آنها بیشتره آزاده ولی با خودرو شخصی از منزل افراد به اقامتگاه شخصیشون ممنوعه! کدام ایمن تره؟ با یک بام و دو هوا نمیشه اوضاع رو کنترل کرد
ممنوع کردن تردد فقط با خودرو شخصی در حالی که حمل و نقل های عمومی کاملا فعال هستند !!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
کلا دلقک بازی واسه نونه
مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا مقرر شده بود تا از ساعت ۱۲ ظهر روز گذشته (۲۱ مهر ماه)!!!!!!!!! اصلاح کنید/
همه صحبتهایی که دوستان فرمودند درست، اما یک علت بزرگ، بی اعتمادی هست که نسبت به مسئولین بوجود اومده
دیگه هیچکس به حرفهاشون گوش نمیده، حتی اگه از سر دلسوزی باشه
به ارتفاعات نروند این دو روز آذرخش دارد
واکسناشون رو زدند که دارن میرن سفر!!!!
بهترین کاری که مردم میتوانند بکنند همین دهن کجی به مصوبات دولت بی عرضه پر توقع است
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۱۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
امیدوارم همین بی توجهی را وقتی که در تخت بیمارستان بخاطر کرونا بستری هستند هم نشان بدهند که شک دارم اینگونه باشد بلکه در ان حالت تقاضای ترحم خواهند داشت
مردم دیگه به حرفهای مسئولین بی اعتماد شدند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
اعتماد داشتن یانداشتن بخطرانداختن جان خودشان
این جمعیتی که میبینی به مسافرت میروند بدون شک همه اشان ماهواره بین هستند وتلویزیون ایران را نگاه نمی کنند به همین خاطر از اطلاعیه وممنوعیت سفر اطلاع ندارند در غیر اینصور ت این جماعت جزو ولا یشعرون هستند که متاسفم این از اعلامات جهان سوم است که هیچ وقت اخلاق مدار نمیشوند
نهایت بی شعوری و نفهمی
از ماست که بر ماست.
از نشانه های جهان سوم بودن یعنی همین که خودمون به خودمون رحم نمی کنیم. بعد انتظار داریم مسئولین و دیگران به فکر ما باشند. باعث تاسف هست. جاده باز باشه، سفر هوایی کنسل نشه، حمل و نقل عمومی برای سفر در دسترس باشه. پس شعور خودمون کجا رفته؟؟؟؟؟
مگه آدم باشعور و عاقل خودش رو توی چاه میندازه؟؟؟؟ باز بودن راه، سفر هوایی و یا ... همون چاهه و ......
سلام

از طرفی میان ترددها را ممنوع می کنن و از طرف دیگر مدارس را باز می کنن خوب معلومه دیگه کسی رعایت نمی کنه
میگه اگه خطری بود مدارس برای امتحانات باز نمی شد
سفر با اتوبوس که 44 نفر مسافر دارد آزاد است ولی با ماشین شخصی ممنوع
بی اعتماد باشند یا نه دهن کجی بکنند یا خیر در نهایت کرونا گریبان خودشان را خواهد گرفت ان موقع برای دهن کجی کمی مشکل خواهند داشت چون با ماسک اکسیژن در صورت نمی توان دهن کجی کرد
دولت از خداشه که مردم برن مسافرت . چون جریمه میکنه و کسری بودجه رو جبران میکنه
چون پول توو جریمه کردن مردمه
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر
آخرین اخبار