بازدید 11087
۹
کیوسک بین الملل تابناک

آغاز مانور بزرگ نظامی ژاپن با فرانسه و آمریکا / افشاگری درباره نقش انگلیس در حمله به کنسولگری ایران در کربلا/ رهگیری چهار هواپیمای جاسوسی ناتو توسط جنگنده‌های روسیه/ حمله سایبری به خط انتقال سوخت آمریکا

آغاز مانور بزرگ نظامی ژاپن با فرانسه و آمریکا، افشاگری درباره نقش انگلیس در حمله به کنسولگری ایران در کربلا، رهگیری چهار هواپیمای جاسوسی ناتو توسط جنگنده‌های روسیه، حمله سایبری به خط انتقال سوخت آمریکا و کشته شدن ۱۵۷ عضو گروه طالبان در حملات آمریکا از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۰۵۱۳۲۷
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۹ 11 May 2021

آغاز مانور بزرگ نظامی ژاپن با فرانسه و آمریکا/ افشاگری درباره نقش انگلیس در حمله به کنسولگری ایران در کربلا/ رهگیری چهار هواپیمای جاسوسی ناتو توسط جنگنده‌های روسیه/ حمله سایبری به خط انتقال سوخت آمریکا

کیوسک بین الملل تابناک: آغاز مانور بزرگ نظامی ژاپن با فرانسه و آمریکا، افشاگری درباره نقش انگلیس در حمله به کنسولگری ایران در کربلا، رهگیری چهار هواپیمای جاسوسی ناتو توسط جنگنده‌های روسیه، حمله سایبری به خط انتقال سوخت آمریکا و کشته شدن ۱۵۷ عضو گروه طالبان در حملات آمریکا از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

آغاز مانور بزرگ نظامی ژاپن با فرانسه و آمریکا

وزیر دفاع ژاپن گفت، یک مانور نظامی زمینی بزرگ میان نیروهای مسلح ژاپن، فرانسه و آمریکا از امروز سه شنبه در جنوب غرب ژاپن آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، نوبو کیشی، وزیر دفاع ژاپن در سخنانی که از یوتیوب پخش شد، گفت: مانور آرک ۲۱ (ARC۲۱) تا دوشنبه ادامه خواهد داشت. هدف توکیو گسترش همکاری دفاعی با دیگر کشورهای همفکر به غیر از آمریکاست.

آغاز مانور بزرگ نظامی ژاپن با فرانسه و آمریکا/ افشاگری درباره نقش انگلیس در حمله به کنسولگری ایران در کربلا/ رهگیری چهار هواپیمای جاسوسی ناتو توسط جنگنده‌های روسیه/ حمله سایبری به خط انتقال سوخت آمریکا

اولین مرحله سه روز به طول می‌انجامد و در جریان آن نیروها در پایگاه آینورا در ناگازاکی برای همکاری با یکدیگر در زمینه طراحی عملیاتی مستقر می شوند. آنها سپس در پایگاه آموزشی کیریشیما مستقر خواهند شد تا مانورهای جنگ شهری و عملیات آبی – خاکی داشته باشند.

این مانور در بحبوحه افزایش نفوذ چین در این منطقه برگزار می شود که هم توکیو و هم واشنگتن برای مقابله با آن تلاش می کنند.

افشاگری درباره نقش انگلیس در حمله به کنسولگری ایران در کربلا

دفتر سیاسی جنبش حزب الله عراق درباره حوادث اخیر در برابر سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در کربلای معلی بیانیه‌ای منتشر کرد.

شبکه خبری العهد ضمن نقل این بیانیه گزارش داد، نیروهای شرور و تخریبگر، بارها تلاش کردند که «از رهگذر تحریک گروه های فریب خورده و منحرف و فتنه‌گر، امنیت و ثبات ما را بر هم بزنند.»

در این بیانیه تأکید شد، این گروه ها می‌کوشند مردم عراق را وارد درگیری داخلی کنند و رخدادهای کربلا هم حاصل درگیری و رقابت و تسویه حساب میان گروه های توطئه‌گر و گروه هایی است که جوانان عراق را به کام مرگ می‌کشانند.

آغاز مانور بزرگ نظامی ژاپن با فرانسه و آمریکا/ افشاگری درباره نقش انگلیس در حمله به کنسولگری ایران در کربلا/ رهگیری چهار هواپیمای جاسوسی ناتو توسط جنگنده‌های روسیه/ حمله سایبری به خط انتقال سوخت آمریکا

بر اساس این بیانیه، هدف این گروه ها، بهره‌برداری از خون این افراد برای اهداف پلیدشان است، زیرا به این نتیجه قطعی رسیدند که احزاب دست‌پروده آنان، در تغییر معادله انتخابات آتی شکست خوردند.

حزب الله عراق ادامه داد، این گروه ها درک کردند که رسوایی بزرگ انتخاباتی در انتظارشان است و برای تخریب انتخابات و ایجاد هرج‌ومرج، تحرکاتی انجام می‌دهند تا بتوانند مانع برگزاری آن شوند.

این جنبش خاطرنشان کرد، حمله به دفاتر بعثه حج و زیارت ایران که در راستای تسهیل زیارت عتبات فعالیت می‌کند و آتش زدن پرچمی که لفظ جلاله خداوند را در خود داشت، گروه هایی را رسوا می‌کند که در پس آن قرار دارند.

در این بیانیه آمده است، این گروه ها، مقدس بودن شهر کربلا را در نظر نگرفتند و تلاش کردند که آن را به سمت هرج‌ومرج و تخریب سوق دهند، ولی فراموش کردند که فرزندان غیور عراق آماده دفاع از شهر و مقدسات خود هستند.

بر اساس این بیانیه، این جوان ها آمادگی دارند تمام کسانی را نابود کنند که در پی فتنه‌افروزی و خرابکاری در استان های مرکزی و جنوبی هستند و دشمنان نیز نباید خیال کنند که «ما از آنچه انجام می‌دهند، غافل هستیم.»

کتائب حزب الله با بیان اینکه ملت عراق را در جریان این حقایق قرار خواهند داد، تأکید کرد، این توطئه در سفارتخانه‌های انگلیس در بغداد و بیروت طراحی شده است.

این جنبش در پایان خاطرنشان کرد، این کشور استعمارگر و همه ابرقدرتها باید هزینه این اقدام را بدهند.

رهگیری چهار هواپیمای جاسوسی ناتو توسط جنگنده‌های روسیه

وزارت دفاع روسیه سه شنبه اعلام کرد، جنگنده‌های این کشور در ۲۴ ساعت گذشته، چهار فروند هواپیمای کشور‌های عضو ناتو را نزدیک‌های مرز‌های این کشور رهگیری کردند.

به گزارش «اسپوتنیک» یک فروند جنگنده «میگ -۳۱» سه شنبه یک فروند هواپیمای نیروی هوایی نروژ را بر فراز دریای بارنتس رهگیری کرد. این چهارمین مورد از اینگونه ماموریت در ۲۴ ساعت گذشته بود.

آغاز مانور بزرگ نظامی ژاپن با فرانسه و آمریکا/ افشاگری درباره نقش انگلیس در حمله به کنسولگری ایران در کربلا/ رهگیری چهار هواپیمای جاسوسی ناتو توسط جنگنده‌های روسیه/ حمله سایبری به خط انتقال سوخت آمریکا

وزارت دفاع روسیه در این زمینه اعلام کرد، به دنبال تشخیص واحد‌های راداری مبنی بر تلاش یک فروند هواپیمای «پی -۳ اریون» نروژ برای عبور غیرقانونی از مرز‌های هوایی، یک فروند جنگنده میگ ۳۱ ناوگان شمالی روسیه با پرواز سریع موفق به شناسایی و رهگیری این جت شد و آن را بر فراز آب‌های دریای بارنتس همراهی کرد.

در سه مورد قبلی جنگنده «سوخو-۳۰» روسیه سه هواپیمای جاسوسی فرانسه را بر فراز دریای سیاه رهگیری کرد. وزارت دفاع روسیه از بازگشت سالم جنگنده‌های خود به پایگاه‌های مورد نظر پس از انجام موفق این ماموریت خبر داد.

آمریکا و متحدان این کشور با پرواز در مرز‌های روسیه سعی در جمع آوری اطلاعات از تحرکات نظامی روسیه دارند که بار‌ها با پاسخ به موقع ناوگان هوایی روسیه مواجه شده اند.

اخیرا نیز رسانه‌ها از استقرار و آماده باش جنگنده‌های ارتقا یافته میگ-۳۱ نیروی هوایی روسیه در شمال این کشور جهت دفع هرگونه تجاوز خبر دادند. به نوشته وبگاه «بارنتس آبزرور» جنگنده‌های فراصوت میگ-۳۱ روسیه در «نوایا زیملا» پایگاه هوایی این کشور در منقطه دورافتاده در شمال روسیه در آماده باش رزمی هستند.

هواپیما‌های ناتو از اواخر سال ۲۰۲۰ پرواز‌های شناسایی خود را نزدیک مرز روسیه تشدید کرده اند. مسکو بار‌ها هشدار داده که چنین پرواز‌هایی توسط هواپیما‌های ایالات متحده و ناتو نزدیک مرز این کشور، خطر تشدید تنش را به همراه دارد.

حمله سایبری به خط انتقال سوخت آمریکا

حمله سایبری به بزرگترین خط لوله انتقال سوخت در آمریکا، آسیب‌پذیری زیرساخت‌های حیاتی این کشور را بیش از پیش آشکار کرده است.

خبرگزاری کوبایی پرنسا لاتینا در گزارشی برآمده از تحلیل منابع مختلف نوشت: حمله سایبری به بزرگترین خط لوله انرژی آمریکا حاکی از آسیب پذیری زیرساخت‌های حیاتی این کشور از نظر امنیت اطلاعاتی است.

«لوله نفتی کولونیال»، بزرگترین خط لوله انتقال سوخت آمریکا، روزانه ۲.۵ میلیون بشکه معادل ۴۵درصد از نیاز بنزین، دیزل، و سوخت مورد نیاز جت‌های ساحل شرقی آمریکا را تامین می‌کرد و از تگزاس تا نیویورک در جریان بود.

این خط لوله روز جمعه در پی حمله سایبری گروه هکر‌ها کاملا از کار افتاد و تلاش برای برقراری دوباره آن هنوز ادامه دارد.

آغاز مانور بزرگ نظامی ژاپن با فرانسه و آمریکا/ افشاگری درباره نقش انگلیس در حمله به کنسولگری ایران در کربلا/ رهگیری چهار هواپیمای جاسوسی ناتو توسط جنگنده‌های روسیه/ حمله سایبری به خط انتقال سوخت آمریکا

دولت آمریکا روز یکشنبه در پی حمله سایبری باج‌افزارها به بزرگترین لوله نفتی این کشور، اعلام وضعیت اضطراری کرد.

باج افزار نوعی حمله سایبری است، در آن، هکرها معمولاً با رمزگذاری داده ها، سیستم های رایانه ای را قفل می کنند و سپس برای رمزگشایی آنها باج زیادی می خواهند. براساس اطلاعات رسانه های غربی، این حمله از سوی باند تبهکاری به نام دارکساید (DarkSide) صورت گرفته است.

خبرگزاری کوبا در تحلیل خود از آسیب پذیری زیرساخت های آمریکا، به نقل از روزنامه آمریکایی هیل نوشت: هکرها سیستم حمل و نقل سوخت آمریکا را به کلی از کار انداخته و بیش از ۱۰۰ گیگابایت از اطلاعات این خط انرژی را ربوده اند. در هم پیچیدن امنیت سایبری این خط انرژی، شرکت کولونیال را وادار به بستن ۵۵۰۰ مایل (نزدیک به ۹۰۰۰ کیلومتر) از خط لوله خود کرد تا از دستیابی هکرها به اطلاعات فناوری خود جلوگیری کند.

پرنسا لاتینا همچنین با اشاره به تحقیقات شرکت امنیت سایبری چک پوینت، درباره افزایش حملات سایبری اخیر به تاسیسات زیرساختی آمریکا خاطرنشان کرد: هکرها به طور میانگین ۲۷۰ بار در هفته، به دنبال حمله به شرکت های خدمات عمومی آمریکایی هستند. تشدید این حملات از ماه مارس (اسفند ۹۹) ۵۰ درصد بوده و به طور کلی از سال ۲۰۲۰ افزایش چشمگیری داشته اند.

«توبیاس ویتنی» معاون شرکت امنیت اطلاعات فورترس در زمینه راهکارهای امنیت انرژی نیز گفت: ضعف این بخش در برابر حمله سایبری را می توان به تمام بخش های زیرساختی حیاتی تعمیم داد. به عقیده وی، این اعلام خطری برای سایر بخش های صنعتی است و باید اقدامات احتیاطی لازم را در این زمینه انجام داد.

همچنین گروه سی اس سی، متشکل از قانونگذاران، مقامات و سران صنعتی آمریکا در سال گذشته گزارشی درباره تهدیدات سایبری برای زیرساخت های حیاتی این کشور به همراه توصیه های لازم تهیه کرد.

گروه سی اس سی هشدار داد: هر حمله سایبری آثار مخرب و آسیب های بلندمدتی به زیرساخت های حیاتی و نظام اقتصادی آمریکا وارد خواهد کرد.

کشته شدن ۱۵۷ عضو گروه طالبان در حملات آمریکا

وزارت دفاع افغانستان در اطلاعیه ای اعلام کرد در ۲۴ ساعت گذشته ۱۵۷ عضو گروه طالبان در مناطق مختلف این کشور کشته و ۹۹ تن دیگر هم زخمی شدند.

 در اطلاعیه وزارت دفاع افغانستان که امروز (سه شنبه ) منتشر شد، آمده است در درگیری و عملیات نیروهای افغان در استانهای لغمان، کنر، پکتیا، وردک، غزنی، زابل، هرات، فراه، بلخ، سمنگان، جوزجان، هلمند، نیمروز، تخار، کندز و بغلان ۲۶ تن ازتروریست ها دستگیر و مقداری زیادی مهمات ،سلاح و تجهیزات کشف و منهدم شد.

این اطلاعیه می افزاید همچنین در این مدت ۹۵ مین در مناطق مختلف کشور کشف و خنثی شد.

طی هفته گذشته درگیری نیروهای افغان و گروه طالبان در مناطق مختلف افغانستان از جمله استان های بغلان، غزنی، قندهار، هلمند، هرات و فراه بشدت ادامه دارد.

فرمانده ارتش افغانستان با بیان اینکه طالبان به هدف خود برای تصرف هفت استان کشور دست نیافت گفت که به این گروه خسارت زیادی وارد شده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۹
وسط گفت و گو ها بین ایران و غرب فقط همین کافی هست که گروه های عراقی به سفارت انگلیس و امریکا حمله کنند.
آره ، دقیقا معلوم بود که حمله به کنسولگری ایران در کربلا توسط انگلبسی ها سازمان دهی شده بود !!! چرا می خندید؟؟
یکی بهاین ژاپنیای زبون نفهم حالی کنه اینقدر روح مرحومو نذارن رو ویبره. خدارو خوش نمیاد. برن به اقتصادشون برسن
یک سوال برای من پیش آمد. حقوق اعضای دفتر سیاسی جنبش حزب الله عراق را به ریال می دهند یا به دلار؟
ابداع کننده حمله به سفارت خانه های کشور های دیگر ، ما بودیم
و حالا اینکار زشت و غیر قانونی ، یقه خودمان را گرفته
حالا شما چرا جای روسها این همه ذوق مرگ شدین؟
هر جای عالم فتنه ای برپاست باید به دنبال نقش انگلیس و روسیه و فرانسه و... بود
نه تنها در واکسیناسیون از اروپا و امریکا جلو خواهیم زد ، که حتی به انها کمک خواهیم کرد تا واکسیناسیون کشورهایشان رو به اتمام برسانند.
اگر میزان تاثیر واکسن انها ۵۰ تا ۹۰ درصد هست ، میزان تاثیر واکسن های ما بالای ۱۰۰ درصد هم هست ، حتی بعضی میگویند شاید هم ۱۰۰۰ درصد
مرگ بر انگلیس
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان