بازدید 17263
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا

افزایش ظرفیت تزریق واکسن در کشور به بیش از یک میلیون در روز/ شیوع کرونا در همه استان‌ها از جمله تهران، سیر نزولی را طی می‌کند/ اتصال بیش از ۴۰ دانشگاه به سامانه ثبت نام واکسن/ الگوی متفاوت واکسیناسیون در شهر‌ها و روستا‌های زیر ۲۰ هزار نفر

در آستانه به ثمر رسیدن آزمایش‌های بالینی واکسن‌های کرونای تولید داخل و آغاز تولید انبوه آنها، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا از افزایش ظرفیت تزریق واکسن در کشور خبر داد و تاکید کرد: به شدت دنبال این هستیم که گروه سالمندان را به سرعت واکسن بزنیم؛ در همین هفته که واکسن برسد واکسن ۷۵ سال‌ها را شروع می‌کنیم و بعد سراغ ۷۰ تا ۷۵ ساله‌ها می‌رویم.
کد خبر: ۱۰۵۱۲۶۳
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۶ 11 May 2021
تابناک اجتماعی
در آستانه به ثمر رسیدن آزمایش‌های بالینی واکسن‌های کرونای تولید داخل و آغاز تولید انبوه آنها، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا از افزایش ظرفیت تزریق واکسن در کشور خبر داد.

به گزارش «تابناک»؛ علیرضا رئیسی با تاکید بر اینکه خوشبختانه شیوع کرونا در همه استان‌ها از جمله تهران سیر نزولی را طی می‌کند، گفت: در تمام دنیا، واکسیناسیون کرونا اولویت اول قرار گرفته که این نکته امید بخش است؛ اما از لحاظ فراموش کردن رعایت پروتکل‌های بهداشتی به نوعی تهدید محسوب می‌شود که این خوب نیست. در حالی که رعایت پروتکل‌ها در کشور به زیر ۶۰ درصد رسیده، تا پایان کامل واکسیناسیون باید پروتکل‌ها رعایت شود.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا یادآور شد: بیشتر شهر‌ها در وضعیت نارنجی قرار گرفته اند و تعداد کمی قرمز محسوب می‌شوند. در آن شهر‌ها هم مشاغل گروه یک و دو اجازه فعالیت دریافت کرده‌اند، اما با اتاق اصناف هم توافق کردیم که در صورت تخلف، برخورد شدید صورت گیرد.

وی با تاکید بر اینکه به تعداد لازم واکسن برای افراد بالای ۸۰ ساله در اختیار دانشگاه‌ها قرار گرفته است، گفت: هم اکنون بیش از ۴۰ دانشگاه به سامانه‌ای که برای ثبت نام افراد بالای ۸۰ ساله طراحی شده، وصل شده‌اند که خوشبختانه در حال حاضر ۵۴ هزار نفر در این سامانه ثبت نام کرده اند که از امروز همه دانشگاه‌ها می‌توانند این تعداد را به پایگاه‌های جامع سلامت ارجاع دهند.
 
افزایش ظرفیت تزریق واکسن در کشور به بیش از یک میلیون در روز/ شیوع کرونا در همه استان‌ها از جمله تهران، سیر نزولی را طی می‌کند/ اتصال بیش از ۴۰ دانشگاه به سامانه ثبت نام واکسن/ الگوی متفاوت واکسیناسیون در شهر‌ها و روستا‌های زیر ۲۰ هزار نفر

رئیسی از روسای دانشگاه‌ها خواست در مراکز شهر‌های خود، مرکز تجمیع راه اندازی کرده و چهار پایگاه سلامت را به آن وصل کنند، چون تا یک سال درگیر واکسیناسیون هستیم و نمی‌توانیم تمام خدمات واحد بهداشتی را به واکسیناسیون اختصاص دهیم و سایر خدمات بر زمین بماند.

وی درباره این مراکز توضیح داد: بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، همه دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی و نظامی و غیرنظامی موظف هستند فضا‌ها را در اختیار ستاد قرار دهند؛ البته این مراکز پیش از این هم اعلام داوطلبی کرده بودند. با راه اندازی این مراکز تجمیع، امر واکسیناسیون تسریع و تسهیل و از سوی دیگر بزرگ و جا دار می‌شوند و رعایت پروتکل‌ها در آن صورت می‌گیرد.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا خاطرنشان کرد: جلسه‌ای هم با سازمان بسیج داشتیم و اعلام آمادگی برای اعزام نیرو جهت ثبت نام افراد کردند؛ در هر مرکز تجیمع، چهار تیم واکسیناسیون حضور خواهند داشت که تزریق واکسن توسط دانشحویان پزشکی و پرستاری و کادر درمان دوره دیده صورت می‌گیرد.

رئیسی همچنین در مورد روستا‌ها و شهر‌های زیر ۲۰ هزار تن هم یادآور شد: در این مناطق نیازی به این کار نیست چرا که صد درصد افراد در سامانه هستند و با یک نوبت دهی ساده توسط بهورز، می‌توان از ۶۵ سال به بالا واکسیناسیون انجام شود.

وی ضمن گلایه از اینکه در برخی دانشگاه ها، بی انضباطی در مورد واکسیناسیون غیر از هشتاد ساله دیده می‌شود، گفت، تاکید می‌کنیم تا زمانی که اعلام نشده به همان هشتاد ساله ها واکسن بزنند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، با بیان اینکه تامین و توزیع هر یک دانه واکسن، ساعت‌ها و روز‌ها کار می‌برد، خاطرنشان کرد: باید قدر این واکسن را بدانیم و آن را تبدیل به تهدید نکنیم و درست توزیع و تزریق کنیم.

رئیسی با تاکید بر اینکه در همین هفته که واکسن برسد واکسن ۷۵ سال‌ها را شروع می‌کنیم، توضیح داد: تعداد ۷۵ سال‌های ما حدود ۹۶۰ هزار نفر هستند. بعد از آن به سراغ ۷۰ تا ۷۵ ساله‌ها می‌رویم که بالای ۲ میلیون نفر هستند.

وی افزود: به شدت دنبال این هستیم که گروه سالمندان را به سرعت واکسن بزنیم؛ ضمن اینکه هر تیم واکسیناسیون در هر هشت دقیقه یک نفر را می‌تواند، واکسن بزند. پس یک تیم در هر مرکز تجمیع می‌تواند روزانه بیش از هزار واکسن تزریق کند که با احتساب ۲۶ هزار و ۹۰۰ تیم واکسیناسیون، این پتانسیل را در آینده خواهیم داشت که روزانه یک میلیون دوز واکسن تزریق شود.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا درباره پرداخت حق الزحمه تلاشگران واکسیناسیون هم توضیح داد: در ارتباط با بحث پرداخت حق الزحمه این عزیزان هم دستور العمل آماده کردیم، اما تاکید داریم مبادا تمام مراقبان سلامت از مراکز بهداشت را به مراکز تجمیع ارسال کنید و آنجا خالی بماند.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۰
ای بابا ! مشکل تیم نیست ها ! واکسنش رو تامین کن عمو جوووون !
این کاهش ناشی از کفایت و تدبیر شما نیست
ناشی از تاریخ و زمانه
این واکسن ها به چه کسانی وکجا زده میشوند چون ما هنوز در شهرستان بالای هشتاد ساله ها را نزده اند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
خدابیامرزدشون
واقعا اين دكترها رياضياتشان ضعيف است. فكر كرده كه تيم هايي كه در تمام كشور پخش است مي توانند بطور مساوي و نرمال واكسن تزريق كنند و x را در y ضرب كرده و به جواب رسيده!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
ضعیف تر از آنکه فکر می‌کنید: ۲۶۹۰۰ تیم و هریک هزار واکسن در روز میشود روزی نزدیک ۲۷ میلیون واکسن نه یک میلیون
باز هم وعده و حواله به آینده
همش اینده اینده. اقا بجنبین همش وعده میدن اینده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
اشتباهی منفی زدم
دیروز دکتر زالی فرمانده کرونای تهران اعلام کرد تهران صعودی
با هم هماهنگ باشید
شما در طول 5 ماهی که واکسیناسیون جهانی آغاز شده است توانستید تنها حدود یک میلیون دوز تزریق کنید و رتبه ایران در واکسیناسیون جهانی 125م است. حالا حرف روزی یک میلیون دوز را می زنید؟ چه می شود به شما گفت که قابل انتشار باشد؟
یا ما معنی نزولی رو نمیدونیم یا اقای دکتر روزه بهش فشار اورده اون ۱ بغل ۸ رو نمی بینه و فکر کرده امار ۸۰۰۰ نفره .
آیا این متن صحیحه : ضمن اینکه هر تیم واکسیناسیون در هر هشت دقیقه یک نفر را می‌تواند، واکسن بزند. پس یک تیم در هر مرکز تجمیع می‌تواند روزانه بیش از هزار واکسن تزریق کند

هر هشت دقیقه یک نفر؟؟؟؟
واکسن چینی که هیچ اثر بخشی نداره ارزونی خودتون
شما واکسن بیار من خودم میام کمکتون بکنیمش روزانه ۱ میلیون و ۳۰ دوز
اجازه ی سفر درنوروز، اشتباه بزرگی بود ...
بنده یک فرزند معلول ۲۴ ساله ازنوع خیلی شدید دارم که در منزل از ایشان با افتخار نگهداری می کنم آقای دکتر دانا وزیر محترم بهداشت سال گذشته فرمودند برای کمک به وسایل بهداشتی افراد معلول از نوع شدید وخیلی شدید ماهانه ۶۱۰ هزار تومان واریز می‌شود که هنوز یک ریال هم برای پسرم واریز نشده وبنده با حدود ۳۰ سال سابقه گرافیک کامپیوتر برای نگهداری از فرزندم خانه نشین شده ام ایشان ۷ قلم دارو مصرف می کند خواهشا فکری هم برای تزریق واکسن برای این افراد که در منزل نگهداری می شوند کنید.
فکر نمی کنید با این عجله تو زدن واکسن از کشورهای دیگه جلو می زنید. اینطور که حساب کردی تا هفته آینده ایران کاملآ واکسینه میشه .اون وقت واکسن داخل می مونه رو دستتون .
اساتید که در تعطیلات هستند واجب هستند یا کارگران و کارمندان بانک ها و کارکنان صنعت آب و برق نفت و ... که یک روز تعطیلی انها زندگی را غیر ممکن می کند
بر طبق برنامه سنی ، دانش آموزان در بهمن ماه واکسینه می شوند که این مغایر تشکیل حضوری کلاس های درس در سال اینده است . بهتر است دانش آموزان در شهریور ماه در مدارس خود واکسینه شوند.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار