بازدید 14901
کیوسک بین الملل تابناک

اعلام وضعیت اضطراری در چندین ایالت آمریکا به‌ دنبال حمله سایبری/ اعلام نهایی اسامی نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری سوریه/ انفجار در افغانستان با ده‌ها کشته و زخمی/ هشدار نظامیان فرانسه درباره محتمل بودن جنگ داخلی

اعلام وضعیت اضطراری در چندین ایالت آمریکا به‌ دنبال حمله سایبری، اعلام نهایی اسامی نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری سوریه، انفجار در افغانستان با ده‌ها کشته و زخمی، هشدار نظامیان فرانسه درباره محتمل بودن جنگ داخلی و رشد ۵۰ درصدی تجارت چین و آمریکا، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۰۵۱۰۷۱
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۸ 10 May 2021

اعلام وضعیت اضطراری در چندین ایالت آمریکا به‌دنبال حمله سایبری/ اعلام نهایی اسامی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری سوریه/ انفجار در افغانستان با ده‌ها کشته و زخمی/ هشدار نظامیان فرانسه درباره محتمل بودن جنگ داخلی

کیوسک بین الملل تابناک: اعلام وضعیت اضطراری در چندین ایالت آمریکا به‌ دنبال حمله سایبری، اعلام نهایی اسامی نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری سوریه، انفجار در افغانستان با ده‌ها کشته و زخمی، هشدار نظامیان فرانسه درباره محتمل بودن جنگ داخلی و رشد ۵۰ درصدی تجارت چین و آمریکا، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

اعلام وضعیت اضطراری در چندین ایالت آمریکا به‌دنبال حمله سایبری

حمله سایبری به بزرگترین خط لوله انتقال فرآورده های نفتی و سوخت در آمریکا، نگرانی‌هایی را برای مقامات این کشور به دنبال داشته و باعث شده تا واشنگتن وضعیت اضطراری منطقه ای در چند ایالت اعلام کند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، کاخ سفید همچنین روز گذشته اعلام کرد، در حال همکاری نزدیک با شرکت «کلونیال پایپ لاین» بزرگترین شرکت توزیع مواد پالایشی نفت در آمریکاست تا فعالیت این خط لوله انتقال کامل از سرگرفته شود.

حمله سایبری دو روز پیش به این تاسیسات زیربنایی مهم در امریکا منجر به بسته شدن بزرگترین خط انتقال فرآورده های نفتی، گاز و سوخت در این کشور شد.

همزمان با اینکه بیشتر فعالیت این خط لوله به دنبال حمله سایبری همچنان متوقف است، واشنگتن روز گذشته وضعیت اضطراری در چند ایالت اعلام کرد.

اعلام وضعیت اضطراری در چندین ایالت آمریکا به‌دنبال حمله سایبری/ اعلام نهایی اسامی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری سوریه/ انفجار در افغانستان با ده‌ها کشته و زخمی/ هشدار نظامیان فرانسه درباره محتمل بودن جنگ داخلی

خط لوله کلونیال پایپ لاین به طول پنج هزار و ۵۰۰ مایل بیش از هشت هزار و ۸۰۰ کیلومتر است.

در همین حال دولت آمریکا اعلام کرد: اعلام وضعیت اضطراری شرایط را برای لزوم انتقال فوری سوخت و دیگر فرآورده های نفتی به دنبال این حمله سایبری مهیا می کند.

این وضعیت اضطراری اجازه خواهد داد تا سوخت از طریق جاده ها به چند ایالت از جمله آلاباما، آرکانزاس، فلوریدا، جورجیا، لویزیانا، نیوجرسی، پنسیلوانیا، تنسه، تگزاس و ویرجینیا انتقال یابد.

شرکت کلونیال پایپ لاین اعلام کرده که بخش کوچکی از فعالیت انتقالش را از سرگرفته اما سیستم اصلی همچنان مانند سابق فعال نیست و اینکه این شرکت همچنان با نهادهای اعمال قانون و دیگر آژانس های فدرال در ارتباط نزدیک است.

این شرکت عنوان کرد که حفظ امنیت فعالیت ها در این خط لوله، انتقال سوخت و فرآورده های نفتی و همچنین ازسرگیری فعالیت ها از جمله اولویت های اصلی محسوب می شود.

در همین حال، جینا رایموندو، وزیر بازرگانی آمریکا به شبکه سی بی اس گفت که مقامات این کشور در حال تلاش برای جلوگیری از هر گونه اختلال در توزیع سوخت و فرآورده های نفتی در ایالات آمریکا هستند.

حمله سایبری به این خط لوله انتقال سوخت و فرآورده های نفتی در امریکا منجر به درخواست کارشناسان حوزه سایبری برای تقویت امور سایبری این کشور در برابر تهدیدهای آینده شد.

همزمان با افزایش بهای گاز در آمریکا به دنبال این حمله سایبری، تحلیلگران هشدار داده اند اگر فعالیت این خط لوله بزودی از سر گرفته نشود، بهای گاز حتی می تواند بیش از این افزایش یابد. بهای نفت نیز روز دوشنبه بیش از یک درصد افزایش یافت.

رویترز نیز گزارش داد به دنبال این حمله سایبری، شماری از قانونگذاران آمریکایی خواستار تقویت امور حفاظتی از تاسیسات زیربنایی مهم امور انرژی این کشور در برابر حملات سایبری شدند.

در حالی که تحقیقات دولت امریکا در مورد این حمله سایبری در مراحل اولیه است، یک مقام سابق آمریکایی و سه منبع آگاه در امور صنعتی این کشور مظنون هستند که هکرهای یک گروه حرفه ای جرائم سایبری به نام " دارک ساید" عامل آن باشند.

سناتور جمهوری خواه "بیل کسیدی" نیز اعلام کرد، قانونگذاران کنگره آماده همکاری بیشتر برای افزایش تدابیر امنیتی تاسیسات زیربنایی آمریکا در برابر حملات سایبری هستند.

اعلام نهایی اسامی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری سوریه

دادگاه عالی قانون اساسی سوریه امروز دوشنبه اسامی نهایی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری سانا، براساس این حکم "عبدالله سلوم عبدالله"، "بشار اسد" و "محمود احمد مرعی" نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری سوریه در سال ۲۰۲۱ هستند.

محمد جهاد اللحام، رئیس دادگاه عالی قانون اساسی سوریه در نشست خبری گفت، هیات کل این دادگاه، شش دادخواهی را که نامزدهای پست ریاست جمهوری به دادگاه ارائه کرده بودند، بررسی کرد.

وی افزود، دادگاه تصمیم گرفت همه این شکایات را به دلیل عدم ارائه هیچ مدرکی یا استدلالی رد کند.

اللحام ادامه داد: دادگاه کارزار انتخاباتی را برای نامزدها از ۱۶ تا ۲۴ ماه می تعیین کرده است و انتخابات ۲۶ همین ماه برگزار خواهد شد.

انفجار در افغانستان با ده‌ها کشته و زخمی

منابع محلی گزارش دادند، انفجار یک بمب کنار جاده‌ای در مسیر حرکت یک اتوبوس در ولایت زابل، واقع در جنوب افغانستان به کشته شدن ده‌ها تن انجامید. هم‌چنین وزارت بهداشت افغانستان از دومین انفجار طی ۲۴ ساعت گذشته در مسیر حرکت یک اتوبوس مسافربری این بار در ولایت مرکزی پروان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، به گفته منابع آگاه، انفجار در ولایت زابل در منطقه "شهر صفا" رخ داد و اکثر مسافران این اتوبوس کشته یا زخمی شده‌اند. منبع دیگری به اسپوتنیک گفت این انفجار جان ۱۶ تن را گرفته و چندین تن دیگر را زخمی کرده است.

ماه مارس یکسری انفجار هدفمند در مسیر حرکت اتوبوس‌ها در کابل، پایتخت افغانستان رخ داد. چندین تن از جمله کارکنان یک وزارتخانه کشته و ده‌ها تن دیگر زخمی شدند.

اعلام وضعیت اضطراری در چندین ایالت آمریکا به‌دنبال حمله سایبری/ اعلام نهایی اسامی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری سوریه/ انفجار در افغانستان با ده‌ها کشته و زخمی/ هشدار نظامیان فرانسه درباره محتمل بودن جنگ داخلی

در همین حال خبرگزاری رویترز از کشته شدن یازده تن در انفجار اخیر در زابل خبر داده است. سخنگوی فرماندار ولایت زابل گفت، این انفجار شامگاه یکشنبه رخ داده و ۴۱ تن از جمله زنان و کودکان زخمی شده‌اند و در وضعیت ناگوار به سر می‌برند.

در همین حال در انفجار دیگری که امروز در افغانستان و در ولایت پروان روی داد، دو غیرنظامی کشته و ۹ تن دیگر زخمی شدند؛ تاکنون هیچ گروهی مسئولیت انفجارهای اخیر را برعهده نگرفته است.

خشونت‌ها در افغانستان در هفته‌های اخیر پس از آنکه آمریکا اعلام کرد تا یازدهم سپتامبر از این کشور خارج می‌شود، افزایش یافته است. با این حال طالبان اواخر روز یکشنبه اعلام کرد، یک آتش‌بس سه روزه به مناسبت عید سعید فطر اعلام می‌کند.

روز شنبه نیز انفجار در مقابل یک مدرسه دخترانه در کابل به کشته و زخمی شدن ده ها تن که اکثرا محصل بودند، منجر شد. محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان در واکنش به این حمله سه‌شنبه را در سراسر کشور عزای عمومی اعلام کرده است.

هشدار نظامیان فرانسه درباره محتمل بودن جنگ داخلی

روز دوشنبه نظامیان مشغول به کار در ارتش فرانسه از نامه جمعی از نظامیان سابق این کشور درباره محتمل بودن وقوع جنگ داخلی در این کشور، اعلام حمایت کردند.

به نوشته «اسپوتنیک»، عده‌ای از نظامیان فرانسه، روز یکشنبه در نامه‌ای که خطاب به «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور این کشور در یکی از نشریات فرانسوی به چاپ رسید، هشدار دادند که عملکرد ضعیف امنیتی و سیاست‌های مقابله با آنچه افراط‌گرایی اسلامی نامیدند، زمینه را برای وقوع جنگ داخلی فراهم کرده است.

در نامه امضاکنندگان که اوایل اردیبهشت توسط کهنه‌سربازان فرانسوی منتشر شد، آمده است:‌ «این‌ها نیروهای مسنی هستند که افتخارات آن‌ها در هفته‌های اخیر زیر پا گذاشتید. این‌ها هزاران خدمتگزار به فرانسه هستند که با عقل سلیم این نامه را امضا کرده‌اند. این‌ها سربازانی هستند که بهترین‌ سال‌های عمر خود را برای دفاع از آزادی ما صرف کردند. شما با آن‌ها مانند شورشی رفتار کردید، در حالی که تنها خطای آن‌ها این بود که کشورشان را دوست داشته و برای سقوط آن سوگوارند.»

اعلام وضعیت اضطراری در چندین ایالت آمریکا به‌دنبال حمله سایبری/ اعلام نهایی اسامی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری سوریه/ انفجار در افغانستان با ده‌ها کشته و زخمی/ هشدار نظامیان فرانسه درباره محتمل بودن جنگ داخلی

این سربازان در حال خدمت، با اشاره به اینکه «شاهد بروز خشونت در شهرها و روستاهایمان هستیم» گفتند: «نفرت از فرانسه و تاریخ این کشور به یک هنجار تبدیل شده است.»

آن‌ها در نامه به ماکرون هشدار دادند، «جنگی داخلی در حال جوشیدن است و این را به‌  خوبی می‌دانید» و از مردم درخواست کردند میهن خود را نجات داده و تأکید کردند که «این‌ بار مساله بقای کشورمان مطرح است.»

طی ماه‌های اخیر، اسلام‌هراسی و اسلام ستیزی به یکی از سیاست‌های اصلی در دولت فرانسه تبدیل شده است و سیاست‌مداران این کشور، مسلمانان را به افراط‌گری متهم می‌کنند.

«ژان کاستکس» نخست‌وزیر و «فلورنس پرلی» وزیر دفاع فرانسه بدون محکوم کردن محتوای نامه اول که بخشی از آن علیه مسلمانان فرانسوی نوشته شده بود، مداخله این نظامیان بازنشسته در امور سیاسی را محکوم کردند.

به گفته یکی از مقامات سابق ارتش فرانسه، تاکنون هجده تن از نگارندگان این نامه شناسایی و تنبیه یا حتی اخراج خواهند شد.

با این حال «مارین لوپن» رهبر حزب راست‌گرای فرانسه در آن زمان از نامه نگارش شده توسط این کهنه‌‌سربازان حمایت کرده و آن‌ها را به عضویت در حزب خود دعوت کرد.

ظرف ماه‌های گذشته، تصویب قانونی در راستای افزایش حمایت از نیروهای پلیس، اعتراضات گسترده در شهرهای مختلف فرانسه را در پی داشته است.

این قانون چارچوب جدیدی را برای استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین به منظور اهداف نظارتی پلیس فراهم می‌کند و همچنین به مأمورانی که در حین خدمت نیستند، اجازه حمل سلاح در ملأعام را می‌دهد.

قانون امنیتی مذکور از زمان تصویب در مجلس ملی فرانسه در نوامبر گذشته، به دلیل محدود کردن آزادی عمومی و نقض قوانین حریم خصوصی، مورد انتقاد گسترده‌ای در داخل و خارج این کشور قرار گرفته است.

رشد ۵۰ درصدی تجارت چین و آمریکا

داده های گمرک ملی چین نشان می دهد، تجارت بین چین و آمریکا در چهار ماه نخست سال جاری میلادی ضمن حفظ روند رو به رشد، نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش روزنامه گلوبال چین، تجارت این کشور با آمریکا در بازه زمانی چهار ماه اول سال جاری میلادی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با رشد ۵۰.۳ درصدی همراه بوده و ارزشی معادل ۱.۴۴ میلیارد یوان (۲۲۲.۸ میلیارد دلار) پیدا کرده است؛ این آمار آمریکا را به سومین شریک تجاری بزرگ چین تبدیل کرد.

انجمن ملل جنوب شرق آسیا به نام «آ سه آن» و اقتصادهای اتحادیه اروپا دو شریک اول تجاری چین محسوب می شوند.

صادرات چین به آمریکا در این بازه زمانی ۴۹.۳ درصد و واردات این کشور از آمریکا ۵۳.۳ درصد رشد داشته است و مازاد تجاری چین با آمریکا با ارزش ۶۵۳.۸۹ میلیارد یوان، افزایشی ۴۷ درصدی را تجربه کرد.

«تیان یون» معاون انجمن عملیات اقتصادی پکن در مصاحبه با گلوبال تایمز تاکید کرده است که افزایش عظیم واردات و صادرات میان چین و آمریکا نشان دهنده وجود بازار تقاضای دو کشور است و ایجاد تعادل بین تجارت چین و آمریکا نیازمند این است که آمریکا بیشتر از اینکه به اعمال محدودیت در مسیر صادرات به چین بپردازد، به آزادسازی این محدودیت ها روی بیاورد.

«گائو لینگیون» کارشناس امور تجاری در آکادمی علوم اجتماعی پکن هم که روابط تجاری بین چین و آمریکا را به دقت تحت نظارت دارد، به گلوبال تایمز گفت که مازاد تجاری رو به رشد چین با آمریکا نشان می دهد، دلیل ذکر شده از سوی دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری سابق آمریکا برای جمع آوری تعرفه از چین، بی پایه تلقی می شود.

او گفت: یکی از دلایل افزایش صادرات چین به آمریکا تقاضای صادرات تجهیزات ضد اپیدمی کرونا در آمریکاست. از طرف دیگر، رشد واردات چین از آمریکا نیز به این دلیل است که چین در حال تکمیل اجرای فاز اول توافق تجاری بین پکن و واشنگتن است.

همزمان که دولت آمریکا از احتمال مذاکره با مقامات ارشد تجارت چین با محور مرور و بررسی فاز اول توافق تجاری بین پکن و واشنگتن خبر داده است، کارشناسان چینی به آمریکا تاکید کرده اند که بخشی از تعرفه های تنبیهی اعمال شده علیه کالاهای چینی را برای نشان دادن صداقت واشنگتن در اجرای هموار این توافق تجاری حذف کند.

تجارت میان چین و آمریکا در سه ماهه اول سال جاری میلادی با رشد قابل توجه ۶۱.۳ درصدی بر اساس معیار یوان، به ارزش ۱.۰۸ تریلیون یوان رسید.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۱۰
دیگه اماری از کرونا در امریکا نمیدید
اعلام نهایی اسامی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری سوریه

دادگاه عالی قانون اساسی سوریه امروز دوشنبه اسامی نهایی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری را اعلام کرد.
بیشتر جوک است
اسد و امسال حکومتهایی مثل اسد چه نیاز به انتخابات نمایشی دارند که هزینه و وقت مردمم بگیرند.یه تغییر ریز در قانون اساسی بدن و تا زمان مرگ در سمت خودشون بمونن
کالای چینی مزخرف ولی امریکا وارد می کنه گیر ملت دهن بینی افتادیم
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
،درجه یک و دو و و سه داره بیشتر شرکتها در چین امریکایی ولی با کارگر ارزون چینی شما حتی موبایل اپل هم مدین
چین هست ش ولی فقط کارگرش چینی بوده حتی ایکس باکس
ناشناس
| Ukraine |
۰۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
کالای چینی مزخرفه اما استانداردهای آمریکا برای ورود به کالا زمین تا آسمون با اینجا فرق داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
امريكا جنس درجه يك چيني وارد ميكنه نه مثل ما جنس درجه 3 چيني. .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
آخه تا ما هستیم کالای های مزخرف رو کجا بفرستند؟
افغانستانیا اونم شیعشون شهید نیستند!!!!فقط اهالی غزه شهیدند؟؟؟؟
خبر (اعلام نهایی اسامی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری سوریه) طنزه یا خبر جدی؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل