بازدید 8987
۲

ورود یک میلیون دُز واکسن کرونا تا هفته آینده

رییس جمعیت هلال احمر با اشاره به برنامه این سازمان برای واکسیناسیون اتباع خارجی، از ورود محموله جدید واکسن کرونا به کشور نهایتا تا اوایل هفته آینده خبر داد.
کد خبر: ۱۰۵۰۹۹۶
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۲ 10 May 2021

به گزارش «تابناک»، دکتر کریم همتی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به محموله‌های جدید واکسنی که قرار است از سوی جمعیت هلال احمر وارد کشور شود، گفت: بحث واکسن به این صورت است که جمعیت هلال احمر با همکاری وزارت بهداشت، ‌وزارت امور خارجه و سفرایمان تلاش می‌کند تا بتوانیم واکسن وارد کنیم. ان‌شاءالله اواخر این هفته یا اوایل هفته آینده قرار است یک میلیون دوز واکسن کرونا وارد کشور شود. همچنین تا خرداد ماه هم مقادیر قابل توجهی واکسن وارد کشور می‌شود.

وی درباره وضعیت واکسیناسیون اتباع خارجی که در کشورمان زندگی می‌کنند، اظهار کرد: درباره اتباع خارجی به فدراسیون و دفتر صلیب سرخ درخواست دادیم تا برای واکسیناسیون اتباع افغان کمک کرده و واکسن در اختیار ما قرار دهند. از ۴۰ میلیون دوز واکسنی که قرار شده فدراسیون برای مهاجرین و رانده‌شدگان کشورهای درگیر جنگ، اختصاص دهند، قرار شده سهمی را هم به ایران دهند. البته واکسن آن از سوی فدراسیون بین‌المللی هلال احمر فعلا فراهم نشده است، اما پیگیر موضوع هستیم.

همتی ادامه داد: در عین حال بخشی از کار هم که مربوط به اتباعی است که داخل ایران هستند، اما شناسنامه ندارند که قرار شد وزارت کشور کدهایی را به آنها اختصاص دهند که جزئیات این موضوع را وزارت بهداشت پیگیری می‌کند.

وی گفت: مشخصا در بحث اتباع خارجی و کمیساریای عالی پناهندگان، از سوی هلال احمر درخواست مکتوب دادیم که به محض اینکه واکسن‌شان فراهم شود، در اختیار ما هم قرار دهند تا ما هم به روند واکسیناسیون اتباع خارجی کمک کنیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۲
کلا دو میلیون تبعه خارجی هست فعلا یک میلیون واکسن اومده... برای هشتاد میلیون ایرانی تا حالا چند تا اومده؟؟ نمیدونه آدم چی بگه به به آقایون بر نخوره...
چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است..اول فکر هموطنان خودتونو کنید
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر