بازدید 7048
۱

تنها راه مقابله با ویروس‌های جهش یافته جدید

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به شناسایی مواردی از کرونای جهش یافته هندی و آفریقایی در کشور، گفت: استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی تنها راه پیشگیری است.
کد خبر: ۱۰۵۰۹۵۳
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۸ 10 May 2021

به گزارش «تابناک»، آبتین حیدرزاده در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه طی دو ماه گذشته شاهد شیوع ویروس جهش یافته انگلیسی هستند، اظهار کرد: این ویروس در استان گیلان نیز در حال چرخش است.

وی با بیان اینکه عمده بیماران کرونایی شناسایی و بستری شده در پیک چهارم از نوع کرونای انگلیسی بودند، افزود: در هفته‌های گذشته شاهد ویروس‌های جهش یافته جدیدی از نوع آفریقایی، هندی، هندی و کالیفرنیایی در استان‌های جنوبی و برخی استان‌های دیگر هستیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه اینها جهش‌های ویروس کرونایی اولیه هستند، گفت: این ویروس‌ها نیز همانند ویروس کرونای ووهان قابلیت انتقال از راه تنفس و ذرات معلق در هوا، سرفه و عطسه دارند.

وی مهم‌ترین راه پیشگیری از ابتلاء به این ویروس‌ها استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی و عدم حضور در تجمعات به ویژه در فضاهای بسته برشمرد و اضافه کرد: شهروندان باید از حضور در مهمانی‌ها و رستوران‌ها جدا خودداری کنند.

حیدرزاده در ادامه با اشاره به شناسایی ۱۲۰ بیمار نیازمند به بستری در بیمارستان‌های استان گیلان طی شبانه روز گذشته، گفت: در مجموع ۵۴۰ بیمار کرونایی در استان گیلان بستری هستند.

وی افزود: ۱۱۷ نفر از بیماران کرونایی شرایط وخیم داشته و در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان گیلان بستری هستند به همین دلیل خواهش ما از شهروندان جدی گرفتن کرونا و رعایت دستور العمل های بهداشتی است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان همچنین در ادامه از راه اندازی سامانه سلامت برای دریافت واکسن کرونا برای افراد بالای ۸۰ سال اشاره کرد و گفت: متولدان سال ۱۳۲۰ و قبل از آنکه تاکنون واکسن کرونا دریافت نکرده‌اند باید به سامانه salamat.gov.ir مراجعه و اطلاعات خود را ثبت کنند.

حیدرزاده ادامه داد: افراد زیر ۸۰ سال باید منتظر اعلام سخنگوی ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا برای ثبت اطلاعات در این سایت باشند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
فقط دارین توجیه میکنین که بی کفایتی خودتون توو تامین واکسن رو لاپوشانی کنین. تا چند سال مردم توو خونه بمونن و کار و کاسبیشون رو تعطیل کنن؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل