بازدید 4662
زمان پایان حریق قابل پیش‌بینی نیست

آتش در ارتفاعات دشتستان ادامه دارد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت: جهت کنترل آتش‌سوزی که از صبح امروز در ارتفاعات شهرستان دشتستان به وقوع پیوسته از کلیه ظرفیت‌های سازمانی و مردمی استفاده می‌کنیم.
کد خبر: ۱۰۵۰۶۵۰
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۸ 08 May 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، غلامرضا منتظری اظهار کرد: از ساعت ۶ صبح امروز به این سازمان اطلاع داده شد که در ارتفاعات "لَرده" در شرق شهر برازجان آتش سوزی ایجاد شده است. در اولین مرحله نیرو‌های مردمی و نیرو‌های یگان حفاظت اداره منابع طبیعی دشتستان وارد عمل شدند و به تدریج از سایر شهرستان‌ها نیز نیرو‌ها فراخوان شدند.

اعزام هلی‌کوپتر به منطقه

وی با اشاره به کوهستانی و صعب‌العبور بودن منطقه افزود: هم‌اکنون بیش از ۵۰ نیرو در ارتفاعات و تعدادی دیگر در کوهپایه مستقر هستند. هلی‌کوپتر نیز فراخوانی شده و در منطقه حضور دارد و در حال اعزام و هلی‌برن نیرو‌ها در ارتفاعات هستیم.

منتظری شرایط خاص این منطقه را از عوامل کند بودن سرعت عملیات و تشدید آتش‌سوزی عنوان کرد و گفت: شرایط جغرافیایی منطقه که شامل ارتفاع بیش از یک‌هزار متری ناحیه آسیب دیده، شیب تند و پوشش گیاهی نسبتاً متراکم که از نوع علوفه‌ای و جنگلی است (غالباً درخت بادام) عملیات کنترل حریق را با سختی مواجه کرده، اما با تلاشی که همکاران و همچنین جوامع محلی و نیرو‌های مردمی انجام می‌دهند تدریجاً این آتش‌سوزی مهار خواهد شد.

زمان پایان حریق قابل پیش‌بینی نیست

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر بیان کرد: هم اکنون پیش بینی دقیقی از زمان اتمام اطفاء حریق قابل اظهار نیست، اما ارزیابی دقیق از شدت آتش‌سوزی در حال انجام است و در ساعات آینده وسعت و شدت خسارات ارزیابی و اطلاع رسانی خواهد شد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر از همه ظرفیت‌ها در این عملیات استفاده می‌شود و خوشبختانه همکاری جوامع محلی مطلوب بوده است. کلیه نیرو‌های اداره کل منابع طبیعی نیز به منطقه فراخوان شده‌اند و عمدتاً در محل حادثه حضور دارند.

دخالت عوامل انسانی در آتش سوزی

به گفته غلامرضا منتظری علت اصلی حادثه مشخص نشده، اما ارزیابی‌های اولیه، نشان از دخالت عوامل انسانی در این آتش سوزی دارد و با پیشرفت عملیات علل اصلی وقوع این آتش‌سوزی نیز شناسایی خواهد شد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: هم اکنون نیرو‌های عملیاتی و مدیریتی این سازمان در منطقه مستقر شده‌اند و با توجه به وسعت نسبتاً زیاد این حریق، زمان پایان عملیات قابل پیش بینی نیست. این عملیات به صورت شبانه‌روزی و بدون وقفه ادامه خواهد یافت و تا ساعات آتی امیدواریم به شرایط مطلوب‌تری دست پیدا کنیم.

به گزارش ایسنا، "لَرده" روستایی کوهستانی در ارتفاعات کوه‌های گیسکان در شمال شرقی شهر برازجان است که شرایط اقلیمی و میزان بارندگی آن در زمستان‌ها، پوشش گیاهی مناسبی را به وجود آورده است. همه ساله با فرا رسیدن فصل گرم سال و بی‌توجهی عده اندکی از گردشگران شاهد وقوع آتش‌سوزی‌های گسترده‌ای در این زیستگاه‌های غنی و بکر هستیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار