بازدید 10396
۱

تأکید لاوروف بر ضرورت تلاش برای ایجاد ثبات در قره‌باغ

وزیر امور خارجه روسیه در دیدار با سرپرست نخست‌وزیری ارمنستان بر لزوم تداوم تلاش برای ایجاد ثبات در منطقه قره‌باغ تأکید کرد.
کد خبر: ۱۰۵۰۲۵۵
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۹ 06 May 2021
به گزارش تابناک به نقل از فارس، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه روز پنجشنبه با «نیکول پاشینیان» سرپرست نخست‌وزیری ارمنستان دیدار و گفتگو کرد.

به نوشته خبرگزاری «تاس»، لاوروف پس از دیدار با پاشینیان در نشستی خبری گفت: «به‌طور مفصل درباره اوضاع قره‌باغ صحبت کردیم و بر پیشرفت حاصل شده و ایجاد ثبات در وضعیت این منطقه تأکید کردیم».

وزیر امور خارجه روسیه با تأکید بر لزوم بازگشت اسرای جنگی، مین زدایی مناطق جنگی و تداوم تلاش سازمان‌های بین‌المللی در قره باغ، درخصوص اهمیت کارگروه سه‌جانبه مسکو، ایروان و باکو گفت: «موفقیت این تلاش‌ها بر ایجاد شرایط لازم برای عادی‌سازی فضای کلی [منطقه]و برپایی همکاری سازنده در دوره پس از درگیری تأثیر چشمگیری خواهد داشت».

لاوروف ضمن هشدار درخصوص سیاسی کردن روند برقراری صلح در قره‌باغ، بر لزوم همکاری روسای گروه مینسک جهت ایجاد «فضای اعتماد» تأکید کرد.

او در واکنش به اظهارات اخیر «الهام علی‌اف» رئیس دولت جمهوری آذربایجان گفت، هرگونه اظهاراتی که با توافقات حاصل شده میان باکو، ایروان و مسکو در تناقض باشد، نمی‌تواند به‌عنوان جایگزینی برای توافق فعلی در نظر گرفته شود.

پاشینیان اخیرا استعفای خود را به منظور برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی پیشنهاد داد. این سیاستمدار از برنامه خود برای ادامه انجام وظایف نخست وزیری تا زمان برگزاری انتخابات خبر داد.

نیکل پاشینیان همچنان وظایف خودش به عنوان رئیس کابینه این کشور را انجام خواهد داد. پاشینیان درباره استعفای خود اعلام کرد: «انتخابات پارلمانی تنها در صورتی امکان پذیر است که نخست وزیر استعفا دهد و مجمع ملی دو بار در انتخاب نخست وزیر ناکام مانده است. با توجه به قانون، پارلمان منحل و انتخابات پیش از موعد برگزار می‌شود.»

از زمان امضای توافق پایان جنگ در قره باغ کوهستانی، احزاب مخالف و حتی رئیس جمهور این کشور ضمن انتقاد از پاشینیان، استعفای او را خواستار شدند، اما او ضمن رد این فشار‌ها برگزاری انتخابات را پیشنهاد داد. وی در روز‌های گذشته در حالیکه مشغول دیدار از یکی از مناطق این کشور بود با اعتراض ساکنان محلی مواجه شد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱
لاوروف خودش ارمنیه روسها همیشه دشمن ترکها بوده و هستند حماقت علیف در اوردن روسها به قره باغ واقعا غیر قابل فهمه
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر