بازدید 13437

کلاهبرداری با شگرد حذف آگهی در سایت دیوار

رئیس پلیس فتای استان زنجان درباره کلاهبرداری با شگرد حذف آگهی در سایت دیوار هشدار داد.
کد خبر: ۱۰۵۰۲۲۷
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۵ 06 May 2021

به گزارش تابناک، محمدعلی آدینه‌لو امروز در گفت‌وگو با فارس  اظهار کرد: ارسال لینک‌های جعلی از طریق پیامک ترفندی برای کلاهبرداری از شهروندان است، لذا کاربران به یاد داشته باشند درج و تمدید آگهی در سایت‌های درج آگهی رایگان، بدون پرداخت هرگونه هزینه است مگر اینکه بخواهند آگهی آنها به صورت ویژه نمایش داده شود.

وی افزود: متاسفانه نا‌آشنایی کاربران در خصوص درج رایگان آگهی باعث شده تا مجرمان سایبری از این امر سوء‌استفاده کرده و با ترفندهای مختلف از جمله پرداخت هزینه درج یا تمدید آگهی اطلاعات بانکی کاربران را با هدایت آنها به درگاه‌های فیشینگ سرقت کنند.

رئیس پلیس فتای استان زنجان گفت: در این ترفند کلاهبرداری، پس از درج آگهی توسط کاربر و گذشت چند روز از درج آن، پیامکی تحت عنوان انقضای مهلت آگهی و جلوگیری و از پاک شدن آگهی به کاربر ارسال و درخواست می‌شود برای تمدید آگهی مبلغی را از طریق لینک درگاه بانکی ارسال شده واریز کنند.

آدینه‌لو ادامه داد: درگاه‌های جعلی طوری طراحی شده‌اند که با ورود اطلاعات حساب بانکی توسط کاربر، پیغام خطا در انجام تراکنش برای مخاطب ارسال و مجرمان با استفاده از اطلاعات سرقتی، در فرصت مناسب اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی افراد می‌کنند.

وی با بیان اینکه برای پیشگیری از برداشت غیرمجاز فریب پیامک‌های دریافتی از منابع نامعتبر را نخورده و از باز کردن لینک‌های ارسال شده از سوی افراد ناشناس به‌صورت پیامکی و یا در شبکه‌های اجتماعی خودداری کنید، گفت: شهروندان تمامی مراحل درج آگهی و پرداخت‌های تعیین شده را صرفاً از طریق درگاه‌های بانکی داخل اپلیکیشن‌ها، سایت‌های درج آگهی به صورت رایگان انجام دهند.

رئیس پلیس فتا استان زنجان به شهروندان هشدار داد: پس از گذشت چند روز از درج آگهی در سایت دیوار، پیامکی همراه با لینک جعلی مبنی بر انقضای مهلت آگهی برای کاربر ارسال و درخواست می‌شود برای تمدید آگهی و جلوگیری از حذف آن مبلغی را از طریق لینک ارسال شده واریز کنند که این دام کلاهبرداران سایبری است.

رئیس پلیس فتا زنجان گفت: شهروندان در صورت برخورد با موارد مشکوک موضوع را از طریق 110 یا سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش گزارشات مردمی در میان بگذارند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار