بازدید 15442
توضیحات سخنگوی ستاد ملی مقابله کرونا در مورد برگزاری امتحانات مدارس

امتحانات پایه‌های نهم و دوازدهم "حضوری" برگزار می‌شود/ تصمیم‌گیری نهایی در روز شنبه

با رعایت پروتکل‌هایی که اعلام می‌شود و به طوری که در هر مدرسه تعداد کمی برای امتحانات حضوری و نهایتا ۳۰ نفر باشند که با توجه به فضای باز و تعداد کلاس‌هایی که وجود دارد، می‌توان برای این دو پایه به صورت حضوری امتحانات را برگزار کرد. البته شنبه در ستاد ملی در این باره بحث شده و نتیجه نهایی اعلام می‌شود.
کد خبر: ۱۰۵۰۰۸۲
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۰ 05 May 2021
تابناک اجتماعیسخنگوی ستاد ملی کرونا گفت: امتحان پایه نهم و دوازدهم به دلیل اینکه برای دانش‌آموزان سرنوشت‌ساز است، حتما باید حضوری باشد. سایر پایه‌ها امتحانات‌شان به صورت غیرحضوری برگزار می‌شود.

به گزارش «تابناک»؛ علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی کرونا، با اشاره به ماجرای امتحانات حضوری دانش آموزان بیان کرد: در زمینه بحث امتحانات جلسه‌ای در کمیته تخصصی برگزار و در این زمینه بحث‌های مختلفی مطرح شد؛ نظریات مختلفی وجود داشت که وزارت آموزش و پرورش هم حضور داشتند، اولین نکته که باید خیلی روی آن تاکید کنیم و از نظر آموزش و پرورش هم قطعی است و همه هم آن را در کمیته پذیرفتند، بحث حضوری بودن است.

وی ادامه داد: امتحان پایه نهم و دوازدهم به دلیل اینکه برای دانش‌آموزان سرنوشت‌ساز است، صرف نظر از اینکه زمانش کی باشد، تصمیم گرفته شد که حتما باید حضوری باشد. سایر پایه‌ها امتحانات‌شان غیرحضوری برگزار می‌شود.

رییسی درباره اینکه این امتحانات چه زمانی برگزار شود، تصریح کرد: استدلال آموزش و پرورش این بود که فرض کنید پایه دوازدهم که می‌خواهد امتحان دهد، مدارس در مناطق خودشان برگزار می‌کنند و در این صورت، نیاز به جابجایی زیاد دانش آموز نیست و در منطقه خودش امتحان می‌دهند.

وی گفت: در عین حال به گونه‌ای برنامه ریزی می‌کنند که در روزی که در یک مدرسه امتحان برگزار می‌شود، فقط پایه دوازدهم آن مدرسه حضور دارد و نهایتا دانش‌آموزان ۲۵ تا ۲۶ نفر هستند. همچنین آموزش و پرورش گفته است در هر مدرسه حداقل ۱۰ کلاس داریم و در هر کلاس دو نفر می‌نشیند و پنجره هم باز است. تهویه کلاس‌ها هم مناسب است و دانش‌آموزان با ماسک بشینند همچنین زمان امتحان هم کمتر از دو ساعت است.
 
امتحانات پایه های نهم و دوازدهم حضوری برگزار می‌شود

رئیسی افزود: ضمن اینکه از فضای باز هم در مدرسه می‌توان استفاده کرد و از نظر خطر بیماری خیلی مشکلی نیست، هرچند ما از نظر وزارت بهداشت با هرگونه تجمعی مخالفیم، به هر صورت از آنجایی که اصرار بود که امتحانات این دو پایه حضوری برگزار شود، اگر قرار است برگزار شود، پروتکل ما این است و باید تجمعی انجام نشود.

وی گفت: در کلاس تعداد بسیار کم باشد، تهویه کلاس مناسب باشد و یا در فضای باز باشد، البته نتیجه نهایی این تصمیم در ستاد ملی که شنبه برگزار می‌شود، مشخص خواهد شد، به طوری که در ستاد مطرح شده، اعضای ستاد اظهار نظر کرده و ما نتیجه نهایی را اعلام می‌کنیم، بنابراین در زمینه امتحانات اولا در کمیته تخصصی این موضوع با حضور همه اعضا اعم از آموزش و پرورش و وزارت کشور مطرح شد و اعلام کردند که اولا امتحانات این دو پایه حتما باید حضوری باشد و دوما در مورد زمان آن هم درباره امتحانات و هم کنکور سراسری فعلا قرار شد سر جای خودش باشد.
 
رئیسی ادامه داد: البته با رعایت پروتکل‌هایی که اعلام می‌شود و به طوری که در هر مدرسه تعداد کمی برای امتحانات حضوری و نهایتا ۳۰ نفر باشند که با توجه به فضای باز و تعداد کلاس‌هایی که وجود دارد، می‌توان برای این دو پایه حضوری امتحانات را برگزار کرد، البته شنبه در ستاد ملی در این باره بحث شده و نتیجه نهایی اعلام می‌شود، ولی ممکن است در روز شنبه و در ستاد تصمیم جدیدی گرفته شود.

وی افزود: نهایتا ستاد ملی است که تصمیم نهایی را خواهد گرفت و ممکن است عده‌ای مجددا مخالفت کنند و دوباره تصمیم را به کمیته تخصصی بازگردانند تا اصلاح شود، اما فعلا تصمیم کمیته تخصصی این است که گفته شد و معمولا تصمیمات کمیته‌های تخصصی در ستاد اعلام شده و در آنجا تصمیم‌گیری نهایی انجام می‌شود و به طور کلی شیوه‌نامه‌های امتحانات حضوری را از قبل داشتیم که ابلاغ هم شده است و مشکلی هم در این زمینه نیست.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵۱
اگراعضای ستاد محترم فرزندانی داشتند که در این دو پایه تحصیل می کردند بازهم اینگونه تصمیم می گرفتند.؟ حداقل به جان بچه های مردم رحم کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
آیا این تجمعات بدون نظم امن تر از برگزاری امتحان در فضای باز و با فاصله است؟
سلام کلاسها مگه حضوری بوده تا امتحانات حضوری شود من خودم یکی والدین هستم فرزندم امسال پایه دوازدهم را تمام می کند هیچ یک از دروس عمومی نه حضوری نه آنلاین تدرس نشده است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
دروس عمومی نیاز به تدریس ندارد! یک روخوانی است دیگر
وقتی بنا به ضرورت، دانشجویان پزشکی و بقیه رشته های مهم، مجازی امتحان می دهند و مدرک می گیرند، چه اصراری هست که در مورد دانش آموزان سختگیری بیمورد شود و جان آنها و خانواده ها به خطر بیفتد؟ ما والدین تقریبا مطمئنیم که متاسفانه پروتکلها توسط مدارس و خود بچه ها به خوبی رعایت نخواهد شد.
وضعیت امسال کرونا در این فصل، اصلا با پارسال قابل مقایسه نیست.
در فضای آزاد و با فاصله 2 متر و با نظم برگزار شود خطرش بمراتب کمتر از تجمعات بی نظم است. بنظر می رسد عده ای قصد تقلب دارند!
وقتی همه ی دانش آموزان و خانواده ها درخواست غیر حضوری بودن دارند ، برای چی آموزش و پرورش بی اعتنایی میکنه؟ ....
چرا به نظر دیگران اهمیت نمیدن؟....آیااگر فرزندان خودتان هم بود این چنین تصمیمی میگرفتید؟ چه تضمینی وجود دارد که دانش آموزان سالم میمانند؟....
حداقل عقب بندازین
تدریس مجازی کیفیت نداره این بندگان خدا را کمک کنید
مگه در هر مدرسه یک کلاس نهم یا دوازدهم داریم؟ در مدرسه ما 4 کلاس 30 نفره یعنی 120 دانش آموز است. اگه بگفته شما در هر کلاس 2 نفر امتحان بدهند به 60 مراقب نیاز داریم.
بهترین کار برگزاری امتحان در سایت با محدودیت زمانی مناسب و ترتیب نا منظم سوالات امتحان برای هر دانش آموز است تا امکان تقلب به حداقل برسد.
دانش آموزانی هم که درس نمی خوانند و امتحان نمی دهند بهتر است از چرخه مدرسه حذف شوند و با این لطف بزرگی به خود و خانواده شان و همچنین دانش آموزان زرنگ و درس خوان می کنند و کیفیت مدارس رشد علمی فزاینده ای خواهد داشت.
حتما مردم باید به شما ذهن کجی کنند و فرزندانشان را به جلسات امتحان نفرستند تا شما بفهمید که بین دو گزینه جان و نمره قبولی مردم برای جان خود و فرزندانشان ارزش قائلند؟
مگر ما نظامی هستیم که بتوانیم دانش اموزان را کنترل کنیم که تجمع نداشته باشند ؟
اولین حضور دانش اموزان همراه است با دیده بوس کردن و احوالپرسی .
دوم . نشستن کنار همدیگر و دست در گردن هم انداختن .
سوم .نزدن ماسک .
چهارم شوخی و بازی .
این اقایان مثل اینکه کار معلمی انجام ندادند .
--
و اینکه گفته اند در هر کلاس دو نفر مگر ممکن است؟
به چند تا ناظر امتحان نیاز است ؟
مدرسه ما 95 دانش اموز دوازدهم دارد امتحان گرفتن از اینها برای ما معلمها که عمدتا بیماری زمینه ای داریم یک فاجعه است .
مجازی هست شک نکنید
سلام.امتحانات باید حضوری باشه.اما این پروتوکل هایی که گفته شد فقط واسه شهر های بزرگ مثل تهران قابل اجراس.مدرسه ما 58 دانش آموز رشته تجربی داره.بهترین راهکار تعویق امتحاناته.
حتی اگه یک نفر هم توی این رفت و آمد ها از دست بره مسئولش شما هستید و خونش به گردن تک تک اعضای ستاد کروناست
کلی راه وجود داره که تقلب رو بیارید پایین
حتما باید با جون بچه ها بازی کنید و براشون استرس ایجاد بکنید توی این شرایط سخت؟؟
عدالت کشتن جوونای مردم با تصمیمای غلطتون نیست
لطفا بیش از این با آبروی نظام آموزشی بازی نکنید ؟؟ پارسال با کمال آرامش تمام امتحانات نهایی برگزار شد ، آزمونی که ۳۵ درصد تو کنکور دانش آموزان تاثیر داره چرا میخواهید حق رو ناحق کنید ؟؟ برید فکری به بازارهای شلوغ کنید ، آزمونی که با حفط شرایط برگزار بشه مشکلی ایجاد نمیکنه
چرا باید حضوری باشد مگر ما فرزندان خود را پیدا کردیم حضوری نباشد بهتر است
سلام.اینکه امتحانات دوازدهم در هرمنطقه برگزار بشه غیر ممکنه. امکان تقلب بالا میره مراقبا معلمای همون مدرسه میشن وبه بچه هاکمک میکنن.بهترین تصمیم تعویق امتحانت است
سلام .متاسفانه آموزش و پرورش همیشه برای توجیه تصمیمات غلطش آمارهای غلط میدهد. در دبیرستان مورد نثال آقایان با سه پایه تحصیلی که 10 کلاس وجود دارد حداقل سه کلاس پایه دوازدهم هستند که که با احتساب هر کلاس 35 دانش آموز فقط دانش آموزان پایه دوازدهم هر دبیرستان بیش از 100 نفر هستند . پس جناب وزیر برای امتحان حضوری در هر کلاس حداقل 10 نفر باید بنشینند نه دونفر . ضمنا فضای باز در شهرهای بازان خیز شمالی اصلا قابل استفاده برای برگزاری آزمون نیست . امیدوارم فقط برای اینکه به هدف خودتان که هدف منطقیی نیست جان سرمایه های این مملکت را به بازی نگیرید
همه دانش اموزانی که در این دوسال گذشته درس نخوانده اند و بصورت مجازی و با تقلب امتحان داده انند و همینطوری دیمی قبول شده اند الان مخالف امتحان بصورت حضوری هستند .
خوب شما که میتونید پروتکل هارو واسه سراسری رعایت کنیدچرا ارشد به تعویق افتاد اونا که تعدادشون کمتره. واسه شما کاری نداره.آخ ببخشید حواسم نبود مافیای کنکور اجازه نمیده معذرت.
دانشجوي پزشكي كه ميخواهد مسئوليت سلامت جامعه را بعهده بگيرد مجازي امتحان ميدهد بعد كلاس نهمي كه ميخواهد انتخاب رشته كند بايد حضوري امتحان دهد!
بابا شما حتی توان ندارین بک واکسیناسیون را با نظم برگزار کنید تمام پیرمرد پیرزن ها ی بالای ۸۰ را آواره کردین ایم‌نثشنیم‌هم‌تماس نگرفتن! حضوری هم صف شلوغ بدون نظم شده‌اند صف مرغ همه مبتلا میشن قبل از واکسن زدن! چهارتا پاسبان بذارید اقلا نظم برقرار کنن! یک آدم ۸۵ ساله که نمیتونه چهار ساعت تو صف وایسته! تعداد واکسنهای هر مرکز هم که خیلی کم است! اینهمه بی برنامه گی ‌ولی نظمی در هیچ جا ما ندیدیم!
این‌وسط ‌گیر دادین به امتحان حضوری!!!
سلام . من یک دانش آموز پایه نهم هستم و مدرسه ما ۹۰ دانش آموز داره و ۹ تا کلاس آخه چجوری ده نفر داخل یک کلاس کوچیک بشینیم بعد هم تهویه هم نداره آخه با این شرایط کرونا چه فکری می کنید
سلام.از یه طرف میگین آزمونی نباید در خرداد برگزارشه از اون طرف میخواین نهایی رو حضوری برگزار کنید. انگار مافیای کنکور به دولت اجازه تعویق نهایی رو نمیده.حرفاتون تناقض داره.پس باید کارشناسی ارشد روهم باتوجه به پروتکل های بهداشتی تون برگذار کنید
مدرسه ما خودش حدود ۱۲۵ نفر دوازدهمی داره که بخواد تو هر مدرسه سی تا دانش آموز بذاره میشه حدود ۴ تا مدرسه! تازه این برای یک مدرسه هست. همش حرف الکیه که ما میتونیم تو هر کلاس ۲ ،۳ نفر بذاریم. اصلا گذشته از این امنیت امتحان پایین میاد چون تعداد مدارس زیاد میشه.
یعنی به خاطر کرونا به یک عده مدرک الکی بدن؟ اگر کسی نمیخواد خوب نره امتحان بده. امکانش باشه که بعدا امتحان بده. تازه میشه امتحانات رو در فضای باز مدارس و دانشگاهها و غیره برگزار کرد.
سلام
آزمون رادرعوض اینکه درمدرسه باشد شخص آزمون گیرنده به خانه های دانش آموزان رفته ودرخانه دانش آموز برگذارشودازخیلی جنبه هامی تواندبهترباشدوگرنه همان مجازی باشد
خجالت بکشید توی این کرونا جان بچه های مروم را در خطر نندازید
بهترین تصمیم روز شنبه این است که قبل از کنکور و امتحانات نهایی دانش اموزان واکسن بزنند تا با خیال راحت امتحان بدهند
سلام لطفا امتحانات نهایی کلاس نهمای اهوازروغیرحضوری کنید.وضعیت اهوازبالاترازقرمز.کرونای هندی وآفریقایی هم اومده.خیلی خطرناکه.شماروبه این ماه مبارک رمضان غیرحضوری کنید.التماس دعا.
همه انسان هستند و ممکن است مبتلا به ویروس کرونا بشوند ، به غیر از دانش آموزان نهم و دوازدهم
این دانش آموزان آدم آهنی هستن .
این برداشتی است که از رفتار های مسئولین کار بلد ما بدست می آید . امیدواریم که ستاد ملی مبارزه با کرونا، تسلیم خودبزرگ بینی و خود دانای کل بینی آموزش و پرورش نشود و با الزام به غیرحضوری شدن امتحانات نهم و دوازدهم، نگرانی و خطر را از خانواده ها و دانش آموزان دور کند.
عقده ای قاتل بچه های مردم هستی
امتحانات حضوری شد بچه ها یک ذره هم ب فکر ما نیستن حتی یک ذره واقعا براتون متاسفم که جون دانش آموزان قد ارزن واستون ارزش نداره
خب این چه تصمیمیه من همین یه بچه رو دارم که دوسال نزاشتم از در حیاط بره بیرون وبا وجود بدن ضعیف الان باید بره امتحان نهم رو تو مدرسه بده .خب این همه آنلاین درس خوندن کجا رفت که به امتحانات آنلاین اعتماد نمیکنین .پس درس دادن شما مشکل داره نه درس خوندن بچه هامون
میگین ۳۰ نفر حداقل در مدرسه باشند.. مدرسه ی دختر من ۴ کلاس نهم داره که در هر کلاس ۴۰ دانش آموز هست گفتن همه باید در یک روز و یک ساعت برای امتحان حاضر باشند وگرنه تجدید ....خودتون قضاوت کنین چجوری بچه ها رو بفرستیم
من فرزندم پایه نهم هست و مدرسه ۹۰ تا پایه نهم داره و کلاس ها هم ده تا نیستن حالا ما چگونه ریسک کنیم تو رو خدا غیر حضوری باشه
نبه امتهان هضوری
سلام
ترو خدا چطور میگیدامتحان حضوری به نفع ماست؟
اگر ما قبول نشیم به نفع ماست؟
یک سال تمام مجازی درس خوندیم بدون اینکه فکر کنید آیا دانش آموز گوشی داره یا نه!
بعد می خواید امتحانات رو حضوری برگزار کنید؟
التماستون میکنم امتحانا رو حضوری برگذار نکنید من بچم ریه اش حساسه زود مریض میشه نمیخوام بچمو از دست بدم بچه ی من همون وقتی که ویروس نیومده بودهم همش مریض بود تروخدا تجدید نظر کنید
من یک دانش آموز سال نهمی هستم و از طرف تمام کلاس نهمی ها میگم ما امسال سال نهایی هستیم و کلاسمون مجازی بود و ما مطلقا هیچی هیچی یاد نگرفتیم و ما مگه حضوری درس خوندیم که حضوری امتحان بدیم اونم تو این وضعیت کرونایی که نوع جدیدشم اومده؟ این واقعا بی انصافی در حق این دو پایه است.
امتحانات رو حضوری برگزار کنید من پایه دوازدهم هستم و به نوبه خودم میگم ک امتحانات حضوری برگزار بشه و باور هم دارم ک کرونا هست اگه با رعایت دستور عمل ها انجام بشه و در فضای باز این امتحانات برگزار بشه هیچ اتفاقی برای دانش آموزان نمیفته ممنون میشم با تشکر
سلام ایا شما به فکر این هستید که سر نوشت ما چیه میشه اما به فکر این نیستید که اگه کرونا گرفتیم مردیم چیه ?بهتر نیست هی تجدید بشیم سالی دیگه بخونیم تازه بعضی از دانش آموزان کرونا گرفتن هی درس نخونندن چی امتحان بدن؛
سلام واقعا در حق بچه های ما داره ظلم میشه چقدر استرس داشته باشیم خواهشا تجدید نظر کنین تا فاجعه پیش نیامده
من خودم شخص دانش آموز پایه نهم هستم اخه چرا باید امتحان ها حوضوری باشه
جونمون به درک . اما ما بدبختا درسو انلاین یاد گرفتیم به زور انلاین هم میتونیم ازمون بدیم ، چون هیچی یاد نگرفتیم .
سلام ما چجوری بچه هامون رو هرروز بفرستیم هم رفت و برگشت با اسنپ همه که وسیله شخصی ندارن ببرن و بیارن ازکجا معلوم اون ماشین یا راننده ناقل نباشه تو رو خدا کمی عادلانه و عاقلانهتصمیم بگیرید پس چجور وزارت بهداشت میگه موج چهارم خطرناکتره و جوانها در خطرن
متاسفم برای مسئولین، با این تصمیم که گرفتن ....
نمیدونم با این کارشون چی مد نظرشون هستش شاید خود مسئولین خودشون پایه نهمی ودوازدهمی ندارن و نگران نیست که چه اتفاقی میخواد بیفته برای بچه ی ما
البته گفتن که هر دانش آموزی که کرونا بگیره یا خدایی نکرده بمیره خرجشو دولت میده!!!
چرا هیچکی به فکر دانش آموز هایی که آینده سازان مملکتمون هستن نیست امتحان غیر حضوری نخواستیم حداقل تعویق بندازینش
چی بگم والا هیچ کس حریف آموزش پرورش نمیشه
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل