بازدید 46242
خبر مهم رئیس‌جمهور در جلسه دولت

تحریم‌ها شکسته شد و به زودی برداشته می‌شود/ کار مذاکره‌کنندگان ما در وین بزرگ بود/ وعده روحانی درباره واکسیناسیون کرونا/ دلار همچنان پایین می‌آید

وی با بیان اینکه بانک مرکزی وظیفه مهمی بر دوش دارد و کار بزرگی انجام می‌دهد، عنوان کرد: این روز‌ها که می‌بینید قیمت دلار کاهش پیدا می‌کند به معنای افزایش ارزش پول ملی و کاهش تورم است تا مردم راحت‌تر بتوانند اجناس مورد نیازشان را با قیمت عادلانه‌تر خریداری کنند. ما حرکتی را که این روز‌ها شاهد هستیم در روز‌های آینده هم این مسیر ادامه پیدا می‌کند و شاهد آن خواهیم بود...
کد خبر: ۱۰۵۰۰۲۲
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۷ 05 May 2021

تحریم‌ها شکسته شد و بزودی برداشته می‌شود/ کار مذاکره‌کنندگان ما در وین بزرگ بود/ وعده روحانی درباره واکسیناسیون کرونا/ دلار همچنان پایین می‌آید

رئیس جمهور با بیان اینکه کار مذاکره کنندگان ما در وین بسیار بزرگ بوده است، تاکید کرد: اگر طرف مقابل کامل به قانون عمل کند این مذاکرات زود تمام می‌شود، چون مسیر ما در این مذاکرات درست بوده است.

به گزارش «تابناک»؛ حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی صبح امروز در جلسه هیات دولت اظهار کرد: امروز مردم ایران ثمره ایستادگی، صبر و مقاومت شان را در وین می‌بینند. اگر دغل کاری و جناح بازی نشود و گزارش درست به گوش مردم برسانیم، این نشان عظمت ملت ایران و نشان این است که طرف‌های برجام فهمیده اند راهی جز بازگشت به قانون، تعهدات و قطعنامه ۲۲۳۱ وجود ندارد.

وی ادامه داد: این پیروزی دولت در ماه‌های پایانی آن است. من به عنوان رئیس دولت به مردم اعلام می‌کنم تحریم شکسته شده و اگر همه با هم متحد باشیم به زودی تحریم برداشته می‌شود، چون طرف مقابل می‌داند راهی جز اینکه به قانون، مقررات و تعهدات در برجام بازگردد وجود ندارد.

رئیس جمهور همچنین یادآور شد: امروز همه در دنیا یک صدا می‌گویند، راهی جز اجرای برجام برای صلح و امنیت منطقه و جهان وجود ندارد. حالا در این میان شاید در گوشه‌ای صهیونیست‌ها چیزی بگویند که البته آن‌ها کسی نیستند.

روحانی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به موضوع کرونا و تلاش برای مهار آن در کشور تاکید کرد: ما به راحتی می‌توانیم در ماه‌های پیش روی، میلیون‌ها واکسن به کشور وارد کنیم و این واکسن‌ها تزریق شود. حتما اگر همه دست به دست هم بدهیم و دست بخش خصوصی را برای واردات واکسن باز بگذاریم، تمام افرادی که بخاطر سنشان و بیماری‌های زمینه‌ای شان در خطر هستند واکسن خواهند زد. یعنی گروه یک، گروه دو و بخشی از گروه سه تا پایان تیر واکسن می‌زنند.

وی اضافه کرد: انشاءالله واکسن داخلی هم به میدان می‌آید، واکسن خارجی هم آماده است و ما امیدواریم ده‌ها میلیون دوز واکسن در هفته‌های آینده در اختیار مردم مان قرار گیرد. ما در یک جا یک بیست میلیون و در یک جا یک ۱۰ میلیون داریم و اگر همه دست به دست هم دهیم سریع وارد می‌شود. بانک مرکزی هم با وجود اینکه در تامین ارز مشکل دارد، اما اعلام کرده است که در زمینه واکسن من بلادرنگ پول را پرداخت می‌کنم.

رئیس جمهور در ادامه تصریح کرد: بنابراین قولی که ما به مردم درباره کرونا و تحریم دادیم پای قولمان هستیم و تا امروز بوده ایم و تا روز آخر هم خواهیم بود. ما به مردم قول داده ایم که در این ماه‌های پایانی باقی مانده همچنان اهداف مان را دنبال می‌کنیم. هدف ما این است که تحریم را برداریم، کرونا را مهار کنیم، معیشت مردم بهتر شود و طرح‌های نیمه تمام را تا آنجا که می‌توانیم تکمیل و افتتاح کنیم.

وی با بیان اینکه بانک مرکزی وظیفه مهمی بر دوش دارد و کار بزرگی انجام می‌دهد عنوان کرد: این روز‌ها که می‌بینید قیمت دلار کاهش پیدا می‌کند به معنای افزایش ارزش پول ملی و کاهش تورم است تا مردم راحت‌تر بتوانند اجناس مورد نیازشان را با قیمت عادلانه‌تر خریداری کنند. ما حرکتی را که این روز‌ها شاهد هستیم در روز‌های آینده هم این مسیر ادامه پیدا می‌کند و شاهد آن خواهیم بود.

رئیس جمهور در بخش دیگری از صحبت‌های خود به در پیش بودن روز قدس اشاره کرد و گفت: روز قدس یکی از افتخارات نظام جمهوری اسلامی و از وصایای حضرت امام است. زلزله علیه صهیونیست‌ها را در منطقه امام ایجاد کرد و صهیونیست‌ها از ابتدا علیه انقلاب، ملت ایران، امام، رهبری و رزمندگان کینه خاصی داشتند. خودشان هم گفته اند که انقلاب اسلامی یک زلزله در منطقه بود. در تاریخ هم اگر بگردیم از صهیونیست‌ها بدتر پیدا نمی‌کنیم. البته یک گروهی مثل داعش هم آمدند که آن‌ها هم جلاد بودند.

روحانی افزود: صهیونیست‌ها از ابتدا خیلی تلاش کردند علیه ملت ایران فعالیت کنند و انقلاب و ملت ایران را سرنگون کنند. ریشه بسیاری از مشکلات ما هم همین صهیونیست‌ها هستند. بطور مثال در سال ۹۳ برجام تمام و توافق نهایی شده بود، اما صهیونیست‌ها و ارتجاع منطقه در اروپا سر آمریکا کلاه گذاشتند و گفتند چرا عجله می‌کنید، صبر کنید ما قیمت نفت را پایین می‌بریم و آن وقت هر چه بگویید ایران گوش می‌دهد. حتی نفت را از ۱۱۰ دلار تا ۲۵ دلار پایین آوردند و فشار آوردند که برجام به تاخیر افتاد و در سال ۹۴ نهایی شد. وقتی هم برجام پیروز شد، باز توطئه‌های بزرگی کردند تا آن را به هم بزنند.

روحانی با تاکید بر اینکه در سال ۹۴ هیچ کس در دنیا عصبانی‌تر از صهیونیست‌ها نبود خاطرنشان کرد: در آن زمان همه دوستان ما در کشور‌های منطقه از عراق و سوریه و افغانستان گرفته تا سایر دوستان مان مثل حزب الله به من تلفنی تبریک گفتند، اما صهیونیست‌ها عصبانی و ناراحت بودند که چرا آمریکا قبول کرد و از همان زمان به دنبال توطئه رفتند و آن را ادامه دادند تا اینکه از طریق انتخابات آمریکا توانستند توطئه خود را عملی کنند و کار بزرگی کردند که ترامپ پیروز شد، چون می‌دانستند او ناشی است و سرش کلاه گذاشتند تا برجام را به هم بزنند.

رئیس جمهور ادامه داد: بعد از به هم زدن برجام فکر کردند همه چیز تمام شده و با تحریم و جنگ اقتصادی انقلاب ما تمام می‌شود. اینکه ترامپ می‌گفت ایران سه ماه بیشتر نمی‌ماند حرف صهیونیست‌ها بود. چرا که او این چیز‌ها حالی اش نمی‌شد و می‌گفت ایران سه ماه بیشتر دوام نمی‌آورد. به همین دلیل می‌گویم مقاومت و صبر و اتحاد ملت ایران در این سه سال و نیم در تاریخ بی نظیر است. ملت یکصدا و مقاوم دست به دست هم دادند و در این جنگ اقتصادی پیروز شدند.

وی اضافه کرد: ما جنگ اقتصادی را شکست دادیم و آن‌ها فهمیدند به اهدافشان نمی‌رسند. هدف اصلی آن‌ها سرنگونی نظام و از بین بردن و تکه پاره کردن ایران بود، اما به آن اهداف نرسیدند و هیچ وقت هم نمی‌رسند. از طرفی صهیونیست‌ها تلاش می‌کردند بین ما و کشور‌های منطقه فاصله بیندازند. می‌دانید که چه تلاش‌هایی در مقابل کشور‌های عربی منطقه کردند تا آن‌ها از ما فاصله بگیرند، ولی این توطئه آن‌ها هم در حال شکست خوردن است.

روحانی با بیان اینکه امروز روز عزای صهیونیست‌ها در روز قدس ۱۴۰۰ است تاکید کرد: امروز هم جنگ اقتصادی که صهیونیست‌ها از طریق آمریکا راه انداختند و هم فاصله‌ای که می‌خواستند بین ایران و کشور‌های منطقه به وجود بیاورند در مسیر شکست خوردن است و کشور‌های منطقه دارند به این نتیجه می‌رسند که با ایران خوب باشند و حتی می‌گویند ما با برجام مشکلی نداریم. دو فتنه بزرگ صهیونیست‌ها به خاطر مقاومت ملت ایران در این سه سال و نیم امروز در حال شکست نهایی است. توطئه علیه ملت ایران در برجام و توطئه علیه روابط خوب ایران با همسایه‌ها هر دو در حال شکسته شدن است.

روحانی در ادامه عنوان کرد: مسیر هم برای پایان تحریم هموارتر است و امیدواریم طرف مقابل هر چه سریعتر در مقابل قانون سر فرود بیاورد. ما به کمتر از برجام راضی نمی‌شویم حتی اگر گوشه‌ای از آن ساییده شود قبول نداریم و حقوق ملت ایران در توافق باید بطور کامل به جا بیاید.

رئیس دولت دوازدهم همچنین بیان کرد: ان شاءالله با ادامه راه و مسیر دیپلماسی وزارت امور خارجه و کمک بقیه دستگاه‌ها که در کنار وزارت خارجه در وین هستند و کسانی که تلاش می‌کنند روابط بهتری در منطقه داشته باشیم به حول و قوه الهی موفق و پیروز خواهیم شد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با آرزوی قبول طاعات مردم در شب‌های قدر و اشاره به وصایای امیرالمومنین (ع)، اظهار کرد: لحن امروز جامعه مورد پسند امیرالمومنین نیست و آنچه در روزنامه‌ها و فضای مجازی می‌بینیم مورد قبول نیست. ما باید در این شب‌ها افراط و تفریط را کنار بگذاریم و عدالت، شفقت، دوستی و مهربانی را جایگزین کنیم. ما بعد از این شب‌ها باید یک جامعه متحد، دوست و برادر در کنار هم ببینیم. نباید با هر بهانه کوچکی مسائل را بزرگ کنیم و بذر کینه را نیفشانیم. همه ما برادر، مسلمان، ایرانی و تابع انقلاب هستیم و همه باید برای سرافرازی ایران تلاش کنیم.

رئیس دولت تدبیر و امید همچنین به گزارش روز یکشنبه سازمان برنامه و بودجه اشاره کرد و گفت: سال ۹۹ یکی از سخت‌ترین سال‌های تاریخ ایران بود. فقط برای اینکه بدانید این سال چقدر سخت بوده باید بدانید که اتکای ما در بودجه به نفت و میعانات دو درصد و به نفت و فرآورده‌ها شش درصد بوده است. یعنی همه تکیه ما در بودجه به نفت هشت درصد بوده که این از زمان کشف نفت و ورود آن به اقتصاد ایران در تاریخ بی سابقه است که بودجه بدون اتکا به نفت اداره شود.

وی ادامه داد: آن‌ها که دولت را مورد نقد قرار می‌دهند که اگر نقدشان درست باشد از آن‌ها متشکریم به این نکات هم توجه کنند. ما در سال ۹۹ با وجود بسته شدن مرز‌ها و مشکلات صادرات و واردات و گردشگری و کسب و کار به خاطر کرونا در کنار تحریم‌ها اینگونه کشور را اداره کردیم. من دیدم در یکی از برنامه‌های صدا و سیما در اخبار کارشناسی می‌گفت که دولت هر زمان کم بیاورد از بودجه عمرانی بر می‌دارد و در بودجه جاری خرج می‌کند. البته ممکن است گاهی اینجور باشد، اما ما در سال ۹۹ به بودجه عمرانی خود بیش از مصوب عمل کردیم که این هم در تاریخ کم سابقه است. یعنی در سخت‌ترین سال کشور ۸۸ هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی بوده، ولی آنچه ما به آن عمل کردیم ۹۲ هزار میلیارد تومان بوده است. ما در بخش عمرانی بیشتر کار کردیم، چون سال جهش تولید بود و می‌خواستیم به دستور مقام معظم رهبری عمل کنیم.

روحانی در ادامه خاطرنشان کرد: وقتی شرایط سخت‌تر می‌شود و تحریم و کرونا هم وجود دارد قاعدتا نباید بتوانیم به حقوق بگیران و بازنشستگان کمک کنیم، اما با وجود این‌ها بیشترین کمک به حقوق بگیران و بازنشستگان در سال ۹۹ شد. اگر بهمن ۹۸ که آغاز کرونا بود را با اواسط ۹۹ مقایسه کنیم. می‌بینیم که چقدر به حقوق کارمند‌ها اضافه شده است. به حقوق آن‌ها که از چهار میلیون تومان کمتر می‌گرفتند ۵۳ درصد، به زیر شش میلیون ۴۵ درصد و به بین شش تا ۱۰ میلیون ۳۴ درصد در سال ۹۹ اضافه شده است.

وی با بیان اینکه در مورد بازنشستگان هم همین گونه بوده خاطرنشان کرد: درباره بازنشستگان هم همسان سازی انجام و هم مستمری اضافه شد، طبق گزارش تامین اجتماعی مستمری آن‌هایی که در سال ۹۸ یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بوده در فروردین ۱۴۰۰ به چهار میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسیده یعنی برای آن‌ها که ۳۰ سال خدمت بوده اند بیش از دو و نیم برابر حقوقشان اضافه شده و آن‌ها که بین ۲۰ سال خدمت داشته اند حقوقشان در فروردین ۱۴۰۰ سه میلیون و ۹۰۰ هزار تومان شد. ما این اقدامات را نسبت به بازنشسته‌ها و کارمند‌ها آن هم در سال بسیار سخت کرونایی و تحریمی انجام دادیم و البته برای سایر مردم هم تلاش کردیم.

رئیس جمهور در ادامه اظهار کرد: ما در سال ۹۹ پول‌هایی به عنوان یارانه یا کمک معیشتی یا کمک ویژه برای کرونا پرداخت کردیم که در کنار هم مبلغ ۱۰۸ هزار میلیارد تومان بوده که رقم بسیار بالایی است. به غیر از این وام‌هایی به مردم داده شد که بیش از ۲۸ هزار میلیارد تومان بود. از طرفی ۷۶ هزار میلیارد تومان وام برای کسب و کار‌هایی که در این مدت سختی بیشتری داشتند و یا مستاجرینی که در فشار بودند در نظر گرفته شد و نزدیک ۳۰ هزار میلیارد تومان برای کرونا پرداخت شد. این یعنی بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان آن هم در این سال سخت.

وی با بیان اینکه سهام عدالت هم در دو قسط ۳۰ درصدی حدود ۳۵۰ هزار میلیارد تومان پرداخت شده است، گفت: یعنی در مجموع ۶۰۰ هزار میلیارد تومان وام، کمک‌های بلاعوض و سهام عدالت پرداخت شد که در تاریخ بی نظیر است و می‌توانید این را در سال‌های غیر تحریم و غیر کرونا حساب کنید. مثلا واگذاری سهام دولتی که بفروشیم ۱۲ هزار میلیارد تومان بود که به جایش ۳۵ هزار میلیارد سهام را فروختیم.

رئیس جمهور در پایان اظهار کرد: رشد اقتصادی در سال ۹۹ در اکثر نقاط جهان منفی بود و برای ما هم در مجموع منفی بود، اما در صنعت و کشاورزی حرکت بزرگی شده و در خدمات یک بخش دچار مشکل بود و در بخش دیگری تلاش شده تا زندگی مردم بچرخد، این آمار‌هایی که گفتم و این کار عظیم در سال ۹۹ معنایش این نیست که همه مشکلات مردم حل شده، اما به معنی این است که دولت در حد توان خود شبانه روز فکر و تلاش کرده و برای بهبود اوضاع مردم اقدامات مهمی انجام داده است.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۱۵۹
واکسن رو بخش خصوصی وارد کنه یه تعرفه گمرکی و مالیات و.. میگیریم علی برکت ا...
کارفرماها واکسن رو بخرن و بزنن به کارگرهاشون و ارزش افزوده اش به علاوه هزینه اینکه دولت اجازه داده سرخود واکسن بخرن بزنن رو پرداخت کنن علی برکت ا...
فقط عجله نکنن چون این طرح ممنوعیت شبانه درامد خوبی داره علی برکت ا..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
اول میگن 7 میلیارد دلار آزاد شد بعد میگن تحریم ها برداشته شد، دلار رو میارن 21 تومن، خوب که دلارها رو جمع کردن فرستادن اون ور آب همه حرفهاشون رو تکذیب میکنن دوباره دلار میشه 32 تومن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
اقتصاد بازنده اول پایین آمدن دلار است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
یکی به این رییس بگه خودرو که رفت بالا.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
چه میکنه این انتخابات....
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
دلار پایین آمد همه چیز گل بلبل شد. حاجی معلومه که اهرم بالا و پایین کردن دلار دست شماست و دارید با سرمایه های ملت بازی میکنید... شما اگر خیلی کار بلدید پول مردم که در بورس سرمایهگذاری کردند را برگردانید. از هر طرفی جیب این ملت داره خالی میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
مردم چی فرض کردین، فکر کردین یک ماه مونده به انتخابات با کاهش قیمت دلار میتونید مردم فریب بدین که دوباره به شماها رای بدن، آقای روحانی کار شما و دارودسته اصلاح طلبان دیگه تمومه
ناشناس
| Philippines |
۱۶:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
حالا گیریم دلار شد ۱۵ هزار نه اصلا شد ۱۲ هزار باید برقصیم دلار ۳۵۰۰ را تحویل گرفتید و زندگی و سرمایه ملت را نابود کرد اگر انصافی باشه لااقل دلار را تا ۷ هزار باید پایین بیارید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
آقای ر‌وحانی!
اگر مذاکره وین موفق شود باید از سیاستگذار ممنون باشیم یا مجری؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
رای بی رای. بازی شما مسئولین سال هاست برای مردم رو شده در تمام عرصه ها. خودتونید قطعا.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
روحانی رییس شورای عالی امنیت ملیه و خودش سیاستگذاره. وزیر خارجه و دبیری که رییس جمهور تعیین میکنه هم به حساب بیارید. پس هم سیاستگذاری با خود دولت بوده و حداقل نقش عمده رو داشته هم اجرا که با وزارت خارجه بوده.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
آقا دیگه بسه اعصاب نداریم یکی اینو از برق بکشه یا بهش بگه جل و پلاسشو جمع کنه باید بره ! ظاهرا حالیش نیست دیگه دوران چاخان بازیش تمام شده !!
بازم وعده!!!!!!!
چیزی به اتمام وعده 100 روزه نمونده
فکر کنم هنوز روز98 ام هستیم
پاسخ ها
علی
| France |
۱۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
ملت ما د مقابل کرونا هم مقاومت وایستادگی میکنه
بلاخره کرونا خودش در برابر مقاومت ما سر تعظیم فرود میاره ومیگه من دیگه مریضتون نمیکنم
"ده‌ها میلیون دوز واکسن در آینده " نه تعداد مشخص و نه زمان . وعده آینده از دولتی که 2-3 ماه دیگر در قدرت نیست
پاسخ ها
مهدی
| France |
۱۳:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
اینا یه مقداری واکسن خریدن ودارن تولید میکنن
مشکل اینجاس که تعدادواکسنهااز تعداد جمعیت کمتره ولی جای امیدواری هست با شطیوع چند پیک دیگه تعداد جمعیت به تعداد واکسنا میرسه وهمه اونایی که موندن واکسینه میشن
خواهیم دید هنوز نیامده دزدیها شروع شده
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۱۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
امثال شما با هیچ چیز راضی نمی شوید و در هر حال نق خواهید زد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
هر مجری ای گفت من باعث تحریم شدم یا من تحریم رو برداشتم بدونید داره رد گم میکنه شما بی اجازه جواب تلفنت هم نمیتونی بدی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
شما جناب 13:18 احتمالا درآمد خوبی داری که کلا راضی هستی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
حجت الاسلام چیه !!!!!؟؟؟
واکسن داخلی به ایران می آید؟!!!!
پاسخ ها
عباسعلی
| France |
۱۳:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
ااونجایی که ا نا زندگی میکنن ایران نیست که ازبس خوبه
حالا بعد از رفع تحریم ها رییس جمهور اصول گرا میاد و ادعا میکنه که اقتصاد رو خوب نگه داشته. همه چیز برنامه ریزی شده هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
مطمئن باش خود روحانی هم اگه دولت بعد سر کار باشه نمی تونه این قیمت رو پایین نگه داره
همه اش شوی انتخاباتیه
بار اولمون هم نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
اگه تحریم برداشته بشه چرا مردم به اصولگرا رای میدن ؟ چون میدونن قیمت مرغ و گوجه و پیاز ربطی به تحریم نداره. وقتی جوجه یک روزه رو دفن میکنن که قیمت بره بالا ، ادم میفهمه مشکل مدیریته نه تحریم . پس انشالله رییس جمهور اصولگرا میاد تا بی عرضه ها سر کار نباشن. یک روز روغن ، یک روز مرغ ، یک روز پیاز . مردم رو خسته کرد دولت روحانی با بی مدیریتی اش. ارز 4200 رو بین نور چشمی هاشون پخش کردن به مردم گفتن ارز نداریم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
اتفاقا برعکسه ایشون داره قیمتهارو میاره پایین که بندازه گردن دولت بعدی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
دولت بعدی چه اصولگرا چه اصلاحطلب چه مستقل بیچارس. پذیرفتن زمین سوخته‌ای که روحانی تحویل دولت بعد میده جیگر شیر میخواد. این کاهش موقتی قیمت دلار هم هزینه داره و بعد از انتخابات دلار سر به فلک میزاره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
واقعا شعور بعضیها تا نوک بینیشون هم نمیرسه !
حجتح
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
خوب سیب گلابیا بهت ساخته کلک
این همون آدمیه که اوایل فروردین امسال اومد گفت از نظر من کرونا دیگه تموم شده. بعدش همه دیدن چی شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
پارسال هم گفت کرونا طی یک هفته از بین میره و از شنبه همه چیز عادیه
ناشناس
| Austria |
۱۷:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
جدیش نگیر.کاره ای نیست.بهش میگن اینو بگو میاد میگه!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
اتفاقا این از اونایی که به حرف هیشکی گوش نمیده
اگر طرفداران اسمی حمایت از تولید داخلی بگذارند، قیمت دلار پایین خواهد آمد.
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
من خودم تولید کنندم.
از خدامون قیمت ارز بیاد پایین. اما الان کی باورش میشه قیمت بعد از انتخابات بالا نمیره. دولت اقای روحانی تماما فریبه، سیاست زمین سوخته رو برای رییس جمهور بدبخت بعدی و مردم اجرا میکنه
چه نفعی برای مردم ایران داره؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
حداقل برای جبران کسری بودجه کمتر پول چاپ می کنند کمتر از جیب مردم برداشت می کنند
یعنی کسی هست که مدل حرف زدن این آقا رو نشناخته باشه!!!!
اینجوری که میگه من مطمئن میشم که تحریم ها قرار نیست برداشته بشه !!!
فازش چیه این روزهای آخری
یا خدا
دفعه پیش که دیوار تحریم ترک برداشته بود دلار شد 32 و خرید ماشین و مرغ و گوشت و برنج و کلا تشکیل زندگی شد آرزو
الان که تحریم شکسته فکر کنم کلا به فنا بریم
از شنبه قرار بود چیز درست بشه !
باز چهارشنبه های خاص ایشان.
-افتخار سال ۹۹ تان با پول سهامداران بورس که امروز به خاک سیاه نشسته اند حاصل شده
-اقای طهماسب مظاهری هم که گفت پول بدون پشتوانه چاپ کردید و در پروژه های دولتی تزریق
-مرکز پژوهسهای مجلس هم که گفت معادل پولهای بلوکه شده اقایون اسکناس بدون پشتوانه چاپ کرده اند
-تورم فعلی هم که اصلا مهم نیست
-تورم مواد خوراکی و حبوبات و خودرو هم از فضا امده
مهم فقط دلار بیاید پایین مهم نیست سایر المانهای اقتصادی خلاف این را نشان دهد.
خسته نباسند.
اقایون ظاهرا شایعه را ایجاد میکنند و بعد خودشان باور میکنند.
والسلام
حرف زدن بلد نیستی... حرف نزدن هم بلد نیستی؟
عجایب سال 1400
انا للہ وانا اليه راجعون
باز دم انتخابات شد دلار پایین اومد وعده ها شروع شد مانورهای گول زدن ملت شروع شد بازم وعده های 100 روزه و هزاران عوامفریبی دیگه
آمریکا و اروپا هم یکم داره در کیسه رو شل میکنه که بازم شما رای بیارید و 4 سال دیگه به منوال 8 سال گذشته بگذره شایدم بدتر
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
گل گفتی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
اگه منطقی فکر کنید اروپا و آمریکا برای اینکه پدر ایران رو در بیارند نیاز دارند این نوابغ همچنان ۴ سال دیگه ریاست جمهوری رو در دست داشته باشند. پس طبیعیه نزدیک انتخابات کمی پول آزاد کنند تا قیمت دلار موقتی پایین بیاد. بعد از انتخابات جبران این کاهش موقتی رو می‌کنند و از خجالت ملت درمیاند
دوباره ايشان حرف زدند منتظر فاجعه بعدي هستيم خدواند بخير بگذارند
مملکت رو به قهقرا بردن حالا یه نصفه گشایشی قراره بشه اونم برای خودشون چه حالی کردن. به حال مردم عادی که فرقی نمیکنه. نمونش همین گرون کردن فرغونهای از رده خارج بی کیفیت داخلی. گوش مردم از حرفهای الکی شماها پره
خدا کند مثل قضیه بورس نشود!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
یعنی هنوزواقعا اعتقاد داری که خدا کند مثل بورس نشود؟ خخخخ این هشت ساله داره از این حرفا میزنه هر بارم حرف میزنه فرداش عکس حرفاش ثابت میشه . بعد تو هنوز اینو متوجه نشدی؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
یا مثل پیک کرونا
روحانی اگر بگوید زمین گرد است من باور نمیکنم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
زمین تخت است
روحانی همیشه نزدیک انتخابات وعده تو خالی میده روحانی در انتخابات ۹۲ و ۹۶ در صد روز اول دولت چنان کاری کند اثر اقتصادی آن در سر سفرهای مردم دیده بشه هنوز ۱۰۰ رور وعده روحانی ۸ سال محقق شده سفرهای مردم روز به روز کوچک تر شده بیشتر مردم سر سفرشون گوشت و مرغ وجود نداره روحانی قبل عید در ستاد ملی افتخار ما این پیک چهارم کرونا مهار کردیم همین حرف تو باعث شد راهها و جاده ها برای مسافرتها باز بشه موج چهارم کرونا بیاید الان اثر این می بینیم بالاترین فوتی ها کرونا در کشور مشاهده کدیم تمام کشور وضعیت قرمز شد از زمان عیدتا حالا مردم کسبه بازاری دست فروشها به دلیل محدویت ها هیچ در آمدی نداشتند با شکم خالی شرمنده زن و بچه ها شون شدند حالا انتخابات نزدیک باز هم وعده نادرست .. پای صندوق رای نمی روم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
اگه یادت باشه روحانی نگفت آنچنان بلکه گفت اونچنان. این فرقش خیلی زیاده و فقط تیم زبان بلد و دیپلماسی بلد روحانی و ظریف به ظرافت استفاده از کلماتی بااین تفاوت ناچیز آگاهند. با همین مهارت چنان کلاهی سر ۵+۱ گذاشتند که بجای یکبار دوبار تحریمها رو برداشتند. یکبار سال ۹۴ و بار دوم الان
خوب رو هم دارند، قرار بود ۱۲ هزار میلیارد سهام بفروشیم ۳۵ هزار میلیارد فروختیم،
مدتهاست از این اخبار میشنویم
نتیجه اش چیه؟

آیا چیزی ارزون شد؟

یا اقلام نایاب (و درست ترش احتکار شده توسط خودتان) به بازار تزریق شد

هر روز خبر از نایاب شدن و بعد از اون گرانی ۳۰-۵۰ درصدی یک جنس میاد
اولش با روغن شروع شد و بعد مرغ و حالا برنج و ....

راستی چرا روغن ماشین به مغازه‌های تعویض روغن نمیدید؟؟
برنامه جدیدتون سود چند درصدیه ازین موضوع؟؟؟
منم جمعه متوجه شدم .
عزیز جون ، فکر میکنین که اونقدر دلار توی بازار هست که املاک و آپارتمانهای متری 100 میلیونی رو جوابگو باشه ؟!!! و یا ماشینهای میلیاردی !!
الان هر چقدر هم که دلار بیاد پایین ، به همون نسبت که قیمت خودرو و ملک پایین نمیاد !!
نتیجه این میشه که اونایی که کلی ملک و آپارتمان و ماشین لوکس دارند املاکشونو و ماشیناشونو میفروشن و دلار مفت میکنن و خارج میکنن .
آخه اگه دلار بشه 20 هزار تومن ، این یعنی یه آپارتمان توی شمال شهر تهران متری 5 هزار دلاره ؟!!!
یعنی مگه اینکه کسی مغزشو دایناسور گاز بگیره و بیاد با این قیمت توی ایران و توی تهران روی شونصد تا گسل روی هوا پول بده ...
عزیز دل برادر ..
منطقی باشین ...
قیمت دلار دست هر ... قمری نیست که توی سبزه میدون یا بانک مرکزی بیاد تعیین کنه..
قیمت واقعی برابری دلار رو مراجع مالی بین المللی میذارن و بانکهای خارجی ..
هر وقت توی کارت بانکیتون توی یه فرودگاه خارجی کارت کشیدی و هر مقدار ریال رو به دلار تبدیل کردین ، اون موقع نرخ دلار درسته ..
شما خودت اگه رئیس یه بانک توی سوئیس باشی ، بابت یه تریلی تراول 100 هزار تومنی که جلو بانکت بیارن چند یورو میدی ؟ ( مثال عرض کردم )
باور کن به اندازه کاغذ باطله هم نمیخری !!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
کلا چرت گفتی. نرخ دلار در هرروز همون چیزی هست که بابتش ریال پرداخت میکنی. حالا چه زوری چه غیر زوری
حقوق کارمندان و بازنشستگان را با چاپ اسکناس افزایش دادید!!! تورم را با چاپ اسکناس خواستید مثلا مهار کنید چیز واضحی هست نیاز به تخصص خاصی ندارد. من حقوق می گیرفتم برای مثال 3 میلیون مرغ می خریدم مثلا 10 هزار تومان الان حقوق من شده 5 تا 6 میلیون مرغ می خرم بالای 20 هزار تومان گاهی هم تا 30 و بالاتر هم رفت اجناس و مایحتاج ضروری دیگری که چند برابر شده است. بله به صورت دستوری و هدایت شده سایت ها نرخ ارزها پایین امده ولی قیمت اجناس همچنان بالاست . تازه ایران خودرو با اینکه ارز به گفته حضرات دارد می آید پایین قیمت های خودش را افزایش داده است. متاسفانه هر دو گروه و جناح بدنبال منافع ملی نیستند. !!! الان جناح به اصطلاح اصلاحات برای انکه آینده را در دست داشته باشد بسیار تلاش دارد که مذاکرات وین روندی مثبت داشته باشد . و جناح رقیب هم به دنبال نافرجام خواندن برجام هستند. من هر دو جناح را قبول ندارم. ولی پر مسلم است که برجام مطمئنا آن طور که حضرات می گویند برای مملکت ما ثمره انچنانی نخواهد داشت.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
نه پس انتظار داری توی بازاری همش پول دربیاری به دلار و خوب بلمبونی. بعد کارمند جور تو رو بکشه و حقوق نگیره؟
حاجی تایم آوت شدی بیخیال شو دیگه خسته شدیم. خسته نباشی
آره دیگه آخر ریاست جمهوری دلار رو به زور و با یارانه و هزار زور دیگه میارن پایین که بگن ما دلار ارزان و اقتصاد خوب تحویل دولت بعدی دادیم. هشت ساااااال وقتداشتید اقتصاد رودرست کنید و تحریم ها رو بردارید یک ماه آخر یادتون افتاده ؟؟؟؟
برادران گرامی تابناک روی سخنم با شما هم هست:
خواهش میکنم خواهش میکنم خواهش میکنم برید و پیگیری مطالبات شرکت ها و بخش های خصوصی و بویژه در وزارت نیرو از دولت باشید. دولت مارو بدبخت کرد. بخصوص شرکت های مهندسی مشاور رو بیچاره کرده. وزارت نیرو اندازه یه بودجه ی کامل کشور به شرکت های پیمانکار و مشاورینش بدهکاره و فقط پز کارهای انجام شده ش رو میده!! اونوقت این اقا میگه بودجه عمرانی محقق شده و 92 هزارتا جذب کردیم!!!! اخه ما که دستمون توی کاره نامردا.
از سال 96 هنوز یک ریال از مطالباتمون رو نگرفتیم بدبخت شدیم. هیچکس هم نیست به فریاد ما برسه هیچکس نیست بگه ما قبلا بیشتر از 80 نفر نیرو داشتیم الان مجبوریم همه رو اخراج کنیم یا پول بهشون ندیم. اخه چیکار کنیم. هیچکس به فکر نیست. یک بازیچه بنام اسناد خزانه یعنی یعنی اسلامی گذاشتن بسختی یه کاغذ بی ارزش بهت میدن با سررسید سال 1403!!!! یعنی نامرد تو که اون موقع نیستی چرا زحمت ما رو حواله میکنی به اون موقع. وقتی هم ببری در فرابورس بفروشیش با 30% تا 40% تنزیل قابل نقدسازیه. تازه وقتی اعتراض شد یعنی بخاطر حفظ قدرت خرید امدن 15% میزارن روش. اونوقت همون سال مالیاتهاشو گرفتن با ضریب!!!! تازه این مربوط به چیزایی هست که یعنی اوراق و اسناد دادن. نصف بیشتر مطالباتمون رو اصلا هیچ هیچ صفر نه پول نه اوراق نه هیچی !!!! اخه این چه ظلمیه ولا هیچکس نیست. من که راضی نیستم و قسم میخورم قسم میخورم قسم میخورم تمام حقوقی که این دولت به مردم میده اشکال داره. چرا من بعد از 25 سال سابقه کار و داشتن دکترا و بهترین نخبه ی دانشگاه و کارم بودن اینطوری بشم بعد توی دولت یه مشت مدیر بیسواد بالاترین حقوق نجومی بگیرند. کسانی که من بهشون درس دادم و بیسواد بودند. الان همشون بهترین و راحت ترین کار رو دارن. برای کرونا همش خونه هستند اصلا کار نمیکنن. اونوقت ما با بدبختی کارمون رو پیش می بریم. یک روز هم در ایام کرونا و گرد و خاک و سیل و بدبختی هر کوفتی شده تعطیل نکردیم و سرکارمون بودیم خدمت کردیم و اونوقت اینطوری حقمون خورده میشه !! اخه این اسلامه عدل علی اینطوری بود؟؟؟؟؟ آخه به کی بگیم. چرا شما که رسانه هستید پیگیری نمی کنید. وظیفه شماست اینا رو منعکس کنید. اگر راس میگید بجای رسانه ی چپ و راست بودن برید و گزارش واقعی میدانی امار در بیارید از بدهی دولت به شرکت ها ... واقعا متاسفم...چرا کسی حرف ما رو منعکس نمی کنه؟؟؟ چرا؟؟؟
پاسخ ها
همشهری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
تابناک منتظر گزارشتون هستیم. امیدوارم برید و بسرعت گزارشی از بدهیها و عدم تحقق ادعاهای این عالیجناب مدعی رو در بیارید و گزارش کنید. اگر واقعا رسانه هستید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
همین بلایی که سر شما آوردند یکی از راههایی بود که به قول خودشون بودجه بدون وابستگی به نفت رو تامین کردند. حالا اون مردم بیچاره که با بورس سرکیسه شدند و اونایی که با چاپ پول و بالا و پایین کردن دلار و طلا جیبشونو خالی کردند بماند. با کلی ادعا و بلدم بلدم اومدند و بعد از ۸ سال یه ویرانه تحویل دادند
بیا بخاطره خدا استعفا بده برو ماکه توی انتخابات شرکت نمی کنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
ما در انتخابات شرکت می کنیم ولی درست انتخاب می کنیم
«کار مذاکره کنندگان ما در وین بزرگ بود»
از برجامشان بزرگ تر بود؟؟
برجام چه گلی به سر ما زد جز اینکه با اومدنش گرونی اومد، با رفتنش هم گرونی...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
فکر کردید همینکه خودشون آزادند برند اروپا و آمریکا کم کاریه؟ اگه برجام امضا نمی‌کردند که دیگه اونجا راهشون نمیدادند. نکنه انتظار دارید برجام گره از مشکلات اقتصادی مردم عادی باز کنه؟
نادرست میگه
برید خودتونو گول بزنید

دیروز سخنگوی کاخ سفید گفته هنوز اختلافات زیادی داریم و بحث آزادی زندانها و 7 میلیارد دلار ربطی به هسته ای نداره و مذاکرات جداگانه بوده
من رای میدهم؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
ما رای می دیم ولی درست انتخاب می کنیم
فقط حرف نزن.جان عزیزت .اینقدر روی اعصاب مردم نباش ،تو را به خدا
باورتون میشه من هنوز پیامک ایشون برای واریز یارانه رو تو گوشیم دارم تازه ۴ سال هم منتظر موندم ولی هیچ که هیچ!!!بازم فرمایشات ملوکانه شروع شد دیگه
ولی حرف ما یه کلامه

رای بی رای
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
ما رای می دیم ولی درست انتخاب می کنیم
جناب روحاني شرمنده: انتخابات بي انتخابات. سهامدار بورسي
جواب خيانت حماقت نيست بلکه جواب متناسب است انچه از دست ما برميايد راي بي راي است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
ما رای می دیم ولی درست انتخاب می کنیم
تا جایی که بنده متوجه شده ام افزایش قیمتها به افزایش قیمت دلار و تحریمها و ... ربطی ندارد!چون وقتی مثلا قیمت دلار بالا می رود قیمت اجناس بالا می رود!وقتی قیمت دلار پایین می آید باز هم قیمت اجناس بالا می رود!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
برای اینکه قیمت دلار موقتی بیاد پایین باید تو بازار تزریق بشه. شاید برای تامین این دلارهای تزریقی باید قید وارد کردن کالاهای اساسی رو بزنند و به همین دلیل اجناس گرون میشه ولی بعد از انتخابات جبران کاهش قیمت دلار هم میشه و اگه بالاتر از ۴۰ هزار تومن شد اصلا تعجب نکنید
این هم یک نادرست دیگه تحریم ها 8 سال هست شکسته شده است..
یکی حسن روحانی رو بیدار کنه بهش بگه اقا اتوبوس به مقصد رسید پیاده شو خوب تو این هشت سال خوابیدی
از اول هم معلوم بود همه چیز عمدی است و بازی انتخاباتی
دفعه پیش که دیوار تحریم ترک برداشته بود
الان که تحریم شکسته فکر کنم کلا اون کلیدو گم کردی اقا
شیخ حسن حرف تو گول نمی خورم هرگز رای نمی دهم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
ما رای می دیم ولی درست انتخاب
می کنیم
یادتونه می گفتیم
آقای روحانی عرضه داری جلوی تورم و رکود اقتصادی داخل را بگیر.دلار که بالا پایین شدنش را زیاد دیدیم و میبینیم.خیلی خوشبین نباش
علت عقبگرد دلار چی بود دقیقا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
رای دادن به نماینده حزب موافق دکتر روحانی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
نزدیک بودن انتخابات
چند سال است که اقتصاد کشور در تلاطم نرخ دلار گرفتار است
با چاپ پول حقوق هارو دو سه برابر کردن و یارانه دادن هنر نیست. همش تبدیل به تورم می شه و این دور باطل همچنان ادامه دارد.
مگه نشنیدی؟ تصمیم از بالاهااست. شما نمیتونی بگی تحریم شکسته شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
اینو خوب اومدی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
وزیر خارجه اش را که سکه یک پول کردن روحانی صداش در نیومد.مردم میدانستن دولت کاره ای نیست که ظریف افشا کرد و تایید شد
علت اینکه در کشور به نظر برای ما مثلا آزادی اعتراض و راهپیمایی نمیدن زود احساساتی و جو گیر میشیم مشکلات امروز کشور تنها مقصدش روحانی و دولت نیست
یکی وجود ترامپ
دوم مشکلات داخلی
سوم حوادث غیر ‌مترقبه بیماری کرونا و سیل
چهارم قیمت پایین نفت
پنجم تصمیمات غلط دولت مثلا نحو اجرای افزایش قیمت بنزین دولت میتونست سالی دویست تومان بیاره دو قیمت نفت هم‌نفت بهدببمت معلول فروش میشد هم مشکلات ۹۸ و کشور نداشت
ششم سنگ اندازی های داخلی
مردم خواهشا گول این حرفها رو نخورید ، همه تحریمها هم برقراره ، خودشون قیمت دلارو میارن پایین برای انتخابات ،
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
ما رای می دیم ولی درست انتخاب
می کنیم
یادتونه می گفتیم
خدا بخیر کنه حسن آقا باز وعده داد .
ولی دمتون گرم که دلار دارن میارین پایین . اگه ممکنه میشه زیر 10 هزار تومن باشه ؟؟؟
اگر بانک مرکزی پول داره واکسن را خودتان بخرید
چرا فقط برای واردات بخش خصوصی البته بخوانید افراد خاص دلار داره؟
طرف روش میشه این حرفها را به حقوق بگیرها میزنه تورم سال پیش آنچه بانک مرکزی به عنوان تسعیر نرخ ارز اعلام کرده از سال 1398 که 10250 تومان بوده رسیده در سال 1399 رسیده به 19000 تومان.
زحمت کشیده چهل درصد حقوها زیاد شده. تورم نقطه به نقطه با نرخ تسعیر ارز در سال 1399 نسبت به مدت مشابه 85 درصد بوده. تازه این به جز واسطه بازی و دلال بازیها و کمبودهای تولید بوده که وزرا نتونستند کنترلش کنند.
حالا بماند دلم براتون بگه از تورم نقطه به نقطه سال 1398 نسبت به سال 1397 که 350 درصد بوده عزیز دل برادر من خودم بهت رای دادم و
به غیر از ووعده دادن و حرف زدن کاری دیگه از شما ها بر میآید عنوان بفرمایید تا مردم هم متوجه بشوند
مثل 6 سال پیش که برداشته شد و به این روز افتادن ملت... .
برو بابا.فقط توی عمربی برکتم فهمیدم که سیاست یعنی دروغ
مردم را به سخره گرفته دیروز نان ۵۰ درصد گران شد
تحریم‌ها شکسته شد و بزودی برداشته می‌شود/ کار مذاکره‌کنندگان ما در وین بزرگ بود
چقد این جملات آشناست. جملات چند ماه بعدش هم قابل حدسه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
چند ماه بعدش مهم نیست اون موقع دیگه انتخابات تموم شده. نقل اون سیاستمدارس که میمیره بهش میگند یکروز فرصت میدیم جهنم رو ببینی و اگه دوست نداشتی بری بهشت. خلاصه میره جهنم میبینه دوستاش و خانمش اومدند استقبال و همه خوشحال و از آتیش هم خبری نیست و یه روز خوش و خرم تو جهنم میگذرونه و بعد از یکروز میگه اگه جهنم این بود که نشونم دادید من همونو میخوام. دوباره میفرستندش جهنم اینبار برای همیشه میبینه برخلاف روز گذشته پر از آتیش و جک و جونور و عذابه. میگه پس دیروز چرا اینجوری نبود میگند اون مال قبل از انتخابات بود. ولی الان دیگه انتخاب کردی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
چند ماه بعدش مهم نیست. اون موقع دیگه انتخابات تموم شده
حاج حسن اقا، خدا قوت،
یعنی دیگه دلار بازی و سکه بازی تموم شد؟ به ثبات رسیدیم؟ دلار دیگه بالا نمیره؟
واقعا جای تاسف دارد پدر مردم درآوردید و بعد می گویید تحریم ها برداشته شد. قیمت اجناس حداقل ده برابر کردید و به هدفتون رسیدید.
صد روز اول
صد روز آخر
شبیه فیلم تکراری شدی
فقط شعار توخالی
دلار را شما گران کردید
ولی شما ارزانش نکردی
هیچ تحریمی شکسته نشده. آن چیزی که شنیدید صدای شکسته شدن استخوانهای مردم زیر بار گرانی و فقر است.
خسته نباشی دلاور!!!!تازه اگه تحریم ها برداشته بشه وکلکی توکارنباشه این به واسطه اقدام انقلابی مجلس بود که غربی ها را وادارکرد که برگردن پای میز مذاکره .اونم ازترس اینکه مبادا ایران غنی سازس 90 درصد انجام بده .البته من فکر می کنم گاندوی دیگری درراه است وفقط جهت گرم کردن بازار انتخابات به نفع اصلاح گرایان مایل به غرب باشه
به امید خدا. درود بر دکتر ظریف و تیم مذاکره کننده ایران
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
ظریف یعنی برجام بد فرجام
جان مادرت راست بگو خواب دیدی خیره.دلار سه هزار تومنی احمدی نزاد رو کردی سی و دو هزار تومن.و حالا که بسلامتی داری میری شده بیست هزار تومن. شلغم نر و ماده را باید ببندد به بازوت
آن چیزی که در بلند مدت یا میان مدت نرخ ارز را تعیین می کند نرخ تورمه. مثل هر کالای دیگر تورم باعث گرانی دلار خواهد شد. در همین یکی دو هفته گذشته نرخ نان و خودرو و آب و برق و گاز بصورت رسمی گران شد. از بعد عید نرخ بعضی کالاها تا 20 درصد گرانتر شده. (نرخ کالاهایی که از سوپری را می خرید یادداشت کنید تا متوجه تداوم تورم باشید.) خوب حال دلار آیا بصورت طبیعی ارزان می شود؟ خیر. هر زمان سایر کالاهای غیر وارداتی ارزان شدند شما به کاهش نرخ ارز امیدوار باش. دلار بصورت را بصورت مصنوعی کمی ارزان می کنند اما بالاخره رشد خودشو دوباره آغاز می کنه.
ولی درست نیست با ارز پاشی دلار ارزون شه تا یکی از هم حزب جهانگیری بیاد بالا بعد دوباره ماشین اقتصادو راه بندازنو دلارو ببرن بالا
خواهش میکنم مطالب حاوی توهین را چاپ کنید
پاسخ ها
زنبورک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
اونوقت صفحات جا نداره!
سلام جناب روحانی
منظور کدام تحریم هاست،چون تحریم های اشاعه ای !و حتی غیر اشاعه ای !از صبح اجرای برجام لغو شدند و جنابتان ۶ سال قبل به استحضار مردم ایران!رساندید.
حال اگر تحریم ها لغو نشد پس این وسط کی صداقت نداشت و به مردم ناصواب گفت!پس دوباره حضرتتان با چه ضمانتی تحریم ها را شکستید!!یعنی باور کنیم حرف های شما را؟؟!!
دفعه قبلی هم همین وعده رو داد و پدر مردم رو برای ۶ سال در آورد. هر چی میگه بر عکس میشه. مثل اون پیک کرونا که ادعا کرد گذشته و خطر رفع شده. فقط دعا کنید بلای جدیدی به سرمون نیاد
فقط برای اینکه بدانید این سال چقدر سخت بوده باید بدانید که اتکای ما در بودجه به نفت و میعانات دو درصد و به نفت و فرآورده ها شش درصد بوده است. یعنی همه تکیه ما در بودجه به نفت هشت درصد بوده که این از زمان کشف نفت و ورود آن به اقتصاد ایران در تاریخ بی سابقه است.
شیخ حسن ، مردم این را هم خوب می دانند که بخش بزرگی از کسری بودجه خود را از طریق دزدی از مردم ( بورس ، نصف کردن سهام عدالت ) تامین کردید
خجالت بکش . پررویی هم حد و اندازه داره
هنوز جمعه نشده چرا به روحانی گفتید؟؟؟!!!
جان مادرت حرف نزن اگه قرار بشه چیزی درست بشه خراب میشه تا حالا یک وعده تو هم عملی و درست نشده وعدههای پوچ تو مردمه نا امید کرده
پولو از جيب مردم بدبخت از بورس بردید بودجه گرداني كردي....
راي بي راي ديگه تمومه ماجرا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
واقعا فکر میکنید اهمیتی داره رای بدهید یا ندهید؟!
کسانی که همیشه رای می دهند برای این انتخابات کافی هستند شما هم رای نده فکر کن کار مهمی انجام دادی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
ما رای می دیم ولی درست انتخاب
می کنیم
یادتونه می گفتیم
اصلا فرض کنیم همه حرف ها درست! میشه از اختلاس ها، دزدی ها و حیف و میل بودجه در نهاد های غیر مولد و سوء مدیریت در اختصاص ارز 4200 تومنی و توزیع نادرست مرغ و دلال بازی های آقازاده ها و ... هم فرمایش بفرمایید.
احساس میکنم چون خرداد انتخابات است، بصورت نمایشی دلار را پایین می آورند و بعد انتخابات باز با سرعت نور بالا ببرند. خود ایشون گفت دولت با تمام توان از بورس حمایت میکند و مردم اعتماد کردند و وارد بورس شدند و نابودی سرمایه.
مگه شرکتهای معتبر واکسن ساز فقط با دولتها قرارداد نمیبندن؟ اگه اینجوری باشه واکسنهای خصوصی یعنی از راههای غیر معمول بدست اومده و ممکنه قاچاق باشه. تازه احتمال ایجاد فساد با دلار 4200 تومنی داده شده برای واکسن هم هست.
ای کاش هر سه ماه انتخابات بود.
آقاي رئيس جمهور این چندمین باره که تحریم ها لغو شده؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
ما رای می دیم ولی درست انتخاب
می کنیم
یادتونه می گفتیم
60 ميليون درگير بورس را بدتر از دشمن نابود کردي. در ذهن تاريخي انها تو يم ريس دولت منفور و خواهي ماند و اثرش هم عدم شرکت در انتخابات خواهد بود حظ کنيد
چرا هیچ کسی به جز شما این خبر اعلام نکرد، هیچ کسی در مذاکرات این حرف نزده و هیچ توافقی هم انجام نشده
کاري با ملت کرديد سرش کلاه گذاشتي (کلاه بر سر مردم خود نه دشمن) براي هميشه از راي به رياست جمهوري پشيمان گشته اند
تقریبا میدونستم چه داستانی میخان سر دلار بیارن
مشکل امثال ظریف و مطهری این هست که در تهران ناز خوردند و ناز نشستند یک مدت ظریف را سوریه می‌بردید تا می‌فهمید آمریکا یعنی چه داعش یعنی چه زندگی یعنی چه
بعد از انتخابات دلار میره بالا و رییس میگه صبح از خواب بیدار شدم دیدم دلار بالا رفته. من خبر نداشتم.
نگران نباشید تحریم ها شکسته شد ولی دوباره ترامپ میاد روز از نو روزی از نو،
واکسن را هم احتمالا شرکت رفیق دوست و برادران میخواستند وارد کنند آن هم از هند حالا که نمیتوانند بیاورند میگویند دولت نیاورد ،
خب اقای روحانی همانطوری که گفتی بایدن توبه کره و ما هم باور کردیم حالا هم لغو همه تحریمها را باور میکنیم . دیگه چه خبر ؟
خودتی
تحریم ها لرداشته شد و می شود!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟ ساعت خواب مبارکه....
اندازه ی یه جو؟؟اندازه ی یه جوهم باورنمیکنیم.
سلام خدمت عزیزان
من پیمانکار بودم سال 94 پروژه ورداشتم از ناجا البته بعنوان پیمانکار دوم قیمت مسکن اون سال متری 1میلیون بود با تاخیر و پول ندادن تعطیل شد هر چه خرج کردیم هر چه قرض کردیم از بازار اعتباری کار هم تعطیل شد تورم و افزایشهای سر سام آور مصالح باعث شد بدهکار بشیم بدبخت بشیم ظ80نفر نیرو بیکار شدن العان هم سر از زندان در آوردیم همه اینا مقصر دولت آقای روحانی که هزاران نفر مثل ما رو بدبخت و بیچاره کرد برید آمار بگیرید 60درصد پیمانکار تو دولت بر شکست شدن 15درصد سر از زندان در آوردن یا باضمانت آزاد به کی بگی دردای ای مردمو
تابناک هم می‌دونم ثبت نمیکنه متنو
یاعلی و عدالت علی ریشه ظلم در بباد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۷
از سال 94 تا 97 نتونستی پروژه رو تکمیل کنی؟! این دیگه ربطی به روحانی نداره توی هر دولتی بودی ورشکسته می شدی داداش
رییس جمهورمحترم!لطفا به مابگیدخروجی شکسته شدن تحریم چیه ؟چندمورد مثال بفرمایین که درزندگی مردم وکم شدن فشارهایی که این چندسال متحمل شدن چه تاثیری داره؟گوش مردم ازشنیدن کلمات گفتمان ومذاکره وجلسه وتوافق و...پره،لطفاماروقانع کنیدکه مشکلات اساسی مردم به تحریم مرتبط بود،چون ملت ایران موضوع مشکلات اقتصادی وتحریم ودوموضوع مجزا میبینن.
واردات واکسن از واردات موز سود بیشتری می‌دهد
بایدن تحریم ها را بر میدارد، دور بعدی انتخابات کاملا پیر شده و‌ترامپ دوباره میاد و دوباره تحریم ها را وضع میکنه و ایران هم یکدفعه یک آس جدید رو میکنه، دو باره روز از نو‌ روزی از نو
دوباره کراواتی ها می آیند سر کار، دو باره مصادره اموال شروع میشه و یک قشر نوکیسه کراواتی جای نو‌کیسه های فعلی را می‌گیرد و ما هم دیگر توی این دنیا نیستیم و نوبت آقا زاده ها ست که طعم سختی و بی عدالتی که پدرانشان پایه گذرای کردند بچیند و این داستان ادامه داره تا قیامت.
حسن جان افزایش قیمت بنزین را که خودت جزو تصمیم گیران بودی نمیدانستی حالا چطور فهمیدی تحریم ها برداشته شده در حالیکه خودت آنجا نبودی، خدا وکیلی شما هم خیلی سیاست مداری،
رییس جمهور بعدی احتمالا ظریف می‌شد بنده خدا را انداختی توی درد سر ،
خود کری و بایدن میگن که برداشته نشده و نشکسته. پول کجاست پس؟ به کی دادی و کجا رفته؟ اگر نمیداد چی میشد که الان شد؟ جزیره خریدید؟
به نظر بنده مردم خودشون باید تصمیم بگیرن مو راازماست بکشن بیرون والا رییس بازی کاری رااز پیش نمیبره جلو >

مردم بایستی خودشون روی پا بایستن وکشوررا به توسعه وپیشرفت ملی سوق بدهند به یاری خداوند تبارک تعالی انشاءالله...من الله توفیق//
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی