بازدید 7793
۱

خسارت‌های سیلاب دیروز در استان تهران

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران آخرین جزییات آبگرفتگی و سیلاب در شهرستانهای استان تهران ناشی از بارش روزهای اخیر را تشریح کرد.
کد خبر: ۱۰۵۰۰۰۴
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۲ 05 May 2021

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، منصور درجاتی در تشریح اخرین وضعیت استان تهران در پی بارش های روزهای اخیر گفت: همه نقاط استان از این رحمت آسمانی برخوردار شدند ولی بعضی شهرستانها مانند ری و پاکدشت دچار مشکلات آب گرفتگی، تهران دچار آب ماندگی ، شمیرانات، قدس و بهارستان دچارآب شستگی و شکست درختان و وقوع سیلاب و جاری شدن سیلاب نیز در فیروزکوه، دماوند و پردیس رخ داد.

وی افزود: جاری شدن سیلاب در شب ۲۱ رمضان منطقه حبله رود در بخش مرکزی فیروزکوه منجر به مسدود شدن ۲ نقطه ریلی و همچنین مسیر فیروزکوه به گرمسار شد. این سیلاب روستاهای کبوتردره، عمارت، دمی آقا، محمود آباد، مشهد و عروس پران را متاثر و خطوط دسترسی روستایی منطقه را مورد آسیب جدی قرار داد. جریان آب اراضی در مسیر و زیرساخت هایی از قبیل راه و ابنیه فنی را دچار آب شستگی نموده و همچنین روستاهای مشهد و کلات نیز تاثیراتی از سیلاب را تجربه کردند.

وی ادامه داد: در شهرستان دماوند روستاهای وردانه، مهرآباد و زیارت متاثر از جاری شدن روان آب و روستاهای گرمابسرد و مغانک دچار خسارت جدی شدند. در شهرستان پردیس از کمرد تا جاجرود شاهد راه بندان های مکرر ناشی از وقوع سیلاب و متاثر شدن اکثر نقاط روستایی و برخی نقاط شهری پردیس از سیلاب بودیم. در نقاط کمرد جاجرود سعید آباد کرشت بومهن شاهد خسارت زیر ساختهایی همچون آب، برق، مخابرات و راه نیز بودیم.

مدیرکل مدیریت بحران استان افزود: در نقاط حادثه خیز شهرستانهای پاکدشت و ری نیز شاهد بروز سیلاب و حوادث ناشی از آن و وارد شدن خسارت به زیرساختها بودیم اما در شمیرانات بیشتر با شکستگی درختان مواجه شدیم. شهرستان و مناطق ۲۲ گانه شهر تهران با آب ماندگی مواجه بودیم که عصر روز سه شنبه در محدوده محور کن_ امامزاده داود قریب به سه ساعت بارش شدید باران داشتیم. در تمامی نقاط بهلطف الهی خسارت جانی و جرحی گزارش نشده است.

به گفته درجاتی، میزان ریالی خسارت ها هنوز برآورد نشده که پس از کارشناسی اعلام خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ساخت و سازهای غیر مجاز در بستر و حریم رودخانه های استان تهران متاثر از سیلاب اخیر خسارت دیده اند . بایستی هیچ گونه خسارتی پرداخت نشود تا از ساخت و ساز در بستر رودخانه ها جلوگیری شود و. الا سیلابی در کار نبوده بلکه طغیان رودخانه بوده است .
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار