بازدید 6791
۱

نجات یک قلاده خرس قهوه‌ای در کرمانشاه

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه اعلام کرد: یک قلاده خرس قهوه‌ای بر اثر برخورد با خودروهای عبوری در محور اسلام آبادغرب - ماهیدشت که دچار آسیب دیدگی شده بود پس از عملیات بیهوشی به کلینیک دامپزشکی استان کرمانشاه منتقل شد.
کد خبر: ۱۰۴۹۶۶۰
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۰ 03 May 2021

به گزارش تابناک؛ روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه روز دوشنبه به نقل از «فریدون یاوری» افزود: در پی گزارش واصله از سوی دوستداران محیط زیست مبنی بر آسیب دیدگی یک قلاده خرس قهوه ای بالغ بر اثر برخورد با خودروهای عبوری در محور اسلام آبادغرب – ماهیدشت، بلافاصله اکیپی متشکل از مدیر کل، فرمانده یگان، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کرمانشاه، دامپزشک اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه، محیط بانان و کارشناسان به محل حادثه اعزام شدند.

وی اظهار داشت: این حادثه در حوالی ساعت ۳۰ دقیقه بامداد روز دوشنبه ۱۳ اردیبهشت اتفاق افتاد که با توجه به آسیب دیدگی حیوان از ناحیه سر و دست ها، نسبت به بیهوشی آن اقدام گردید.

یاوری افزود: عملیات بیهوشی این خرس بالغ قهوه ای توسط دامپزشک اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه و با توجه به فضایی که برای آن در اثر سانحه رخ داده بود حدود سه ساعت و با دقت فراوان صورت گرفت که پس از انجام عملیات بیهوشی، حیوان مذکور جهت مداوا به کلینیک دامپزشکی مرکز استان انتقال یافت.

وی اظهار داشت: در حال حاضر وضعیت این حیوان با ثبات و تحت مداوا است.

او ضمن تشکر از نیروی انتظامی، پلیس راهور و مردم جوامع محلی تصریح کرد: با توجه به اینکه منطقه مذکور یکی از زیستگاه های خرس قهوه ای در استان است ضروریست رانندگان در هنگام تردد به ویژه در ساعات شبانگاهی دقت لازم را داشته باشند تا از وجود چنین حوادث ناگواری جلوگیری به عمل آید.

کرمانشاه استانی پهناور در غرب ایران با ۲۵ هزار کیلومتر مربع مساحت، یکی از استان‌های مهم از حیث کشاورزی و منابع طبیعی محسوب می‌شود به طوریکه ۷۰ درصد مساحت استان را عرصه‌های منابع طبیعی با بیش از ۵۲۷ هزار هکتار جنگل و یک میلیون و ۱۹۲ هزار هکتار مرتع تشکیل داده است.

این استان دارای چهار منطقه حفاظت شده شامل منطقه حفاظت شده بیستون با ۵۴ هزار هکتار، بوزین و مرخیل در پاوه با ۲۳ هزار هکتار، قلاجه هم با ۴۳ هزار هکتار و امروله و دالاخانی با حدود ۴۲ هزار و ۳۰۴ هکتار است.

همچنین چهار منطقه شکار و تیراندازی ممنوع به مساحت ۱۶۱ هزار هکتار در استان کرمانشاه وجود دارد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
بعيده زنده بمونه
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر