بازدید 9831

هوای ۵ شهر خوزستان در شرایط خطرناک قرار گرفت

وقوع دوباره پدیده گرد و غبار باعث شد شاخص کیفی هوا در پنج شهر خوزستان در شرایط خطرناک قرار گیرد.
کد خبر: ۱۰۴۹۵۵۹
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۰ 03 May 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، بر اساس گزارش یکشنبه سامانه پایش کیفی هوای کشور، در ساعت ۲۲ امشب، هوای کارون با شاخص ۵۰۰، ماهشهر با شاخص ۵۰۰، اهواز با شاخص ۳۳۸، بندرامام با شاخص ۳۷۹ و رامشیر با شاخص ۳۶۷ در شرایط خطرناک قرار دارند.

این گزارش می‌افزاید: هوای شادگان با شاخص ۱۷۶ در شرایط ناسالم و هوای حمیدیه با شاخص ۱۵۰، دزفول با شاخص ۱۱۹ و شوش با شاخص ۱۲۷ در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس هستند.

AQI شاخصی است که برای گزارش روزانه کیفیت هوا به کار می‌رود و نشان می‌دهد که هوای اطراف چقدر تمیز یا آلوده است و این حد از آلودگی چه اثراتی ممکن است بر سلامتی داشته باشد. این شاخص بر اثراتی متمرکز است که افراد ممکن است چند ساعت یا چند روز بعد از تنفس در این هوا با آنها مواجه شوند.

بر اساس این شاخص، صفر تا ۵۰ در شرایط هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط هوای سالم و کیفیت هوا قابل قبول، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ شرایط بسیار ناسالم است و هشدار درباره بروز وضعیت اضطراری بهداشتی است و با احتمال بیشتر سلامت همه جمعیت به خطر می‌افتد.

۳۰۰ تا ۵۰۰ شرایط هوای خطرناک وضعیت اضطراری هشدار بهداشتی است. همه افراد ممکن است دچار پیامدهای بهداشتی وخیم شوند.

روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان نیز میزان گرد و غبار در ساعت ۲۲ یکشنبه را در هوای رامشیر ۸۷۴ ، اهواز ۲۳۲، حمیدیه ۱۳۴ ، دزفول ۱۶۶ ، سوسنگرد ۱۷۶ ، شوشتر ۱۶۳ و گتوند ۲۸۶ میکروگرم بر مترمکعب گزارش کرده است. حد مجاز گرد و غبار در هوا ۱۵۰ میکروگرم بر مترمکعب است.

همچنین اداره کل هواشناسی خوزستان عصر امروز در اطلاعیه‌ای هشدار داده بود که گرد و غبار همرفتی برخی نقاط خوزستان را فرا می‌گیرد. در این اطلاعیه با هشدار سطح زرد اعلام شده است: با توجه به تصاویر ماهواره هواشناسی و وقوع همرفت، تا ساعاتی دیگر شاهد رخداد گرد و غبار همرفتی و محلی، رعد و برق، رگبار پراکنده باران، وزش باد متوسط تا شدید و گاهی تندباد لحظه‌ای در مناطق جنوب غربی، جنوب و سپس مرکز خوزستان خواهیم بود که این وضعیت تا اواخر وقت روز یکشنبه بر خوزستان حاکم است.

اداره کل هواشناسی خوزستان روز شنبه نیز در اطلاعیه‌ای نسبت به وقوع رگبار و گرد و غبار همرفتی در روز دوشنبه ۱۳ اردیبهشت در خوزستان هشدار داده بود.

برخی شهرهای خوزستان در روزهای ۷ و ۸ اردیبهشت نیز شاهد وقوع گرد و غبار بودند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها