بازدید 5808

طرح سوال از شهردار اهواز بابت سهمیه واکسن پاکبان‌ها

یک عضو شورای شهر اهواز بابت سوء‌استفاده از سهمیه واکسن غسال‌های بهشت آباد از شهردار اهواز طرح سوال کرد.
کد خبر: ۱۰۴۹۳۲۴
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۶ 01 May 2021
به گزارش تابناک به نقل از فارس از اهواز، یک عضو شورای شهر از شهردار اهواز بابت استفاده از سهمیه واکسن غسال‌های بهشت آباد طرح سوال کرد.

اسکندر لطفعلی زاده در متن طرح سوال نوشته است: حساسیت و اهمیت این موضوع انعکاس ملی داشت و پرونده قضایی تشکیل شده است.

وی افزوده: چرا شهردار اهواز برخلاف ضوابط و اولویت بندی مقرر در سند ملی واکسیناسیون کرونا در حالی است که میلیون‌ها هموطن واجد شرایط در صف انتظار واکسینه هستند، به صورت خارج از نوبت از سهمیه واکسن غسال‌های عزیز سوء استفاده و تزریق نموده است؟

واکنش مقامات ارشد دولت

در پی انتشار خبر سوءاستفاده شهرداران اهواز و آبادان از سهمیه واکسن غسال‌ها، حسن روحانی رئیس جمهور اظهار کرد: چند نفری از شهرداری‌های چند نقطه تخلف کرده و از واکسن استفاده کردند. با متخلفان استفاده از واکسن کرونا به شدت برخورد می‌کنیم و پرونده آن‌ها تشکیل و به قوه قضاییه ارسال می‌شود.

همچنین معاون اول رئیس جمهور هم خواستار برکناری سوء‌استفاده کنندگان شد و گفت: هر مدیری در هر رده‌ای خارج از روال و برنامه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با سوءاستفاده از فرصت دیگران واکسن بزند، صلاحیت مدیریت ندارد و به اعتماد عمومی خسارت زده است و به سرعت باید از مسئولیت کنار گذاشته شود.

عبدالزهرا سنواتی رئیس شورای شهر اهواز هم خبر تزریق واکسن از سوی شهردار را تایید کرد؛ موسی پور عضو شورای شهر اهواز نیز پیش از این گفته بود: شبکه بهداشت روشن کنند چگونه ممکن است دفتر نوشادی شهردار اهواز با یک پاکبان اشتباه گرفته شود؟!

همچنین لطفعلی زاده یک عضو دیگر شورای شهر اهواز خواستار عزل و برخورد قضایی با نوشادی شهردار اهواز به علت سوءاستفاده از واکسن کرونای غسال‌ها شد.

سخنگوی وزارت بهداشت نیز در واکنش به تخلف شهردار اهواز و آبادان به دلیل استفاده از واکسن پاکبان‌ها گفت: درخواست وزارت بهداشت این است که این افراد به مراجع قانونی معرفی شوند.

ورود دستگاه قضا به پرونده تخلف شهرداران اهواز و آبادان

به گزارش خبرگزاری فارس، دادستان عمومی مرکز خوزستان نیز از تشکیل پرونده قضایی برای تخلف شهرداران اهواز و آبادان خبر داد و گفت تا حصول نتیجه از این تخلف چشم پوشی نمی‌کنیم.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر