بازدید 5312

شیوع سویه‌های خطرناک ویروس کرونا در آمریکای لاتین

بیماری کووید ۱۹ در قاره آمریکای جنوبی و مرکزی به سرعت در حال گسترش است.
کد خبر: ۱۰۴۹۰۱۱
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۰ 30 April 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما از شبکه تلویزیونی سی ان ان، خطرناک‌ترین سویه‌های ویروس کرونا به آمریکای لاتین سفر کرده است. بیماری کووید ۱۹ در قاره آمریکای جنوبی (و مرکزی) به شدت در حال گسترش است. یک چهارم فوتی‌های ناشی از ابتلا به این بیماری در هفته گذشته در سراسر جهان، مربوط به همین قاره بود. ظهور سویه‌های مختلف ویروس کرونا و سرعت کند واکسیناسیون از جمله عوامل افزایش شدید موارد ابتلا و فوتی ناشی از ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در آمریکای لاتین است.

به همین علت کشور‌های این منطقه به هر زحمتی باشد تقلا می‌کنند تا به واکسن کرونا دست یابند. واحد‌های مراقبت‌های ویژه، آی سی یو، در کشور‌هایی همانند گواتمالا و کلمبیا تقریبا به ظرفیت کامل خود نزدیک شده اند. این وضعیت بویژه در شهر‌های بزرگ کلمبیا مثل بوگوتا، پایتخت این کشور، مشهود است. باوجود گذشت چندین ماه از شیوع کرونا در آمریکای لاتین (متشکل از امریکای جنوبی و مرکزی)، اوضاع کشور‌های این منطقه ازنظر مقابله با بیماری کووید ۱۹ به صورت معنادار و قابل توجهی بهتر نشده است. بدترین وضعیت بحران کرونا در کشور‌هایی همانند کاستاریکا، گواتمالا و کلمبیا در این منطقه دیده می‌شود. بیمارستان های این کشور‌ها دیگر قادر به پاسخگویی به بیماران کرونایی نیستند.

مسئولان بهداشتی در آمریکای لاتین به شدت نگران استمرار این اوضاع هستند. ظهور گونه جدید ویروس کرونا در کشوری همانند برزیل نیز به شدت نگران کننده شده است. حدود نود درصد ابتلا به کووید ۱۹ در ایالت سائوپائولو، بزرگترین ایالت برزیل، ناشی از گونه‌ی موسوم به پی-۱ بوده است. این سویه ویروس کرونا به صورتی است که قدرت سرایت آن از دیگر سویه‌های ویروس کرونا بیشتر است و همین مسئله به شدت نگران کننده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل