بازدید 58928
دو هزار و چهارصد و چهل و ششمین بسته ویژه خبری «تابناک»

رئیسی رای بیشتری دارد یا احمدی‌نژاد؟ / فرزند کروبی: پنج روز پیشتر فایل صوتی ظریف را دریافت کردم / متکی: احتمال حضور رئیسی تقویت شده است / روایت مطهری از پیش بینی عجیب یکی از مقامات درباره آبان ۹۸

رصد‌خانه «تابناک» خبر‌هایی از اخبار روز برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند: وعده کاندیدای انتخابات ۱۴۰۰ درباره یارانه بنزین / فعال اصلاح‌طلب: باید به جای فرد به برنامه رای داد / پایگاه رأی کاندیدای اقتصاددان انتخابات ۱۴۰۰ /تحقیق و تفحص از مرکز تحت مدیریت «آشنا» کلید خورد و… رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۱۰۴۸۷۸۸
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۹ 28 April 2021

تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

هاشمی و ظریف، انتخاب کارگزاران برای کاندیداتوری

محسن هاشمی رفسنجانی در گفت‌وگو با تسنیم: آنچه در شورای مرکزی حزب کارگزاران به تصویب رسید، حضور در نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان بود، البته اعضای حزب، بنده و دکتر ظریف را به عنوان یک گزینه مصوب کردند. جهانگیری تصمیمی برای کاندیداتوری ندارند؛ شرایط اقتصادی سبب ریزش بدنه اجتماعی اصلاح‌طلبان شد.مهمترین انتقادی که شاید بتوان نسبت به دکتر روحانی براساس خصوصیات آیت‌الله هاشمی رفسنجانی داشت، عدم سعه صدر، دسترسی آسان، تعامل بالا و پرکاری آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بود که شاید در این ویژگی‌ها، دکتر روحانی با ایشان فاصله داشته باشد.

محل قرنطینه پرسپولیس مشخص شد

فدراسیون فوتبال با درخواست قرنطینه اعضای تیم پرسپولیس در هتل آکادمی و مهمان سرای کمپ تیم های ملی موافقت کرد.از آنجایی که باشگاه پرسپولیس برای شرکت در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در کشور هند حضور دارد، بازگشت کاروان تیم به ایران طبق دستور وزارت بهداشت با قرنطینه همراه خواهد بود. قرنطینه پرسپولیس در شرایطی از صبح جمعه آغاز می‌شود که پایان آن با تصمیم وزارت بهداشت و ستاد مبارزه با کرونا و مشخص شدن جواب تست های بازیکنان و مربیان و همراهان تیم خواهد بود./باشگاه خبرنگاران

فریدون عباسی هم داوطلب انتخابات ریاست‌جمهوری شد

فریدون عباسی رییس سابق سازمان انرژی اتمی با برگزاری نشست خبری، داوطلبی خود را برای انتخابات ۲۸ خرداد ریاست‌جمهوری اعلام کرد و گفت: با شعار دولت نخبگانی وارد انتخابات شدم و هیچ حزب و گروهی من را پشتیبانی نمی‌کند.

پروانه وکالت حسام نواب صفوی تعلیق شد

کمال رئوف، دادستان انتظامی مرکز وکلای قوه قضائیه: خبر تعلیق وکالت آقای نواب صفوی صحت دارد.آقای نواب صفوی در دادسرای کارکنان دولت پرونده کیفری داشته و در آن پرونده محکوم شده است. این پرونده ظرف شش ماه تعیین تکلیف خواهد شد، نواب صفوی محکوم شده و شاکی خصوصی داشته است و از آنجایی که شاکی این فرد در دادسرای مرکز وکلا شکایت کرده ما موظف به رسیدگی به پرونده و تعلیق نواب صفوی هستیم./باشگاه خبرنگاران

پایداریچی ها چرا به قالیباف حمله می کنند؟

برخی طیف‌های اصولگرا با قالیباف و همفکرانش همسو نیستند و بیش از همه شاید این جبهه پایداری است که ‌با او مساله دارد.دعواهای این دو طیف اصولگرا تازگی ندارد اما اکنون و در آستانه انتخاباتی که برای قالیباف اهمیت خاص دارد بیش از همیشه در مرکز توجه است. ماجرای اخیر درباره دستکاری جداول بودجه در واقع تازه‌ترین نمود بیرونی این اختلافات است. ماجرایی که نشان می‌دهد جدال قدرت بین تندروترین طیف اصولگرا و رییس فعلی به این سادگی‌ها پایان نمی‌یابد./اعتماد

لاریجانی وارد بازی بازنده ها نمی‌شود

شرق نوشت: آمدن یا نیامدن علی لاریجانی بر سر هر دو جریان سایه افکنده است؛ تا جایی که برخی تحلیل‌ها حاکی از این است که اعلام نامزدی‌اش در انتخابات ۱۴۰۰ می‌تواند بازی هردو جریان را به هم بزند. درحالی‌که بخشی از جریان اصلاحات نزدیک‌تر به دولت، یعنی طیف کارگزاران، در مظان اتهام حمایت از لاریجانی است، هم حسین مرعشی و هم غلامحسین کرباسچی صراحتا از این موضوع اعلام برائت کرده و گفته‌اند که در جریان اصلاحات تا این لحظه بحثی درباره حمایت از رئیس سابق مجلس و مسئول فعلی پیشبرد تفاهم‌نامه ایران و چین مطرح نیست یا نشده است. از سوی دیگر، سخنگوی شورای وحدت اصولگرایان، یعنی منوچهر متکی، هم اخیرا در کنایه به اصولگرایان منتقد این شورا که گفته بودند جامعه روحانیت به‌طور خاص و شورای وحدت اصولگرایان در ذیل جامعه روحانیت به‌ دنبال نامزدی علی لاریجانی است، گفت: دیدید که نام این فرد در میان ده نام خروجی این شورا به‌عنوان نامزد انتخابات ۱۴۰۰ نیست و دعوت‌نامه‌ای هم برای او ارسال نشده است.

کاندیداهای درجه ۳ اصلاحات، کوره انتخابات را گرم نمی کنند

جواد آرین منش، چهره سیاسی اصولگرا گفت: به عقیده من، تنها چهره ای که می تواند با به میدان آوردن توده های مردم انتخابات را پرشور کند، احمدی نژاد است. من عقیده دارم در صورت تایید صلاحیت او، توده های مردم پای صندوق رای می آیند و حتی من عقیده دارم با وجود رییسی هم باز احمدی‌نژاد رای بیشتری دارد، ولی جوری رفتار می شود که گویی او رد صلاحیت شده است./برنا

یک نماینده ادعا کرد اصلاحات بودجه در جهت محرومیت‌‌‌زدایی بود!

جعفر قادری، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس درباره تغییر در بودجه سال ۱۴۰۰ پس از تصویب آن اظهار داشت: این اقدام مجلس غیرقانونی نیست و در دوره‌های گذشته هم این اقدام صورت گرفته‌ است.عمده این اصلاحات در جهت محرومیت‌‌‌زدایی و توزیع در پروژه‌های عمرانی مانند راه‌های روستایی است.

تاج زاده: مگر نمی‌گویید مردم مرا نمی‌خواهند، من را تایید کنید تا به من رای ندهند

مهمترین ضعف ما و اصلاحات این بود که متاسفانه استمرارطلب نبودیم. من تا دو سه سال قبل مخالف تغییر قانون اساسی بودم، زیرا معتقد بودم مجلس خبرگان قانون را بدتر و محدودیت‌تر می‌کنند و دیگر حتی حاضر به حرف زدن هم نخواهیم بود، اما اکنون موافق تغییر آن هستم و معتقدم مردم آگاه هستند و اگر اصلاح آن دموکراتیک باشد می‌تواند کمک کننده باشد و خواهان رفراندوم هستم. ما اصلاح طلبان نه طرفدار خشونت هستیم نه اسلحه و نه کشور‌های خارجی.

روزنامه اصولگرا: عمر سیاسی ظریف در جمهوری اسلامی تمام شد

روزنامه جوان نوشت: با افشای این فایل صوتی، ماجرای نامزدی شخص محمدجواد ظریف در انتخابات ۱۴۰۰، عملا پایان یافته و حتی در صورت ثبت‌نام، عبور از فیلتر شورای نگهبان برای او ممکن نخواهد بود.روزنامه جوان نزدیک به اصولگرایان در سرمقاله امروز خود با اشاره به ماجرای افشای فایل صوتی محمدجواد ظریف نوشت: "به نظر می‌‌‌رسد محمدجواد ظریف، بازیگر این نقش نبوده و خود قربانی این بازی است. چه اینکه با افشای این فایل صوتی، ماجرای نامزدی شخص محمدجواد ظریف در انتخابات ۱۴۰۰، عملا پایان یافته و حتی در صورت ثبت‌نام، عبور از فیلتر شورای نگهبان برای او ممکن نخواهد بود. این امر حتی ماندن ظریف در وزارت امور خارجه در دولت بعدی را نیز غیرممکن کرده و در شرایط کنونی او را از قطار سیاست پیاده می‌‌‌کند."

تحقیق و تفحص از مرکز تحت مدیریت «آشنا» کلید خورد

عضو هیأت رئیسه مجلس از کلید خوردن تحقیق و تفحص از مرکز بررسی های استراتژیک نهاد ریاست جمهوری خبر داد و گفت: آقای آشنا بداند که حتی بعد از پایان یافتن دولت، باید پاسخگوی مسئولیت خود و نفوذ در این مرکز باشد.حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهن‌شهر، برخوار و میمه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به انتشار فایل صوتی مصاحبه محمدجواد ظریف از سوی تلویزیون اینترنشنال عربستان سعودی گفت: انتشار این فایل صوتی که قرار نبود منتشر شود آن هم از سوی یک رسانه ضد نظام نشان از عمق نفوذ در مراکز حساس دولت دارد.وی افزود: آقای حسام‌الدین آشنا به عنوان رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک نهاد ریاست جمهوری که مصاحبه با ظریف و دیگر وزرای دولت با مسئولیت ایشان انجام شده باید پاسخگوی درز این اطلاعات باشد و بداند که این حوادث تهدیدکننده امنیت ملی کشور است و وی باید پاسخ دهد که این تهدید از کجا نشأت می‌گیرد.

پایگاه رأی کاندیدای اقتصاددان انتخابات ۱۴۰۰

حسن سبحانی از کاندیداهای احتمالی ۱۴۰۰ در گفت و گو با خبرآنلاین، درباره عبور مردم از اصلاح طلبی و اصولگرایی گفت: معتقد هستم که مردم به این نتیجه رسیده اند که گویا حل مشکلات کشور لزوما در گرایش به اصلاح طلبی یا اصولگرایی نیست چون اینها را تجربه کرده اند و دیده اند که اتفاقی رخ نداده است. بنابراین اگر فردی خارج از این جریانات را برای حل مشکلات، بایسته تر ببینند، فکر نمی‌کنم چندان تعصبات جناحی داشته باشند که بگویند با اینکه افراد شایسته تر وجود دارند ما برویم و باز هم به همان جناحی که مسائلمان را حل نکرده است رای بدهیم.سبحانی در پاسخ به این که پایگاه رای خود را چطور می بینید؛ گفت: مهم این است که امکان حضور در صحنه و صحبت با مردم فراهم شود، به هر حال ما در مجلس و دولت بوده ایم و اهالی سیاست ما را می شناسند، در دانشگاه بوده ایم و هزاران دانشجویی که هر کدام از آن ها الان در داخل و خارج بخش عظیم متخصصان کشور را تشکیل می دهند با افکار بنده آشنا هستند.

فعال اصلاح‌طلب: باید به جای فرد به برنامه رای داد

یک فعال سیاسی گفت: باید به برنامه ای که می تواند وضع فعلی را بهبود بخشد و نیز به جای فرد به برنامه رای داد.داریوش قنبری در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: کاندیداهایی که می خواهند وارد عرصه انتخابات شوند، ابتدا باید هویت سیاسی خود را بیان کنند. داشتن هویت سیاسی مشخص و قابل قبول اولین شاخصه فردی است که می خواهد وارد عرصه انتخابات شود. مردم باید بر مبنای هویت سیاسی افراد جهت رای دادن به او تصمیم بگیرند.وی ادامه داد: متاسفانه روند انتخابات در کشور ما بر مبنای انتخابات حزبی نیست. در کشورهایی که انتخابات حزبی است، مردم به جای رای دادن به فرد به حزب رای می دهند؛ یعنی دیدگاه ها و برنامه های مربوط به اداره کشور در ذات حزب و فعالیتش وجود دارد و مردم برنامه تدوین شده را انتخاب می کنند.این فعال سیاسی گفت: به دلایل متعددی حزب به معنای واقعی در کشور ما وجود ندارد، اما بالاخره جبهه های سیاسی هستند که از احزابی با نگاه یک دست و واحد تشکیل شده اند. بر همین اساس است که گفتم قبل از هر چیز مشخص شدن هویت سیاسی در کشور ما بسیار مهم است.

رئیسی رای بیشتری دارد یا احمدی‌نژاد؟

جواد آرین منش چهره اصولگرا اظهار کرد: به عقیده من تنها چهره ای که می تواند با به میدان آوردن توده های مردم انتخابات را پرشور کند، احمدی نژاد است. من عقیده دارم در صورت تایید صلاحیت او توده های مردم پای صندوق رای می آیند و حتی من عقیده دارم با وجود رییسی هم باز احمدی‌نژاد رای بیشتری دارد ولی جوری رفتار می شود که گویی او رد صلاحیت شده است. در نظر سنجی نهادها نام او حذف می شود ولی حذف نام او موجب حذف خودش نمی شود.او ادامه داد: برخی عقیده دارند هر هشت سال یکبار در کشور چرخش نخبگانی داریم. بعد از ۸ سال که دولت در دست اصلاحات بود این بار نوبت اصولگرایان است. امروز با وجود فاصله ۵۰ روزه به انتخابات فضای کشور هیجان انتخاباتی ندارد و گرمایی از خود نشان نمی دهد.

دردسر فایل صوتی برای علوی و ظریف

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی به رایزنی با نمایندگان برای اعمال ماده ۲۳۴ یا استیضاح ظریف اشاره کرد. نماینده کرج در مجلس هم ‏از آماده بودن طرح سوال از وزیر اطلاعات درباره فایل منتشر شده از وزیر امور خارجه خبرداد. ‎در پی فایل صوتی منتشرشده از ظریف، سید نظام‌الدین موسوی نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس و عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی، در توئیتی نوشت: «‏مطالب مطرح در فایل صوتی آقای ظریف از چنان بار ضد امنیت ملی برخوردار است که ضرورت دارد هیات رئیسه محترم مجلس، سریع برای برگزاری نشست اضطراری پارلمان در این باره، تمهید کند. درحال رایزنی با همکاران برای اعمال ماده ۲۳۴ یا استیضاح وزیر امورخارجه هستیم.» در همین رابطه علیرضا عباسی نماینده کرج و رئیس مجمع نمایندگان استان البرز در مجلس شورای اسلامی در توئیتی نوشت: ‏"طرح سوال از وزیر اطلاعات درباره فایل منتشر شده از وزیر امور خارجه؛ علت غفلت و کوتاهی بابت جلوگیری از دسترسی شبکه معاند ایران اینترنشنال به فایل صوتی تاریخ شفاهی دولت با وزیر خارجه چیست؟"

روایت مطهری از پیش بینی عجیب یکی از مقامات درباره آبان ۹۸

علی مطهری در مورد حوادث آبان ۹۸ و اعتراضات پس از افزایش قیمت بنزین گفت: من چند ساعت قبل از اجرای این تصمیم از آن خبردار شدم. یکی از مقامات به من گفت قرار است ساعت ۱۲ شب قیمت جدید بنزین اعلام شود. شوکه شدم. گفتم چرا قبلا اطلاع ندادید و حتما اعتراض می‌شود. ایشان بسیار خونسرد بود و می‌گفت پیش‌بینی کرده‌ایم که ۱۵۰ پمپ بنزین را آتش بزنند. گفتم مگر این میزان کم است؟

متکی: احتمال حضور رئیسی تقویت شده است

سخنگوی شورای وحدت اصولگرایان می‌گوید نتایج بررسی‌ها و رصد تحرکات به او و همکارانش نشان می‌دهد که احتمال حضور سیدابراهیم رئیسی در انتخابات ریاست‌جمهوری بسیار افزایش یافته است؛ حضوری که به گفته وی منجر به خروج ۹۰ درصد کاندیداهای جریان اصولگرایی از صحنه رقابت‌ها خواهد شد و به باور او محمدباقر قالیباف نیز جزو همان ۹۰ درصد محسوب می‌شود.

وعده کاندیدای انتخابات ۱۴۰۰ درباره یارانه بنزین

داوطلب کاندیداتوری ریاست جمهوری گفت: یکی از برنامه‌های بنده این است که برای بهره‌مندی مردم از یارانه بنزین کارت سوخت هر نفر را به کارت ملی او وصل می‌کنیم تا هدفمندی عادلانه اجرا شود.وزیر نفت دولت دهم اظهار داشت: در کشورمان توزیع وجود دارد، اما این توزیع باید با سازوکار انجام شود. چرا که امروز پایانه‌ها در کشور به محلی برای دلالی تبدیل شده اند.

فرزند کروبی: پنج روز پیشتر فایل صوتی ظریف را دریافت کردم

محمدتقی کروبی در صفحه اینستاگرامی‌ خود نوشت که من فایل صوتی ظریف را چند روز پیش از انتشار آن در ایران اینترنشنال از طریق یکی از دوستان خارج از کشور دریافت کرده بودم و با یک روز فاصله همین فایل را از دوست دیگری هم دریافت کردم و متوجه شدم این فایل مثل آب روان در حرکت است و در حال دست به دست شدن میان جمعی از فعالان سیاسی.محمدتقی کروبی درمطلبی با عنوان اندر حکایت فایل گفتگوی دکتر ظریف در اینستاگرام نوشت:در دو روز گذشته صحبت های بسیاری پیرامون فایل گفتگوی وزیرخارجه کشورمان شنیده و خوانده ایم. درباره شکل و محتوی این فایل سخن بسیار است که با توجّه به انتخابات ریاست جمهوری پیش رو به نظر می رسد، مهمترین هدف از زمان درز عامدانه آن همین انتخابات است.شب گذشته قصد داشتم در یکی از اتقاق های کلاب هاوس، نکاتی را پیرامون درز این فایل بگویم که به دلیل طولانی شدن آن برنامه و تقارن آن با برنامه دیگرم توفیق صحبت نشد.

یقین کردم برنامه ای هدفمند بدون لحاظ کردن منافع ملّی و در راستای انتخابات پیش رو در درز این فایل جذاب وجود دارد. امّا پای کدام جریان: دولت یا حاکمیت؟ این سؤالی بود که ذهن مرا به خود مشغول کرده بود. درباره موضوع درز و منافع احتمالی از آن را با اخوى، حسین آقا صحبت کردم که او پس از صحبت با یکی از مشاوران دولت که از درز آن شوکه شده بود نقش دولت را از اساس منتفی دانست، اگرچه تحلیل من قدری با ایشان متفاوت بود. یک روز بعد شنیدم این فایل صوتى در اختیار چهره هاى شناخته شده و سرشناس اصلاح طلب داخل هم قرار گرفته است. اینکه چرا با وجود درز فایل و دست به دست شدن آن در داخل و یقین در انتشار، اعتبار نشر آن به رسانه اى در خارج داده شد نکته اى است که از آن هم نباید غافل بود.امیدوارم در روزهای آینده بتوان بیشتر درباره محتوای این گفت‌وگو، آن هم بدون حب و بغض سخن گفت، چراکه ریشه بخش مهمّی از گرفتاری های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی دیروز، امروز و به حتم فردای کشور را باید در همین دوگانگی حاکمیت و مردم جستجو کرد.

گفتنی است، علی ربیعی دیروز در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه کسانی مسئول لو رفتن فایل صوتی بوده و آیا اعضای دیگری از دولت نیز گفت‌و‌گویشان به سرقت رفته است، گفت: ۳۳ نفر از اعضای دولت در تاریخ شفاهی دولت مشارکت داشتند.او توضیحی درباره عوامل انتشار این فایل نداد اما پیشتر اعلام شده بود که دفتر آشنا و واعظی مسئول این مصاحبه‌ها بودند.روحانی به وزیر اطلاعات دستور‌ رسیدگی ‌به این اتفاق را داد.

واکنش سعید لیلاز به انتشار فایل صوتی ظریف

پس از انتشار فایل صوتی مصاحبه محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشور با سعید لیلاز که چند روز گذشته نخستین بار از رسانه ایران اینترنشنال وابسته به عربستان سعودی منتشر شد، موجی از انتقادات به چگونگی انتشار این فایل به اصطلاح محرمانه و همچنین اظهارات شخص وزیر امور خارجه در خصوص مسائل سیاسی و امنیتی کشور در جامعه شکل گرفت و همچنان بحث آن در رسانه‌ها و در میان مردم داغ است. پیرو همین ماجرا سعید لیلاز در یک برنامه زنده اینترنتی در اینستاگرام با موضوع انتخابات ۱۴۰۰ که به همت هسته بازاریابی سیاسی مرکز رشد دانشگاه امام صادق برگزار شد در واکنش به سوال مجری در خصوص انتشار فایل صوتی مصاحبه وی با وزیر امور خارجه کشور اظهار داشت: معتقدم باید کسی که فایل صوتی را منتشر کرده، چوب در آستینش کرد. اما من عهد کردم فعلا در خصوص این مساله حرفی نزنم و می‌خواهم ببینم آیا دستگاه اطلاعاتی کشور عرضه دارد این شخص را پیدا کند یا مثل ماجرای نطنز بعد از اینکه پوکید می‌خواهد اسم طرف را رسانه‌ای کند.لیلاز همچنین افزود: البته از دستگاه اطلاعاتی که فقط تلفن‌های لیلاز را شنود می‌کند بیشتر از این انتظار نمی‌رود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۵
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۱۱۵
رای بی رای چه احمدی باشد چه رئیسی یا هر کس دیگر چون کاری از انها بر نمی اید در کدام پستی که داشتن موافق بودند......
احمدی نژاد بیشترین رای رو داره و تنها کسی است که میتونه مردم رو پای صندوق رای بیاره . چه خوشتون بیاد چه بدتون بیاد
پاسخ ها
ناشناس
| Japan |
۱۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
هیچکس حتی مموتی هم اگربیادمردم رای نخواهنددادچه خوشت بیادچه بدت بیاد!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
یعنی مردم ما آنقدر سطح فکریشان آمده پائین که دوباره به یک فرد پوپولیست و بی برنامه رأی بدهند؟
زندگی زیباست لاکن نه در ایران
هیچکدام!!!!!!!!!
ظریف رو بطور عمد حذف کردند تا راه برای لاریجانی باز بشه و کارگزاران و بخشی از اصلاح طلبان از لاریجانی بعنوان نامزد انتخابات حمایت کنند چون در غیر اینصورت حذف کل مجموعه دولت فعلی و اصلاح طلبان از قدرت اتفاق خواهد افتاد
پاسخ ها
رسول
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
منهای حرفای ظریف پخش این فایل صوتی علیه دولت وظریف و احیای برجام است
بنظرم خس و خاشاك نه بِه احمدي نژاد نه بِه رييسي راي بدهد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
شورای نگهبان بذاره احمدی بیاد، خس و خاشاک دوباره میگن تقلب شده و اتوبوس آتیش میزنن.
ناشناس
| Canada |
۱۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
خوشحالم که توهین کردن از معجزه هزاره سوم خوب یاد گرفتید
احمدی نژاد با دادن پول و نه کار و شغل پایدار به طبقه محروم و فقیر حاشیه نشین باعث افزایش شدید زاد و ولد آنها شد و مشکلات ناشی از این افزایش جمعیت رو ما امروز با افزایش جرم و گسترش فقر میبینیم.

سایرین درسته که اشرافی گری رو گسترش دادند لاکن از این جهت که فشار اقتصادی شدیدی بر طبقه محروم وارد کردند کمک خوبی به کنترل جمعیت کشور نمودند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
خوش به حالت ! خوبه این روزها کارشناسا دارن خودشونو میکشن تا به امثال شما و صد البته مسولین در مورد خطرات رشد منفی زاد و ولد هشدار بدن.
آقا محمد سریال گاندو را مامور کنند ایکی ثانیه قال قضیه را بکنه
زاد و ولد نکنید. بگذارید انسان هایی که در این دنیا وجود ندارند در آرامش باقی بمانند.
کسانی که نمی خواستند ظریف کاندیدا بشه فایل رو منتشر کردند چون می دونستند رای میاره،.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
عجبا تحصیل کردهها !!!!! فعلاباید این جماعت متوهم خودشان را جمعوجور کنند نند
به نطر من الان دکتر طریف یا حهانگیری بیاد از اینا بیشتر رای داره
حداقل رای کیفی اینا بیشتر است یعنی اکثر تحصیل کرده ها به ظریف یا جهانگیری رای میدن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
من احمدی نژادی ام و از اصلاح طلب و اصولگرا متنفرم. اما معتقدم ظریف و جهانگیری که خوبه اگه اصلاح طلبها از مداد یا همون چوب خشک در برابر اصولگراها استفاده کنن باز هم برنده میشن.
ناشناس
| Canada |
۰۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
اکثر تحصیل کرده ها رای نمیدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
بنده تحصیلکرده هستم
تا سال 96 به رای اعتقاد دارم
اما الان به هیچ وجه رای نخواهم داد راهم اشتباه بود
آقا هر کی می خواد بیاد بیاد،نظامی باشه یا نباشه،اصلاح طلب،اصولگرا،ولایی و...،بنده در کمال آرامش و خونسردی،بدور از شعار زدگی و جو گیری،رأی نمیدم،برام مهم نیست که اگه رأی ندم دیگران رأی میدن،و به جای من تصمیم میگیرند،خدا به همه توفیق خدمت به مردم شریف ایران بدهد
رای بیشتر احمدی نژاد
رای بیشتر رئیسی
وزیر نفت دولت دهم با طرح بنزین پتروشیمی ها حالا کاندیدای ریاست جمهوری شده ؟؟؟
سلام به همه هموطنان
البته احمدی نژاد تایید صلاحیت نمیشود و کاری به خوب و بدش ندارم ولی احمدی نژاد حداقل 20 میلیون رای دارد حالا متاسفانه یا خوشبختانه!
این واقعیت جامعه ما است
بله یه زمان در سال 91 و 92 همه می گفتند دلار را 4 برابر کرد و..ولی دولت روحانی روی احمدی نژاد را سفید کرد حالا شما چطور مردم عادی را می خواهید متقاعد کنید؟
شدنی نیست
رئیس جمهور هم هر کسی بشه تجربه نشون داده که در این وضعیت چیزی دستش نیست
و این 16 سال گذشته باز تکرار خواهد شد
تهش میگه اختیار ندارم یا مشکلات زیاده یا مشکلات را انکار خواهد کرد
یا خواهد گفت نسبت به دوره روحانی خیلی بهتر شده و مردم راضی هستند
با این وضع من مطمئنتم ئوره بعد هم به جایی نمیرسیم
چون نه برنامه دارند نه اختیار
صحبتهای ظریف هم تایید کرد چیزی دست دولت نیست حتی استعفای دولت هم دست خودش نیست
بهترین راه حل حذف ریاست جمهوری است خود ریاست جمهوی الان یک معضل است
سلام به همه. مسأله مهم صحبت‌ها است که گفته شده. اینکه چه کسی فایل را منتشر کرده اهمیتی ندارد.
باور کنید با این حرفها و کارها تنور انتخابات گرم نخواهد شد. بیشتر مردم می گویند هر که می خواهد بیاید بیاید در هر حال رای بی رای. رای بی رای.
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
اکثرا مردم تهران انتخابات را تحریم کردندو تنور انتخابات همچنان در شهرستان ها گرم خواهد بود
چه مشکلی در صحبتهای آقای ظریف هست ؟؟؟
باز حاشیه به جای رفع اصل مشکل ؟
چرا به متن سخن ایشون توجه نمیشه ؟
اوضاع مملکت آنقدر خراب شده که هیچکسی نمیتونه درستش کنه. یک عددی نزدیک به هشتصد هزار میلیارد تومن نقدینگی آواره که از پشت بانکها خالی شد تو اقتصاد رو کی میتونه جمع کنه. بخاطر همین مملکت رو میسپاریم به خودشون هر کاری دوست داشتن بکنن
فقط محموددددددددد
ماجرای. فایل صوتی ظریف. یاد آور گز نکردن و بریدن هست. باید توجه داشت که چرا اطلاعات طبقه بندب به بیرون درز کرده و توسط چه کسانی و نکته دیگر آیا اصل فایل است یا سانسور و دست کاری شده. و همچنین در آستانه انتخابات چرا پخش شده
بکوشیم زود قضاوت نکنیم
یه جوری واسه رییسی داره تبلیغ میشه و بولد میشه انگار سوپر منه. رییسی نمیاد رییسی میاد ؛ نامه می نویسن بهش، صدا و سیما در هر وعده خبری ...
تا زمانی که تعداد واقعی کشته شدگان آبان ۹۸ اعلام نشود و مسببان آن محاکمه نگردند، هیچ انتخاباتی در ایران مشروع و مردمی نخواهد بود. والسلام
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
کاملا درسته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
درود
و هر کسی رای دهد در آن شریک است ...
لطفاً تعیین تکلیف را تعیین و تکلیف ننویسید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
قبول کن اخوی عربی تحریر کردن برای امت ننه مرده ایران سهل نیست
چرا از نکته مهمی مانند دستکاری بودجه مصوب مجلس توسط برخیها قبل از تحویل بدولت مطلب نگذاشتید ؟؟؟ خب این نحوه مدیریت را چگونه بررسی میکنید ؟؟؟
دیگه گول نمی خوریم
راااااای بی رااااااای
با این خبرها تنور انتخابات داغ نمیشه برو بخواب تابناک جان
تابناک با عرض احترام، همه خبرهای این صفحه یا مربوط به تعریف مسیولین برای بزرگ کردن خودشونه یا برای گرم کردن تنور انتخابات و ربطی به مردم ندارد. اخباری برای مردم بگذار.
جالبه که این متکی دوباره پای به میدان گذاشته! بعد از عزل چند ماهی در صف اول نماز جمعه ظاهر می شد تا بلکه آب رفته به جوی برگرده ولی چون دید خبری نیست رفت پی کارش حالا بعد از شش هفت هشت سال دور و بر رئیسی می پلکه و هی رئیسی رئیسی می گه. لابد خودشو کاندید وزارت امور خارجه در دولت رئیسی کرده!! و ما دوره می کنیم کتاب را!
چرا عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی و نمایندگان مجلس در مقابل هر اتفاقی سریعا شمشیر را از قلاف میکشد و فوری هم میخواهد ضربه را وارد کند چرا اقایان مجلسی ها و دولتی ها ووودیگ نهادها ی مملکت ... خودشان را مثل یک خانواده در مملکت فکر نمیکنند مثلا برای یکی از برادرهای ما مشکل پیش امده تا با هم فکری اول ببینند موضوع مشکل از کجا و چطور میشود حل کرد اول جلسه خصوصی بدون فریاد و داد و بیداد بشینند و مشکل را برطرف کنند نیستند همیشه منتظر اشتباه ان دیگری هستند تا در بوغ و کرنا کنند و بدون توضیح گردن انرا بزنند و نابودش کنند این چه مملکتی که کسی به دیگری رحم نمیکند منظور همه طرفهای قدرت را میگویم وقتی این موارد را ملت می بینند در نتیجه اعتمادی به هیچ گروه نمیکند در نهایت همه ما متظرر میشویم همیشه این نوع دعوا برنده ندارد بلکه هر دو طرف به نوعی بازنده هستند چون منافع کشور را نمی بینند همه بدنبال نفع شخصی هستند درنتیجه اعتماد از بین رفته است
اتفاقا احمدی نژاد صلاحیتش تصویب و وارد کارزار انتخاباتی می شه ولی بعد می گند شش درصد بیشتر رای نیورده و دوباره می فرستندش نارمک بخوابه!
آقای متکی! در مملکت قحط الرجال که نیست. یا شما دیگه مهره ای ندارید. ضمنا من در هر دو دوره به احمدی نژاد رای ندادم ولی اطمینان دارم اگر احمدی نژاد تایید بشه از آقای رئیسی بیشتر رای داره.
اگر مردم ایران به مسبب این همه بدبختیهاشون, بخاطر هدیه آوردن کلی قطع نامه , مجددا رای دهند,آنچه بر سرشان میآید حقشان است.
نه اصولگرا نه اصلاح طلب هردورفوزه شدند رهبر همه کاره مملکت باشد فقط معاون اول رهبر را مجلس انتخاب کند بهترین گزینه برای ایران همین است دیگه سیاست بازی وجناح بندی کمترمیشود وایران درراه پیشرفت وسازندگی بهترقرار میگیرد واقا واقازادگی هم خنثی میشود ان شاا...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
ساده ای
بعد کی مقصر مشکلات باشد
اول اینکه‌دکتر ظریف نباشد به ضرر ملت است نه ایشان مثل اینکه بگوییم‌ من با دکتر سمیعی قهر م و نمی گذارم من را عمل کند‌ دوم اینکه تایید کنید دکتر ظریف خاتمی و آقای رئیسی و احمدی نژاد در انتخابات شرکت کنند مردم انتخاب کنند سوم اینکه الان برای استفاده از دلواپسان با ایشان پالوده میخورید ولی بعدا اولین کسیکه بزنند خود آقای قالیباف است وقتی بی اخلاقی مد شد یقه خودتان را خواهد گرفت چهارم مردم باید به برنامه کاندیدا رای دهند و پس از رای کل نظام در خدمت رییس جمهور باشد و آخر اینکه سردار سلیمانی شهید ثروت ملی است کسی حق مصادره ایشان به نفع خود ندارد ایشان به هیچ گروهی تعلق ندارد که مثلا صدا و سیما با آن پیشینه از ایشان سو استفاده کند بعد هم اسرائیل و دشمنان دنبال زدن افراد برجسته کشور و بی آبرو کردن ما میباشند در آتش آنها ندمید تا دشمن شادتر نشویم دست از سرمایه سوزی بردارید اگر فکر میکنید ملت با شماست بگذارید دکتر ظریف بیاید
چقدر در مانده شده اید که احمدی نژاد را نجات دهنده می دانید .
تاجزاده مهره ایست که شاید بتواند به انتخابات جانی تازه بدهد.
درود بر دکتر احمدی نژاد
کلا رای بی رای .
آقای رییسی دور قبلی انتخابات نظر مردم رو درباره خودش فهمیده.
چه کاندیداهایی.مملکت گل و بلبل!!!!!!
ظریف که حرفش را پس گرفت
روحانی هم حرف ظریف را رد کرد
هر دو‌ پشت اصلاح طلبان را باز خالی کردند
اما بازی انتخاباتی ادامه دارد
احمدنژاد
چقدر خوشحالیداااا
رییسی یا احمدی نژاد؟
در واکنش به سوال مجری در خصوص انتشار فایل صوتی مصاحبه وی با وزیر امور خارجه کشور اظهار داشت: معتقدم باید کسی که فایل صوتی را منتشر کرده، چوب در آستینش کرد. اما من عهد کردم فعلا در خصوص این مساله حرفی نزنم و می‌خواهم ببینم آیا دستگاه اطلاعاتی کشور توانایی دارد این شخص را پیدا کند یا مثل ماجرای نطنز بعد از اینکه پوکید می‌خواهد اسم طرف را رسانه‌ای کند.لیلاز همچنین افزود: البته از دستگاه اطلاعاتی که فقط تلفن‌های لیلاز را شنود می‌کند بیشتر از این انتظار نمی‌رود.
اصلاحات بودجه در جهت محرومیت زدایی خواص یود خصوصا که نفری ۱۰ میلیارد تومان در اختیار هر نماینده قرار داده تا در حوزه انتخابیه شون خرج کنند
عاشق فایلهای صوتی ...سوتی هستم
رای تمام اگر ...
خودشان زحمت انتصاب یک نفر را بکشند
و بعدا که خراب شد به گردن مردم فلکزده نیندازید
رای بی رای
یعنی نظر اینه که فرزند کروبی فایل ظریف را به رسانه های خارجی داده است؟
نمی خواهم از ظریف حمایت کنم و می دانم با آمدن ظریف تنور انتخابات گرم نخواهد شد ولی شورای نگهبان بر اساس کدام بند قانونی می خواهد ظریف را رد صلاحیت کند؟؟
چ جالبه جمله ی آخر لیلاز
بیشرین رای در کجا؟؟؟؟؟؟؟؟؟ این لاتاری ریاست جمهوری چه جنگ قدرتی درست کرده!!!

رای بی رای
بودجه برای نهادهای امنیتی اصلاح شده
رای بی رای
رای بی رای
رای بی رای
رای بی رای.
روزنامه اصولگرا: عمر سیاسی ظریف شد:

به چه جرمي ؟
جون حقيقت را گفته ؟
يا دليل ديگري دارد.؟
مردم حقيقت ماجرا را بيشتر از همه مي دانند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
هزار لایک
اینها فکر میکنند این فایل صوتی باعث شده مردم بفهمند مملکت دست کیه
خیلی وقت میدونیم مستعمره کی هستیم
فقط احمدی نژاد. جایگاه ریسی خوب است.
میگه رییسی بیشتررای داره یا احمدی نژاد!
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۸:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
به نظر من تتلو
آقای سید، آقای رییسی هر وقت همه دزدها رو کرد تو زندان و امثال خاوری رو از کانادا آورد به جدم فاطمه زهرا (س) به ایشون رای می دم. ولی اینطوری در شرایط فعلی نه.
رای را کی میده؟؟؟
احمدی نژاد
فقط احمدی نژاد
*آقامحسن امام (ره)؛*
کسی که قدرت نظامی را قوی کرد و تحویل داد.
کسی که امنیت را قوی کرد و تحویل داد.
کسی که قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) را تأسیس کرد و تحویل داد.
کسی که دانشگاه امام حسین (ع) را تأسیس کرد و تحویل داد.

او همان کسی است که انشاءالله اقتصاد را قوی خواهد کرد و تحویل مردم می‌دهد.
چقدر فایل صوتی مهم شده . بیاید تو جامعه میبینید همه ی این حرف هارا مردم زودتر از شما میگفتند و میدانستند
مسایلی که ظریف بعنوان گله گی و درد دل و دلسوزی
بدرستی در فایل صوتی بیان کرده
کاملا درست و بجا و شایسته بوده است
و ایکاش بزرگان اینبار دیگر اسیر بلندگوهای تند روها قرار نگیرند
و بجای زدن ظریف و بستن کامل دهان دلسوزان کم تعداد و دلسوز و کاردان و وطن پرست
یک اقدام عاجل و موثر و درست انجام دهند
والا حرف های ظریف را اکثر مردم می دانستند
برای نجات ایران چاره ای جز احمدی نزاد نیست . پیشاپیش از ساده لوحی برخی از خوانندگانی که نظرات منطبق بر تخریب احمدی نژاد را خواهند داد ، متاسفم.
ظریف صادقانه صحبت کرد.بیاییم در برخوردمان انصاف را رعایت کنیم.از تک تک جملات ظریف احترام به شهید سلیمانی کاملا پیداست
بسمه تعالی
هر کدوم با چند میلیون رأی ، 3 الی 7 میلیون اونم مناطق روستایی
اصلاحات بودجه جهت محرومیت زدائی بوده است ؟جالب اینجاست دو برابر کردن و چند برابر کردن برخی ردیف های بودجه توسط رئیس مجلس و همفکران ایشان هیچکدام جهت رفاه مردم نبوده است و فقط موسسات و سازمان های وابسته به خودشان مشمول این افزایش گردیده اند و منابع تامین این افزایش مردم بیچاره (بطور غیر مستقیم) میباشند .
با این کار ها تنورش داغ که هیچ، گرم هم نمیشود.
خیلی بامزه و خنده داره تلاش شما برای تنور یخ زده انتخابات
تاج زاده: مگر نمی‌گویید مردم مرا نمی‌خواهند، من را تایید کنید تا به من رای ندهند
داشی !شما که سابقه کیفری داری غیر از رجل سیاسی نبودن
رئیسی رای بیشتری دارد یا احمدی‌نژاد؟
احمدی نژاد که مدت هاست قافیه را باخته ا ست!!
همین که رییسی رو به احمدی نژاد مقایسه کردید نشون می ده که هیچ کدومشون رای ندارن
پزشکیان: مرزهای کشورهای اسلامی را برمیدارم!!؟

مگه الان مشکل مملکت مرزه؟
مدیریت اصلاح طلبی همینه
مثل ۸سال گذشته؟
چرا نمیخایید هم میدان وهم دیپلماسی دست یکنفر باشدبعد میبینید چقدر به نفع کشور است چرا برای دو روز ریاست اینقدر پیگیر انتخابات هستید این همه خسارت واین تشنج جیدید درس عبرت برای شما نشد پس بیایید بخاطر خدا بجای انتخابات به یک انتخاب فکر کنیم
اقای روزنامه جوان زمان معجزه هزاره سوم هر کسی از او انتقاد می کرد مخالف امام زمان شناخته شد. نتیجه را دیدید چی شد. همان موقع مردم گفتند این ادم اشتباهی است ولی شما اصول گرایان که همه چیز را مقدس می کنید نخواستید بشنوید تا الان فهمیدید. در مورد سایر موارد هم همینطور است مثلا سازندگان سامانه مستعان 110 هم باید پاسخ گو باشند به چیزی را که افتتاح کردند
ارقام جابجا شده باید درست بررسیی شود. یکی از مشاوران رئیس مجلس تو کار تهیه فیلم است و توجه ویژه به صدا و سیما و حوزه هنری اتفاقی نیست. بررسی شود رانت نباشد
رای بی رای . دست و پا نزن تابناک . همه اینا کپی همند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
اشتباهی منفی دادم...
اگر احمدی نژاد تایید صلاحیت شود رای بالایی بدست می آورد
البته آنها این ریسک را هرگز نمی کنند
کسی به آقای متکی نگفته وزیر امور خارجه هم که بشه تو آفریقا برکنارمیشه چرا داره زور الکی میزنه
هر کسی کاندید بشه فرقی نداره ! هر کسی یه ذره عاقل باشه در این انتخابات شرکت نمیکنه! همه ی این کاندیدها ناکارامد هستن! رای بی رای!
فقط و فقط و فقط احمدی احمدی احمدی
فقط سعیدمحمد
من نمی دونم کی رای بیشتری داره ولی اینرو می دونم من و خانواده ام رای نخواهیم داد حتی اگر پیامبر کاندید بشه
برای احیای اقتصاد ایران به استاد دکتر رضایی رای بدهید
برجام بی جام فقط ملت ایران دکتر رضایی مدیریت و رهبری دولت را خوب بلد است
رئیس حمهور باید یک کسی باشد که هیچ وابستگی به حکومت نداشته باشد تا بنواند حق مردم را از چنگ نظام حاکم خارج کند . آقای رئیسی سرسپرده مطلق است و سر سوزنی حاضر به رعایت حق مردم نخواهد بود . ایشان بیاید روزگار مردم را ایران سیاه تر است .
جعفر قادری، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس درباره تغییر در بودجه سال ۱۴۰۰ پس از تصویب آن اظهار داشت: این اقدام مجلس غیرقانونی نیست و در دوره‌های گذشته هم این اقدام صورت گرفته‌ است.!!!!!!
1- بفرمائید دقیقا کدام قانون اجازه چنین کاری را داده است؟
2- آیا مصوبه مجلس کشکی است که نیاز به اصلاح آن از طرف چند نفر نماینده تر وجود دارد؟
3- اگر بی قانونی در چند دوره صورت گیرد عرف می شود یا نشان دهنده بدتر شدن اوضاع است؟
4- اگر قرار است چند نفر نهایتا مصوبه را برای اجرا بنویسند و بفرستند هدف از بررسی آن در صحن مجلس چیست؟
رای را کی داده کی گرفته
فقط و فقط هیچکدام ، مردم که رای نمیدهند بهتر است خودتان صندوق ها را پر کنید و صف مرغ و روغن را بجای صف انتخابات جا بزنید .
فقط احمدی نژاد طرفدارکمیته وبهزیستی بود انگار خودش باانها مینشسد دردشناس بودی احمدی نژاد جان
رای دادن خیانت به آیندگان است من که رای نمیدم خانواده هم نمیدن تا جایی که صحبت میشه مردم هم معلوم رای نخواهن داد فقط 10 درصد رای میدن که اونا هم تکلیفشون معلوم هست
رای بی رای
از وقتی رییسی میخواد رشت الکتریک رو بعد از ۲۰سال از دزدا پس بگیره قسم خوردم توی انتخابات شرکت کنم
انتخابات در ایران معنی ندارد پس بیخیال انتخابات بشید خبرگان و شورای نگهبان بودنشان معنی انتخابات رو عوض میکند با انتصابات
انتخابات ولی در ایران انتصابات . حالا شما از بد و بدتر انتخاب کنید پایان کار معلومه
همینای که میگن رای بی رای شب میان پشت دربهای بسته رای وای میستن که صبح اول وقت بشن نفر اول رای.مستقیم برن بهشت،بقیه ملتم دنباله رو شون میشن.اینا رو دیدم که میگم ایرانی دقیقه ۹۶ تصمیمش عوض میشه...نگی نگفتی!......
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان