بازدید 6035

پیشنهاد بلینکن برای همکاری‌های آمریکا و روسیه

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا بامداد چهارشنبه گفت که مسکو و واشنگتن می توانند روی منافع مشترک مانند ثبات راهبردی و تمدید پیمان جدید کنترل تسلیحات (استارت) همکاری کنند.
کد خبر: ۱۰۴۸۶۸۵
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۰ 28 April 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، بلینکن در مصاحبه با شبکه سی ان ان گفت: اگر او (پوتین) ترجیح به تشدید روابط ندهد، من فکر می کنم مناطقی به عنوان مثال ثبات راهبردی و تمدید پیمان نیو استارت وجود دارد که ما می توانیم بر اساس منافع مشترک خود با هم کار کنیم.

وزیر امور خارجه آمریکا همچنین در مورد دیدار احتمالی پوتین با بایدن گفت که وی نمی داند ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه رسما دعوت دیدار با همتای آمریکایی خود را پذیرفته است یا خیر، اما هر دو طرف در حال بحث درباره برگزاری یک نشست احتمالی هستند.

بلینکن افزود: من نمی دانم که آیا پذیرش رسمی دعوت (از طرف پوتین) وجود دارد اما می دانم که ما در مورد آن صحبت می کنیم، در مورد زمان چنین نشستی صحبت می کنیم.

وزارت امور خارجه روسیه پیش از این آخرین دور از تحریم های آمریکا علیه روسیه را که مغایر با منافع دو ملت است، محکوم کرد.

روسیه در پاسخ به تحریم های دولت بایدن، ورود هشت شهروند آمریکایی از جمله "مریک گارلند" دادستان کل آمریکا، "الخاندرو مایورکاس" وزیر امنیت داخلی، آوریل هاینس مدیر اطلاعات ملی و کریستوفر ورای مدیر پلیس اف بی آی به روسیه را ممنوع کرد.

ایالات متحده اخیراً تحریم هایی را علیه ۳۲ نهاد و اشخاص روسی به عنوان بخشی از دور جدید تحریم ها به دلیل ادعای حملات سایبری مسکو و سایر اقدامات خصمانه علیه منافع آمریکا اعمال کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل