بازدید 4891

زلمی خلیل‌زاد: ماندن در افغانستان به نفع ما نیست

نماینده آمریکا در امور افغانستان شامگاه سه‌شنبه گفت که باقی ماندن نیرو‌های آمریکایی در افغانستان به نفع ما نیست
کد خبر: ۱۰۴۸۶۳۷
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۲:۱۳ 28 April 2021
به گزارش تابناک به نقل از فارس، «زلمی خلیل‌زاد» نماینده آمریکا در امور افغانستان شامگاه سه‌شنبه در سخنانی گفت که باقی ماندن نیرو‌های آمریکایی در افغانستان به نفع ما نیست.

زلمی خلیل زاد در ادامه گفت: «از روند صلح در افغانستان حمایت کرده و پس از خروج از افغانستان به تلاش‌های دیپلماتیک خود ادامه می‌دهیم».

نماینده آمریکا در امور افغانستان گفت: «طالبان مسئول این موضوع خواهد بود که هیچ گروه تروریستی از افغانستان برای حمله به آمریکا استفاده نکند».

خلیل زاد تاکید کرد: «بعد از خروج نیروهایمان در صورت بروز هرگونه تهدید تروریستی از افغانستان، آماده خواهیم بود».

«آستین اسکات میلر» فرمانده نیرو‌های آمریکایی و ناتو در افغانستان اخیرا اعلام کرد که روند خروج نظامیان آمریکایی و ناتو از شماری از پایگاه‌ها در افغانستان آغاز شده است. ائتلاف ناتو اعلام کرد ه که خروج منظم نیرو‌های آمریکایی و ناتو از افغانستان از اول ماه مه (۱۱ اردیبهشت ماه) آغاز خواهد شد و ظرف چند ماه تکمیل می‌شود.

اواخر فروردین ماه امسال، «ینس استولتنبرگ» دبیرکل پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) تأکید کرد که خروج ۱۰ هزار نیروی نظامی غیر آمریکایی از خاک افغانستان، از ابتدای ماه می (۱۱ اردیبهشت) آغاز می‌شود و در عرض چند ماه تکمیل خواهد شد.

پیش از آن نیز «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا گفته بود زمان پایان طولانی‌ترین جنگی که آمریکا درگیر آن بوده فرا رسیده است.

گروه طالبان پیش از این هشدار داده بودند در صورتی که نیرو‌های خارجی در مهلت تعیین‌شده افغانستان را ترک نکنند، از نظر این گروه تخطی از توافق‌نامه‌ی دوحه تلقی می‌شود و آنان حملات بر این نیرو‌ها را از سر خواهند گرفت.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان