بازدید 15730

آغاز واکسیناسیون عمومی کرونا در ایران با سالمندان بالای ۸۰ سال

از دقایقی پیش و طی مراسمی به صورت ویدئوکنفرانس و با حضور جمعی از مسئولان در تهران و تبریز، واکسیناسیون عمومی علیه کرونا در کشورمان آغاز شد. این در حالی‌ است که هنوز واکسیناسیون هیچ یک از گروه‌های اولویت دار، حتی کادر بهداشت و درمان، پایان نیافته است!
کد خبر: ۱۰۴۸۵۰۸
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۰ 27 April 2021
تابناک اجتماعی
هنوز واکسیناسیون هیچ یک از گروه‌های اولویت دار پایان نیافته، واکسیناسیون عمومی کرونا در ایران آغاز شد!

به گزارش «تابناک»؛ از دقایقی پیش و طی مراسمی به صورت ویدئوکنفرانس و با حضور جمعی از مسئولان در تهران و تبریز، واکسیناسیون عمومی علیه کرونا در کشورمان آغاز شد. مسیری که برای شروع آن، تزریق واکسن به گروه‌های سنی بالای ۸۰ سال در دستور کار قرار می‌گیرد.
 

این در حالی است که بر اساس اطلاعیه روز گذشته وزارت بهداشت تا کنون در کشورمان ۸۲۴ هزار دوز واکسن تزریق شده و تنها ۱۷۱ هزار تن از هموطنان‌مان دو دوز واکسن را دریافت کرده و کامل واکسینه شده‌اند؛ روندی که به دلیل کمبود شدید واکسن و تاخیر‌های فراوان در واردات آن به کشور، با کندی پیش رفته و موجب اختلال‌هایی شده است.

از جمله این اختلال ها، جاماندن از برنامه ملی واکسیناسیون کووید ۱۹ در کشورمان است که تدبیر مسئولان برای جبران آن، شروع واکسیناسیون در گروه‌های دیگر بوده است، به این صورت که هنوز کادر درمان واکسینه نشده، واکسیناسیون اولویت‌های دوم و سوم هم شروع شده و حتی شاهد بروز آفت‌هایی مانند تزریق واکسن پاکبان‌ها به مدیران شهری! در این مسیر هم بوده ایم.

روالی که با قدرت در حال پیگیری است و شروع واکسیناسیون عمومی در کشورمان هم در امتداد آن است. تزریق واکسن به افرادی که در زمره کادر درمان قرار ندارند، در شمار بیماران زمینه‌ای و افراد در معرض خطر قرار نمی‌گیرند و در یک کلام در گروه‌های اولویت‌های اول تا سوم دریافت واکسن نیستند، اما شانس تزریق واکسن پیش از گروه‌های یاد شده را یافته اند!
 

ضرورت بهره‌گیری از بسیج برای واکسیناسیون سالمندان در منزل


سعید نمکی، وزیر بهداشت در جریان این نشست گفت: تشکر می‌کنم از همه کسانی که فاز اول واکسیناسیون را به خوبی مدیریت کردند؛ هرچند کند بود، خوشحالیم علی رغم همه دغدغه‌ها برای تامین واکسن در قرارداد‌های مختلف، با دو هفته تاخیر جمعیت هدف اول را واکسینه کردیم و در موعد مقرر فاز دوم واکسیناسیون را آغاز می‌کنیم.

وی افزود: واکسیناسیون گروه ۸۰ سال به بالا از امروز در کشور آغاز شد و امیدواریم بعد از آن بتوانیم واکسیناسیون گروه‌های دیگری را آغاز کرده و تا خرداد ماه گروه‌های هدف پر ریسک را واکسینه کنیم.
 
وزیر بهداشت در ادامه گفت: برخی افراد سالخورده قابلیت حضور در مراکز را ندارند و حتما باید به محل حضور آن‌ها مراجعه کرد. فرهنگ غنی در احترام پیشکسوتان داریم و نباید بگذاریم پیرمرد و پیرزنی تنها درون خانه حسرت بخورد و باید بتواند واکسینه شود. اگر لازم است باید از بسیجیان، هلال احمر و سازمان‌های مردم نهاد کمک گرفت تا بتوانیم واکسیناسیون را انجام دهیم و پیرزن و پیرمردی در خانه نماند که واکسینه نشود.
 
وی افزود: همچنین اطلاع رسانی به گروه‌های هدف بموقع شود. امروز ۸۰ سال به بالا، سپس ۷۵ سال به بالا، بعد ۷۰ و ۶۵ و ۶۰ سال به بالا انجام می‌شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۱
خیلی از این افراد با این سن و سال زمین گیر هستند مطمنا هیچ برنامه ای وجود نداره برای این افراد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
الان حدود دو ماه است که دو میلیون واکسن وارد کشور شده
و هنوز نزدیک یک میلیون آنرا تزریق کرده اند !!!؟؟
با این حساب ۳۰ سال طول خواهد کشید
تا همه واکسینه نوبت اول شوند !!!؟؟؟
فقط حرف و شعار و تبلیغ و تعریف از خودش میکند
شوی تبلیغاتی قبل از انتخابات

خیلی زحمت نکشید
وظیفه تان بود از ماهها قبل شروع می کردید
۸۰ سال کمه. ۱۰۰ سال بهتر است
باز هم تبلیغات
واقعا هیچ برنامه درسترمون وجود نداره برای واکسینه..اخه 80 سال به بالا پر پرش مگه جقدر دیگه میخواد عمر کنه؟؟؟؟؟سنهای پایین رو دریابید
از چه نوع واکسنی استفاده می شود ؟
من خودم هشتاد و یک سال دارم و تقریبا عمرم تمومه و توصیه میکنم این واکسن ها محدود فعلا رو به یک جوان که اول راه زندگیش هست و هزار امید داره تزریق کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
تو همون ناشناس دو تا بالایی نیست جوون هشتاد و یک ساله؟
نه بابا
| France |
۱۳:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
از کیسه خلیفه میبخشی؟ برای خودت حرف بزن!
با این سرعت نور که دارید واکسینه می کنید . تا سال 1500 انشا الله با لای هشتاد ساله ها را واکسینه کرده اید. برای همین است که همه کشور های دنیا برای الگو برداری پشت مرزهای ما صف کشیده اند.
آقای نمکی هنوز در فریدونشهر اصفهان نیمی از کادر درمان شهرستان واکسینه نشده اند.
جمعیت بالای ۸۰ سال در ایران زیر یک میلیون نفره
فقط شوی تبلیغاتی.هیچ برنامه و عزم جدی برای واکسینه کردن مردم وجود ندارد
احتمالا منظورشون از ۸۰ سال به بالا ۹۰درصده مسئولاست که مجوزه واکسیناسیونشون جور شد!
قبل از باز کردن دهان باید اول فکر کرد! هنوز فاز اول تمام‌تشده فاز دوم‌ بدون‌ثبت نام را شروع کرده اید تازه وقتی میگویید بسیج بره دم خانه مردم فکر نمیکنید موقعیت برای دزدها و خلاف کارها ایجاد میکنید!؟به اسم مامور میروند دم‌خانه مردم؟ خب ۸۰ به بالا را هم‌ثبتنام کنید مگر چند نفر هستن؟ اگر بدون‌نظم‌و ترتیب باشد برخلاف هدف واکسیناسیون مردم بیشتری را آلوده میکنید! به جای حرف ، کار انجام دهید.
نویسنده محترم مطالبی نزار که به شعور مردم توهین بشه...آخه آدم حسابی افراد بالای 80 سال چند نفر هستند ... اول باید خط اول مبارزه با کرونا واکسیناسیون بشن بعد قشر مظلوم کارگر ها و .... در ضمن قرار بود 65 به بالا ....
پاسخ ها
نا آگاه
| France |
۱۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
اولا که‌مگر هر کسی رفت بالای ۸۰ سال آدم‌نیست!؟ دوما تلفات دراین گروه سنی بیشتر از همه است پس الویت اول دارند بعد از کادر درمان
من جزو بیماریهای خاص هستم گفتن بر اساس پیامک مراجعه کنید هیچ پیامکی تا حالا ارسال نشده هر جا زنگ میزنی گوشیا همه اشغاله امروز بخش داخلی یکی از بیماریهای خاص رو گرفتم گفتن فعلا منتظر باشین مگه روزی ۳۰ تا بیشتر میشه تزریق کردددو تا بیمارستان گذاشتن لقمان هفته ای یک روز دو ساعت تزریق می کنه امام حسینم اصلا پاسخگو نیست حالا تزریق بالای ۸۰ سالم همه نمایشه برای اینکه ما وارد فاز جدید شدیم و برای دوستان عزیزه.
من واکسن کرونا رو زدم و منظورم ازین مثال این نیست که اول واکسنو به من بزنید یا ...
شما یه خانواده 5 نفره که پدر 45 ساله شاغل مادر 40 ساله خانه دار و دو فرزند 6 یا 7 ساله دارن به همراه یک پدر یا مادر بزرگ 80 ساله ...نبودن یا فوت کدام یک از این افراد بیشترین ضربه رو به این خانواده می زنه ؟
این واکسنی هم که دارند به سالمندان عزیر می زنند واکسن آسترازنکا هست که یدترین نوع واکسن با عوارض بسیار زیاد می باشد.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل