بازدید 6558
۱

فرودگاه امام، مسافر از مبدا هند و پاکستان قبول نمی‌کند

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری ضمن‌ تکذیب بلیت فروشی در مسیر کشورهای هند وپاکستان، گفت: تا زمانی که مصوبه جدید ستاد با موضوع لغو ممنوعیت‌ها صادر نشود مسافری از مبدا هند و پاکستان را در فرودگاه امام خمینی نمی‌پذیریم.
کد خبر: ۱۰۴۸۴۸۰
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۴ 27 April 2021

به گزارش «تابناک»، «محمد حسن ذیبخش» روز سه شنبه درباره اخبار مربوط به انجام سفر به هند به خبرنگار ایرنا گفت: بر اساس مصوبه ستاد مبارزه با کرونا و ابلاغیه سازمان هواپیمایی هیچ یک از شرکت‌های داخلی هواپیمایی نه به صورت مستقیم و نه غیرمستقیم پروازی به هند وپاکستان و کشورهایی که دارای شرایط ویژه هستند ندارند.

وی ادامه داد: شرکت های خارجی اکنون به صورت کانکشن پرواز به هند وپاکستان را انجام می دهند اما نکته این است که مسافر از کشور هند و پاکستان امکان تهیه بلیت به کشور ایران را ندارد. بدین معنا که اگر مسافری از هندوستان خارج شده باشد و سپس از طریق ترکیه یا دوبی قصد سفر به ایران را داشته باشد، از پذیرش وی جلوگیری می‌شود.

وی اضافه کرد: تا زمانی که مصوبه جدید ستاد بابت لغو ممنوعیت ها صورت گیرد مسافری از مبدا هند و پاکستان را در فرودگاه امام خمینی نمی پذیریم.

سخنگوی سازمان هواپیمایی ادامه داد: با توجه به هشداری که سازمان هواپیمایی به همه شرکت های هواپیمایی اعلام کرده است و شرکت های هواپیمایی خارجی نیز در جریان کامل این هشدار هستند به مسافران ایرانی بلیت نخواهند فروخت چون امکان ورود مسافر از کشورهای ویژه تا رفع تحریم ها وجود ندارد.

ذیبخش هم چنین قیمت بلیت های ۱۰۰ میلیونی به مقاصد هند و پاکستان را تکذیب کرد و نرخ‌های فعلی را در دامنه قیمتی ۱۰ تا ۱۳ میلیون دانست.

به گزارش ایرنا اکنون محدودیت پروازی به ۴۱ کشور وجود دارد، ‌پرواز از مبدأ و مقصد کشورهایی که در فهرست شرایط ویژه قرار دارند ممنوع بوده و کشورهایی که در لیست کشورهای پرخطر قرار دارند ملزم به انجام تست مجدد در ایران هستند.

عدم منع تردد مستلزم ارائه تست PCR منفی با اعتبار ۹۶ ساعته در مبدا و انجام تست مجدد پس از ورود به کشور برای مسافران بالای ۸ سال در کشورهای پر خطر است و تردد در سایر کشورها با الزام ارائه تست PCR منفی با اعتبار ۹۶ ساعته در مبدا و انجام مراقبت‌های سندرومیک پس از ورود به کشور و انجام تست مجدد در صورت نیاز بلامانع است، ارائه تست PCR فقط در آزمایشگاه‌های مورد تأیید وزارت امور خارجه ایران در کشورهای مبدأ دارای اعتبار است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱
ممکن است بصورت مردود وارد شوند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل