بازدید 8816

واشنگتن: مذاکرات وین درباره برجام، تعیین‌کننده نبود

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با بیان اینکه مذاکرات وین سازنده بود، اما مدعی شد که این مذاکرات تعیین کننده نبود و منتظر ادامه آن هستند.
کد خبر: ۱۰۴۸۴۱۳
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۰:۵۷ 27 April 2021
به گزارش تابناک به نقل از فارس، «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی است مذاکرات گروه ۴+۱ با ایران درباره احیای توافق هسته‌ای، تعیین‌کننده نبود.

پرایس بامداد سه‌شنبه در نشست خبری روزانه، گفت: «مذاکرات وین سازنده بود، اما تعیین کننده نبود و ما منتظر ادامه آن‌ها هستیم».

وی توضیح داد: «ما در مورد جزئیات موضوع تسهیل تحریم‌های ایران توضیحی نمی‌دهیم، زیرا این موضوع هنوز مورد بحث قرار دارد».

این مقام آمریکایی با بیان اینکه واشنگتن در حال متمرکز کردن تلاش‌هایش برای بازگشت به توافق هسته‌ای با ایران است، افزود: «ما نتایج مذاکرات وین را [در آینده]خواهیم دید... ما به هیچ فشاری از سوی روسیه یا دیگر کشور‌ها تن نمی‌دهیم و تمرکز ما بر جلوگیری از رسیدن ایران به سلاح اتمی است».

پرایس خبر داد: «انتظار داریم هیأت آمریکایی روز سه‌شنبه به وین بازگردد تا مذاکرات غیرمستقیم با ایران را از سر بگیرد».
وی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره فایل صوتی که اخیراََ از «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران منتشر شده، تصریح کرد: «ابتدا باید بگویم، ما درباره مطالب افشاشده و درزپیدا کرده، صحبتی نمی‌کنیم. مشخص است که نمی‌توانیم صحت و اعتبار آن را تایید کنیم و به‌صورت مستقیم درباره آن اظهار نظر نمی‌کنم».

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، اما ادامه داد: «در بحث کلی‌تر، در هر مذاکره‌ای، ما کنترلی بر سیستم تصمیم‌گیری داخلی در همتایان خود نداریم. در این مورد، به دلیل اینکه مذاکرات با ایران همچنان غیرمستقیم است، از طریق شرکای خود با مقام‌های ایرانی که به وین آمده‌اند صحبت می‌کنیم».

پرایس با ادعای اینکه مذاکرات آمریکا با ایران در گذشته و در چارچوب ۱+۵ موفق بوده، توضیح داد: «اکنون نیز تمرکز ما از طریق این گفتگو‌های غیرمستقیم در وین، بر روی تعیین کردن این مسئله است که آیا می‌توانیم همان کار را دوباره انجام دهیم یا خیر».
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان