بازدید 4848

پاکسازی ۶ روستای موصل از داعش توسط الحشد‌الشعبی

رزمندگان الحشدالشعبی با مشارکت ارتش عراق طی دو عملیات در استان نینوی و الانبار که با شهادت یک نیروی الحشد الشعبی هم همراه شد، شش روستا را از وجود داعش ایمن کرده و سه مخفیگاه داعش و بمب‌های دستی آن را منهدم کردند.
کد خبر: ۱۰۴۸۴۱۱
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۰:۵۴ 27 April 2021
به گزارش تابناک به نقل از فارس، نیرو‌های الحشد الشعبی و ارتش عراق امروز دوشنبه طی عملیات‌های مشترک در استان‌های نینوا و الانبار موفق شدند، مناطقی از این دو استان را از هر گونه خطر بقایای تروریست‌های داعش ایمن کنند.

به گزارش پایگاه خبری موازین نیوز، واحدی از تیپ ۳۳ الحشد الشعبی و ارتش عراق شش روستا در جنوب غرب موصل را به کنترل خود درآوردند و چندین بمب دستی را در آنجا کشف کردند.

نیرو‌های تیپ۳۳ الحشد الشعبی در چارچوب عملیات نینوی ساعت پنج صبح امروز ماموریت مشترکی با واحد‌های ارتش عراق برای تامین امنیت روستا‌های جنوب غرب موصل آغاز کردند.

این عملیات از ۹ محور کلید خورد که سه محور آن در دست نیرو‌های الحشد الشعبی و شش محور هم دراختیار نیرو‌های ارتش است.

در عملیات امروز امنیت به شش روستا شامل روستا‌های اللزاگه، الحسینیه، الدباجه، السلام، جبل نویگیط و الشیخ یونس بازگشت و چندین بمب دستی متعلق به تروریست‌ها در آنجا کشف و خنثی شد.

بنا به اعلام سازمان الحشد الشعبی، در عملیات امروز یک نیروی الحشد الشعبی بر اثر انفجار یکی از بمب‌های دستی جامانده از داعش به شهادت رسیده و چهار نفر دیگر از آن‌ها زخمی شدند.

نیرو‌های الحشد الشعبی و نیروی هوایی ارتش عراق همچنین سه مخفیگاه باند‌های تروریستی داعش را در صحرای غرب الانبار منهدم کرده و چند بمب دستی را خنثی کردند.

«قاسم مصلح» فرمانده عملیات الحشد الشعبی در الانبار اعلام کرد: طی یک عملیات اطلاعاتی منحصر به فرد و با هماهنگی عالی با نیروی هوایی ارتش عراق سه مخفیگاه داعش شناسایی و منهدم شد. در این عملیات نیرو‌های الحشد الشعبی طی یک عملیات کماندویی در منطقه فرود آمدند.

فرمانده عملیات الحشد الشعبی گفت: رزمندگان تیپ‌های ۱۸ و ۱۳ و همچنین نیرو‌هایی امنیتی، اطلاعاتی و مهندسی نظامی الحشد الشعبی در این عملیات حضور داشتند.

وزارت کشور عراق هم امروز دوشنبه اعلام کرد که نیرو‌های امنیتی سه عضو گروهک تروریستی داعش را در استان نینوی دستگیر کردند که در زمان تسلط داعش بر شهر موصل در نهاد‌های موسوم به دیوان الجند و پادگان‌های داعش در حملات تروریستی مشارکت داشتند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل