بازدید 17837
پیمانه اقتصادی

زجر سهامدار در بورس؛ شاخص همچنان نزولی/ رئیس جمهور: بورس، بازار بسیار حساسی است/ واکنش همتی به درخواست فعالین بازار سرمایه/ بلیت ۱۳۱ میلیون تومانی برای پرواز ممنوعه هند

این پیمانه تیتر‌هایی همچون ارزش سهام عدالت چقدر شد؟ بازار‌های سهام آسیا اقیانوسیه رشد کردند، قیمت نفت خام معاملات این هفته را با افت آغاز کرد، قیمت جهانی طلا رشد کرد، ارزش بازار جهانی ارز‌های دیجیتالی چقدر شد؟ شرایط مشارکت خودروسازان ایرانی با همتایان خارجی، قیمت مسکن باید ۲۵ درصد کاهش یابد و رکود ادامه‌دار بازار خودرو و انتظار برای کاهش قیمت‌ها را در بر دارد.
کد خبر: ۱۰۴۸۲۹۰
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۵ 26 April 2021

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون ارزش سهام عدالت چقدر شد؟ بازار‌های سهام آسیا اقیانوسیه رشد کردند، قیمت نفت خام معاملات این هفته را با افت آغاز کرد، قیمت جهانی طلا رشد کرد، ارزش بازار جهانی ارز‌های دیجیتالی چقدر شد؟ شرایط مشارکت خودروسازان ایرانی با همتایان خارجی، قیمت مسکن باید ۲۵ درصد کاهش یابد و رکود ادامه‌دار بازار خودرو و انتظار برای کاهش قیمت‌ها را در بر دارد.

زجر سهامدار در بورس؛ شاخص همچنان نزولی

در حالی که روز گذشته شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۱۱ هزار و ۵۲۰ واحدی معادل ۰.۹۶ درصد به یک میلیون و ۱۸۷ هزار و ۸۲۰ واحد رسیده بود، امروز نیز روند کاهشی را شاهد هستیم و نماگر کل در لحظه انتشار این پیمانه، با افت ۲۹۴۱ واحدی مواجه شده است.

رئیس جمهور: بورس، بازار بسیار حساسی است

رئیس جمهور دیروز در جلسه ستاد هماهنکی اقتصادی دولت با تاکید بر حمایت همه جانبه دولت از بازار سرمایه به عنوان یک سیاست اصولی و همیشگی، افزود: باید همراه با آموزش ‏ها و ایجاد تمهیدات لازم، زمینه‌های حضور همراه با اعتماد مردم در بازار سرمایه فراهم باشد. دکتر روحانی با بیان لزوم تلاش‌های موثر و مداوم با استفاده از ابزار‌های لازم برای ممانعت از رکود بازار بورس، اظهار داشت: سیستم بانکی در این شرایط می‌تواند به کمک بازار بورس بیاید و با ایجاد امکان لازم برای اعطای تسهیلات به سرمایه گذاران بورسی، رونق را به بازار بازگرداند. رئیس جمهور سیاسی کردن بازار سرمایه و ورود غیر کارشناسی فعالان سیاسی در اظهار نظر نسبت به بورس را از مشکلات امروز بازار سرمایه برشمرد و گفت: بازار سرمایه، بازار بسیار حساسی است و برخی اظهار نظر‌های نسنجیده می‌تواند بر شرایط این بازار تاثیرگذار باشد. دکتر روحانی تاکید کرد: همه باید از مدیریت هدفمند بازار سرمایه توسط شورای بورس حمایت کنند و این شورا باید از پیشنهاد‌های فعالان بازار سرمایه و ابتکارات جدید برای ثبات بخشی و ایجاد رونق در این بازار استقبال نماید.

واکنش همتی به درخواست فعالین بازار سرمایه

عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی، در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: در خصوص درخواست فعالین بازار سرمایه برای اصلاح نرخ تسعیر دارایی‌های ارزی بانک‌ها، باید در نظر داشت که دارایی های ارزی بانک‌ها، عمدتاً مطالبات از بنگاه ها هستند و بخشی از آن هم به دلیل تحریم مسدودند. وی افزود: وصول مطالبات ارزی بعضاً معوق، در نرخ‌های فعلی ارز در بازار، مشکلات خودش را دارد. تسعیر مطالبات ارزی بانک‌ها درنرخ بالاتر، شناسایی درآمد موهومی بیشتر و سود بی کیفیت و لذا، ارائه عملکرد غیرواقعی و پرداخت مالیات نقدی است. وی اظهار داشت: بانک مرکزی آماده اصلاح نرخ تسعیر دارایی‌های ارزی بانک‌ها، متناسب با نرخ تسعیر متناسب با شرایط غیرتحریمی است. همتی گفت: بانک مرکزی برای مؤثر واقع شدن اصلاح نرخ تسعیر ارز در قیمت سهام بانک‌ها معتقد است اعطای معافیت مالیات سود ناشی از تسعیر، تا زمان نقد شدن آنها ضروری است.

ارزش سهام عدالت چقدر شد؟

در پایان معاملات دیروز بازار سهام، ارزش سهام عدالت به ۷ میلیون و ۸۱۳ هزار و ۸۴۱ تومان رسید که نسبت به روز معاملاتی گذشته ۱.۴ درصد معادل ۱۱۳ هزار و ۶۲۰ تومان کاهش داشت. با احتساب این موضوع، ارزش ۶۰ درصد قابل فروش سبد ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت به ۴ میلیون و ۶۸۸ هزار و ۳۰۴ تومان رسیده است.

بازارهای سهام آسیا اقیانوسیه رشد کردند

سهام آسیایی در معاملات امروز، دوشنبه، تحت تأثیر آرامش حاکم بر بازارهای مالی در هفته اعلام نتایج عملکرد مالی شرکت‌ها، رشد کردند و به بالاترین سطح در چند هفته اخیر رسیدند. این هفته فصل اعلام درآمدهای شرکت‌ها آغاز شده و تا به حال اکثر گزارش ها، حاکی از ریکاوری اقتصادی جهان و بازگشت شرکت‌ها به رشد بوده است. در این میان در گزارشی اعلام شد، درآمد بانک‌های سنگاپور در سه ماهه اول فراتر از انتظار بوده است. پیش‌بینی می‌شود، این گزارش باعث رشد سهام بانک‌ها بشود. جامع‌ترین شاخص آسیا اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی بدون سهام ژاپن ۰.۲۶ درصد رشد کرد، در حالی که نیکی ژاپن ۰.۴۸ درصد بالا آمد. کامپوزیت شانگهای چین ۰.۱۸ درصد به ارزش خود افزود و هانگ‌سنگ در هنگ‌کنگ ۰.۱ درصد رشد کرد. ای‌اس‌اکس استرالیا بدون تغییر ماند، در حالی که کوسپی کره‌جنوبی با رشد ۰.۶۵ درصدی مواجه شد.

قیمت نفت خام معاملات این هفته را با افت آغاز کرد

قیمت نفت خام در معاملات امروز، دوشنبه، با نگرانی از افت شدید تقاضای جهانی نفت به علت تشدید شیوع کرونا در هند، افت کرد. اوضاع شیوع کرونا در هند که سومین مصرف‌کننده بزرگ نفت در جهان است، همچنان بحرانی است و روزانه بیش از ۳۰۰ هزار بیمار جدید به این ویروس مبتلا می‌شوند. این نگرانی وجود دارد که با بدتر شدن اوضاع محدودیت‌های ترافیکی سختگیرانه‌تری وضع شده و تقاضای نفت این کشور را به شدت پایین بیاورد. تا ساعت ۱۰:۱۴ به وقت تهران، قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت، بنچ‌مارک بین‌المللی نفت خام، ۰.۴۸ درصد افت کرد و به ۶۵.۷۸ دلار رسید. قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین آمریکا ۰.۴۷ درصد افت کرد و به ۶۱.۸۴ دلار رسید. استرالیا، انگلیس، کانادا و امارات متحده عربی پروازهای هند خود را قطع کرده‌اند.

قیمت جهانی طلا رشد کرد

قیمت جهانی طلا در معاملات امروز، دوشنبه، تحت تأثیر تداوم افت ارزش دلار و روند رو به گسترش شیوع کرونا رشد کرد. سرمایه‌گذاران همچنین منتظر اجلاس این هفته فدرال‌رزرو آمریکا هستند تا سرنخ‌هایی در مورد آینده اقتصاد آمریکا به دست بیاورند. تا ساعت ۱۰:۳۵ به وقت تهران، قیمت خرید نقدی هر اونس طلا در بورس لندن، اسپات‌گلد، ۰.۱۹ درصد رشد کرد و به ۱,۷۸۰.۴۴ دلار رسید. قیمت پیش‌خرید هر اونس طلای آمریکا ۰.۲۲ درصد بالا آمد و به ۱,۷۸۱.۸۰ دلار رسید. وضعیت کووید ۱۹ در هندوستان و ژاپن در حال بدتر شدن است و این وضعیت بحرانی سرمایه‌گذاران را به سوی خرید طلا به عنوان سرمایه امن ترغیب کرده است. به این ترتیب، با افزایش تقاضا برای خرید طلا قیمت آن بالا رفته است.

ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی چقدر شد؟

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی در حال حاضر ۱۸۶۰ میلیارد دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۱.۰۹ درصد بیشتر شده است. در حال حاضر ۵۲ درصد کل بازار ارزهای دیجیتالی در اختیار بیت کوین و ۱۷ درصد در اختیار اتریوم است. بیت‌کوین دوازده سال پیش توسط گروه گمنامی از معامله‌گران بر بستر بلاک‌چین ایجاد شد و از سال ۲۰۰۹ معاملات اولیه آن شکل گرفت.  

به‌روزرسانی قیمت ارزهای دیجیتال (تا ساعت ۱۳ ظهر به وقت شرقی)؛ این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است.

۱- بیت کوین

قیمت: ۴۹ هزار و ۷۸۵.۶۶ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۲۸ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۰.۴۰ درصد کاهش

۲- اتریوم

قیمت: ۲۳۰۸.۱۶ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۳.۶ درصد افزایش 

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۶.۹۳ درصد افزایش

۳- بایننس کوین

قیمت: ۵۰۴.۱۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۸۵ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۶.۶۷ درصد افزایش

۴- ریپل

قیمت: ۱.۰۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۹۵ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۷.۲۷ درصد کاهش

۵- تتر

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۱ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۳ درصد کاهش

۶- کاردانو

قیمت: ۱.۱۲ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۶۴ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۹.۸۴ درصد کاهش

۷- دوج کوین

قیمت: ۰.۲۴۸ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۷.۶۶ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۶.۵۴ درصد کاهش

۸- پولکا دوت

قیمت: ۲۹.۸۳ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۲ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۸.۴ درصد کاهش

۹- یونی سواپ

قیمت: ۳۳.۰۶ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۹.۲۲ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۷.۷۹ درصد افزایش

۱۰- لایت کوین

قیمت: ۲۲۷.۱۸ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۷۶ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۴.۳۳ درصد کاهش

رکود ادامه‌دار بازار خودرو و انتظار برای کاهش قیمت‌ها

بررسی‌ بازار خودرو در ششمین روز از اردیبهشت‌ماه، حاکی از تداوم تعطیلی‌ها و رکود در معاملات است، به نظر می‌رسد بسیاری به امید رفع احتمالی تحریم‌ها و ریزش قیمت‌ها، خریدهای خود را به تعویق انداخته‌اند.

تعطیلی نمایشگاه‌ها ناشی از پاندمی کرونا و محدودیت‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا یک هفته دیگر نیز تداوم یافت و باید دید در پایان هفته جاری، اجازه بازگشایی به این واحدهای صنفی داده می‌شود یا خیر؟ به این ترتیب، پیش‌بینی می‌شود که معاملات انجام شده از ابتدای سال تاکنون در حد صفر بوده باشد، هرچند در فضای مجازی عده‌ای به قیمت‌سازی پرداخته و خرید و فروش‌هایی نیز انجام می‌دهند. با این حال، «نعمت الله کاشانی‌نسب» نایب رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی پایتخت می‌گوید: «قیمت‌ها در فضای مجازی را به هیچ عنوان تایید نمی‌کنم.»

در فضای مجازی، در روز جاری و در دسته تولیدات ایران‌خودرو، هر دستگاه سمند ال. ایکس ساده ۱۸۰ میلیون تومان و مدل ۱۴۰۰ آن ۱۹۰ میلیون تومان قیمت دارد. همچنین هر دستگاه پژو ۴۰۵ جی. ال. ایکس ۱۸۷ میلیون تومان، پژو پارس ساده ۲۱۵ میلیون تومان، مدل ۱۴۰۰ آن ۲۲۵ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ۲ حدود ۱۹۶ میلیون تومان، مدل ۱۴۰۰ آن ۲۰۵ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ۵ نزدیک به ۲۵۵ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ صندوق‌دار ۲۵۳ میلیون تومان، مدل ۱۴۰۰ آن ۲۶۸ میلیون تومان، رانا ۲۰۶ میلیون تومان و دنا معمولی ۲۶۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد. در گروه سایپا نیز هر دستگاه پراید ۱۱۱ نزدیک به ۱۲۸ میلیون تومان، پراید ۱۳۱ حدود ۱۱۲ میلیون تومان، ساینا ۱۳۸ میلیون تومان، ساینا مدل ۱۴۰۰ حدود ۱۴۶ میلیون تومان، تیبا ۱۲۳ میلیون تومان، تیبا ۲ نزدیک به ۱۳۱ میلیون تومان، کوئیک دنده‌ای ۱۴۵ میلیون تومان قیمت داشتند.

نایب رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی پایتخت با بیان اینکه آینده بازار خودرو قابل پیش‌بینی نیست، گفت: ابتدا باید منتظر بود و دید آیا اجازه فعالیت به بازار خودرو در هفته آینده داد می‌شود یا خیر؟ در صورت باز شدن بازار نیز باید به انتظار نرخ دلار، وضع سیاسی کشور و آینده مذاکرات برجامی و همچنین نحوه عرضه خودرو از سوی خودروسازان داخلی نشست. وی در عین حال تاکید کرد: فعالان بازار آینده مذاکرات را مثبت ارزیابی می‌کنند، با این حال فقط می‌توان گفت «دیگر خبری از گران‌تر شدن خودروها نخواهد بود». /ایرنا

شرایط مشارکت خودروسازان ایرانی با همتایان خارجی

عزت اله اکبری تالارپشتی، رئیس کمسیون صنایع و معادن مجلس درباره احتمال رفع تحریم‌های صنعت خودروسازی و ورود شرکت‌های خارجی به ایران، گفت: اگر دولت به دنبال انعقاد قرارداد با سایر کشورها در زمینه صنعت خودروسازی باشد، این قرارداد باید در کمیسیون صنایع مجلس نیز بررسی شود اما اگر بخش خصوصی و خودروسازان برنامه مشارکت با خوروسازان خارجی را دارند، در انعقاد این قرارداد باید به تولید محصولات صادرات محور توجه ویژه داشته باشند. نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بخش خصوصی باید در جذب سرمایه‌گذار و در پی آن انتقال تکنولوژی، فناوری و... پیشگام باشد، افزود: هرچند در صورت رفع تحریم‌ها، ایران از هرگونه سرمایه گذاری استقبال می‌کند، اولویت‌هایی نیز در این زمینه وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه دولت باید در مشارکت با شرکت‌های خارجی در تولید، در وهله نخست به ارتقای کیفیت محصولات و در مرحله بعدی به صادرات توجه کند، اضافه کرد: از آنجا که خودروسازی‌ها بدعهدی شرکت‌های خارجی را در سال‌‌های گذشته تجربه کردند، باید قراردادها به گونه‌ای تنظیم شود که ترک بازار ایران برای آنها هزینه داشته باشد. این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه سرمایه گذاری خارجی باید موجب ارتقای کیفیت تولیدات داخلی و صادرات محور شدن محصولات باشد، تصریح کرد: درصورت رفع تحریم‌ها، قراردادهای مشارکت با خودروسازان خارجی باید براساس استانداردهای بین المللی تنظیم شود. /خانه ملت

قیمت مسکن باید ۲۵ درصد کاهش یابد

رییس اتحادیه مشاوران املاک با بیان اینکه هم اکنون بسیاری از مردم مجبور به جابه جایی هستند گفت: عده ای خانه  خود را فروخته اند یا مستاجرانی هستند که حکم تخلیه برایشان صادر شده است؛ در حالی که ما نمی توانیم سرویس بدهیم. خسروی درباره وضعیت بازار مسکن گفت: در شرایط فعلی معامله ای انجام نمی شود اما قبل از عید قیمتها ۱۰ تا ۱۵ درصد پایین آمده بود. بعد از این هم باید قیمتها بیش از ۲۵ درصد کاهش یابد تا مردم مقداری توان خرید پیدا کنند. بارها اعلام کرده ایم ستاد تنظیم بازار برای مسکن ایجاد شود و پلیس امنیت به عنوان عضو این ستاد بر بازار نظارت کند. به طور مثال ما اعلام می کنیم قیمتها کاهش پیدا کرده، بعد عده‌ای بخر و بفروش مصاحبه می‌کنند که کاهش نیافته است. سوداگران به دلیل منافع خود مخالف پایین آمدن قیمتها هستند. لذا باید بر فعالیت این افراد نظارت شود. /ایسنا 

بلیت ۱۳۱ میلیون تومانی برای پرواز ممنوعه هند

در حالی که پروازهای هند و پاکستان از روز گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا ممنوع اعلام شد، برخی از سایت‌های فروش اینترنتی همچنان بلیت‌فروشی خود را متوقف نکرده و قیمت‌های نجومی برای آن از هشت میلیون تومان تا ۱۳۱ میلیون تومان گذاشته‌اند. به گزارش ایسنا، در روزهای گذشته و در پی گسترش شیوع ویروس کرونا، پروازهای هند و پاکستان توسط ستاد ملی مقابله با کرونا متوقف شد. محمد حسن ذیبخش، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری، در این باره گفت: براساس تصمیم وزارت بهداشت در خصوص پروتکل‌های مراقبت بهداشتی مرزی در مسافرت‌های هوایی و همچنین شناسایی ویروس جهش یافته کرونا در آن کشورها، کلیه پروازها به و از دو کشور هند و پاکستان از ساعت ۲۴ امشب ممنوع می‌شود. وی با تاکید بر اینکه پرواز برنامه‌ای بین ایران و هند وجود ندارد و در حال حاضر پروازها محدود و موردی انجام می شود، افزود: پذیرش مسافر کانکشن از کشورهای مذکور نیز ممنوع خواهد بود.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۸
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۵
شرم بر این بورس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
امان از طمع.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
لطفا درست ببینیم چون ۴۰میلیون سهامدار عدالت که مفت سهام گرفتن سود هم کردند و الان بی خیالند
از ۶میلیون هم حدود ۳میلیون سهامدار قدیمی اند که اونا هم سودکردن و الان هم راضی اند
اما ۳میلیون نفرند که سال ۹۸ و ۹۹ با فراخوان دولت اومدن بورس که بین اونها حدود ۲میلیون بدون مطالعه و یا فریب کارگزارها و سبدها را خوردن که باید شناسایی و سهامشان تقویت بشه.
پس لطفا شلوغ نکنین و گول بوس بازهای ژن خوب رو نخورین و به اسم ۴۶میلیون نفر خزانه کشور رو باز حراج نکنین که تورم زا هم هست.
اون ۲میلیون نفر ضرر دیده اصلی رو شناسایی و حمایت کنین.
یاعلی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
نفرین بر بورس
با این اقتصاد چرا باید بورس صعودی باشه؟؟؟ هر وقت دولت دوباره پول لازم بشه با صعودی کردن بورس دان خواهد پاشید و مردم گول خواهد زد
پاسخ ها
بهزاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
شما اصلا سهام داری ؟ میدونی الان مشکل بازار چیه که نظر میدی ؟ کسی صعود نخواسته. معاملات قفل شده.
حکیم ابوالقاسم فردوسی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
پاسخ به بهزاد 12:40 . دوست عزیز معاملات قفل شده چون همه و همه و همه فقط فروشندن و هیچکی پیدا نمیشه اینهمه سهام پارۀ بادکرده رو بخره ( البته هر روز حقوقیها با پول بیت المال چند هزار میلیارد میخرن و میندازن ترشی ) . بحران هم تمومی نداره چون دولت با ایجاد دامنه نوسان نامتقارن و محدودیت دامنه منفی نمیذاره حباب بورس تخلیه بشه . اگر دامنه نوسان رو برمیداشتن یکساعته شاخص با کله میومد زیر 400 هزار واحد و دوباره خرید و فروش راه میافتاد
ناشناس
| France |
۱۸:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
بنده خدا خودت خریت کردی، میخواستی به حرف کسی گوش ندی و کلاهت را قاضی کنید ببینی توکشوری که تا خرخره تو تحریم رفته تولید و فروش و صادرات کجا جای داره که بری توشرکتهاش سرمایه بزاری
شستا را با تبلیغات گران به مردم فروختن و مردم را فریب دادن تا پولشون را بیاورند در بورس اونوقت هر چی سهام دولتی و شرکتهای حقوقی بود برای تامین کسری بودجه به ملت فروختن.
امروز 50 میلیون سهامدار بورس شاهد نابودی سرمایه شون در بورس و آب رفتن سرمایه سهام عدالتی خود هستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۵:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
حقتونه، هر صعودی یکدنزولی داره عزیزم
ناشناس
| Germany |
۱۷:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
ناشناس 15:32 خیلی خیلی برات متاسفم. امیدوارم قلبت به قدری سرشار از عشق و محبت بشه که از ناراحتی و خسران دیگران شاد نشی
رئیس بورس باید برکنار شود.این که از قبلی ها بدتر عمل کرده.مجلس چرا وزیر اقتصاد را استیضاح نمیکنه
ارزش سهام عدالت از 20 میلیون پارسال رسیده به 9 میلیون تومان.هنوز نمیتوانیم بفروشیم.چرا کسی تو سازمان بورس پاسخگو نیست؟؟؟
رییس جمهور محترم!! مردم را تشویق کردن که به بورس بیان و سرمایه گذاری کنن حالا میگن بازا حساسی است؟!! واقعان که............
عرضه اولیه شستا وسپهر و سیتا و پالایش وکبهمن بگیلان آبادا و .... منفی و به زیر قیمت عرضه اولیه آمده است.چرا نظارتی بر قیمت کارشناسی عرضه اولیه نمیشود.مردم با اعتماد مسئولان عرضه اولیه خرید می کنند.پیگیری کنید.چرا عرضه اولیه ها همگی به زیر قیمت عرضه اولیه رفته اند؟؟؟
این خلاف قانون بورس است.طبق قانون بورس عرضه اولیه تا یکسال نباید زیر قیمت عرضه اولیه بیاد.
ناظر بورس و بازرسی کل کشور و مجلس هیچ نظارتی بر بورس ندارند.
9 ماهه بورس منفیه صدا و سیما چرا خبرهای منفی های بورس را پخش نمیکند!
ما به دعوت مسئولان و صدا و سیما پول به بورس آوردیم.
حالا مردم را با ضرر رها کردید به امان الله... سرمایه یک عمر زحمت مردم را نابود کردید.
سهم های کوچک 8 ماهه در صف فروش قفل شدن.سرمایه مون تو بورس 75 درصد منفی شد.پولم یک چهارم شد.
چرا هیچ کس بداد مردم نمی رسد.
بورس بازار حساسی است یعنی اینکه روند این بازار متاثر از واقعیات و المانهای صحیح اقتصادی است

پس با توجه به حقایق موجود در جامعه باید از بورس خارج شد

با این کار حداقل افت دارایی نخواهیم داشت
بورس را فوری تعطیل کنید.هر روز سرمایه مردم را دارند کم میکنند.
دولت وعده بورسی ات کو ؟
سازمان بازرسی کل کشور چرا بر تخلفات در بورس تهران نظارتی ندارد؟ شما وظیفه دارید بابت اینکه جلوی جرایم و تخلفات مدیران بورسی و شرکتهای حقوقی را بگیرید.پس چرا یکساله سازمان بازرسی کل کشور با هیچ تخلف بورسی برخورد نکرده؟
حمایت از بورس نام دیگر دخالت در بورس است
بورس تبدیل شده به چاه آبی که باید آب ریخت توش تا آب داشته یاشد
بورس یعنی کلاهبرداری رسمی
حسن روحانی قبلا می گفت دشمنان چشم ندارند رشد شدید بورس ما را ببینند حالا یادش افتاده که بورس بازار حساسی است!!!! اگر حساس است چرا مردم را تشویق کردید سرمایه خود را به بورس بیاورند؟ چرا الان پاسخگو نیستید؟
مثل اینکه رییس جمهور یادش رفته شخصا مردمو به سرمایه گذاری در بورس دعوت نمود و با دادن اطمینان خاطر سرمایه های آنان را نابود وزندگی بسیاری را متلاشی کرد.
"رئیس جمهور سیاسی کردن بازار سرمایه و ورود غیر کارشناسی فعالان سیاسی در اظهار نظر نسبت به بورس را از مشکلات امروز بازار سرمایه برشمرد"
یکی نیست به خودت بگه تو خودت رطب خوردی چرا منع رطب میکنی
مرداد 99 اومدم در بورس سهان شپنا را خريدم 5180 تومان ، امروز بعد از هزار غصه و استرس و ناراحتي و 1 ماه قفل صف فروش ، فروختم 1067 تومان!!! قيمامت سر پل صراط منتظرتونم خدانگهدار
در همه بورس ها وصندوق های سرمایه گذاری معتبر دنیا مرسوم است که سرمایه گذار مسول سود وضرر وزیان خودش میباشد ولی در ایران مادامی که سود می‌برند حقشان است وخبری نیست ولی خدای ناخواسته اگر متضرر شوند همه منجمله دولت را مقصر میدانند وهر طوری که شده باید برای انها جبران شود زمانی توصیه شد بعضی ها بجای دلالی وخرید وفروش ارز وسکه و... در بورس سرمایه گذاری کنند وچنان چشم وهم چشمی به راه افتاد که اکثر مردم حتی کسانی که در عمرشان اسم بورس را هم نشنیده بودند داروندار خود را فروخته وسرمایه گذار بورس شدند وشد آنچه که نباید بشود والان همه بجز انهایی که رانت اطلاعاتی داشتند متضرر شده وطلبکار.سرمایه گذاری در بورس کار هر کسی نیست
بازی انتخابات است . یک روز. یکی میاد قول میده اول بورس را درست کند 50 میلون مال باخته هم میایند سر صندوق با میل و رغبت رای می دهند. شاید رستگار شوند
بورس فقط یک راه چاره دارد و آنهم اینکه دولت تمام پول هایی را که برای جبران کسری بودجه از بورس خارج کرد به بورس برگرداند و با خرید سهامی که فروخته میزان شناوری سهام شرکت ها را پایین بیاورد که البته با توجه به فقر و بی پولی که دولت دچارش شده چنین چیزی عملا غیر ممکنه و لذا فعلا تغییر در اوضاع بورس اتفاق نخواهد افتاد.
در ضمن آغاز همه بدبختی های بورس با ورود شستا و دارایکم و پالایش یکم بود که همشون دولتی اند‌
يادتان رفته اکثر شرکتها در بورس دولتي هستند و دولت يا نهادهاي حقوقي وابسته به دولت (جناح راست يا چپ) هستند و تحت امر دولتند و جناحهاي وابسته آن. روند بورس در 10 ماه گذشته هيچ وقت عادي نبوده چون غالب شرکتها بسيار سوده تر از پارسال اند لذا دليلي ندارد مثلا پترشيمي ها يا مسي ها و فولاديها پيوسته قرمز شوند و صف فروش. اصلا در دنيا هم اينچنين بورسي نداريم چون بورس دولتي (جناحي) است لذا دستورات دولت در نابودي مردم تعيين کننده است دوست عزيز. بحث سود بردن و نبردن نيست بحث ازيچه قرار دادن مردم است. کسب و کارها بايد سودده باشند والا چه دليلي براي سرمايه گذاري وجودارد. سقوطهاي بورسي هم تحميلي و فقط از سوي دولت فوق الذکر است و هيچ چيز عادي مثل بورس هاي رايج دنيا ديده نميشود خدا عاقبت ملت را خير کند ولي مثلا قيمت يک شرکت فولاد را صفر کنند و اين صفر را بر بازار تحميل کنند در حالي که نه اين شرکت تعطيل و ورشکسته است نه زيانده بالاخره سرکوب قيمت تا کي با چه غرضي .
دامنه ی نوسان رو باید حذف کنند تا بورس راه خودش رو بره ولی دریغ از ذره ای جرات و منطق اقتصادی در دولت و سازمان بورس.
تنها کشوري هستيم بورسي ابزاري براي تسويه حساب سياسي شده و پر واضح است سقوطهاي 10 ماهه مداوم عادي نيست. ...
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار