بازدید 5660

دمشق خواستار توقف تجاوزات ترکیه در سوریه شد

وزیر خارجه سوریه با احضار نمایندگان نهاد‌های سازمان ملل خواستار اقدام فوری آن‌ها برای ممانعت از ادامه تجاوزات ترکیه علیه شهروندان سوریه شد.
کد خبر: ۱۰۴۸۲۰۱
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۰ 25 April 2021
به گزارش تابناک به نقل از فارس، وزارت امور خارجه سوریه نمایندگان نهاد‌های بین المللی و سازمان ملل در سوریه را احضار کرد و از آن‌ها خواست مانع تشدید تجاوزات ترکیه در استان الحسکه و قطع مجدد آب به روی اهالی آنجا شوند.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، وزارت خارجه سوریه اعلام کرد که بشار الجعفری معاون وزیر خارجه سوریه صبح امروز مسئول هماهنگ کننده سازمان ملل، نمایندگان آژانس‌های فعال سازمان ملل در سوریه و نماینده کمیته بین المللی صلیب سرخ در سوریه را فراخواند و آن‌ها را در جریان خطر تجاوزات ترکیه در سوریه قرار دارد و از آن‌ها خواست از روسای خود در نیویورک و ژنو بخواهند برای توقف حملات غیرقابل توجیه ترکیه علیه شهروندان سوری در استان الحسکه اقدام فوری کنند.

وزارت خارجه سوریه گفت: نظامیان اشغالگر ترکیه و مزدوران آن بار دیگر بیش از ۱۶ روز متوالی است که پمپاژ آب از ایستگاه علوک به شهر الحسکه و حومه آن با جمعیت بالای یک میلیون نفر را قطع کردند که این اقدامات، تروریستی و نقض حقوق شهروندان این استان محسوب می‌شود.

وزارت خارجه سوریه گفت: دولت سوریه این رفتار‌های وحشیانه و مکرر ترکیه را محکوم می‌کند که از اکتبر ۲۰۱۹ تاکنون ۲۳ مرتبه تکرار شده و نقض احکام و مقررات حقوق بشر بین المللی است، به خصوص در مورد اینکه ترکیه، آب را به عنوان سلاح جنگی به کار گرفته است.

در پایان این بیانیه آمده است: سوریه از نهاد‌های بین المللی و به خصوص سازمان ملل و کمیته بین المللی صلیب سرخ می‌خواهد بر مقامات رژیم اشغالگر ترکیه برای توقف این رفتار‌های تروریستی علیه مردم بی گناه استان الحسکه فشار آورند و مراقب پیامد‌های فاجعه بار آن بر شهروندان سوری باشند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر