بازدید 8304
۷

انتقاد روحانی از سیاسی کردن بازار سرمایه

رییس جمهور با تاکید بر حمایت همه جانبه دولت از بازار سرمایه به عنوان یک سیاست اصولی و همیشگی، گفت: باید همراه با آموزش‌ها و ایجاد تمهیدات لازم، زمینه‌های حضور همراه با اعتماد مردم در بازار سرمایه فراهم باشد.
کد خبر: ۱۰۴۸۱۶۴
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۷ 25 April 2021

 

به گزارش تابناک به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، دویست و بیستمین جلسه ستاد هماهنکی اقتصادی دولت روز یکشنبه به ریاست رییس جمهور برگزار شد. در این جلسه، گزارشی از وضعیت و شرایط بازار سرمایه از سوی رییس سازمان بورس کشور ارایه شد و راهکارهای پیشنهادی برای ثبات و رونق، ایجاد آرامش و تعادل در این بازار مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این گزارش با تحلیل عملکرد صندوق تثبیت بازار سرمایه ، پیشنهادهایی برای تقویت این صندوق و افزایش نقش تعادل بخش آن در بازار سرمایه ارایه و مورد بررسی و تصمیم گیری قرار گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در این جلسه با اشاره به نقش محیط سیاسی در عملکرد بازار سرمایه گفت: همچنان که افق مثبت در فضای تولید و تجارت کشور و رفع تحریم ها و محدودیت های خارجی وداخلی، محاسبات سرمایه گذاران در بازار بورس را تحت تاثیر قرار می دهد و آنها را به تقاضای بیشتر در بازار و سرمایه گذاری در واحدهای تولیدی کشور تشویق می کند، ایجاد نگرانی نسبت به دسترسی به بازارها و توان صادراتی بنگاه های اقتصادی نیز اثر منفی بر بازار تحمیل می کند.

رئیس جمهور با تاکید بر حمایت همه جانبه دولت از بازار سرمایه به عنوان یک سیاست اصولی و همیشگی، افزود: باید همراه با آموزش‌ها و ایجاد تمهیدات لازم، زمینه‌های حضور همراه با اعتماد مردم در بازار سرمایه فراهم باشد.

روحانی با بیان لزوم تلاش های موثر و مداوم با استفاده از ابزارهای لازم برای ممانعت از رکود بازار بورس،اظهارداشت: سیستم بانکی در این شرایط می تواند به کمک بازار بورس بیاید و با ایجاد امکان لازم برای اعطای تسهیلات به سرمایه گذاران بورسی، رونق را به بازار بازگرداند.

رئیس جمهور سیاسی کردن بازار سرمایه و ورود غیر کارشناسی فعالان سیاسی در اظهار نظر نسبت به بورس را از مشکلات امروز بازار سرمایه برشمرد و گفت: بازار سرمایه، بازار بسیار حساسی است و برخی اظهار نظرهای نسنجیده می تواند بر شرایط این بازار تاثیر گذار باشد.

روحانی تاکید کرد: همه باید از مدیریت هدفمند بازار سرمایه توسط شورای بورس حمایت کنند و این شورا باید از پیشنهادهای فعالان بازار سرمایه و ابتکارات جدید برای ثبات بخشی و ایجاد رونق در این بازار استقبال نماید.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۷
شما خودت اولین کسی بودی که بازار سرمایه را سیاسی کردی.
چه خوب گفته ( از دروغی که میگی ناراحت نیستم، از این ناراحتم که دیگه نمیتونم بهت اعتماد کنم ) راست راست توجشم مردم نگاه کردین و بکرات مردم رو دعوت به بورس نمودین و در بهترین شرایط پولتون رو از بورس بیرون کشیدین و مردم بیچاره رو در بدترین شرایط قراردادین . خدا ازتون نگزده ، ظلم هیچگاه پابرجا نمیمونه و ظالم رفتنی است.
میخوااد تو این سه ماه شاخص به صفر برسونه بنده خدا حق داره
اتفاقا اگه دولت دست از سر کچل بازار سرمایه برداره بازار درست میشه . بازار سرمایه مکانیسم مخصوص به خودش رو داره قیمت سهام با توجه به سود اعلامی شرکتها و پارامترهایی که مربوط به شرکتهاست رشد یا افول میکند مثلا شرکتی که 45 ریال سود اعلام کرده قیمت 2 هزار تومان چه توجیهی داره که سهامدار برود خرید کند امثال این شرکت توی بورس زیاده پس لطفا دخالت نکنید تا بازار خودش رو اصلاح کنه تنها کمکی که میخواهید بکنید اگر صداقت داشته باشید این است که وضعیت شرکتها رو بهبود بخشید وارادت بی رویه و بنجل رو متوقف و پول آنرا بصورت وام در اختیار شرکتها قرار دهید تا با ظرفیت کامل فعالیت و سودآوری داشته باشند این دخالت رو انجام بده اگر مرد هستید
زندگی مردم بربادرفت
اخه کی بورس رو سیاسی کرد استاد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ادم وقتی حرفاشو میشنوه فک میکنه ریس جمهور یه کشور دیگست و داره راجع به یه بازار سرمایه دیگه حرف میزنه
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار