بازدید 27493
لیگ حرفه‌ای فوتبال ایران با ساز دو باشگاه استقلال و پرسپولیس می‌رقصد

باشگاه سالاری از نوع دولتی؛ حاصل مدیران بی‌کفایت لیگ / جنجال تکراری دربی و تبعیض علیه پرسپولیس

تعیین تکلیف باشگاه‌ها برای سازمان برگزار کننده لیگ های حرفه‌ای در فوتبال دنیا معنی ندارد و تیم‌های شرکت‌کننده با تضامین سنگین، محکوم به اطاعت از برنامه و تصمیات هستند اما یک لغزش در اجرای قانون و عدالت باعث ایجاد جنجال‌های بزرگ خواهد شد که جمع کردنش آسان نیست
کد خبر: ۱۰۴۷۹۸۶
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۹ 24 April 2021

سازمان لیگ فوتبال ایران همچنان اصرار دارد که ضعف مدیریتی و تبعیض در تصمیماتش را به رخ جامعه فوتبال کشیده و خود دلیلی برای اختلاف و دعوا میان باشگاه ها باشد.

به گزارش تابناک ورزشی، در حالی که تصور می‌شد با برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال، تغییر و تحولات مثبتی در سطح ریاست سازمان لیگ و کمیته مسابقات ایجاد شده و شاهد پایان سو مدیریت و بی کفایتی در اداره لیگ های فوتبال کشور باشیم،  اما ابقای حیدر بهاروند نایب رئیس رد صلاحیت شده فدراسیون توسط عزیزی خادم با حکم سرپرست موقت، فوتبال ایران را درگیر گره‌های تصمیم‌گیری و برنامه ریزی نادرست کرده است.

سازمان لیگ فوتبال ایران در حالی که نیم فصل اول لیگ بیستم تحت فشار باشگاه استقلال مبنی بر ضرورت برابر بودن تعداد بازی‌هایش با رقیب در روز دربی ، به اصرار آبی‌ها تن داد و همه بازی‌های پرسپولیس را به قیمت برهم خوردن نظم مسابقات برگزار کرد تا به دربی برسد، حالا می گوید تصمیمی مبنی بر تغییر زمان دیدار برگشت تیم های فوتبال پرسپولیس و استقلال ندارد و بر اساس برنامه اعلام شده قرار است این مسابقه ۲۲ اردیبهشت ماه سال جاری در چارچوب رقابت های هفته ۲۳ لیگ برتر فوتبال ایران برگزار شود!

باشگاه سالاری از نوع دولتی؛ حاصل مدیران بی‌کفایت لیگ / جنجال تکراری دربی و تبعیض علیه پرسپولیس

این در حالی است که خواسته پرسپولیس بسیار روشن و شفاف است و آنها مطالبه ای غیر از آنچه رقیب در نیم فصل نخست درخواست داده بود، ندارند اما رفتار و واکنش سازمان لیگ متناقض است و آنها تازه یاد استقلال رای افتاده اند.

نیم فصل اول بیستمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران، استقلالی‌ها برگزاری شهرآورد ۹۴ با پرسپولیس را منوط به برابر شدن تعداد دیدارهای دو تیم کردند و سازمان لیگ را از این بابت تحت فشار قرار دادند؛ اتفاقی مشابه این‌بار پیش از شهرآورد ۹۵ برای پرسپولیسی‌ها رخ داده و تهدید کرده‌اند در صورت برابر نشدن دیدار دو تیم، مقابل آبی‌پوشان به میدان نمی‌روند.

در نگاه اول، تعیین تکلیف باشگاه‌ها برای سازمان برگزار کننده لیگ های حرفه‌ای در فوتبال دنیا معنی ندارد و تیم‌های حرفه‌ای پیش از ورود به جریان یک فصل لیگ، تضامین لازم را برای اطاعت و حرف شنوی از تصمیمات مقامات برگزارکننده را می‌دهند. اما ضعف مدیریتی و عدم توانایی در برقراری دیسیپلین و استانداردهای قطعی یک دوره مسابقات رفت و برگشت،  باعث شده برخلاف رقابت های باشگاهی در دنیا، ما شاهد باشگاه سالاری از نوع دولتی در فوتبال ایران باشیم.

یک بام و دو هوای سازمان لیگ ، برای اولین بار نیست که موجب تنش و اختلاف و جنجال رسانه‌ای می‌شود. تصمیمات تبعیض آمیز در فوتبال ایران عادی شده و از برنامه بازی‌ها گرفته تا تخصیص بودجه و چینش داوران و احکام انضباطی و حتی جدول پخش زنده مسابقات امتداد یافته است.

سازمان لیگ در این میان مانند پرچمی معلق است که با هر بادی به سمتی متمایل می‌شود و به طور متوالی تصمیمات خود را نفی و لغو کرده و زیر فشار باشگاه‌ها و توصیه های مختلف رنگ عوض می‌کند.

در نیم فصل اول بیستمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران به دلیل درخواست مسئولان باشگاه پرسپولیس که عازم مسابقات آسیایی بودند، این دیدار با تعویق روبرو و موجب شد تعداد دیدار تیم های فوتبال استقلال و پرسپولیس در شرایط نابرابری قرار گیرد؛ مسئله ای که با واکنش باشگاه استقلال همراه و اعلام شد تا زمانی که دیدارهای پرسپولیس برابر نساجی، ذوب‌آهن و سپاهان برگزار نشود و تعداد دیدارهای دو تیم در شرایط برابر قرار نگیرد، مقابل پرسپولیس به میدان نخواهند رفت.

حال عینا چالشی مشابه در نیم فصل دوم لیگ برتر گریبان سازمان لیگ را گرفته و به دلیل تعویق دیدار تیم‌های صنعت نفت آبادان و استقلال تهران، دو تیم پرسپولیس و استقلال در شرایط نابرابر از نظر تعداد بازی قبل از شهرآورد پایتخت قرار گرفته‌اند و پرسپولیس اعلام کرده اگر عدالت و مساوات در مورد تعداد برابر بازی برقرار نشود، پرسپولیس وارد شهرآورد ۹۵ نخواهد شد.

طبق قانون، سازمان لیگ فوتبال ایران مکلف به برگزاری رقابت ها در شرایط برابر از نظر تعداد در دو هفته پایانی است و اجباری در رابطه با سایر رقابت های برگزار شده در طول فصل ندارد. اما این قانون همین چندماه پیش هم برای استقلالی ها وجود داشت ولی چشم‌ها به رویش بسته شد.

با توجه برنامه لیگ قهرمانان آسیا و اردوی پیش روی تیم ملی فوتبال ایران به منظور برگزاری مقدماتی جام جهانی، حالا سازمان لیگ در مخمصه قرار گرفته است.

وضع فعلی همان مکافات عمل نادرستی است که در نیم فصل اول از مدیران و برنامه ریزان این نهاد سر زد و حالا دامن فدراسیون فوتبال را گرفته است چراکه بعید است پرسپولیس تن با فشار هوادارانش تن به این تبعیض آشکار دهد و جنجالی جدید در فوتبال ایران متولد شده که قدرت برهم زدن تمرکز تیم ملی و برهم خوردن وحدت ملی برای حضور در میدان دشوار بحرین را دارد.

شرایط برای تغییر و جابجایی مسابقات نیست و در نهایت راهی نیست جز اینکه ابتدا دیدار تیم های فوتبال پرسپولیس و استقلال برگزار شود، نیست.

سازمان لیگ کاری کرده که نه راه پس دارد و نه راه پیش. بی اعتنایی به خواسته پرسپولیس ، تبعیض واضح است و پذیرش لحن تحکمی این باشگاه،  عملا برنامه هفته های آتی فوتبال کشور را زیر سوال می برد.

فعلا تصمیم این است که در مورد زمان برگزاری دیدار تیم‌های فوتبال صنعت نفت آبادان و استقلال به عنوان دیدار معوقه از سری رقابت های هفته بیستم لیگ برتر، بعدا تصمیم گیری شود و امکان برگزاری این مسابقه در هفته های بعدتر به وجود بیاید!

باشگاه سالاری از نوع دولتی؛ حاصل مدیران بی‌کفایت لیگ / جنجال تکراری دربی و تبعیض علیه پرسپولیس

دیدار تیم های فوتبال پرسپولیس و استقلال تهران قرار است ۲۲ اردیبهشت ماه سال جاری ساعت ۲۱:۳۰ در ورزشگاه آزادی در چارچوب رقابت های هفته ۲۳ لیگ برتر فوتبال ایران برگزار شود.

نویسنده: صادق لودریچه

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵۶
این فوتبال بی خاصیت ایران رو تعطیل کنین کلی از مشکلات حل میشه کلی هم بودجه برای کارهای عمرانی بدست میاد
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۵
تیم های ضعیف تر و کم تماشاگر تر مثل استقلال و تراکتور و سپاهان به موفقیت های پرسپولیس حسادت میکنن به همین خاطر میخوان با روش های غیر فوتبالی موفقیت های پرسپولیس رو کم اهمیت جلوه بدهند .ولی پرسپولیس بزرگتر از این حرف هاست

ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست عرض خود می بری و زحمت ما می داری
با اینکه همیشه فدراسیون به نفع استقلال بوده استقلالی ها با فرار رو به جلو و نسبت کلید واژه هایی مثل بابامسعود سعی کردن که جو رو به نفع خودشون عوض کنن
واقعا چه ارزشی داره برنده شدن بیرون زمین فوتبال؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۴
تیم حکومت هر روز منفور تر میشه شما منتطر جام اسنپی باش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۴
کسی که خودشو به خواب زده رو نمیتونی بیدار کنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۴
در نیم فصل اول فقط یکی از بازیهای عقب افتاده پیروزی برگزار شد
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۹:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۴
استقلال با کولی بازی نمی تونه جام بگیره فقط وجهه خودش رو خراب میکنه
ناشناس
| Sweden |
۱۹:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۴
ناشناس 1901داداش تیم حکومتی تیمیه که حکومت ازش دفاع میکنه نه تیمی که برعلیهش حکم میدن.مبانی کلمات رو هم باید یادت بدن؟
دوم اینکه تیمی که آخرین قهرمانیش مربوط به زمانی میشه که مربی فعلی تون بازیکن تیم بوده یعنی هشت نه سال پیش حق نداره در مورد جام حرف بزنه.چه اسنپی چه غیر اسنپی.
ناشناس
| Canada |
۲۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۴
ارزش که نداره ولی خب این بنده خدا ها هم یک جور باید تخلیه شن دیگه.تو هم جای اینها بودی تیم ات چندین و چند سال هر چی به در و دیوار می کوبه نمیتونه قهرمان بشه بالاخره یه بهانه ای باید جور میکردی دیگه

غیر اینه؟
ناشناس
| Hungary |
۰۹:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۵
بهشون حق بده برنده نمی تونن بشن کوری که می تونن بخونن.همین روز هاست که توی مقدماتی از آسیا هم
حذف بشن
چیکار داره به پرسپولیس که توی سه بازی اول صعودش رو قطعی میکنه؟
دلیل عقب ماندگی فوتبال ایران این دو باشگاه هستند که مدیران سفارشی دولتی با پول مفت بیت المال بی کفابتی را به بدنه فوتبال کشور تزریق می کنند واز اوگاندا و رواندا و .... با دلالی بازیکن و مربی درجه 3 میارند و این وسط حق تیمهای شهرستانی که به حق محل کشف و پرورش استعدادهای اصیل میهنی (خوزستان و شمال و اصفهان و آذربایجان و خراسان و ...) هست ضایع می شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۵
یعنی اصلا با آوردن اسم اصفهان خرابم کردی،

رو که نیست،
نصف بیشتر پول کل فوتبال کشور داره خرج اصفهان میشه، بازم اینا ناراضین
پرسولیس هرگز در این تاریخ بازی نخواهد کرد. بعد از چهار بار قهرمانی پرسپولیس و کلکسیون موفقیت های پرسپولیس در اسیا تبعیض علیه باشگاه پرسپولیس بیداد میکنه و سازمان لیگ ظلم بزرگی به پرسپولیس میکنه. استقلال میتونه بدون بازی و با لطف داور ها امیدوار به کسب سهمیه باشه ولی پرسپولیس زیر بار ظلم نمیره.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۴
سکوت ای طرفدار کور
از لیگی که یک تیم معلوم الحال چندین سال است پشت سر هم در آن قهرمان می شود نمی شود انتظار بیشتری داشت!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۴
حالت خوب نیست ظاهرا
چی میزنی ک ب تیم پرسپولیس کبیر میگی معلوم الحال
حال خودت چطوره؟معلوم هست؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۴
از آدم معلوم الحالی چون تو انتظار بیشتری نباید داشت
تیم دولتی یعنی فساد یعنی غارت بیت المال و سواستفاده سیاسی، باید هرچه زودتر دو تیم دولتی یعنی پرسپولیس و استقلال را به بخش خصوصی واگذار کرد
تابناک جان بهتره یکم تحقیق کنی
بازی رفت پرسپولیس دو بازی کمتر داشت
مطمئنی بی طرف تیتر زدی ؟
خب تیم استقلال زعیم فوتبال ایران وآسیاست اما اسمی ازتیم شما درتالار افتخارات AFCنیست شما 2دقیقه نتونستید قهرمان بمونید برید همین آفتابه لگن وزارتی رو جم کنید
پاسخ ها
فرشاد
| Netherlands |
۱۹:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۴
بد از بازی با الشرطه انتظار داشتین بهتون جام بدن؟
نه عزیزم اینجا سه جانبه امجدیه نیست(یه تیم از چهار تیم همون اول انصراف داد) که با دو تا بازی بهتون جام بدن.
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۹:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۴
دوغتو بنوش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۴
عاقااااااااا نمی خواد از ای اف سی و قهرمانی آسیا حرف بزنین توی همین لیگ خودمون قهرمان بشید ما خودمون قهرمانی آسیا براتون محاسبه می کنیم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۵
زعیم جان یک وقت زشت نباشه توی یک رفت و برگشت 6 تا از یک تیم قزمیت عربی گل خوردید
سید استقلال
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۵
زعیم دمت گرم چارتامدال امامعلی حبیبی به چهل سال قهرمانی کشور ماشالله کاشف وپرسپولیس می ارزه تمام باصطلاح افتخارات تیم 57 ساله حکومتی ته همون جام چارجانبه رو پرنمیکنه
با سلام و احترام
چرا به این وضوح دروغ پراکنی می کنید و با این حرفها فدراسیون رو میخایید تحت فشار بزارید
بازی قبلی در شرایطی برگزار شد که پیروزی دو بازی کمتر داشت
تاسف برای تابناک
پاسخ ها
قاسم
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
جانم دقیقا یادمه گفتند پرسپولیس باید با سپاهان وذوب آهن بازی کنه که بازی کرد چراغ از بهر خاموشی نگه دار برا هم چی موقعی گفتن
حالا وقتی عامدانه به نفع پیروزی تصمیمی گرفته میشه کجایید؟؟
یادتونه منشا و قلعه نوعی را یک روز قبل مسابقه گل گهر محروم کردند در یک تصمیم خرق الساعه!!
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۲۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۴
مثل اینکه توی باغ نیستی ها با اون کاری که منشا کرد توی هر تیمی بود محرومش می کردن
ایراد جام نگرفتن تون رو توی ضعف بازیکن هاتون پیدا کنید نه بیرون زمین
قاسم
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
قلعه نویی بازی با استقلال هم محروم بود یادت نیست چه ربطی داشت ۴کارته بود
داداش تابی جون دیگه تو قرن جدید هم نمیخواهید از سوتی دادن دست بردارید پرسپولیستون 2 تا بازی کمتر داشت که ، بابا تبعیض !!!!!!!!!!
استقلال دور رفت درخواست کرد که بازیها برابر باشه ولی در نهایت این کار انجام نشد. و پرسپولیس در حالیکه دو تا بازی کنار داشت دردی برگزار شد.
واقعا این هواداران استقلال راستی راستی باورشون شده قهرمان آسیا هستن اگه شما واقعا چنین توانایی دارید چرا حتی به مراحل بالای لیگ قهرمانان هم نمی تونید صعود کنید
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۵
چون بابا مسعود اجازه نمیده
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۵
نه عزیزم شما دوبار قهرمان آسیا شدید... احتمالا آمار اشتباهی اومده بیرون.... شرمنده پیش میاد دیگه
استقلال می خواست بازیکن های مصدومش به بازی برسن که با این مسخره بازی ها به هدفش رسید. خجالت آور هست و گرنه بازی های برابر فقط بهانه ای برای تعویق دربی بود.
تیمی که با بازی رو در رو نمی تونه پرسپولیس رو ببره مجبوره دست به دامن حکومت بشه ولی جالب تر از اون اینه که همون کاری که خودشون می کنن یعنی لابی کردن رو میندازن گردن پرسپولیس

چقدر منو یاد قصه حسن کچل میندازه که خودش کچل بود ولی به بقیه می گفت کچل
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۴
پس چرا باز دوبازی کمتر بازی رفت برگزار شد ؟؟؟
محمود
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۵
عجله نکن بابا مسعود و دولت حسن کلید ساز میرن و شما هم برمیگردین به جایگاهی که همیشه بودین و واسه نیفتادن سجده شکر بجا میاوردید
تابناک مردونه نشرش کن
تابناک در پرسپولیسی بودنت شکی نیست از نحوه پوشش خبری گرفته تا اخباری که پخش میکنی
مثلا تست مثبت رقیب پرسپولیس!( منظور تیم نساجی) قهرمان غرب آسیا نائب قهرمان آسیا بهترین تیم آسیا و.....
دوم اینکه تا حالا پرسپولیس هرکاری خواسته کرده انهم تیم بی حاشیه و مظلوم که کلی پول بیت المال را غرامت و خسارت داده
ولشون کنید ما در هر شرایطی مسابقه می دیم چون به بی عدالتی های فدراسیون عادت کردیم استقلال پونزده نفره هم بازی کنه نمی تونه پرسپولیس رو ببره
تبعیض علیه پرسپولیس ؟؟؟؟؟!!!!!!!!! بی خیال بابا مرغ پخته تو قابلمه خنده ش می گیره ......
آقا سوپرجام چی شد؟ مگه وحی منزل نبود که قبل از شروع لیگ برگزار بشه؟
به این میگن پروپاتگاندای رسانه ای،
پرسپولیس حتی حاضر نشد که هر 5 روز یکبار بازی کنه و سازمان لیگ هم هیچ کاری نکرد، در ضمن در روز دربی پرسپولیس دو بازی کمتر داشت،
شما هر چیزی می تونی بنویسی ولی اگر واقعیت ننویسی خودتو زیر سؤال بردی
پاسخ ها
قاسم
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
اگر یادت باشه پیله کردید که حتما باید با سپاهان بازی کند به امیدی که شاید پرسپولیس خسته شد نتوانستید نتیجه بگیرید این نشد.پس چراغ از بهر تاریکی نگه دار
به این میگن پروپاتگاندای رسانه ای،
پرسپولیس حتی حاضر نشد که هر 5 روز یکبار بازی کنه و سازمان لیگ هم هیچ کاری نکرد، در ضمن در روز دربی پرسپولیس دو بازی کمتر داشت،
شما هر چیزی می تونی بنویسی ولی اگر واقعیت ننویسی خودتو زیر سؤال بردی
کمتر حرص تیم ات رو بزن
ما تیم مون هوادارهایی داره که از دل جامعه هستند. تیم ما دل اش قرص به اون هوادار خراسانی که حاضر نیست در برابر آزار هم تیم اش رو بفروشه. شما هوادارنتون توی فضای مجازی و وزارت خونه! یادمون نرفته داشتید بازیکن خودتون شیری رو نابود می کردید سر یک هند تو فینال! الکی ادای انسان های طرفدار حق رو درنیارید!
جالبه همین مقاله جانبدارانه نشون میده چه تیمی رانت داره.
پرسپولیس کجا بازیاشو برابر کرد تو نیم فصل؟
جناب تابناک رنگی نوشتی خیلی بی انصافی نکن در بازی رفت پرس پول لیس دو بازی عقب افتاده ار استقلال داشت سازمان لیگ هم کمکش کرد بازیهاس ۷روز در میان انجام داد تازه جو داده بودنند که این بازی های باشگاهی ملی تلفی کنند که هیچی هم نشدند
نویسنده مطلب میشه بیای بگی تعداد بازی برابر یعنی چی؟؟
تو دربی رفت کدام تیم 2تا بازی کمتر داشت؟؟
سهیل مهدی تو برنامه فوتبال برتر مگه نگفت پرسپولیس بازی هاش باید برابر شه و هر 4روز بازی کنه، اما فرداش مشخص نیست چجوری بهش وحی شدد که بازی های پرسپولیس هر 6روز بود و بازم استقلال 2تا بازی داشت.
اگه عدالت به سبک بازی رفت میخواین، کاری نداره، استقلال بازی عقب افتاده اش رو بازی میکنه، پرسپولیسم همون روز با مس بازی کنه.
این میشه عدالت
ولی اگه میخواین مثل دربی رفت بیاین استقلال و بقیه تیما هر 4روز بازی کنن شما خیلی شیک با استراحت، باید از بابا مسعود تو این روزای آخر کمک بگیرین
وقتی ابتدای خبر شما غلط است در ادامه نتیجه گیری تان هم غلط می شود؟!؟!؟
در نیم فصل اول به هنگام بازی شهرآورد، تعداد بازی های پرسپولیس کمتر از استقلال بود، نه مساوی!
اینگونه که خبرسازی می کنید ممکن است در آینده از قهرمانی پرسپولیس در دوره های قبل جام باشگاه های آسیا هم خبر بزنید؟!؟!؟!
متاسفم براتون که انقدر رنگی مینویسید از پشتیبانی های وزارت از باشگاه پیروزی در سالیان اخیر هم مقاله ای تهیه کنید اگر انصاف دارید
به نظرم نویسنده این پست ریسنده لنگ هست چون هیچ اطلاعی نداره که لنگ با دوبازی کمتر تو دربی رفت مقابل قهرمان آسیا بازی کرد و از شکست گریخت
پاسخ ها
قاسم
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
ما از شکست گریختیم یا شما .در ضمن قهرمان آسیا؟؟؟
پرسپولیس 2 بازی عقب افتاده داشت در دربی رفت.
دروغ بخاطر قهرمانی پوشالی جدید
واقعا نویسنده بیسواده و اهل مطالعه نیست و معلومه این مطالب رو از پیج های اینستاگرامی کپی کرده
دربی قبل پرسپولیس ۲ تا بازی کمتر داشت
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر