بازدید 6743

اردیبهشت بدون فوتی کرونا در هرمزگان آغاز شد

در نخستین روز از اردیبهشت ماه، فوتی ناشی از کرونا در هرمزگان ثبت نشد و شمار کل جان باختگان کرونا در استان همان ۱۰۹۶ نفر باقی ماند.
کد خبر: ۱۰۴۷۵۵۹
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۰ 22 April 2021

به گزارش «تابناک»، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در گفت و گو با ایسنا، افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۱۵ بیمار جدید در بیمارستان‌ها بستری شدند و اکنون در مجموع ۴۵۲ نفر در بیمارستان‌های استان تحت مراقبتند.

دکتر فاطمه نوروزیان افزود: از مجموع بستری ها، ۷۲ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه (آی. سی. یو) بستری هستند و حال ۱۹ نفر از آن‌ها وخیم است.

وی در خصوص واکسیناسیون کرونا در هرمزگان اظهار کرد: در بخش اول از سهمیه استان، ۹ هزار و ۳۳۵ دوز واکسن متشکل از واکسن‌های اسپوتنیک وی روسیه، سینوفارم چین و بهارات هند وارد استان شد و طبق اولویت بندی‌های وزارت بهداشت به گروه‌های هدف تزریق شد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان عنوان کرد: از روز گذشته تاکنون دو هزار و ۶۲۲ دوز از ۹ هزار و ۶۰ دوز واکسن استرازانکا که وارد استان شده بود هم به کادر درمان، کارکنان اورژانس و جانبازان بالای ۵۰ درصد تزریق شد و همچنان ادامه دارد.

نوروزیان همچنین با بیان اینکه واکسن کرونای نوترکیب که توسط انستیتو فینلای کوبا و با مشارکت انستیتو پاستور ایران تولید شده است، اکنون بعد از گذراندن موفق فاز ۱ و ۲، وارد فاز سوم کارآزمایی بالینی می شود تا پس از تایید نهایی، در انستیتو پاستور ایران نیز تولید و واکسیناسیون عمومی با آن آغاز شود، اضافه کرد: افراد واجد شرایط شرکت در این کارآزمایی شامل سن ۱۸ تا ۸۰ سال، ساکن در شهرهای اصفهان، بابل، بندرعباس، زنجان، ساری، کرمان، همدان، یزد و داشتن سلامت عمومی و بیماری های زمینه ای کنترل شده است.

وی در پایان گفت: داوطلبین می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام به آدرس https://www.pasteurcovac.ir مراجعه یا با شماره ۳۱۱۸ دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تماس بگیرند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر