بازدید 37028
دو هزار و چهارصد و سی و نهمین بسته ویژه خبری «تابناک»

کوشکی: رئیسی نمی‌خواهد نامزد انتخابات شود / ناگفته‌هایی از سردار حجازی/ کنایه معنادار کرباسچی به کاندیداتوری تاج زاده / پیش‌بینی عضو جبهه اصلاحات از وضعیت لاریجانی در انتخابات

رصد‌خانه «تابناک» خبر‌هایی از اخبار روز برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند ابطحی: تاجزاده سقف مطالبات را پیگیری می‌کند نه کف آن را / الاخبار: زمان پناه آوردن بن سلمان به ایران فرارسیده است؟ / وزیر دولت اصلاحات: کاندیداتوری سیدحسن خمینی خیلی جدی نبود و… رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۱۰۴۷۴۷۹
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۸ 21 April 2021

تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

۳۱ فروردین سخت‌ترین روز تاریخ ۵۰ ساله بهشت زهرا (س)

سعید خال روز چهارشنبه در گفت گوی زنده تلویزیونی افزود: ۳۱ فروردین سال ۱۴۰۰ یکی از سخت ترین و غم انگیز ترین روزهای تاریخ ۵۰ ساله بهشت زهرا (س) تهران بود. وی بابیان اینکه روز گذشته رکورد بی سابقه ای در تاریخ بهشت زهرا (س) تهران ثبت شد، اظهار داشت: در کنار این آمار روزانه ۲۰۰ متوفای عادی نیز در این آرامستان دفن می شوند. مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) تهران خاطرنشان کرد: این درحالی است که در شب عید امسال عدد متوفاهای کرونایی در این آرامستان تک رقمی و به عدد ۹ رسیده بود.

کنایه معنادار کرباسچی به کاندیداتوری تاج زاده در انتخابات ۱۴۰۰

غلامحسین کرباسچی درباره احتمال کاندیداتوری سید مصطفی تاجزاده برای شرکت در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و نظر رسانه منتسب به کارگزاران درخصوص احتمال شکاف بین اصلاح‌طلبان، گفت: این‌ که حضور ایشان باعث شکاف اصلاحات می‌شود باید جمع جبهه اصلاحات آن را بررسی کنند. دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی خاطرنشان کرد: من با اصل اعلام کاندیداتوری فردی مخالف نیستم، مخصوصاً ایشان که یک‌سری صحبت‌های داشته‌اند و بعضی از دوستان هم به آن اشکال وارد کرده‌اند. به نظرم خوب است اگر وزارت کشور و شورای نگهبان ایشان را تایید کنند و فکر می‌کنم این امر امتحان خوبی است که مشاهده کنیم مردم این نوع لحن و گفتار را انتخاب می‌کنند یا خیر.

روحانی: خود را سوپرانقلابی می دانند اما به دولت فحش می‌دهند

حسن روحانی: ما همان شناگر ماهری هستیم که در مسابقه بردیم. اما الان دست و پای ما را بستند و الان شعار می‌دهند، ولی یک کلمه علیه آمریکا حرف نمی‌زنند. به ظاهر خودشان را انقلابی و سوپرانقلابی می‌دانند و کارشان فقط فحش و دروغ علیه دولت شده و به جای آمریکا به دولت فحش می دهند. در واکسن کسانی که می‌گویند چرا تاخیر شد اگر تحریم نبود سهمیه ما اسفند وارد شده بود و الان میلیون ها نفر واکسینه شده بودند، خب نشد. تحریم بودیم و برای انتقال پول صدها کار انجام دادیم و فراز و نشیب‌های زیادی را طی کردیم تا پول را تامین و پرداخت کنیم.

عطریانفر: برخی خود را فرزند خوانده خاتمی می دانند

محمد عطریانفر عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران: ایرادی که به جریان اصولگرا مبنی بر اینکه برخی حس فرزندخواندگی خدا را دارند، وارد بود همان ایراد را به بعضی از دوستانمان در ارتباط با آقای خاتمی هم وارد می‌دانیم. برخی احساس می کنند نسبت به ایشان فرزند خوانده تر هستند. این ایراد وجود دارد و مصداق آن دوستان اتحادی هستند ولی شخص آقای خاتمی اینگونه فکر نمی کند. البته ممکن است یک اتفاقاتی رخ دهد و حتی بر آقای خاتمی تحمیل شود؛ البته انتظار ما این است که آقای خاتمی گاهی در این قضیه صراحت لهجه بیشتری داشته باشند و از این سوءاستفاده هایی که ممکن است از ناحیه امثال ما به ایشان روا شود فاصله بگیرند.

نماینده مجلس: واکسن فایزر در بازار سیاه به قیمت ۱۰ میلیون تومان فروخته می‌شود!

محسن علیزاده، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که اگر قرار باشد بخش خصوصی از سهمیه اختصاص داده شده به کشور ما، واکسن کرونا را وارد کند و آن را نیز با دریافت هزینه و پول به مردم تزریق کنند، تخلف است، گفت: واکسن فایزر در بازار سیاه فروخته می‌شود! وی ادامه داد: الان واکسن کرونای فایزر که از سوی مقام معظم رهبری واردات آن به کشور منع شده بود، در برخی از خیابان‌ها و بازار سیاه دارو به قیمت ده میلیون تومان در کشور به فروش می‌رسد!

کنایه آشنا به صداوسیما: جوجه‌های نفوذی را آخر بازی می‌شمرند

حسام‌الدین آشنا در حساب کاربری‌اش در توییتر به برنامه جدید صدا و سیما علیه دولت و تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای واکنش نشان داد و نوشت: «اعتدال بی‌طرفی در نبرد حق و باطل نیست چرا که حق عین عدل است و باطل چیزی جر افراط و تفریط نسبت به حق نیست. جوجه‌های نفوذی را آخر بازی می‌شمارند. لطفا منبع مطلع را مطلع بفرمایید.»

عفو بقایی و مشایی تکذیب شد

یک منبع آگاه در قوه قضائیه از تمدید مرخصی آقایان بقایی و رحیم مشایی به دلیل ادامه داشتن روند درمان خبر داد.یک منبع آگاه در قوه قضائیه با اشاره به انتشار اخبار و شایعاتی در مورد عفو حمید بقایی و اسفندیار رحیم مشایی، اظهار کرد: هیچ عفوی در مورد این دو محکوم قضایی صورت نگرفته است.وی تاکید کرد: برابر مقررات و قانون به این افراد مدتی پیش مرخصی داده شده است که با توجه به گواهی معتبر پزشکی و‌ شرایط جسمانی بقایی و مشایی، مرخصی آن‌ها به دلیل ادامه داشتن روند درمان تمدید شده است.گفتنی است؛ چند روز قبل انصاف نیوز در پیش خبر مصاحبه با احمد خورشیدی آزاد به نقل از وی از عفو بقایی و مشایی خبر داده بود اما دیروز در توضیحی نوشت: پس از انتشار پیش خبر این گفت‌وگو در مورد عفو اسفندیار رحیم مشایی و حمید بقایی، احمد خورشیدی در پستی تلگرامی در کانال ایشان این موضوع تکذیب شد که البته متن گفت‌وگو عینا مطابق با فایل صوتی پیاده و منتشر شده است.

ادعای کریمی قدوسی در مورد نامه ۲۲۰ نماینده مجلس به رئیسی

کریمی قدوسی در توییتی از امضای نامه‌ دعوت آیت‌الله رییسی برای شرکت در انتخابات توسط ۲۲۰ نماینده مجلس خبر داد.

پیش‌بینی عضو جبهه اصلاحات ایران از وضعیت لاریجانی در انتخابات

دبیرکل حزب همبستگی دانش آموختگان ایران حضور علی لاریجانی به عنوان نامزد جبهه اصلاحات را تکذیب کرد و گفت: کسانی که لاریجانی را نامزد جبهه اصلاحات بدانند، اصلاح‌طلب نیستند. بارها تکرار شده است که تا به امروز حضور لاریجانی به عنوان کاندیدای اصلاحات منتفی است، نه لاریجانی اصلاح‌طلب است و نه اصلاحات او را از جناح خود می‌داند.شریف اضافه کرد: علی لاریجانی خوش‌بینانه شاید کاندیدای اعتدال‌گرایان باشد. از آنجا که لاریجانی علی‌رغم مواضع اصلاح‌طلبانه سال‌های اخیرش، در راستای حضور در جریان اصلاحات تعهدی ندارد و علاقه‌مندی خاصی نشان نداده، بنابراین نمی‌شود این موضوع را به اجبار مطرح کرد.وی با بیان اینکه بهتر است هر جریان نامزد خود را از بدنه خود انتخاب کند، تاکید کرد: با توجه به تجربه ائتلاف اخیر اصلاحات با اعتدال گرایان در سال‌های ۹۲ و ۹۶ ونتایج ناشی از این ائتلاف، می‌توان گفت در کشور ایران چیزی به اسم دولت ائتلافی خیلی جواب نمی‌دهد.عضو جبهه اصلاحات ایران افزود: در دولت ائتلافی مسئولیت‌ها نامتقارن به عهده افراد گذاشته می‌شود و جریان‌های سیاسی متبوع هم پاسخگوی این موضوع نیستند.

ناگفته هایی از سردار حجازی؛ او گزینه فرماندهی سپاه بود

مدیرمسئول روزنامه نزدیک به سپاه با اشاره به شخصیت سردار حجازی نوشت: وی بعد از سردار جعفری، یکی از گزینه‌های اصلی فرماندهی سپاه بود، اما حضور در جبهه مقاومت را ترجیح داد. عبدالله گنجی مدیرمسئول روزنامه جوان نوشت: سردار حجازی از مسئولیت بیزار بود. فقط مسئولیت را تکلیف می‌دید و تمام. بعد از سردار جعفری، یکی از گزینه‌های اصلی فرماندهی سپاه بود، اما حضور در جبهه مقاومت را ترجیح داد. بینش عمیق دینی این مرد مثال زدنی بود، در عین حال هیچ ادعا و سروصدایی نداشت، مبارزه را قبل از انقلاب شروع کرد، برادرش را در این راه تقدیم کرد و خود نیز تا لحظه آخر زندگی عرفی و معمولی را بر خود حرام کرد.

مدیر مسئول روزنامه جوان در ادامه با بیان خاطره ای از سردار حجازی نوشت:زمانی که در شورای مرکزی بسیج دانشجویی بودم و ایشان فرمانده نیروی مقاومت بسیج بود، روزی ما را صدا زد و بیانیه یکی از دانشگاه‌های تهران علیه مرحوم زواره‌ای را نشان داد. در آن بیانیه مرحوم زواره‌ای متهم به کسب اموال نجومی شده بود. زواره‌ای این بیانیه را نزد سردار برده بود. سردار پرسید این بیانیه صحت دارد؟ ابراز بی‌اطلاعی کردیم. پس از بررسی معلوم بود اتهام موجود در بیانیه بی اساس است و ایشان از مرحوم زواره‌ای عذرخواهی کرد. این عذرخواهی در حالی بود که بسیج دانشگاه مستقلاً صلاحیت صدور بیانیه را دارد و ربطی به سلسله مراتب نداشت. اما پس از اینکه از عدم صحت اتهام مطلع شد، (در غیاب زواره‌ای) گفت: تهمت به دیگران برکت را از بسیج می‌برد، با تابلو بسیج تهمت به دیگران عقوبت مضاعف دارد.

معنای اعلام کاندیداتوری بادامچیان چیست؟

بادامچیان دبیرکل حزب موتلفه اسلامی برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری اعلام کاندیداتوری کرد.پیشتر دبیر کل حزب موتلفه اسلامی گفته بود: اگر رئیسی برای انتخابات حاضر شود وحدت جمعی حول محور ایشان حفظ خواهد شد و حزب موتلفه تیم خود را به ایشان عرضه می کند.اکنون با اعلام کاندیداتوری بادامچیان و با توجه به حمایت همه جانبه حزب موتلفه از رئیسی این کاندیداتوری به معنای نیامدن رئیسی هست یا موتلفه ترفند انتخاباتی زده است؟

وزیر بهداشت کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری می شود؟

وزیر بهداشت تاکید کرد که قصدی برای ورود به انتخابات ریاست جمهوری ندارد.نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری گفت: من قصد ندارم کاندیدای ریاست جمهوری بشوم و حتی برای وزارت بهدشت هم با اکراه آمدم و اگر حمایت‌های رهبر معظم انقلاب نبود ما به این نقطه موفقیت آمیز برای مقابله با کرونا نمی‌رسیدیم.وی در ادامه همچنین در مورد خبر استیضاحش تصریح کرد ما گاهی خنجر را از پشت می‌خوریم که من نمی‌دانم بعضی از این افراد دنبال چه می‌گردند، اما این ناجوان مردی در تاریخ کشور ثبت خواهد شد.

فعال اصولگرا: رؤسای قوا نامزد انتخابات نشوند

دبیر سیاسی جبهه ایستادگی گفت: توصیه من این بود که روسای قوا نامزد انتخابات نشوند؛ به لحاظ اینکه آن‌ها اکنون مسئولیت‌هایی که دارند که اگر به خوبی انجام دهند نفع آن برای مردم بیشتر است.حسین کنعانی‌مقدم در گفت‌وگو با ایلنا در پاسخ به سوالی پیرامون حضور چندباره برخی کاندیداهای تکراری که در گذشته آرای اندکی هم از مردم کسب کرده‌اند، گفت: این اتفاقا نقطه ضعف ساختار حزبی کشور است که نمی‌تواند نیروهای جدید و قدرتمندی را برای انتخابات های مختلف وارد عرصه کند و هواره سعی می‌کند از اندوخته‌های خود بهره بگیرد. کسانی که به صورت تکراری وارد انتخابات می شوند دو حالت دارد یا خودشان تمایل دارند یا احزاب و گروه ها هستند که آن ها را دعوت می‌کنند.وی ادامه داد: یک مساله مهم این است که عرصه انتخابات ریاست جمهوری فقط عرصه پیروزی و شکست نیست. اینکه افراد فرصت پیدا می‌کنند در تبلیغات انتخاباتی و برنامه‌های تلویزیونی، حرف‌ها، دغدغه‌ها و نظرات خود را نسبت به سیستم برنامه‌های مدیریتی کشور مطرح کنند، یک موقعیتی است که کسی حاضر نیست از آن بگذرد.

وزیر دولت اصلاحات: کاندیداتوری سیدحسن خمینی خیلی جدی نبود

دبیرکل حزب پیشرو اصلاحات خاطرنشان کرد: اگر یک شخصیتی مانند آقای خاتمی دوباره اعلام کاندیداتوری می‌کردند، آن وقت قضیه متفاوت می‌شد و قطعاً همه اصلاح‌طلبان ایشان را فارغ از این ساز و کار تشکیلاتی که برای انتخابات معرفی می‌کردند.وی ادامه داد: حتی کاندیداتوری آقای سیدحسن خمینی هم بر زبان‌ها افتاده بود که البته خیلی جدی نبود و در نهایت هم ایشان با توصیه مقام معظم رهبری کنار کشیدند. بنابراین علت اینکه اصلاح طلبان نتوانستند نامزد انتخاباتی خاصی را معرفی کند این است که شخصیتی که بتواند در بین همه کاندیداها اجماع ساز باشد، تا امروز مطرح نشده است.

الاخبار: زمان پناه آوردن بن سلمان به ایران فرارسیده است؟

حسین إبراهیم در الاخبار، چاپ بیروت نوشت: گزینه های محمد بن سلمان ولی عهد سعودی، روز به روز کمتر و سخت تر می شود. چرا که وی نه حمایتی از طرف دولت جدید امریکا دریافت کرده تا بتواند به راحتی برتخت پادشاهی بنشیند و نه توانسته راهی برای خروج از جنگ یمن بیابد که تبدیل به یک بحران داخلی بزرگ برای عربستان شده است. بن سلمان حتی نتوانسته از عادی سازی روابط با اسرائیل استفاده کرده و مذاکرات هسته ای ایران که به سرعت در حال پیشرفت است را متوقف کند، از این رو، بازگشایی خطوط تماس با تهران، یک گزینه منطقی و مطلوب برای سعودی ها در شرایط فعلی محسوب می شود.در ادامه این مطلب آمده است: آیا تنگنای محمد بن سلمان به حدی رسیده تا به گزینه تلخ درخواست کمک از تهران برای نجات عربستان، بویژه در جریان جنگ یمن، پناه ببرد؟ جایی که تبدیل به باتلاقی برای سعودیها شده که روز به روز آثار آن در حال نفوذ به داخل عربستان بوده و موجبات نا امنی را برای این کشور به بار آورده است؟ از زمانی که بن سلمان عهده دار ولایت عهدی شد و به تدریج توانست تمام اختیارات پادشاهی را از آن خود کند، فلسفه حکومت خود را روی تلاش برای انتقال دشمنی عربستان و دیگر کشورهای عربی، از اسرائیل به ایران استوار کرد، اما چه چیزی تغییر کرده است؟

آمده‌ام تا تیم بازی و باند بازی را به هم بزنم

وی افزود: نام دولت بنده«دولت اعتماد برای ساخت ایران جدید»است. آمده ام تا تیم بازی و باند بازی را بر هم بزنم. سامانه ای را طراحی کردم که شهروندان بر اساس نظام شایستگی گزینه های خود را برای وزارتخانه ها معرفی کنند.قاضی زاده هاشمی اظهار داشت: اینکه حلقه نیاوران درست کنیم خوب است؟ در تدوین برنامه های من بیش از ۱۰۰ جوان فعالیت داشتند و به هیچ کدام از این افراد قول پُست و مقام نداده ام.
وی ادامه داد: کسانی که در جمهوری اسلامی مسئولیت قبول می کنند باید از طبقه محروم یا متوسط باشند. با نظام مالیات و شفافیت از شکل گیری طبقه اشرافی جلوگیری می کنم. نظام مالیاتی درست فاصله طبقاتی را کنترل می کند.مدیران ما نباید در طبقه ای باشند که با مردم فاصله زیادی داشته باشند.

ابطحی: تاجزاده سقف مطالبات را پیگیری می‌کند نه کف آن را

ابطحی، فعال سیاسی درباره احتمال کاندیداتوری تاجزاده اظهارنظر کرد.او نوشت: حضور آقای تاجزاده که البته تصمیم شخصی است، نه تصمیم جمعی، می‌تواند مجموعه‌ افرادی که قصد شرکت در انتخابات نداشتند را به میدان بیاورد.از طرف دیگر سقف مطالبات در انتخابات با حضور ایشان بالا می‌رود. اگر سیستم عقلانیت به خرج دهد، آقای تاجزاده را رد صلاحیت نکند؛ قطعا فصل جدیدی برای ایران از جهت تحمل، مدارا، آزادی و ... شکل می‌گیرد. آقای تاجزاده سقف مطالبات را پیگیری می‌کند، نه کف.

کوشکی: رئیسی نمی‌خواهد نامزد انتخابات شود

کوشکی گفت: «من درباره کاندیداتوری آقای رئیسی فکر می‌کنم که ایشان شخصا تصمیم درستی گرفته و قصد کاندیداتوری ندارد. به هرحال او حرکتی را در قوه قضاییه شروع کرده که به مراتب بهتر و مهم‌تر از قوه مجریه است. بر این اساس خروج ایشان از قوه قضایه حتما آن ماموریت مهم را به خطر انداخته و ناکام خواهند گذاشت.» وی با تاکید بر اینکه «به نظر نمی‌رسد فرد دیگری غیر از آقای رئیسی برای انجام موفقیت‌آمیز ماموریت قوه قضاییه مناسب باشد» گفت: «به نظر من آقای رئیسی این مساله را خوب درک کرده و بعید می‌دانم که شخصا مایل به کاندیداتوری باشد؛ کما اینکه نشانه‌ای هم از تمایل ایشان مشاهده نکرده‌ایم». کوشکی همچنین گفت: « به نظر من حتی این اصراری که برخی به کاندیداتوری آقای رئیسی دارند مشکوک است. به نظر می‌رسد برخی از رویه مبارزه با فساد در قوه قضاییه خوشحال نبوده و ترجیح می‌دهند که ایشان از این قوه خارج شده و به قوه مجریه برود.»

واکنش جهانگیری به حمله‌ها علیه تیم مذاکره کننده و ظریف

معاون اول رئیس جمهوری در واکنش به افزایش حمله‌های سیاسی علیه تیم مذاکره کننده و وزیر امور خارجه، تاکید کرد:حمله به تیم مذاکره کننده و دکتر ظریف در شرایطی که در حال مذاکراتی تا این حد حساس هستیم، مثال شلیک به پای خود است.اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: «‏حمله به تیم مذاکره کننده و دکتر ظریف در شرایطی که در حال مذاکراتی تا این حد حساس هستیم، مثال شلیک به پای خود است. رقابت انتخاباتی به هر قیمتی سیاست نیست. به ‎مصالح ملی ایران فکر کنید و صبور باشید.»

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۲
در انتظار بررسی: ۱۶
انتشار یافته: ۴۹
رای بی رای کلا.
بادامچیان دبیرکل حزب موتلفه اسلامی برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری اعلام کاندیداتوری کرد) اخه برادر من یک نگاه بخودت و سوابقت بیانداز !! سوابقت که همش نظری است لااقل یک شونه به موهات بزن !!! والله پیامبر (ص) دائم شانه میزد عطر بخودش میزد
اقای کوشکی دوستان به اقای رئیسی اصرار دارند . عجب نکته مهمی !!!
یعنی واقعا" تو این مملکت نود ملیونی اینقدر قحط الرجال شده که تمام خبر انتخابات تو این یک ماه گذشته شده رئیسی میاد رئیسی نمیاد بابا چرا اینقدر سطح خبرنگاری و تحلیل خبری تو این مملکت پائین اومده که سرتا پای سایتها و وبلاگ و اینستا و... نگاه میکنی نه یه خبر درجه یک و نه یه تحلیل درست حسابی نمیبینی وضع رسانه ها چرا اینقدر خراب شده ؟
وضعیت مملکت بجایی رسیده که هر کسی از ننه اش قهر کند و یا اینکه خانمش او را به خانه راه ندهد بیاید نامز انتخابات ریس جمهوری بشود ؟
با تشکر از سایت تابناک

حقوق یک ریس شعبه بانک در ایران یا حتی مدیر جز یا یک پزشک یا هیات علمی یا حتی پرستار از حقوق هریک از رهبران کشور های پیشرفته و صنعتی جان که حساب کنید بیشتر هست تازه این در حالیه که این حضرات یا مالیات نمیدهند و یا اینکه میزان مالیات آنها بسیار ناچیز هست.

برای همین هم هست که وضعیت کشور ما اینجوری شده و اینقدر تورم و گرانی زیاده و همه دلال شدن و فاصله طبقاتی بیداد میکنه

الان طوری شده که به خاطر مالیات های سنگین و هزینه های بالا دیگه کسی سرغ تولید نمیره و معدود تولید کنندگان هم یا وابستگان نهادهای خاص هستند و یا اینکه در حال ورشکست شدن

کشور هر چه درامد داره صرفه حقوق و دستمزد های نجومی حدود ۴میلیون نفر میشه و دیگه پولی برای کار عمرانی باقی نمیتونه ...

وقتی کسی بازدهی نداره حتی اگه حقوقش یک دلار هم باشه باز هم زیاده

شما یک بار به بیمارستان دولتی برید و ببینید برخورد پزشک و پرستار با بیمار و همراهش چطوره یا به ادارات دولتی برید ببینید چقدر مردم رو برای یک امضا یا کار ساده رنج و عذاب میدن
در خانه می مانیم

رای بی رای
جناب نمکی تورو خدا کاندیدا شو. جون هرکی دوست داری، مارو دور ننداز.
کارگر هتلی در تهران هستم و مشکوک به کرونا
اگر دو هفته بخواهم خودم را قرنطینه کنم کارفرما به راحتی عذرم را میخواهد
چرا با قرارداد موقت ،امنیت شغلی کارگر را از او گرفته اند
اگر کسی از من کرونا بگیرد خونش پای کیست؟
کاش به ما هم واکسن مرگ بر آمریکایی میزدن
بر طبق قانون سازمان ملل وقتی عمده مردم کشوری رای ندهند سازمان ملل حق دارد خودش در سرنوشت یک کشور دخالت کند تا نظر مردم تامین شود

رای بی رای
آقای روحانی آنجا که درست عمل کنید مردم متوجه میشوند و آنجا که اشتباه کرده اید اشتباه خود را بپذیرید چرا پروتوکلهای پیشگیرانه اعلامی ستاد کرونا برای ایام عید به یک دفعه کنسل گردید و ملاک عمل رنگ بندی شهرها قرار گرفت ؟ سابقه شما در نزد مردم برای مقابله با کرونا معروف است که : از شمبه همه چیز عادی است ! اصولا شما بهر دلیل " شاید موضوعات اقتصادی " متاسفانه موضوع کرونا را هیچوقت جدی نگرفتید
آقای قاضی زاده تازه ثروتمندان ایرانی طبق آمار از ثروتمندان افغانی ضعیفترند اگر سطح شعور کسی کم باشد که مثلا داشتن یک بنز ۲۰۱۴ را ثروتمند بشمارد چقدر کسر فهم باید داشته باشد در دبی یک فروشنده بستنی این ماشین را سوار نمیشود چه شده این مردم که عقده ماشین گرفتارشدن کرده البته تو میتوانی فاصله اجتماعی را کم کنی یعنی برخورداران را هم بیچاره و فقیر کنی یک راهش هم اینه
مجلسی که ۲۲۰ عضو آن طرفدار شخصی خاص باشند خوب معلومه تمام تلاششان را به کار می گیرند دولت در هیچ کاری موفق نباشه. ای خدا از این مجلس ۱۰ درصدی به کجا پناه ببریم.
آقای کوشکی! بر این مژده گر جان فشانیم رواست. خدا کنه تصمیمشون عوض نشه
جناب نمکی خودت کارهایی کردی وهمچنان درحال ادامه دارد که درتاریخ حتما ثبت خواهدشد.درنطق اسفند ماهت فرمودی درجهان امروزکسی اونوردنیا عطسه کند اینور همه میفهمند انوقت میخوای کسی ازکارهای تو بیخبرباشد.
جناب دکتر قاضی زاده! همه قبل از ریاست جمهوری خیلی از این شعارهای احساسی و هیجانی می دهند اما بعد از انتخاب همه چیز و همه کس را فراموش می کنند.مردم دیگه گول این حرف ها رو نمی خورند.
جناب نمکی نگفتند ، منظورشان کدام موفقیت است ؟؟
که ایشان کسب کرده و کسی خبر ندارد !!!!
و فعلا که با نبود واکسن کافی و برنامه واکسیناسیون جامع
و پر شدن بیمارستانها و نبود تخت و تجهیزات کافی
و نبود امکان تست رایگان به تعداد کافی
و قربانیان که به ۴۰۰ نفر در آمار رسمی رسیده است
و عدم قرنطینه و بستن اداره جات و شهرهای گرفتار در زمان مناسب
اینها کدامش موفقیت و پیروزی است ،؟!!!!!
آقای رییسی حجت الاسلام هستند نه آیت الله...
کرباسچی استاد مغلطه است جدا از اینکه شرکت تاجزاده در انتخابات. ضربه بزرگی به اعتبار اوست اما اگر تاجزاده رای کمی داشته باشد امثال کرباسچی یکصدم او هم رای ندارد
عفو بقایی و مشایی کذب است اما چون عفو برای رئیس قوه بار منفی سیاسی دارد فعلا با مرخصی پزشکی در خارج از زندان بسر میبرند تا به مرور زمان آزاد شوند والا بسیاری با وضعیت بدتر پزشکی در زندانند ولی شامل مرخصی پزشکی نشده اند
این اقای نماینده مجلس نمیداندواکسن فایزر باید در دمای پایین نگهداری شود ونقل وانتقال آن مستلزم وسایل بخصوصی است ونمیشوددر کوچه وخیابان باورش برسد مگر اینکه تقلبی باشند
مردم : من رای نمیدم
روز انتخابات مردم در صف رای دادن
بعد انتخابات : مردم : کی... رفت رای داد
آخه چرا چرا ...چرا رییسی نمیخاد کاندیدا به شه آخه برای جی برای چی ...حالا ما چکار بکنیم
این وسط کرباسچی و عطریانفر ، چی میگن ؟؟
واقعا اینها امید وار هستند ؟
که مردم در انتخابات نمایشی فرمایشی شرکت خواهند کرد؟
موتلفه می‌خواهد کدام نیروهایش را در اختیار رئیسی بگذارد؟! حزبی که کل اعضایش در یک ون جا می شوند و این همه ادا؟؟
جناب روحانی عزیز
سال ۹۷ یادت هست ۶ ماه کامل ترامپ درخواست مذاکره مجدد کرد ، کاری که دارید حالا انجام میدین
شما که دلت برای معیشت ملت میسوزه چرا همان موقع اقدام نکردی
تجریه تلخ برجام نباید تکرار بشه
این اقتصاد دیگه نباید شرطی بشه ، مسیر دور زدن تحریم ها منطقی ترین راه حل است
از سرنوشت بورس درس بگیرید ؟ فکر نمیکردید که دلار ۳۳هزار تومانی رو بخواهی به بهونه بایدن ۲۴ هزار کنید چه بلایی سر ملت میاد ،
ح ....
جناب روحانی به روی مبارک نمیاره که چه بلایی سر بورس آمده؟؟ ۴۰ میلیون ایرانی نابود شدن یک ملیارد پول بی زبان به ۵۶۰ میلیون رسیده و شک ندارم اگه دامنه نوسانات کنترل نمیشد تا حالا همه پودر شده بود ؟؟ این پولها تو جیب کیست ، جناب رییسی به داد ملت برسید ، فعلا فکر ذکر روحانی شده امریکا و برجام پلاس ؟؟
جناب روحانی اگه از فکر برجام و امریکا خارج شدید یه فکری به حال بورس کنید، ؟؟ نابودمون کردی ؟؟
وقتی که سرمست بودی از حبابی کردن بورس و افزایش نرخ ارز باید فکر میکردی سرکوب ارزی خاک بر سر بورس میاره؟؟
تمام کالاها حداقل از ۶ ماه پیش حداقل ۶۰ درصد رشد داشته ولی دلار ۴۰ درصد ارزون شده این معادله سیاسی رو حل کنید ؟؟
وقتی تو صحنه سیاسی اقتدار داشته باشی هم امریکا و اروپا و هم عربستان به پات می‌ افتند ،، واقعا درود بر مجلس انقلابی ؟
۷ سال دیپلماسی التماسی باعث شد
امریکا رکب بزنه
اروپا به ما بخنده
عربستان زائران ما رو شهید کنه
۸۰میلیارد ضرر کنیم
یه پیشنهاد ـ
عزیزان داوطلب انتخابات ریاست جمهوری
اگه برنامه ای دارید که سیستم و وضعیت بغرنج حال حاضر جامعه رو متحول می‌کنه
خواهش میکنم از سر صدق و نیت الهی و برای رفاه حال مردم رنج دیده ، همین حالا برنامه های تان را به دولت و مجلس ارائه بدید تا اگه قابلیت عملیاتی شدن رو داره ، اجرا بشه
نذارید برا چندماه دیگه
فکر کنیم همه داخل یه کشتی هستیم
فکر کنیم همه داخل یه سنگر هستیم
فکر کنیم زمان جبهه هست
اون موقع کسی از کلمه من استفاده نمی‌کرد
اول و آخر خدا بود
هرچه که خیر و خوبی بود از لطف خدا بود
با این تفکر ، جنگ رو پیش بردیم
تا زمانی که این تفکر جمعی (یدالله مع الجماعه) ،تفکر خیرخواهی برای همدیگه،تفکر الهی در جامعه نباشه ، حتی اگه میلیارد میلیارد هم هزینه کنی باز جامعه راهی به سوی سعادت نمیبره
پاسخ ها
ص
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۲
خیلی خوش خیالی شما. تو مملکتی که همه جلوی پای هم سنگ می اندازند و مشغول مچ گیری از هم هستند. انتظار داری اگر هم طرحی دارند به
دولت وقت اراءه بدند. اونا میخوان طرح بنام خودشون تموم بشه به خودشون می اندیشند نه منافع ملی ش
یادآوری اشتباهی که دولت شما و ظریف تو برجام با تضمین امضا کری زد شلیک به خودی نیست
ملت تاوانناکارامدی شما نباید بدند
اون موقع هم همین جوسازی ها کردید
تکراری شدید
اگه ملاک رو تورم ۵۹ درصدی نسبت با اردیبهشت پارسال بدونیم برای تعال کردن بازا باید میانگین نرخ دلار امسال در ب به ۳۷هزار خواهد رسید ولی اگه وضعیت واردات و صادرات طبیعی بشه و نیاز ۹۰۰ میلیاردی دولت به واردات با یکی از ثروتمندترین دولت ها مواجه خواهیم بود
اگه ملاک رو تورم ۵۹ درصدی نسبت با اردیبهشت پارسال بدونیم برای تعال کردن بازا باید میانگین نرخ دلار امسال در ب به ۳۷هزار خواهد رسید ولی اگه وضعیت واردات و صادرات طبیعی بشه و نیاز ۹۰۰ میلیاردی دولت به واردات با یکی از ثروتمندترین دولت ها مواجه خواهیم بود
آقای زیبا کلام لطفا ادب سیاسی رو رعایت کن ، وزیر بهداشت در حالی که بهداشت و درمان کشور در بدترین وضعیت بودجه ای بود بخاطر محدویت های بودجه ای سکوت کرد ، طرف گفت ۱۸ روز عید اجازه ترد ندین تا ملت رو گرفتار نکید ۶۹ فوتی اسفند به ۴۰۰ نفر رسیده حالیت هست مگه حالا مجبور نیستید کسب کار مردم رو تعطیل کنید ؟چرا انسان کند کاری که باز ارد پشیمانی
آقای روحانی اگه اهداف خاص انتخاباتی نداری چرا اجازه نمیدی وضعیت برجام توسط ملت این دفعه تعیین بشه ؟
برنامه کاندیداها چیست؟
کسی از برنامه های خود حرفی نزده
به نظر میاد آقایان برنامه ای برای حل مشکل اصلی مملکت ندارند.

کنار آمدن با آمریکا راه حل مشکلات است.
جناب روحانی نزدیک ۸ سال کامل
تمام فعالیتهای کلان اقتصادی کشور تعطیل شد
نه خانه ای ساختی نه جاده ای اسفالت کردی به برکت عباس اخوندی مدعی نجات ملت از قحطی
با این وجود تمام کالا و خدمات دولتی حداقل ۱۰ برابر شد
در چهار سال تا میتونستی سرکوب ارزی کردی بطوری که در سال ۹۷ این فنر رهاشد و شوگ ارزی وحشتناکی بر ملت تحمیل شد و تمام بازارهای مالی رو به هم ریخت از بورس گرفته تا مسکن و..
خودتان بهتر میدونید که نقش تحریم ها کمتر از ۳۰ درصد تاثیر داره و ۷۰ درصد نقدینگی و عدم برنامه ریزی هست
پس برجام و تحریم ها رو بهانه ای بر بی کفایتی نکید میدونی منابع ارزی کشور صرف خرید خانه های طرفداران دولت در ترکیه و ..شد ؟
هیچ وقت ای حرف رهبری رو فراموش نکید تا در موقعیت ضعف هستید بل دشمن مذاکره نکید زیرا مجبور به باج دهی میشوید دقیقا مثل قضیه برجام که واقعا ارزشش از یک قولنامه بنگاه معاملاتی کمتر بود حالا شما فکر کن برجام پلاس چی باشه
من امسال از طرف خودم رای نمیدهم . همانطور که دوره پیش رای ندادم . بقیه مردم هم خود مختارند
جناب کوشکی آیا علم غیب دارند ؟
یا اینکه خود رئیسی به او گفته ،؟
بهر حال تفاوتی نمیکند
و رای بی رای
کوشکی دچار تحلیل زدگی شده است
آقای کوشکی بفرما چرا مدعیان اصلاحات و دولتیها از کاندیدا شدن رییسی وحشت دارند؟ دلیلش روشن است
دقت کن
رای بی رای
اصلاح طلبهایی که مدعی عدم اختیار رییس جمهور هستند حق کاندیدا شدن ندارند
سلام، آقاي جهانگيري، 8 سال حكومت و 8 سال تمام تلاش تان برجامي كه ماحصل آن بزرگترين تحريم ايران در دنيا بوده است، آيا اين كار قابل اعتماد است؟ آدمي چقدر از دنياي سياست به دور باشد كه اين را نفهمد؟ آيا جهانگيري نمي فهمم امروز چرا ما بدنبال مذاكره با آن ظالمين غدار باشيم؟ پاي آن ها امروز گير است.
امروز ملت مهربان و عزيز ما با اين همه ناكارائي دولت، خم به ابرو نداده و به عشق فرمان ولي خود، دربرابر ظالمين مثل كوه ايستاده است، شما از اين فرصت استثنائي استفاده كنيد و محلي به آن ها نگذاريد و آن ها قبل از مذاكره تسليم محض شوند و تمام تحريم ها را بردارند و راستي آزمايي كنيم تازه شما شرط بگذاريد كه ما مفاد برجام را بايد تغييراتي بدهيم، مذاكره را شروع خواهيم كرد. بر خدا توكل كنيد و حرف ولي امر را گوش بدهيد و اينقدر از غرب نترسيد....
می گم اقای رئیسی مگر خودشان نمی توانند نظر خودشان را اعلام کنند؟ هر روز نمایندگان مجلس انقلابی و افراد جناح راست در مورد ایشان سخن پراکنی می کنند؟؟؟
واکسن فایزر اگر در بازار سیاه بیاید من می خرم
خدا را شکر کنید که در امن ترین کشور اسلامی زندگی میکنید ؟!
کدام کشور اسلامی را می شناسید که دموکراسی داشته باشد و عاری از جنگ و برادر کشی باشد. از شرق شرق شروع می‌کنیم
تاجیکستان رییس جمهور مادام العمر
افغانستان جنگ، پاکستان تروریست، ترکمنستان و ازبکستان دیکتاتوری و رییس جمهور مادام العمر، عربستان، قطر، عمان ، امارات، اردن،مصر, یمن،سومالی،سودان,تونس,الجزایر،اندونزی،برونیی ،چچن،آذربایجان،تانزانیا،لبنان،همه بدون استثنا دیکتاتوری.
سوریه چند میلیون آواره دارد و جالب اینکه پناهندگانش همه بدنبال رفتن به غرب هستند، کمی به خود بیاییم ما مسلمانان مشکل داریم و باید امرا رفع کنیم،
اولین مشکل مطالعه کم است، دوم مشکل طمع کار بودن است،
و بقیه را به خودتان میسپارم که کمی فکر کنید.
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر