بازدید 6002
۱

پلمب سه مرکز جمع‌آوری شیر در دلفان

رئیس اداره دامپزشکی دلفان گفت: سه مرکز جمع‌آوری شیر در این شهرستان به دلیل رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی پلمب شدند.
کد خبر: ۱۰۴۷۱۴۷
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۸ 20 April 2021

به گزارش «تابناک»، "علی کریم پور" روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به فرا رسیدن فصل گرما و افزایش زمینه فساد شیر و سایر فرآورده‌های خام دامی، لازم است دامداران هنگام دوشیدن شیر نکات بهداشتی را رعایت کرده و مراکز جمع‌آوری شیر نیز تمهیداتی اتخاذ کنند تا زمان کمتری صرف جمع‌آوری شیر از دامداری‌ها شود.

وی گفت: در حال حاضر بیش از پنچ مرکز جمع‌آوری شیر دارای پروانه تحت نظارت اداره دامپزشکی دلفان مشغول به فعالیت هستند و با توجه به اهمیت موضوع، لازم است تا مراکز فاقد مجوز در اسرع وقت جهت اخذ مجوزهای لازم به اداره دامپزشکی مراجعه کنند.

کریم پور تاکید کرد: سازمان دامپزشکی در خصوص کنترل و نظارت بهداشتی بر فرآورده‌های خام دامی از مرحله تولید تا مصرف، با هرگونه تخلف بهداشتی که سلامت مصرف کنندگان را با مخاطره همراه سازد، به شدت برخورد می‌کند.

سالانه حدود ۲۵۰ هزار تن شیر در لرستان تولید می شود که ۸۰ درصد تولید شیر لرستان به مصرف داخل استان می‌رسد و مازاد آن به استان‌های مجاور صادر می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
انصافا این قشر زحمت کش دامپزشکان و شاغلین این رشته هیچگاه زحماتشون در جامعه دیده نشده با وجودیکه با بیش از 820 نوع بیماری مشترک بین انسان و دام سروکار دارند و اکثرشون به بیماری های خاص نظیر تب مالت و سل و شکستگی های استخوانی و یا سایر بیماری های منتقل شده از دام مبتلا شده اند و اصل امنیت غذایی جامعه در دستان اینهاست اما دریغ از یک اسم این پرسنل خدوم در کشور. کی باور میکنه یک دکتر دامپزشک حقوقش برابر با یک کارمند ساده سایر ادارت باشه .
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل