بازدید 9009
۴

تلخ‌ترین روز کرونایی ۱۴۰۰

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت از تلخ‌ترین روز کرونایی ۱۴۰۰ خبر داد و گفت : رعایت شیوه نامه های بهداشتی به ۵۸ درصد رسیده است.
کد خبر: ۱۰۴۶۹۳۶
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۰ 19 April 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، محسن فرهادی - معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت در برنامه تیتر امشب شبکه خبر گفت: دو راه مشخص در مقابله با کرونا در مقابل ما قرار دارد؛ یکی واکسیناسیون و دیگری هم رعایت شیوه نامه های بهداشتی است.

وی افزود: ۵۸ درصد شیوه نامه ‌های بهداشتی در این هفته رعایت شده است. این آمار یعنی بیشتر از ۴۰ درصد رعایت نمی‌کنند که این یک زنگ خطر جدی است.

فرهادی گفت: اصناف در رعایت شیوه نامه ها تاثیرگذار هستند که بیشتر از سه و نیم میلیون نفر در کشور هستند، اما تنها اصناف نیستند.

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت افزود: در ستاد کرونا هر واحد چه دولتی یا نهاد‌ها و اصناف باید بر شیوه نامه ‌ها نظارت کنند.

فرهادی با بیان اینکه شیوه نامه ها به طریق کامل اجرا نشده است، گفت: تیم‌های عملیاتی ما شدت عملشان تشدید شده است.

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت افزود: تردد و تجمع در شیوع بیماری موثر است و باید با این دو مورد برخورد شود.پ

پیشنهاد ما قبول نشد

قاسم نوده‌فراهانی - رئیس اتاق اصناف تهران هم گفت: ما باید به مردم آگاهی بدهیم تا شرایط پروتکلی را رعایت کنند؛ تنها با تعطیلی اصناف مشکل حد نمی شود؛ پیشنهاد ما این بود که به جز اصناف، بانک ها و غیره هم تعطیل باشند که مورد قبول واقع نشد.

وی افزود: ۶۰۰ مورد به اصناف اخطار داده شده است و بعد از اخطار دوم به ناچار باید پلمب کنیم و امیدوارم بعد از تذکر نیاز به قانون قهریه نباشد.

نوده‌ فراهانی گفت: وقتی اصناف تعطیل می‌کنند، اما بانک و تامین اجتماعی و دارایی باز باشند صاحبان اصناف در این مراکز پراکنده می‌شوند.

افزایش چشمگیر بستری ها

دکتر خسرو صادق‌نیت - رئیس مجتمع بیمارستانی امام خمینی هم گفت: بیش از ۴۰۰ تخت به کرونا اختصاص داده شده که این میزان نسبت به گذشته بدترین وضع است.
وی افزود: تعداد نیاز به آی سی یو به ۳۵ درصد رسیده که نسبت به دوره‌های قبل افزایش چشمگیری داشته است.

دکتر خسرو صادق‌نیت گفت: بیش از ۹۵ درصد تخت‌های بیمارستان اشغال شده و این نگران کننده است.
رئیس مجتمع بیمارستانی امام خمینی افزود: سعی کردیم بیماران غیر اورژانسی را به بعد از موج کرونا موکول کنیم.

اوضاع بیمارستان های اصفهان

دکتر چنگیز - رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان هم گفت: از ده روز پیش کلیه عمل‌های جراحی غیر اورژانس متوقف شده است.
وی افزود: بیمارستان‌ها خصوصی و خیریه هم موظف شده اند که به بیماران کرونایی خدمات دهند.

دکتر چنگیز گفت: در بیمارستان‌های استان جایی برای بیماران غیر کرونایی نداریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: ۴۰ درصد تست‌های که از بیماران غیر بستری می‌گیریم مثبت است. کنترل دقیقی برای تردد‌ها نداریم. تعطیلی همه مشاغل یک ضرورت است.

بیشتر بیماران ما خانوادگی هستند

دکتر علیرضا منافی‌راثی - رئیس بیمارستان امام حسین (ع) هم گفت: شرایط سختی است و برخلاف انتظار با بیماران بد حال مواجه هسیم.
وی افزود: تمام امکانات ما در بخش کرونا لحاظ شده است.

دکتر علیرضا منافی‌راثی گفت: بیشتر بیماران ما خانوادگی هستند. این‌ها در مهمانی‌ها و دورهمی‌ها به ویروس مبتلا شده اند.

کم شدن حساسیت ها

دکتر دارینی - روانشناس هم در پاسخ به این سوال که چرا بخش قابل توجهی از مردم دچار ساده انگاری شده اند، گفت: میزان حساسیت مردم نسبت به موضوع کمتر شده است. زمانی که با کرونا مواجه شدیم بعد از مدتی، افراد به انکار برای کاهش اضطراب روی آورده اند.
وی افزود: تناقض های خبری و الگوهای متناقض درباره کرونا هم باعث بی تفاوتی مردم شده است.

کمبود تخت در خراسان شمالی

دکتر سیداحمد هاشمی - رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی هم گفت: تعداد بیماران بستری ما با شیب تند در حال افزایش است.
وی افزود: چهار بیمارستان استان ما در حال پر شدن هستند و در روزهای آینده با بحران کمبود تخت مواجه خواهیم شد

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۴
یکی از راه های کاهش شلوغی در مترو و اتوبوس شهری، استفاده از دوچرخه است. مثل چینی ها که از این وسیله شخصی به خوبی استفاده میکنند، ولی در ایران فضای مناسب برای تردد دوچرخه نداریم، و جانمون در کف دستمونه. خودم به راحتی میتونم مسیر منزل تا محل کارو که فاصله 3 ایستگاه متروست، با دوچرخه رکاب بزنم تا میدون فاطمی که یکی از شلوغ ترین خط متروست، اما مشکل عدم امنیت دوچرخه سوار در خیابون و بلواره. همه مردم توان داشتن خودرو شخصی رو ندارن، دوچرخه رو اکثرا میتونند تهیه کنند.
چرا روسای بیمارستان ها و مقامات بهداشتی توانایی تفکر منطقی ندارند!؟
اینکه بیماران بددحال و بستری خانوادگی اند یعنی اینکه وخامت بیماری وابسته به ژنتیک است نه اینکه دلیلش سرایت در دورهمی های خانوادگی است. سرایت در هم جمعی می تواند اتفاق بیافتذ.
امان.
خوب که چی؟
یعنی با این خبریه عده از مسیولین دسته جمعی دق کردن.؟
توی این مملکت مصائب و مشکلات هیچگاه توسط کسی حل نشده بلکه مرور و گذشت زمان اثر اونرا کم رنگ میکنه.این یک رویه است و هزاران بار تکرار شد
این واکسن لعنتی چی شد؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل