بازدید 13169
۱

"کیونت" در سال ۱۴۰۰ قربانی گرفت

کد خبر: ۱۰۴۶۸۵۱
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۲ 18 April 2021

معاون مبارزه با جرایم جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری ۳۳ جوان گرفتار شده در شرکت هرمی موسوم به "کیونت" با رویای استخدام در دستگاه‌های دولتی خبر داد.

به گزارش میزان، بنا بر اعلام پایگاه خبری پلیس، سرهنگ کارآگاه جهانگیر تقی پور گفت: اوایل فروردین ماه امسال چند پرونده مشابه به معاون مبارزه با جرایم جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران ارجاع که با تجمیع پرونده‌ها مشخص شد که فرزندان شاکیان، در دام ۲ شرکت‌های هرمی قرار گرفته اند.

وی عنوان کرد: شاکیان در اظهارات مشابه اعلام کردند، فرزندانشان ۴۰ روز پیش برای استخدام و مشغول به کار شدن در ۲ شرکت کاریابی به تهران آمده اند، مدتی بعد در تماس با خانواده هایشان از آن‌ها در خواست ۵۰۰ میلیون تا یک میلیارد ریال پول برای رهن خانه کرده اند.

معاون مبارزه با جرایم جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران توضیح داد: این خانواده‌ها نیز به تصوراینکه، فرزندانشان واقعا برای رهن خانه نیاز به پول دارند، مبالغ درخواستی را تهیه و به حساب آن‌ها واریز کرده اند. اما فرزندان آن‌ها پس از دریافت وجه ارتباطشان را با خانواده هایشان قطع کرده اند.

این مقام پلیسی بیان داشت: کارآگاهان در ادامه تحقیقات موفق شدند مخفیگاه این شرکت‌ها را در محدوده غرب تهران شناسایی و با هماهنگی‌های قضائی ۱۶ فروردین ماه اعضای این دو شرکت را دستگیر کردند.

وی با بیان این اینکه در این رابطه ۳۳ نفر دستگیر و فرزندان شاکیان نیز در بین دستگیر شدگان شناسایی شده اند، اضافه کرد: شرکت "کیونت" در واقع همان شرکت هرمی موسوم به گلدکوئیست است که با تغییر عنوان و رویه، این بار تحت عنوان استخدام در شرکت‌های دولتی و معتبر اقدام به جذب اعضا، عمدتا جوان می‌کند.

سرهنگ تقی پور توضیح داد: اعضای فعال در این شرکت به بهانه عدم امکان استخدام، اعضای جدید شرکت را به فعالیت در زمینه بازاریابی شبکه‌ای تشویق کرده و طی چندین جلسه آموزشی مبالغی را دریافت می‌کنند. پس از دریافت این مبالغ آن‌ها را به بهانه دریافت سود مجبور به عضوگیری از میان دوستان، بستگان و یا سایر اعضای خانواده می‌کنند تا زمینه ادامه فعالیت خود را فراهم کنند.

این مقام پلیسی اضافه کرد: کلیه افراد دستگیر شده برای سیر مراحل قضائی به مراجع قضائی معرفی شدند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۱
سلام خدمت دوستان
تجربه ی خودمو بگم از کیونت
من حسام الدینم و ۲۰سالمه اهل زاهدان
حدود ۵ماه پیش به پیشنهاد یکی از بهترین دوستام برای یه کاری عالی متناسب با رشتم از زاهدان به تهران رفتم وقتی تهران رسیدم صبح بود زنگ زدم به دوستم گفتم من تهرانم گفت جلسه ام جلسه ای که بعد ها معلوم شد که یه نوع ترفنده و خلاصه منو تا غروب معطل کرد بعد از اینکه ادرسو فرستاد و من رفتم یه پارک بود همدیگرو دیدیم دو نفر امده بودن و سلام گرمی باهاشون کردم و منو بردن بهترین مرکز های خرید تهران بهم نشون دادن و شروع کردن از حرف زدن زندگی لاکچری بعد از کلی گشت گذار اونم پیاده تو یکی از مرکز های خرید با یکی هم صحبت شدم که بهش میگفتن مهندس بعد ها فهمیدم رئیس شونه مهندس شروع کرد به سوال پرسیدن اینکه تنها میتوتی زندگی کنی با گوشی زیاد ور میری یا نه از این چرندیات به اذن خدا من هرچی میگفت مهندس من برعکسشو میگفتم یعنی جوری جواب میدادم باب میل اون نبود خلاصه گفتگو تمام شد و مهندس رفت و بعد از یک ساعت پیاده روی رسیدیم اتاق که منطقه ۲تهران بود وقتی رسیدیم اتاق یه مجتمع چند متری بود قبل اینکه زنگ بزنیم هماهنگ کردن و بعدیواش رفتیم داخل حدود ۲۰تا جوان بودن که امدن استقبال من و شروع کردن به احوال پرسی
خلاصه زیاد حرف نزنم بعد از چند ساعت حرف زدن
دوستمو کشیدم کنار گفتم اینجا چه خبره چرا بهم راستشو نگفتی این با تمام چیزهایی که گفتی فرق داره بهش گفتم من صبح میرم گفت باید بشینی گفت ببین اگه دلت نیومد برو.... هر سوی اتاق میرفتم یکی کنترلم میکرد رفتم دستشویی سریع لوکیشن گرفتم از خانه و فرستادم برای برادرم و ویس کوتاه براش فرستادم گفتم که اگه تا فردا ازم خبری نشد مامور خبر کن شب با هزار فکر خوابیدم صبح شد اموزشا شروع شد دو تا جلسن رفتم اینا هر چی میگفتن من برعکس جواب میدادن روز اول اول تمام شد رفیقمو کشیدم عقب گفتم من باید برم این اون چیزی نیستی که تو گفتی و بهم دروغ گفتی گفت باید بمونی که اموزشای کوفتی پولدار شدن رو یاد بگیری گفتم من باید رئیس تو ببینم رفت هماهنگ کرد رفتم صحبت کردم با هزار جور تفره و دلیل گفتم من باید برم همین امشب مانع میشد و دلیل های بی منطق میاورد و میگفت بشین تفریح کن و از این چرندیات خلاصه با لوکیشن که گرفته بودم تهدید شون کردم بعد اجازه دادن جوری شد که همون بهترین دوستم بهم توهین کرد که من یه زاهدانی بیسوادم و نمیخوام پولدار شم و موقع رفتن هیچ کس نیومد خداحافظی و یکی اسکورتم کرد تا مترو.....
و این شد داستان من با کیونت لعنتی که چندی ها رو زده بد بخت کرده
جوانانی که زیر مجموعه این کار شده بودن چنان شستشو مغزی خورده بودن که حاضر یودن هر کاری کنن حتی قتل...
پس دوستان خواهشن احتیاط کنید و زرنگ باشید هیچوقت کسی که برای کار شمارو جایی خواست مخصوصا اگه شهرستانی باشید نرید شهر های بزرگ....
در پناه حق باشید
مخلص همه ی شما حسام الدین
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها