بازدید 5648

تشکیل شورای نظارتی در جهت تحقق شعار سال ۱۴۰۰

مشاور و رئیس حوزه ریاست مجلس، موضوعات مطرح شده در هفدهمین جلسه شورای معاونین و مشاورین مجلس شورای اسلامی را تشریح کرد.
کد خبر: ۱۰۴۶۶۳۶
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۷ 17 April 2021
به گزارش تابناک به نقل از فارس، مشاور و رئیس حوزه ریاست مجلس شورای اسلامی به تشریح موضوعات مطرح شده در هفدهمین جلسه شورای معاونین و مشاورین مجلس شورای اسلامی پرداخت.

نگاهداری، مهمترین موضوع مطرح شده در این جلسه را اقدامات مجلس در راستای تحقق شعار سال ۱۴۰۰ (تولید؛ پشتیبانی­ها، مانع زدایی­ها) عنوان کرد که به صورت ویژه در این جلسه به گزارش دیوان محاسبات کشور پرداخته شد.

رئیس حوزه ریاست مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در راستای منویات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) و نظر به اهمیت موضوع حمایت از تولید و تحقق سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و خنثی نمودن تحریم‌ها و رفع هر گونه موانع و افزایش توان تولیدی کشور و بهره وری اقتصاد و تحقق شعار سال جاری مبنی بر "تولید، پشتیبانی ها، مانع زدایی ها" دیوان محاسبات کشور، اقدامات لازم را از روز‌های آغازین سال ۱۴۰۰، برنامه ریزی و عملیاتی نموده است.

از جمله اقدامات انجام شده در دیوان محاسبات تشکیل شورای راهبری پیگیری تحقق شعار سال ۱۴۰۰ است که با هدف توجه ویژه به قوانین و مقررات مرتبط با رفع موانع و حمایت از تولید در تمامی فعالیت‌ها و برنامه جامع حسابرسی دیوان محاسبات کشور صورت گرفته است.

با توجه به گزارش دیوان محاسبات و مباحث مطرح شده در این جلسه در حوزه پشتیبانی و مانع زدایی از تولید، قوانین شناسایی شده عبارتند از: قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور، قانون حمایت از شرکت‌ها و مؤسسات دانش بنیان و تجاری سازی نوآوری‌ها و اختراعات، قانون بهبود محیط کسب و کار، قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی و قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، قانون اصلاح مواد (۱) و (۷) قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی و بند‌ها و مواد مرتبط با تولید در قوانین بودجه ۱۴۰۰ و برنامه پنج ساله ششم توسعه.

در این جلسه ریاست مجلس شورای اسلامی بر دو اولویت رفع تحریم‌ها در حوزه امنیت ملی و خنثی سازی تحریم‌ها در حوزه اقتصادی تاکید کردند، به صورتی که پشتیبانی از تولید و مانع زدایی‌ها با محوریت خنثی سازی تحریم‌ها دنبال می‌شود و موضوعات اقتصادی کشور از جمله تسهیل کسب و کار، معیشت مردم، بهبود اشتغال و تولید پیگیری می‌شود.

همچنین در راستای تحقق شعار سال بر لزوم حرکت منسجم و هماهنگ حوزه‌های ستادی مجلس تأکید شد و مقرر شد جلسات منظمی با حضور معاونت نظارت، معاونت قوانین، هیأت تطبیق، مرکز پژوهش‌ها و دیوان محاسبات با موضوع نظارت و محوریت خنثی سازی تحریم‌ها برگزار شود و خروجی این جلسات به صورت گزارشات منظم برای کمیسیون‌ها ارسال گردد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر