بازدید 4500

قربانیان کرونا در فرانسه به بیش از ۱۰۰ هزار نفر رسید

وزارت بهداشت فرانسه پنجشنبه شب با کشته شدن ۳۰۰ نفر در ۲۴ ساعت گذشته اعلام کرد که شمار مرگ و میر بیماری کووید ۱۹ در کشور به بیش از ۱۰۰ هزار نفر رسیده است.
کد خبر: ۱۰۴۶۳۵۱
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۸ 16 April 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از خبرگزاری فرانسه، فرانسه پس از انگلستان و ایتالیا سومین کشور در اروپا است که به نقطه عطف مرگبار یکصد هزار نفر بیمار کرونا رسیده است.

امانوئل مکرون رییس جمهوری فرانسه به خانواده و دوستان قربانیان تسلیت گفت و در توییتی نوشت: ما یک چهره و یک اسم را فراموش نخواهیم کرد.

تقریباً ۳۰هزار نفر در فرانسه در موج اول همه گیری کرونا در اواسط ماه مارس (فروردین) سال گذشته کشته شدند، اما عمده مرگ و میرها از ماه اکتبر (آذر) زمانی که این کشور با دومین افزایش مبتلایان درگیر شد به ثبت رسید.

با بستری شدن بیش از ۵ هزار و ۹۰۰ بیمار کرونایی در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان ها که بیشترین سطح از بهار سال ۲۰۲۰ به حساب می آید، فرانسه در حال مواجه با سومین موج شدید کرونا است.

دولت مکرون که ویروس جهش یافته انگلیسی را عامل اصلی افزایش شمار مبتلایان می داند روز سه شنبه برای جلوگیری از گسترش ویروس جدید کرونا همه پروازها از برزیل را به حالت تعلیق درآورد.

احزاب مخالف مکرون را متهم می کنند که با رد کردن درخواست پزشکان برای اجرای سومین دور از محدودیت ها در سراسر کشور در اواخر ژانویه (دی ماه) کنترل بحران را از کنترل خارج کرده است.

مکرون سرانجام در هفته های گذشته به عنوان بخشی از بسته محدودیت های اضافی که از ۳ آوریل (۱۴ فروردین) اعمال شد، توافق کرد که حداقل سه هفته مدارس و مغازه های غیر ضروری را تعطیل کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان