بازدید 17954
سفیر کشورمان در روسیه خبر داد:

انعقاد قرارداد میان ایران و روسیه برای خرید ۶۰ میلیون دوز واکسن «اسپوتنیک وی»/ تایید دو شرکت ایرانی برای تولید واکسن روسی در ایران

طرف روس متعهد شد هر چه سریعتر و بزودی بقیه این محموله دو میلیون دوزی را تحویل دهد. توجه کنید این گونه نیست که در روسیه واکسن آماده باشد و تنها نیازمند خرید و انتقال باشد و روس ها با نگاه انسانی به دنبال راه اندازی خط تولید واکسن در دیگر کشورها هستند.
کد خبر: ۱۰۴۶۲۷۲
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۷ 15 April 2021
تابناک اجتماعیسفیر کشورمان در روسیه از انعقاد قرارداد میان دو کشور برای خرید ۶۰ میلیون دوز واکسن کووید19 خبر داد و تلاش برای توسعه همکاری‌ها در این زمینه خبر داد.
 
به گزارش «تابناک»، کاظم جلالی در تشریح توافقات صورت گرفته و قرارداد یاد شده، گفت: با مذاکرات فشرده‌ای که از طریق سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو با صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه (RDIF) و با حمایت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان انجام شد، قرارداد ۶۰ میلیون دوز واکسن امضا و نهایی شد.

از آنجایی که واکسن‌های فعلی ارائه شده برای جلوگیری از ابتلا به کووید ۱۹، دو دوزی هستند، این میزان واکسن، برای واکسیناسیون ۳۰ میلیون نفر کافی است. نکته حائز اهمیت در خصوص واکسن روسی اسپوتنیک وی، تفاوت دوز‌های اول و دوم این واکسن است که آن را با دیگر واکسن‌های موجود در جهان متفاوت می‌کند.

این در حالی است که بر اساس توافقات قبلی دو کشور، قرار بود روس‌ها دو میلیون دوز از این واکسن در اختیار کشورمان بگذارند و تاکید داشتند که یک میلیون دوز را تا پایان سال ۱۳۹۹ خورشیدی به ایران تحویل خواهند داد، در حالی که هنوز این وعده عملی نشده و تا کنون تنها ۵۲۰ هزار دوز واکسن اسپوتنیک در قالب پنج محموله به کشورمان ارسال شده است.

انعقاد قرارداد میان ایران و روسیه برای خرید ۶۰ میلیون دوز واکسن «اسپوتنیک وی»/ تایید دو شرکت ایرانی برای تولید واکسن روسی در ایرانسفیر کشورمان در این باره به خبرگزاری جمهوری اسلامی گفته: طرف روس متعهد شد هر چه سریعتر و بزودی بقیه این محموله دو میلیون دوزی را تحویل دهد. توجه کنید این گونه نیست که در روسیه واکسن آماده باشد و تنها نیازمند خرید و انتقال باشد و روس ها با نگاه انسانی به دنبال راه اندازی خط تولید واکسن در دیگر کشورها هستند.

البته این تنها توافقات صورت گرفته میان دو کشور نیست و همان گونه که پیشتر مسئولان کشورمان خبر داده بودند، «مؤسسه تحقیقات اپیدمیولوژی و میکروب‌شناسی گامالیا» و مسئولان روسی با تولید مشترک واکسن در ایران هم اعلام موافقت کرده‌اند. جلالی در این باره می‌گوید: تاکنون دو شرکت ایرانی با طرف روس برای تولید مشترک واکسن در داخل کشور قرارداد منعقد شده و برای یکی از این شرکت‌ها «بانک سلولی» تولید واکسن در اختیار آن‌ها قرار داده شد.

وی افزود: بزودی بانک سلولی برای دومین شرکت نیز از سوی روسیه ارسال می‌شود و کار تولید واکسن را آغاز خواهند کرد. سومین شرکت ایرانی هم به تازگی معرفی شده و تاکنون روسیه در باره این شرکت نظر نداده است.

سفیر کشورمان در روسیه در ادامه گفت: تمامی افراد و شرکت‌های واکسن سازی که توانایی لازم برای تولید مشترک واکسن با روسیه را دارند با سفارت جمهوری اسلامی ارتباط حاصل کنند تا اقدام لازم برای معرفی آن‌ها به مراجع ذیربط روسی انجام شود.


سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۶
اسم واکسن خریداری شده هم بگید
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۳:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
ساده ای ها. روس ها دو میلیون دوز اولیه رو سه ماهه تحویل ندادن ، بقیه رو هم تحویل نخواهند داد بعد تو دنبال اسمش میگردی؟ نیروگاه بوشهر تمام شد؟ روسها استاد هستند. استاد حرف درمانی.و دروغ.
روسها واکسن را وجه المصالحه قرار خواهند داد.
مردم اعتمادی به واکسن روسی ندارند.
مثل اس 300 انوقتی بدستمان می رسد که از مد افتاده و اس 400 را به دشمنانمان می دهد
پاسخ ها
رها
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
حالا از مد افتاده سالم بده به ما بد نیست!!! مثلا به ارمنستان هواپیمای سوخو داده بوده توی جنگ اخیر با
آذربایجان نتونستند استفاده کنند به این دلیل که مسکو موشک های لازم برای این هواپیماها را عامدانه نداده بود بهشون.... خدا کنه موشک و قطعات باتری و ... رو برای همین اس-سیصد زپرتی داده باشه
حرف الکی، وعده توخالی
پس تکلیف بنیاد برکت چی میشه؟ مادر مرده ها کلی هزینه کردن که کلی از مردم پول بگیرن!!
خود مردم روسیه اکثرا حاضر نیستن واکسن روسی بزنند بعد ما را می خوان موش آزمایشگاهی پوتین کنند.
همین است دیگر حق انتخاب نداریم
پس این واکسن ایرانی برکت کشک بود !!
مردم سر کار بودن ؟؟
اگه تا الان هم اگه واکسن به مقدار کافی وارد نشد بخاطر فشار واکسن سازهای داخلی بوده. طرف میلیاردها هزینه کرده باید یه جوری پولش برگرده یا نه؟
گویا واکسن داخلی در موعد مقرر اماده نمیشه و یا نتیجه مطلوب را نداده که رییس جمهور اعلام کردن منتظر واکسن داخلی نیستیم و تا اون موقع وارد میکنیم. و مدام هم‌دارن فراخوان برای دریافت کمک از بخش خصوصی جهت واردات و یا تولبد مشترک میدن وگرنه اگه واکسن داخلی در موعد مقرر که اینهمه در بوق و کرنا کرده بودن امادست و به مقدار لازم هم تولید میشه که دیگه نیاز به این همه دست و ما زدن نبود.
خدا کنه وعده سرخرمن نباشه .
کی داده کی گرفته!!
بهتر است از فايزر و مدرنا ١٦٠ ميليون دوز خريدارى شود و با برنامه ريزى كامل بدون حاشيه واكسن ها به مردم زده شود . در حال حاضر فايزر و مدرنا بالاترين ايمنى را دارد هشتاد درصد ايمنى در تزريق اول و ٩٤٠٥ الى ٩٥ درصد در تزريق دوم . اگر عراق توانسته وارد كند ما هم مى توانيم . البته تكنولوژى فريزر هايي هم كه توانايى تا بالاى منهاى ٧٠ درجه بايد همزمان وارد شود . مردم كشورمان لياقتشان بيشتر از اين حرف ها است . اگر زودتر از اين حرف ها در سطح گسترده واكسن وارد مى شد شاهد اين همه فوتى نبوديم و كادر درمان هم اين همه تحت فشار نبودن . با اميد به وارد شدن گسترده واكسن هاى معتبر .
روسیه تابستان سال گذشته به واکسن دست یافت خواب بودید تابستان گذشته قرار داد منعقد کنید . برای مسئولین این کشور تنها چیزی که ارزش ندارد جان مردم است
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر