بازدید 4753

روزانه تست ۳۵۰ نفر در دزفول مثبت می‌شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول از مثبت شدن تست ۲۵۰ تا ۳۵۰ نفر در هر شبانه روز خبر داد.
کد خبر: ۱۰۴۶۱۳۸
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۰:۴۷ 15 April 2021
به گزارش تابناک به نقل از فارس، علی فرهمندپور فرماندار ویژه شهرستان دزفول در خصوص آمار کرونا در ۲۴ ساعت گذشته این شهرستان اظهار کرد: در شبانه روز گذشته متاسفانه ۶ نفر در دزفول جان خود را از دست دادند و ۴۰ نفر بستری شدند.

وی افزود: طبق مصوبه شورای تامین شهرستان و بر اساس اینکه در غروب روز‌های ماه رمضان شاهد شلوغی خیابان‌ها هستیم از امروز هیچ صنفی از ساعت ۱۸ اجازه انجام هیچ فعالیتی نخواهد داشت و ملزم به تعطیلی هستند.

روزانه تست ۲۵۰ تا ۳۵۰ نفر در دزفول مثبت می‌شود

علی قمیشی رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول نیز اظهار کرد: به دلیل افزایش آمار بستری‌های کرونایی، شب گذشته یک بخش دیگر از بیمارستان بزرگ دزفول به بیماران کرونایی اختصاص یافت و هم اکنون، در مجموع ۱۴ بخش این بیمارستان به کرونا اختصاص دارد.

وی با بیان اینکه تعداد بسیاری از افراد با علائم حاد به بیمارستان مراجعه می‌کنند، گفت: شدت ابتلاء و علائم ویروس انگلیسی بسیار بیشتر از سوش‌های قبلی این ویروس است، ضمن اینکه در حال حاضر ۱۶۰ بیمار نیز که باید در بیمارستان بستری شوند، به صورت سرپایی در حال درمان هستند؛ یعنی یک واحد در بیمارستان بزرگ دزفول شکل گرفته است و این افراد روزانه با مراجعه به این واحد، دارو‌های لازم را دریافت می‌کنند.

قمیشی آمار ابتلاء، بستری و فوتی‌های ناشی از کرونا در دزفول را صعودی و وضعیت این شهرستان را بحرانی و اضطراری برشمرد و افزود: تعداد روزانه مراجعان با علائم کرونا به بیمارستان بزرگ دزفول بیشتر از ظرفیت پذیرش بیمارستان است و پیش‌بینی می‌شود که این روند صعودی آمار ابتلاء در دزفول تا سه هفته دیگر ادامه داشته باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول با بیان اینکه روزانه تست ۲۵۰ تا ۳۵۰ نفر در دزفول مثبت می‌شود، عنوان کرد: افراد زیادی نیز هستند که با وجود داشتن علائم، تست نمی‌دهند که با احتساب این افراد می‌توان گفت روزانه قریب به ۶۰۰ نفر در دزفول کرونا مثبت می‌شوند.

قمیشی با انتقاد از بی‌توجهی گروهی از مردم نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و عادی انگاری در جامعه، گفت: تقریباً همه مردم از شرایط بحرانی اطلاع دارند، اما تعجب‌آور است که چرا همچنان به برگزاری مراسم عزا، عروسی، دورهمی و یا شرکت در این برنامه‌ها اقدام می‌کنند و این در حالی است که بر اساس قانون برگزاری هرگونه مراسم تجمعی جرم است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول با اشاره به به‌کارگیری تمام ظرفیت دانشگاه برای درمان بیماران کرونایی، گفت: برای اولین بار در ۱۵ ماه اخیر همه نیرو‌های مرتبط با رشته پرستاری، آموزش و هیئت‌های علمی در بیمارستان به کار گرفته شده‌اند به گونه‌ای که این افراد علاوه بر انجام کار‌های عادی خود به ارائه خدمت به بیماران بستری در بیمارستان نیز می‌پردازند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی