بازدید 159228
پیمانه اقتصادی

نوبخت: بانک مرکزی بزرگترین بدهکار دولت است/ همتی: گزارش اخیر صندوق بین المللی پول، غلط است/ خودروهای لوکس از خرداد مالیات می‌دهند

این پیمانه تیتر‌هایی همچون شاخص بورس دوباره منفی شد، ارزش سهام عدالت به چند میلیون تومان رسید؟ عوامل موثر بر بازار سرمایه ۱۴۰۰، فقط ۳۰ هزار واحد مسکن مهر باقی مانده است، دلار حمایت ۹۲ واحدی را از دست داد، ارز ۴۲۰۰ تومانی به عنوان مبنای محاسبه عوارض گمرکی ابلاغ شد و بیتکوین روی قله جدید را در بر دارد.
کد خبر: ۱۰۴۵۹۵۸
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۸ 14 April 2021

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون شاخص بورس دوباره منفی شد، ارزش سهام عدالت به چند میلیون تومان رسید؟ عوامل موثر بر بازار سرمایه ۱۴۰۰، فقط ۳۰ هزار واحد مسکن مهر باقی مانده است، دلار حمایت ۹۲ واحدی را از دست داد، ارز ۴۲۰۰ تومانی به عنوان مبنای محاسبه عوارض گمرکی ابلاغ شد و بیتکوین روی قله جدید را در بر دارد.

نوبخت: بانک مرکزی بزرگترین بدهکار دولت است

نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه با تاکید بر اینکه بخشی از کسری بودجه بخاطر سریع نبودن تبدیل منابع ارزی به ریالی است، گفت: بانک مرکزی در تبدیل ارز به ریال دچار تاخیر است و به همین دلیل در حال حاضر، این بانک بزرگترین بدهکار دولت است. /فارس

شاخص بورس دوباره منفی شد

در حالی که روز گذشته، شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۱۸ هزار و ۴۵۷ واحدی معادل ۱.۵۱ درصد به یک میلیون و ۲۴۴ هزار و ۶۱۵ واحد رسیده بود، امروز و در دقایق شروع کار بازار، نماگر کل با افت بیش از ۱۲۰۰واحدی مواجه شده است. /جزئیات بیشتر

ارزش سهام عدالت به چند میلیون تومان رسید؟

در پایان معاملات دیروز بازار سهام، ارزش سهام عدالت به ۸ میلیون و ۳۵۷ هزار و ۱۰۴ تومان رسید که نسبت به روز معاملاتی گذشته ۲.۱ درصد معادل ۱۷۸ هزار و ۵۱۲ تومان افزایش داشت. با احتساب این موضوع، ارزش ۶۰ درصد قابل فروش سبد ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت به ۵ میلیون و ۱۴ هزار و ۲۶۲ تومان رسیده است.

نخستین سبزپوشی سهام عدالت در سال ۱۴۰۰

عوامل موثر بر بازار سرمایه ۱۴۰۰

امیر تقی خان تجریشی کارشناس بازار سرمایه گفت: پیش‌بینی رشد اقتصادی مثبت کشور توسط نهادهای بین المللی، پیش‌بینی افزایش درآمدهای نفتی ایران در سال ۱۴۰۰ با در نظر گرفتن کاهش تنش‌های سیاسی علی رغم وجود کسری بودجه دولت، کاهش نااطمینانی‌های ناشی از کرونا و برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ایران و اثرات مقطعی آن بر بازار سرمایه از جمله عوامل تاثیر گذار بر بازار سرمایه در سال جاری است.این عوامل می‌تواند بر نرخ دلار و روند بازار سرمایه تاثیرگذار باشد و شاخص بورس را دستخوش تغییر کند؛ با این حال با توجه به افت مناسب قیمت اغلب سهام بنیادی، چنانچه چشم‌انداز میان مدت برای سرمایه‌گذاری در بورس در نظر گرفته شود، هم اکنون موقعیت مناسبی برای ایجاد پرتفوی مناسب و خرید پلکانی است.
 

بیتکوین روی قله جدید

ارزش بیتکوین برای نخستین بار از ۶۳ هزار دلار عبور کرد. به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، نشانه هایی وجود دارد که فعالان بورس وال استریت بالاخره پس از حدود یک دهه از راه اندازی ارزهای دیجیتالی در حال قبول آن ها هستند. برای نخستین بار قرار است تا سهام صرافی ارزهای دیجیتالی کوین بیس در بورس وال استریت عرضه اولیه شود. ارزش اولیه سهام این صرافی چیزی حدود ۱۰۰ میلیارد دلار برآورد می شود. دو بانک بزرگ آمریکایی گلد من ساکس و جی پی مورگان نیز اعلام کرده اند به زودی امکان دسترسی به ارزهای دیجیتالی را در اختیار مشتریانشان خواهند گذاشت.  یک بار دیگر مجموع ارزش بازار ارزهای دیجیتالی به چیزی حدود دو تریلیون دلار رسیده که این به معنای ارزش بازاری معادل ارزش بازار شرکت اپل به عنوان دومین شرکت بزرگ در جهان است. از زمانی که بانک های مرکزی در نقاط مختلف اعلام کردند پروژه های خود برای راه اندازی ارزهای دیجیتالی را تسریع می بخشند، مقبولیت و محبوبیت ارزهای دیجیتالی بین معامله گران و شهروندان عادی افزایش یافته است. در ادامه روند ورود شرکت های بزرگ به بازار ارزهای دیجیتالی، این بار نوبت به یکی از بزرگ ترین شرکت های چینی رسیده است. طبق اعلام مدیران شرکت میتو، این شرکت ۱۰۰ میلیون دلار در بیتکوین و اتریوم سرمایه گذاری خواهد کرد. این اقدام در راستای تنوع بخشی به دارایی های این شرکت در زمان همه گیری کرونا و کاهش آسیب پذیری به سبد دارایی های نقدی این شرکت انجام می شود. به گزارش ایسنا؛ مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی در حال حاضر ۲۱۸۰ میلیارد دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۵.۶۷ درصد بیشتر شده است. 

به‌روزرسانی قیمت ارزهای دیجیتال (تا ساعت ۱۳ ظهر به وقت شرقی)؛ این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است.

۱- بیت کوین

قیمت: ۶۳ هزار و ۱۶۲.۴۸ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۵.۴ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۸.۶ درصد افزایش

۲- اتریوم

قیمت: ۲۲۹۰.۲۱ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۷.۸۸ درصد افزایش 

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۸.۶۴ درصد افزایش

۳- بایننس کوین

قیمت: ۵۶۴.۲۳ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۵ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۴۳.۴۹ درصد افزایش

۴- ریپل

قیمت: ۱.۸۳ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۳۳.۷۷ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۸۳.۱۶ درصد افزایش

۵- تتر

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۱ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۱۳ درصد کاهش

۶- کاردانو

قیمت: ۱.۴ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۷.۹۳ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۹.۳ درصد کاهش

۷- پولکا دوت

قیمت: ۴۲.۳۱ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۵.۷۷ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲.۰۴ درصد کاهش

۸- یونی سواپ

قیمت: ۳۵.۸۵ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۷۵ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۵.۲۶ درصد کاهش

۹- لایت کوین

قیمت: ۲۷۱.۸۴ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱۱.۲۳ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۴.۱۸ درصد افزایش

۱۰- استلار

قیمت: ۰.۶۸۴ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱۴.۹۵ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲۵.۰۱ درصد افزایش

فقط ۳۰ هزار واحد مسکن مهر باقی مانده است

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در دولت‌های نهم و دهم ساخت ۲ میلیون و۲۰۰ هزار واحد مسکن مهر برنامه‌ریزی شده بود، گفت: از سال ۹۱ تحویل این واحدها آغاز شده و در حال حاضر کم‌تر از ۳۰ هزار واحد داریم که به زودی تحویل داده می‌شود. برخی پروژه‌های تعاونی مسکن مهر که در محاکم قضائی پرونده دارند هم باقی مانده که ارتباطی به وزارت راه و شهرسازی ندارند؛ به هر حال امیدواریم تا پایان دولت دوازدهم پرونده مسکن مهر بسته شود.

همتی: گزارش اخیر صندوق بین المللی پول، غلط است

عبدالناصر همتی در یادداشتی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: چند ماه است که بازار ارز ثبات نسبی به خود گرفته است که حاصل تلاش مضاعف بانک مرکزی دراین عرصه، و نیز همراهی صادر کنندگان و چشم انداز بهتر اقتصادایران است. این روز‌ها اشخاص مختلفی راجع به ارز‌های ایران در بانک‌های خارجی و سرنوشت آن‌ها اظهار نظر و اطلاع رسانی می‌کنند. از آنجایی که اطلاعات مربوط به این منابع و وضعیت آن‌ها در اختیار بانک مرکزی است، اظهارات افراد غیر مسئول در این مورد سندیت ندارد. بانک مرکزی سیاست‌ها و برنامه‌های تأمین ارز خود را همانند ماه‌های گذشته، بر مبنای ارز‌های در دسترس و بدون تکیه بر منابع مسدودی تنظیم کرده است. طبعاً دسترسی به این منابع قدرت بازار سازی بانک مرکزی را افزایش خواهد داد. گزارش اخیر صندوق بین المللی پول از تخمین میزان ذخایر ارزی بانک مرکزی، یک خطای فاحش و گزارشی غلط و ناشی از اطلاعات ناقص آن‌هاست. انتشار یک تخمین اشتباه از سوی صندوق، بدون اخذ تایید از بانک مرکزی، همانند رفتار همراه با تبعیض آنها، زیبنده صندوق بین المللی پول نیست. بانک مرکزی به دور از هیجانات غیر منطقی و بصورت تدریجی متناسب باعوامل مؤثر بر عرضه و تقاضای ارز در بازار ثانویه، این بازار را به سمت تعادل راهبری و مدیریت خواهد کرد.
 

دلار حمایت ۹۲ واحدی را از دست داد

شاخص دلار پس از دو هفته مجددا به زیر ۹۲ واحد رفت. شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۲۹ درصد کاهش نسبت به روز گذشته در سطح ۹۱.۸۷ واحد بسته شد. نرخ برابری هر فرانک سوئیس نیز معادل ۱.۰۸۵ دلار اعلام شد. (نرخ های فوق بر حسب ساعت پایانی معاملات بازارهای ارزی نیویورک محاسبه شده است.)
 

ارز ۴۲۰۰ تومانی بعنوان مبنای محاسبه عوارض گمرکی ابلاغ شد

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، مصوبه ۱۸ فروردین هیات وزیران مبنی بر مبنا قرار گرفتن ارز ۴۲۰۰ تومانی در خصوص اخذ حقوق ورودی، عوارض و مالیات بر ارزش افزوده کالاهای وارداتی را به وزارت خانه‌های صمت و اقتصاد ابلاغ کرد. بر اساس این مصوبه، گمرک ایران مجاز است تا زمان تصویب سود بازرگانی و حقوق ورودی کالاها، نرخ عوارض گمرکی کالاهای وارداتی را با مبنا گرفتن ارز ۴۲۰۰ تومانی از واردکنندگان مطالبه کنند.

خودروهای لوکس از خرداد مالیات می‌دهند

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: افراد مشمول مالیات خودرو‌ها و منازل لوکس تا خرداد شناسایی و این موضوع به آنان ابلاغ می‌شود. در قانون بودجه سال ۱۳۹۹ موضوع وصول مالیات از خانه‌ها و خودروهای لوکس مطرح شده بود. این درحالی است که پیگیری‌ها نشان می‌دهد در سال گذشته مالیاتی از این محل وصول نشده است. امیدعلی پارسا در حاشیه جلسه هیات مقررات‌زدایی گفت: بر اساس قانون بودجه امسال خانه‌های با ارزش بیش از ۱۰ میلیارد تومان مشمول مالیات خواهند شد. همچنین برای خودرو‌های لوکس اگر ارزش مجموع خودرو‌های یک فرد و فرزندان کمتر از ۱۸ سال او بیش از یک میلیارد تومان باشد مشمول مالیات خواهد بود. پارسا گفت: این مالیات پله‌ای محاسبه می‌شود و از یک میلیارد تا یک و نیم میلیارد تومان یک درصد مالیات و رقم‌های بالاتر درصد بالاتری را شامل خواهد شد. با این حال اگر ارزش خودروی هر یک از زوجین در خانواده کمتر از یک میلیارد تومان باشد مشمول مالیات نمی‌شود. مراحل اجرایی ثبت اظهارنامه‌ها و همچنین راه‌اندازی پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان تا خرداد و عملیاتی شود. /تسنیم
 

گوشت قرمز ارزان می شود؟

منصور پوریان رئیس شورای تامین کنندگان دام با اشاره به اینکه مشکلی در تامین گوشت ماه رمضان وجود ندارد، اظهار کرد: در حال حاضر مقادیر زیادی گوشت تولید شده که در اختیار بخش خصوصی و دولتی است، به طوری که می‌توان بازار را به دو بخش منجمد و گرم تقسیم کرد. وی قیمت هر کیلو گوشت گوساله منجمد وارداتی را کمتر از ۱۰۰ هزار تومان و گوشت گوسفندی وارداتی را ۱۰۰ هزار تومان اعلام کرد و افزود: هرچند قبل از عید دولت قیمت گوشت‌های منجمد وارداتی را افزایش داد، در بخش منجمد داخلی نوسان خاصی را مشاهده نکردیم، هر چند در بخش لاشه گوشت گرم به سبب تمایل مصرف خانوارها نوساناتی را داشتیم که با ازدیاد عرضه انتظار می‌رود، بازار متعادل شود. طبق روال همه ساله عرضه دام در ماه‌های فروردین، اردیبهشت و خرداد به اوج خود می‌رسد که ازدیاد عرضه در برابر تقاضا منجر به تعادل قیمت در سطح بازار خواهد شد.

این مقام مسئول قیمت کنونی هر کیلو گوساله ۴۴ تا ۴۶ هزار تومان و گوسفند ۵۲ تا ۵۵ هزار تومان اعلام کرد و گفت: با وجود ازدیاد عرضه دام در برابر تقاضا ناشی از زایش‌های مناسب پاییز، زمستان و بهار امسال مشکلی در بخش گوشت و دام نداریم. رئیس شورای تامین کنندگان دام ادامه داد: علی رغم انباشت دام‌سنگین در واحدهای دامداری و ازدیاد عرضه دام سبک در واحدها، قیمت گوشت در خرده فروشی ها بالاست که علت اصلی این گرانی ها به مشکلات نظام توزیع باز می‌گردد. /باشگاه خبرنگاران جوان

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۰
آقای نوبخت مگر هنوز تشریف دارند؟ تاحالا کجا بودید؟ الان یکساله که رییس جمهور از پشت میز با مردم و مسئولین حرف می زنه، جهانگیری و نوبخت هم .....!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
؟کجا بودی رسیدن به خیر خوش گذشت
بجای گرفتن مالیات لوکس ظاهراً بدنبال مالیات از مجموع ارزش خودروها یک مالک هستند!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
هر خانواده حداکثر دو خودرو زیر یک میلیارد
برای چی از خرداد مالیات بدهند؟ همه چیز رابه آینده موکول میکنید. همین الان جلوی خودروهای لوکس را در خیابان بگیریدو تا وقتی مالیات نداده اند آنها را به پارکینگ منتقل کنید. از مازارتی و پورش هم شروع کنید. سلبریتی و غیر سلبریتی هم مستثنی نشود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
عقده گشایی امثال تو نه باعث فقیر شدن انها میشه نه پولش قراره بره به جیب امثال تو. فقط پولدارها بیشتر میگیرند از شما ضعفا!
دولت در ازای اینهمه مالیات چه خدماتی به مردم می دهد
حالا فهمیدم! چرا اینا میخوان 4 صفر رو بردارند... چون بانک مرکزی به دولت بدهکاره. دولت به بانک ها و تامین اجتماعی. حالا اگه بانک مرکزی بدهی دولت رو به اینا بده همه شون خلاص میشن. واسه همین باید پول چاپ شه که این رخ بده... صفر ها ررو برداشتن تا در عرض چند سال دوباره همینی که الان داریم با کسر چهار صفر بشه، یعنی تورم لجام گسیخته. اما واقعیت اینه که بدبخت تر از همیشه خواهیم شد.
عجب!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
برعکس دولت پولا مردما خورده و بدهکاره بانک مرکزیه
دیگه واقعا
تورم n هزار درصدی درست کردید قیمت همه چی ۱۰۰ برابر شده بعد میگید خودروی میلیاردی ؟؟؟؟؟؟ طرف ماشین رو خریده ۱۰۰ میلیون به خاطر سو مدیریت شما اقتصاد نابود شده همه چی رفته بالا بعد روش مالیات میبندین ؟
از مسئولین محترم مالیات عاجزانه تقاضا داریم از هز چیزی فکر می کنند می توانند مالیات دریافت کنند تا خزانه را پر کنند . دریغ نکنند . آب و هوا و ..... و مردن و ... را هم فراموش نکنند،
نکنه یه موقعی پراید 82 بنده را لوکس به حساب بیاورند
پاسخ ها
مجتبی سالویی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
با همین فرمون بریم جلو ، پراید 82 که هیچ ، دوچرخه و موتورسیکلت هم ، میلیاردی و مشمول مالیات می شن!! خدایا به دادمون برس
در دولت‌های نهم و دهم ساخت ۲ میلیون و۲۰۰ هزار واحد مسکن مهر برنامه‌ریزی شده بود!!!!!!!!!!!
خودشان می گویند در سال یک میلیون خانه لازم داریم بعد در طول هشت سال دو میلیون و دویست هزار خانه ساخته اند که تازه در دولت یازدهم دارد به پایان می رسد یعنی در 12 سال!!!!!!!!!!!!!! علی برکت الله. واقعاً دولت به هر چه که گفته بود عمل کرده!!!!!!!!!!!!!!!!
14 سال پیش با پول یک پراید امروز می شد 2 تا ماشین کره ای خرید که الان مجموع قیمتش بالای یک میلیارد میشه - مسول کاهش ارزش پول کی است که جریمه اش را باید مردم بدهند
درود
آقای همتی چیزی که عیان هست چه حاجت به بیان است
اگر بانک جهانی تورم را در ایران بالا پیش بینی می کند
کاملا درست است ....ما تو بازار.می بزنیم شما هم بیایید بیرون تو بازار تا تورم ببیند
چطوریه که خودرو های لوکس یبار موقع خرید مشمول مالیات میشوند و یکبار هم هنگام رانندگی؟؟
شما را بخدا یا وام ازدواج را تعطیل کنید و یا سود آنچنانی در پایان سال از بانکها نخواهید نمیشود که هفتاد درصد تسهیلات اعطایی یک شعبه قرض الحسنه 4 درصد باشد و در آخر سال توقع سود بیست درصد داشته باشید !!! این چه بساطی است که درست کرده اید ؟؟؟ تا میتوانند با بخشنامه و تماس تلفنی وام قرض الحسنه بخورد شعبه میدهند و پایان سال هم توقع سود آوری دارند ؟؟؟ چرا هیچکس متوجه این تعارض نمیشود؟
خب کاملاً واضح و طبیعی هست که اگه بانک مرکزی بخواهد منابع ارزی را به سرعت به ریال تبدیل کند آنوقت دیگه قادر نخواهد بود قیمت دلار را در ارقام بالا نگه دارد و ارزش دلار محکوم به ریزش است.
ما همه می دانیم که چرا قیمت دلار اینقدر تصنعی بالا است به غیر از جناب آقای دکتر نوبخت!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
اگر از خواب بیداربشی میبینی آرزوی همه اینه از این
مقدار تصنعی بالاتر نره
چند وقت دیگه دلار بصورت تصنعی به ۱۰۰ هزار هم خواهد رسید
ما
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
در ادامه مطلب ارائه شده توسط "ما" باید گفت

صرفنظر از صحیح یا اشتباه بودن فرمایشات جناب آقای دکتر نوبخت؛ آنچه مسلم است تزریق منابع ارزی (علی الخصوص دلار آمریکا) در بستر اقتصادی و جمع آوری ریال از بازار نه تنها باعث بالا رفتن نرخ تورم نمی شود بلکه به این ترتیب از طریق کاهش ارزش دلار و با تقویت ارزش ریال، موجب کنترل نقدینگی و کاهش تورم، افزایش قدرت خرید مردم و در نتیجه رونق در تولید و اشتغال خواهد شد.

اما مقاومت بانک مرکزی در برابر تبدیل منابع ارزی به ریال و تزریق قطره چکانی دلار در بازار، دلیلی ندارد جز عزم بانک مرکزی و دولت جهت بالا نگه داشتن ارزش دلار و کاهش ارزش ریال. در اینجاست که ریال مورد نیاز دولت نیز نه از طریق عرضه دلار در بازار و جمع آوری ریال بازار بلکه بواسطه چاپ پول بدون پشتوانه تامین شده و باعث افزایش نقدینگی و لجام گسیختگی تورم و به هم خوردن تعادل در عرضه و تقاضا، افزایش فاصله طبقاتی و توسعه فقر خواهد شد. در اثر این سیاست اقتصادی اشتباه است که با کاهش ارزش ریال، قدرت خرید مردم و در نهایت تولید و اشتغال با بحران فاجعه بار کنونی مواجه شده است.

نظر شما چیست آقای همتی بزرگوار؟ منابع ارزی در اختیار کیست؟ دلیل این مقاومت واقعاً چیست؟ لطفاً واقعیت ها را بگوئید.

ما متشکریم.
این اقایون ده سال هستش میخوان یه سامانه بابت اموال مسئولین راه بندازن یا یه سامانه بابت حقوق مسئولین چرا اون را راه اندازی نکردن و لی بجاش یه ماهه یه سامانه راه انداری کردن بابت شناسایی اموال و املاک 80 میلیون ایرانی
پاسخ ها
مجتبی سالویی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
احسنت - واقعا که گل گفتید.
خودرو لوکس کجا بود یه هیوندای ۱۰۰ میلیونی ۴ سال پیش رو کردید ۱ میلیارد و نیم حالا مالیات هم میخواهید
و دولت هم بزرگترین بدهکار به مردم خوب ایران
دولت محترم حجت را تمام کرد منتظر باشیم فردا برای هر نفس عمیق هم مالیات خواهد گرفت راستی شناسایی اموال مسئولین چی شد؟
قیمت خودرو را با تعرفه سه برابر میکنند و بعد به دلیل گران بودن از مردم مالیات میگیرند
ایراد قانون مالیات خانه خالی
هدف از قانون جدید مالیاتی خانه دار شدن مردم و یا کاهش قیمت ها نیست همچنین هدف از ایجاد این سامانه هم شناسایی خانه های خالی نیست در واقع مانند همیشه دنبال مقصر معرفی کردن مردم برای افزایش قیمت ها و درآمد هستند
مالیات زنده ماندن با این همه گرانی، مالیات خودرو خانه ای که ساکنید و.... کجای دنیا از خودرو مالیات میگیرند؟ خودرو که کالای مصرفیه. هر سال مالیات از خودرو!!!! پس عوارض شهرداری خودرو و... چیه با اینهمه افزایش؟
به قوطی روغن نباتی چهارتاچرخ اضاف کردن شده پراید اونم باقیمت صدوسی میلیون تومان صد درصد اونم لوکس به حساب میاد دیگه
با سلام خدمت همه ای دوستان میخواهم بدونم مسکن ملی برای چه کسانی هستش من خودم به شخصه پنچ نفر هستم نه خونه دارم نه ماشین 100میلیونی نه بیمه ای تامین اجتماعی نه شغل ثابت .....سه سال یا دوسال قبل ثبت نام کردم پیامک اومده سال قبل رفتم وزرات شهرسازی میگه چون شما داخل کرج میشینی تو‌محدوده شما تعلق نمیگیره چون شما 17سال مستأجر هستی
باید بعد مرگت بیای شاید محدوده بوخوره میگم هر جا میخوره بده میگه شما انسان نیستید نمیخوره منم که یه روز کار نکنم
یه ماه عقب میفتم باید کار کنم عجب عدالتی داره مملکت ما
من باید به بچه هام از چیه مملکتم تعریف کنم از بی قانونی یا از اختلاس های دردهایش یا از پارتی بازی هایش یا راند خواری هایش .....
شب می خوابیم و صبح بخاطر تورم لجام گسیخته، میلیاردر فقیر میشیم و باید مالیات بیشتری بدیم. درود بر اداره کنندگان کشور
باید از افراد چاق هم که هوای بیشتری مصرف میکنن مالیات هر چند اندک گرفته شود..
دقیقا دروضعیت چوسان قدیم قرارگرفته ایم و به یک جومونگ نیازداریم
با این کشورداری تا 2 سال دیگه پراید هم بیش از یک ملیارده و باید مالیات بده سالی 10 ملیون
خودرو که مالیات نمی ده. صاحب خودرو مالیات پرداخت می کنه. باید بنویسید: صاحبان خودروهای لوکس از خرداد ماه مالیات خواهند داد
مرد م ژاپن و سوئد وبرخی کشور های اروپا ، شاهد تورم. منفی هستند و کاهش رشد جمعیت می باشند و با ارامش خاطر و بدون دغدغه زندگی می کنند وای بحال مردم مظلوم ایران که شب می خوابد وروز قیمت ها ده برابر میشود وآنگاه عده ای بعنوان مسئول ،انواع و اقسام مالیات وعوارض را براموال ملت می بندند . ...
ما باید قدردان این مسولین خصوصاً نوبخت عزیز باشیم؟! وقتی یک کشوری چیزی برای فروش ندارد!!و نفت ایران را کسی نمی‌خرد در واقع هیچ کشوری با ایران.از ترس آمریکا حق داد و ستد ندارد چطور میتوان با در آمد هیچی شکم بعضی ها رو سیر کرد حقوق کارمندان و یارانه‌ها را داد؟!, دستبوس و دست مریزاد دارم به خدمت مدیر بودجه کشور جناب نوبخت؟!! که چطور با فروش هیچی کشور و با درآمد مالیات و ارزش افزوده مملکت را اداره می کنند؟؟ و مهمتر از همه بدبختی‌ها ورود مواد غذایی و دارویی را هم به کشور ممنوع شده؟!...
چقدر مالیات؟! تعرفه چهارصد درصدی بابت واردات ماشین میگیرین غیر از مالیات و عوارض گمرکی، هنوز کمتونه. ماشینهای داخلی هم که ده برابر قیمت واقعی میفروشین.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر