بازدید 10832

جوابیه وزارت‌کشور به ادعای نماینده‌مجلس درباره آبان۹۸

جوابیه ای وزارت کشور به ادعای یک نماینده مجلس شورای اسلامی در خصوص اتفاقات آبان ماه سال ۱۳۹۸ با امضای رحمانی فضلی به هیات رییسه مجلس تقدیم و در صحن علنی قرائت شد.
کد خبر: ۱۰۴۵۷۹۰
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۰ 13 April 2021

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، علی کریمی فیروزشاهی در جلسه علنی صبح امروز (سه شنبه) مجلس شورای اسلامی جوابیه وزارت کشور به مسائلی که نمایندگان یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در خصوص اتفاقات آبان ماه سال ۱۳۹۸ به این نهاد نسبت دادند را به شرح زیر قرائت کرد.

با توجه به اظهارات یکی از نمایندگان در جلسه علنی هفته گذشته مجلس شورای اسلامی در خصوص حوادث آبان ماه ۱۳۹۸ حاوی مطالب خلاف واقع ضمن ایفای توضیحات لازم لطفا مجلس شورای اسلامی دستور دهد در اجرای ماده ۷۴ آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی جوابیه وزارت کشور را در صحن علنی مجلس قرائت کنید.

۱_ همه مسئولان کشور به خوبی واقف هستند که اصلاح مصرف سوخت براساس مصوبات شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا و پس از چندین مرحله تعویق در سال ۱۳۹۸ و با هماهنگی مراجع مسئول اجرا شد و در روند اجرای طرح دستگاه های مختلف از جمله صدا و سیما، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت نفت و دیگر بخش های زیربنایی مرتبط و همچنین نیروی انتظامی و نظامی و اطلاعاتی در قالب چهار کارگروه اصلی وظایف خود را به خوبی اجرا کرده اند. شورای امنیت کشور در زمان خودش با جمع بندی نظرات استانداری های سراسر کشور پیامدهای اجرای طرح را به مقامات عالی اعلام کردند که مستندات آن موجود است و در مراجع ذی صلاح ارائه شده است.

۲_ مجلس شورای اسلامی در اجرای وظایف نظارتی خود از طریق کمیسیون اصل ۹۰، شوراها و امور داخلی و امنیت ملی و سیاست خارجی اقدامات دستگاه های مختلف در اجرای طرح را بررسی کرده به نحوی که در گزارش رسمی هیچ یک از این مراجع قصور یا تقصیری را متوجه شورای امنیت و وزارت کشور ندانسته اند.

۳_ با توجه به عضویت دو نماینده مجلس شورای اسلامی در شورای امنیت کشور، مجلس شورای اسلامی در روند همه مباحث و تصمیم گیری های شورای امنیت کشور در قبال این موضوع قرار داشته ضمن آنکه هر دو نماینده در قبال این موضوع اظهارنظر قطعی داشته و اعلام نظر کردند.

۴_ ارائه اعداد و ارقام غیرواقعی و مورد پسند رسانه های معاند و مغایر با اطلاعات رسمی و اعلام شده کمیسیون های ذیربط مجلس شورای اسلامی از سوی نماینده ای که خود در مجلس قبل در یکی از همین کمیسیون ها عضویت داشته و به واسطه سوابق شغلی اش در سطوحی از فرماندهی نیروی انتظامی در صف و ستاد بوده و بحران های اجتماعی را تجربه کرده است، حتما می تواند از سوی نهادهای نظارتی مجلس شورای اسلامی از جمله هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مورد توجه و بررسی دقیق قرار گیرد.

ضمن تشکر از مسئولیت شناسی نمایندگان مجلس شورای اسلامی بر این مهم تاکید می شود که شورای امنیت کشور در چارچوب ماموریت های محوله و تکالیف ابلاغی اقدامات مرتبط با طرح کاهش مصرف سوخت را با استفاده از ظرفیت های قانونی و در چارچوب تقسیم کار ملی با همکاری همه دستگاه ها به انجام رسانده همه این روند مستند شده و مثل قبل آماده است در هر یک از مراجع قانونی کشور نسبت به ابعاد مختلف موضوع، روندها و اقدامات گزارشی کامل ارائه شود.»

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۵
عه .....!!!!!!!!!!!
چقدر قانع شدیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
به قول فردوسی پور:
اجازه هست از این توضیح شما قانع نشیم؟؟؟؟؟؟؟؟
بالاخره تعداد کشته ها چند نفر بودن؟
تعداد بازداشتی ها؟؟؟؟؟
تعداد اعدامی ها؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
تعداد واحدهای تخریب و ویرانه شده؟؟؟؟؟؟؟؟
تعداد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
اینکه در بند 1 گفته اند: با هماهنگی مراجع مسئول اجرا شد.
پس چرا بعد آقای روحانی فرمودند خودم هم صبح جمعه بیدار شدم دیدم طرح اجرا شده؟
این اسمش هماهنگیه؟
دستش درد نکنه من یکی که خیلی قانع شدم
بازهم نگفتندچندنفرکشته شده اند!!!
فرافکنی تاکی؟
مردم کشته شدند توجیه نکنید
جناب نماینده محترم وزارت کشور فرموده اند :" همه مسئولان کشور به خوبی واقف هستند که اصلاح مصرف سوخت براساس مصوبات شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا و پس از چندین مرحله تعویق در سال ۱۳۹۸ و با هماهنگی مراجع مسئول اجرا شد "
باید سوال کرد چه کسی از این طرح خبر داشته است ؟ هفته قبل از این ماجرا آقای وزیر نفت بطور کلی افزایش قیمت بنزین را منتفی دانست ..... اگر منظور وزارت کشور این است که خودشان می دانسته اند که مطلب دیگری است ولی آنچه که مورد درخواست و بازخواست است این است که چرا این طرح به این مهمی با مردم در میان گذاشته نشده و اماده سازی نشد و اینهمه خسارت و هزینه به کشور تحمیل کرد ....تا جایی که خود رئیس جمهور محترم هم آنرا بر گردن نگرفته و فرمودند که بنده هم روز جمعه فهمیدم که بنزین گران شده است . . .
مرد باشید و بپذیرید که اشتباه کرده اید و این همه هزینه درست کرده اید . . . ولی متاسفانه در کشور ما اینطور رسم شده که خود مسئولین زیربار قبول اشتباه نمی روند و توضیح هم نمی دهند و اینطور می گویند که بدلیل مصلحت الان نمی توانند مطالب را بگویند ..... بزرگترین مصلحت اعتماد مردم است که بواسطه عملکرد شما از دست رفته است . . .
می بخشید یک سوال برای من پیش آمده!!!! اگر سران قوا یک مساله ای را بدون در نظرگرفتن مجلس و مردم تصویب می کنند و اجرا می کنند و قانون می شود و کسی حق اعتراض ندارد چرا این دستگاه و سیستم و ..... را راه انداخته اید. همه ی مسایل را سه نفره بنشینند و حل و فصل کنند و قانون بنویسند و اجرا کنند دیگر این همه هزینه به بیت المال تحمیل نشود و در ضمن نگذارند رییس قوه مجریه خواب باشد در آن جلسه که روز بعد نگوید من خودم خواب بودم بیدار شدم و گفتند این عمل اتفاق افتاده و من خودم هم بی خبر بودم. علی برکت الله.
۲_ مجلس شورای اسلامی در اجرای وظایف نظارتی خود از طریق کمیسیون اصل ۹۰، شوراها و امور داخلی و امنیت ملی و سیاست خارجی اقدامات دستگاه های مختلف در اجرای طرح را بررسی کرده به نحوی که در گزارش رسمی هیچ یک از این مراجع قصور یا تقصیری را متوجه شورای امنیت و وزارت کشور ندانسته اند." اتفاقا مشکل همین جاست و کسی که گزارش تهیه کرده الان شده معاون امور مجلس وزارت کشور !!!! این برایتان سوال برانگیز نیست ؟
خب این داره میگه همه دستمون توی یک کاسه بوده
حقیقت تلخه .... اینجا رو ماست مالی میکنید میره ... تاریخ رو هم میتونین عوض کنید؟؟
احتمالا شاید قانع شده باشم .اما نفهمیدم این اطلاعیه چی گفت.اگر نویسنده آن قانع شده ، خوب من هم چشمم کور قانع شدم.خوب از آمار وارقام که خبری نبود .ریاضی من هم که کلا صفر.حتما اینها هم که مردند هاراگیری کرده اند.اصلا خودم هم قانع نشدم که چی می نویسم.اصلا مرا سنه نه
"شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا" ! یعنی دور زدن مجلس و مردم
میگویند کشته شده ها اشرار بوده اند. چرا برای اعلام تعداد کشته های اشرار این همه پنهانکاری؟ جوانهای مردم کشته شدند به شعورشان هم توهین میشه.
وزیر کشور در متن گفتی همه مسئولیت و وظیفه را به نحو احسن انجام دادند. پس اعتراض چیه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ادعا ؟!!!!!!!!!!!!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار