بازدید 6347
۴

برای کارخانه تولید بیمار کرونا باید فکر اساسی کرد

متخصص بیماری‌های عفونی گفت: برای عبور از پیک چهارم باید محدودیت‌های جدی‌تر و بیشتری در نظر گرفت و مردم هم با مسئولیت پذیری بیشتر پروتکل‌ها را رعایت کنند.
کد خبر: ۱۰۴۵۴۷۵
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۰ 12 April 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ، دکتر صالحی در برنامه تیتر امشب شبکه خبر با انتقاد از تصمیم سازی نادرست و ساده انگاری و عادی انگار مردم که موجب شیوع مجدد و گسترده کرونا در کشور شد گفت: تیم‌های بیمارستانی ما به شدت تحت فشارند و مشوق‌های معنوی و مادی می‌تواند تاب آوری آن‌ها را برای عبور از پیک بیماری تقویت کند.

این پزشک متخصص با بیان این که نتیجه تست پی سی آر ۶۰ تا ۷۰ درصد درست است گفت: الان سرماخوردگی نداریم و هر علامت بیماری مثل تب، آبریزش، عطسه و سرفه علامت کروناست و افراد با مشاهده این علائم باید خودشان را ایزوله کنند و در صورت بدتر شدن علائم به مراکز درمانی مراجعه کنند.

صالحی با ابراز خشنودی از این که با این که سن ابتلای افراد پایین آمده، اما کودکان بدحال نادرند گفت: افراد بالای ۶۰ سال و یا دارای بیماری‌های زمینه‌ای در صورت ابتلا و ظهور علائم زودتر به پزشک مراجعه کنند.

این متخصص از مردم خواهش کرد تا درصورت مشاهده کمترین علامت بیماری از بیرون آمدن خودداری کنند و بیشتر و بیشتر پروتکل‌ها را اعم از فاصله گذاری اجتماعی، پرهیز از تجمعات و دورهمی‌ها و زدن ماسک و شستشوی دست‌ها رعایت کنند.

دکتر صاحی اهمیت واکسیناسیون را یادآور شد اما گفت: برخی متخصصان معتقدند در صورت موثر بودن واکسن‌ها ۲ سال زمان می‌برد تا بیماری کنترل شود در غیر این صورت شاید تا ۱۰ سال هم زمان برای مهار بیماری لازم باشد.

دکتر صادق نیت رئیس مجتمع بیمارستانی امام خمینی نیز با اشاره به تشدید افزایش تعداد مراجعان و بستری و مرگ و میر‌ها گفت: ظرفیت کرونایی بیمارستان تکمیل شده و ما مجبوریم خدمات به بیماران غیر کرونایی را کمتر کنیم تا بتوانیم پاسخگوی بیماران کرونایی باشیم.

دکتر طالب پور رئیس بیمارستان سینا هم با بیان این که تعداد بیماران ما نسبت به قبل از عید ۷ برابر شده است گفت: از هر ۱۰ مراجعه کننده مجبوریم ۴ نفر را بستری کنیم و از الان باید برای ۲، ۳ روز آینده که به اوج مبتلایان خواهیم رسید فکر شود تا خدمات دهی به بیماران به هم نریزد.

دکتر طاهره چنگیز رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان هم با بیان این که باید فکری اساسی برای کارخانه تولید بیمار در شهر‌ها و خیابان‌ها کرد گفت: در کل استان ۳ هزار و ۸۰۰ بیمار بستری داشته ایم که هزار نفر آن‌ها در خود اصفهان است و در برخی شهرستان‌ها ما فقط یک بیمارستان داریم که با پر شدن ظرفیت آن‌ها خدمات دهی به بیماران اورژانسی و غیر کرونایی مختل می‌شود و این باعث نگرانی جدی است.

دکتر آقازاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی هم با بیان این که ۸۵ درصد ابتلا‌ها خانوادگی و از شرکت در مجالس عروسی و میهمانی هاست افزود: در یک عروسی در میاندواب ۴۰۰ نفر مبتلا شدند که یکی از آن‌ها فوت شد و چند نفر هم از آنها حالشان وخیم و در آی سی یو هستند.

دکتر فیروز آبادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند هم گفت: شرایط در شهرهای قرمز ما بهتر شده است، اما ۵۰ درصد تخت‌های بیمارستانی همچنان در اشغال بیماران کرونایی و تعداد بیماران از دو هفته گذشته تاکنون چند برابر افزایش یافته است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۴
واکسن بخرید
متاسفانه این تعطیلی 10 روزه ظاهری است و کسی رعایت نمی کند! باید به طور کامل قرنطینه شود تهران و تمامی ادارات و بانکها تعطیل شوند تا ملت نریزند بیرون و اصناف هم واقعا تعطیل کنند!
اگر کرونا و جان مردم برای دولت مهم بود ادارات را تعطیل اعلام میکردند
تا کی مردم از خونه بیرون نیان؟ چرا واکسن نمیخرین؟ اینا همچنان به تئوری ایمنی گله ای که روز اول گفتن پایبندن
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار