بازدید 19612
کیوسک بین الملل تابناک

اعلام آماده باش نظامی در آمریکا در آستانه اعتراضات سراسری / زیردریایی ۳۰۰۰ تنی کره شمالی / هشدار درباره وقوع جنگ آب میان مصر و اتیوپی / افزایش تحرکات نظامی روسیه در مرز اوکراین

اعلام آماده باش نظامی در آمریکا در آستانه اعتراضات سراسری، زیردریایی ۳۰۰۰ تنی کره شمالی، هشدار درباره وقوع جنگ آب میان مصر و اتیوپی، افزایش تحرکات نظامی روسیه در مرز اوکراین و سفر نخست وزیر کره جنوبی به ایران، از جمله مهمترین خبرها، رویداد‌ها و تحولات بین الملل در ۲۴ساعت گذشته بوده اند.  
کد خبر: ۱۰۴۵۴۱۷
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۹ 11 April 2021

اعلام آماده باش نظامی در آمریکا در آستانه اعتراضات سراسری| زیردریایی ۳۰۰۰ هزار تنی توسط کره شمالی| هشدار درباره وقوع جنگ آب میان مصر و اتیوپی| افزایش تحرکات نظامی روسیه در مرز اوکراین

کیوسک بین الملل تابناک: اعلام آماده باش نظامی در آمریکا در آستانه اعتراضات سراسری، زیردریایی ۳۰۰۰ تنی کره شمالی، هشدار درباره وقوع جنگ آب میان مصر و اتیوپی، افزایش تحرکات نظامی روسیه در مرز اوکراین و سفر نخست وزیر کره جنوبی به ایران، از جمله مهمترین خبرها، رویداد‌ها و تحولات بین الملل در ۲۴ساعت گذشته بوده اند.

اعلام آماده باش نظامی در آمریکا در آستانه اعتراضات سراسری

نیروهای پلیس در سرتاسر آمریکا روز یکشنبه و پیش از برگزاری تظاهرات گروه‌های راست افراطی، به حالت آماده‌باش درآمدند.

اعلام آماده باش نظامی در آمریکا در آستانه اعتراضات سراسری| زیردریایی ۳۰۰۰ هزار تنی توسط کره شمالی| هشدار درباره وقوع جنگ آب میان مصر و اتیوپی| افزایش تحرکات نظامی روسیه در مرز اوکراین

به نوشته نشریه «فوربس»، تجمعات روز یکشنبه گروه‌های راست افراطی و سفیدبرترپندار که «جان سفیدپوستان اهمیت دارد» نام گرفته، قرار است در شهرهای مختلف آمریکا برگزار شود.

گروه‌های شبه‌نظامی از جمله «پسران مغرور» که در حمله مرگبار به کنگره آمریکا هنگام تأیید پیروزی «جو بایدن» در انتخابات ریاست جمهوری این کشور دست داشتند، برای حضور در تظاهرات روز یکشنبه نیز اعلام آمادگی کرده‌اند.

قانون‌گذاران دموکرات ایالت کالیفرنیا روز شنبه در بیانیه ای، برنامه‌ریزی «شوالیه‌های سفیدپوست وفادار» وابسته به فرقه نژادپرست «کوکلاس کلان» برای برگزاری تظاهرات در منطقه «هافینگتون بیچ» را محکوم کردند.

اداره پلیس هافینگتون بیچ اعلام کرد، برای مقابله با خشونت‌های احتمالی آماده بوده و «برای تضمین امنیت عمومی برنامه‌ریزی کرده است.»

سخنگوی اداره پلیس شهر «رالی» در ایالت کارولینای شمالی نیز اعلام کرد از برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای برگزاری چنین تجمعاتی باخبر بوده و اداره پلیس شهر «اشویل» در همین ایالت نیز اطمینان داد که تحرکات گروه‌های راست افراطی را تحت نظر دارد.

از سوی دیگر، مقامات ایالت اوهایو نیز درباره تجمعاتی که قرار است در شهر کلمبوس برگزار شود گفتند، در صورت لزوم، نیروهای مسلح از سرتاسر ایالت قابل به این شهر اعزام می‌شوند.

علاوه بر نیروهای پلیس، گروه‌های نزدیک به حزب دموکرات از جمله «جان سیاه‌پوستان اهمیت دارد» نیز قرار است در تقابل با تجمعات گروه‌های راست‌گرای افراطی، به‌ خصوص در ایالت کالیفرنیا، وارد خیابان شوند.

تظاهرات گروه‌های سفید برتر پندار و راست‌گرای افراطی در حالی برای روز یکشنبه برنامه ریزی شده است که دادگاه رسیدگی به اتهامات «درک شاوین» مأمور پلیس قاتل «جورج فلوید»، شهروند سیاه‌پوست غیرمسلح در شهر مینیاپولیس از دو هفته قبل آغاز شده و آمریکا بار دیگر شاهد تظاهرات‌هایی علیه نژاد پرستی است.
 
از اوایل خرداد ماه و پس از اقدام پلیس مینیاپولیس در ایالت «مینه‌سوتا» در قتل جورج فلوید شهروند ۴۶ ساله سیاهپوست از طریق فشردن زانو روی گردنش به مدت حدود ۹ دقیقه، اعتراضات سراسری علیه خشونت پلیس آمریکا و تبعیض‌های نژادپرستانه از شهر مینیاپولیس آغاز شد و به دیگر شهرهای آمریکا و حتی کشورهای دیگر سرایت کرد.

رسانه‌های آمریکا مهرماه سال گذشته گزارش دادند شاوین به قید وثیقه یک میلیون دلاری از بازداشتگاهی در ایالت مینه‌سوتا آزاد شده است.

گروه‌های راست افراطی آمریکا از زمان شکست «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق جمهوری‌خواه آمریکا در انتخابات، بارها در حمایت از تقلب گسترده وارد خیابان‌های آمریکا شده‌اند.

در یکی از جنجالی‌ترین این تجمعات، روز ششم ژانویه سال جاری میلادی، هواداران ترامپ از جمله اعضای گروه‌های سفید برتر پندار به ساختمان کنگره آمریکا که در حال تأیید پیروزی بایدن بود حمله کردند.

در نتیجه این حمله که پس از سخنرانی ترامپ در مجاورت کنگره انجام گرفت، پنج تن از جمله یک مأمور پلیس کشته و ده‌ها تن زخمی شدند.

در پی این حادثه روند استیضاح او برای بار دوم کلید خورد که در نهایت مجلس سنا وی را از اتهام برانگیختن این شورش تبرئه کرد.

زیردریایی ۳۰۰۰ تنی کره شمالی

به گفته برخی منابع، مقامات اطلاعاتی کره جنوبی و آمریکا ادعا می‌کنند کره شمالی برای رونمایی از یک زیردریایی ۳۰۰۰ تنی جدید آمادگی دارد و فقط منتظر زمان مناسب برای این کار است.

اعلام آماده باش نظامی در آمریکا در آستانه اعتراضات سراسری| زیردریایی ۳۰۰۰ هزار تنی توسط کره شمالی| هشدار درباره وقوع جنگ آب میان مصر و اتیوپی| افزایش تحرکات نظامی روسیه در مرز اوکراین

به گزارش خبرگزاری «یونهاپ» کره جنوبی، این ارزیابی بعد از آن بیان شده که یک اندیشکده آمریکایی اعلام کرد پیونگ‌یانگ یک شناور تست موشکی با قابلیت فرو رفتن در آب را در سایت تست موشکی خود جابه‌جا کرده که احتمالاً نشانه تست آتی یک موشک بالستیک قابل پرتاب از زیردریایی (SLBM) است.

این منابع گفتند: مقامات اطلاعاتی هر دو کشور کره جنوبی و آمریکا ارزیابی کرده‌اند که کره شمالی ساخت زیردریایی ۳۰۰۰ هزار تنی را که در ژوئیه سال ۲۰۱۹ از آن رونمایی کرد، به پایان رسانده است.

طبق برآورد مقامات، کره شمالی در حال بررسی زمانبندی مناسب رونمایی از زیردریایی برای یک تاثیر استراتژیک از جمله به حداکثر رساندن فشار علیه آمریکاست.

منابع مذکور افزودند کره شمالی امکان دارد از این زیردریایی در یک مراسم پرتاب رونمایی کند و در واقع رونمایی از یک موشک بالستیک قابل پرتاب از زیردریایی مثل Pukguksong-۳ باشد.

پیشتر خبرگزاری یونهاپ به نقل از منابع اطلاعاتی و نظامی کره جنوبی از رصد فعالیت‌های کره شمالی در زمینه به آب انداختن یک زیردریایی اتمی خبر داده بود.

بنا بر ادعای کره جنوبی، این زیردریایی ۳ هزار تن وزن دارد و قادر به حمل سه موشک بالستیک است. 

کره شمالی در حال حاضر با ادامه تحریم‌های شدید آمریکا علیه این کشور و همچنین محدودیت‌های شدید ناشی از ویروس کرونا روبه‌روست. این کشور با تحریم از سوی متحدان آمریکا نیز مواجه است، به طوری که اخیراً دولت ژاپن تحریم‌های یکجانبه خود علیه کره شمالی را به بهانه ادامه توسعه سلاح‌های اتمی و برنامه موشکی این کشور و همچنین عدم حل و فصل مساله ربوده شدن شهروندان ژاپنی به مدت دو سال دیگر تمدید کرد.

کره شمالی اخیراً با اعلام اینکه ایالات متحده با ارسال چند پیام از طریق ایمیل و تلفن به دنبال برقراری تماس با این کشور بوده است، تلاش دولت جدید آمریکا برای برقراری تماس با این کشور را «فریبی سخیف» برای اتلاف وقت توصیف و تأکید کرد تا زمانی که واشنگتن سیاست‌‌های خصمانه خود را تغییر ندهد، با‌ آن وارد مذاکره نخواهند شد.

مقام‌های پیونگ یانگ می‌گویند تا زمانی که آمریکا به سیاست خصمانه خود برای براندازی نظام حاکم در پیونگ‌یانگ پایان ندهد از برنامه موشکی و هسته‌ای خود عقب‌نشینی نخواهد کرد.

هشدار درباره وقوع جنگ آب میان مصر و اتیوپی

«الطاهر ابوهاجه» مشاور رسانه‌ای «عبدالفتاح البرهان» رئیس شورای حاکمیتی سودان روز شنبه (دیروز) درباره وقوع جنگ بر سر آب میان اتیوپی، مصر و سودان هشدار داد.

اعلام آماده باش نظامی در آمریکا در آستانه اعتراضات سراسری| زیردریایی ۳۰۰۰ هزار تنی توسط کره شمالی| هشدار درباره وقوع جنگ آب میان مصر و اتیوپی| افزایش تحرکات نظامی روسیه در مرز اوکراین

به نوشته وبگاه عربی۲۱، او گفت که جنگ آب با اتیوپی می‌تواند فاجعه‌آمیزتر از آن باشد که تصور می‌شود.

هشدار این مقام سودانی در شرایطی است که اتیوپی اصرار دارد آبگیری مرحله دوم سد النهضه را آغاز کند. اقدامی که مورد اعتراض مصر و سودان است.

در همین حال مصر پیشنهاد اتیوپی درباره صدور بیانیه مشترک در خصوص اجرای مرحله دوم آبگیری سد را رد کرد. آدیس آبابا گفته که در فصل تابستان و همراه با باران‌های موسمی آبگیری سد را آغاز خواهد کرد.

«محمد غانم» سخنگوی وزارت منابع آبی مصر گفته است که پیشنهاد اتیوپی حاوی ادعاها و مغالطه‌ بسیاری است که با روند مذاکرات در سال‌های اخیر همخوانی ندارد. به گفته وی مصر دیگر مذاکره مستقیم با اتیوپی را نمی‌پذیرد و خواستار تشکیل یک کمیته چهارگانه میانجی است.

اخیرا مذاکرات سه کشور در کنگو شکست خورده است. السیسی شامگاه چهارشنبه با هشدار درباره درگیری احتمالی با اتیوپی بعد از بی‌نتیجه تمام شدن مذاکرات، گفت قاهره و خارطوم در حال انجام هماهنگی‌هایی بر سر این موضوع هستند و همه گزینه‌ها روی میز قرار دارد.

ساخت و آبگیری سد النهضه توسط اتیوپی، به یکی از بزرگترین چالش‌های اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی مصر تبدیل شده و آن طور که دولتمردان این کشور می‌گویند، در صورت نهایی شدن آن می‌تواند به یک بحران فراگیر برای مصر و نسل‌های آینده این کشور تبدیل شود، به گونه ای که «عبدالفتاح السیسی» در سال ۲۰۱۵ به هنگام امضای توافق (البته ناکام) با اتیوپی درباره سد النهضه ضمن استقبال از رشد و توسعه این کشور گفته بود: «مردم اتیوپی به خاطر داشته باشند که زندگی مردم مصر به رود نیل وابسته است.»

افزایش تحرکات نظامی روسیه در مرز اوکراین

با افزایش تنش‌ها در شرق اوکراین، «آندری تاران» وزیر دفاع این کشور درباره آنچه اقدامات تحریک‌آمیز روسیه خواند، هشدار داد.

اعلام آماده باش نظامی در آمریکا در آستانه اعتراضات سراسری| زیردریایی ۳۰۰۰ هزار تنی توسط کره شمالی| هشدار درباره وقوع جنگ آب میان مصر و اتیوپی| افزایش تحرکات نظامی روسیه در مرز اوکراین

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، تاران شامگاه شنبه گفت احتمال دارد اوکراین در پی ستیزه‌جویی‌های روسیه، به درگیری در منطقه دونباس واقع در شرق این کشور، تحریک شود.

وی در ادامه توضیح داد که ادعاهای مسکو درباره نقض حقوق روس‌زبان‌ها در شرق اوکراین، می‌تواند دلیل ازسرگیری ستیزه‌جویی‌های مسلحانه روسیه علیه این کشور باشد.

وزیر دفاع اوکراین در بیانیه‌ای افزود: «همزمان، باید توجه داشت که تشدید ستیزه‌جویی مسلحانه فدراسیون روسیه علیه اوکراین، احتمالا فقط زمانی رخ می‌دهد که تصمیم سیاسی مرتبط در عالی‌ترین سطح کرملین گرفته شود.»

اوکراینی‌ها هفته گذشته روسیه را به استقرار نیروهای نظامی در اطراف مرزهای مشترک متهم کرده و مدعی شدند جدایی‌طلبان تحت حمایت روسیه سیستماتیک، آتش‌بس در شرق اوکراین را نقض می‌کنند.

کی‌یف چندی پیش کمک‌ نظامی چند صد میلیون دلاری از آمریکا شامل خودروهای زرهی، پهپاد و موشک‌های ضد تانک دریافت کرده و مشغول انباشت آنها در نزدیکی مرز روسیه است.

روز جمعه نیز «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین با هشدار درباره نزدیک‌شدن شرایط شرق اوکراین به انفجار و احتمال وقوع درگیری، گفت کرملین نگران شروع احتمالی جنگ داخلی در این کشور است.

سفر نخست وزیر کره‌ جنوبی به ایران

خبرگزاری «یونهاپ» کره جنوبی از عزیمت «چانگ سیه-کیون» نخست‌وزیر این کشور به سمت ایران خبر داد. 

اعلام آماده باش نظامی در آمریکا در آستانه اعتراضات سراسری| زیردریایی ۳۰۰۰ هزار تنی توسط کره شمالی| هشدار درباره وقوع جنگ آب میان مصر و اتیوپی| افزایش تحرکات نظامی روسیه در مرز اوکراین

طبق این گزارش، وی برای مذاکرات دوجانبه عازم این سفر شده و انتظار می‌رود در سفر سه‌روزه خود درباره راه‌های بهبود روابط تهران و سئول و مسائل دیگر با مقامات ایرانی به گفت‌وگو بپردازد. این دیدار نخستین سفر اینچنینی یک نخست‌وزیر کره جنوبی در ۴۴ سال گذشته محسوب می‌شود. 

به گزارش رسانه کره‌ای، چانگ به محض ورود به ایران قرار است با «اسحاق جهانگیری» معاون رئیس‌جمهور دیدار کند. طبق این گزارش، او همچنین در این سفر با «محمدباقر قالیباف» رئیس مجلس و «علی لاریجانی» مشاور مقام معظم رهبری دیدار خواهد کرد. 

به گفته دفتر نخست‌وزیری کره جنوبی، همچنین دیداری با «حسن روحانی» رئیس‌جمهور ایران در حال برنامه‌ریزی است. 

به علاوه دیدار با مقامات ایران، چانگ همچنین قرار است با مسئولان شرکت‌‌های کره جنوبی که در ایران فعالیت می‌کنند از جمله سامسونگ، ال‌جی و ... دیدار کند. 

«سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه پیشتر از سفر نخست‌وزیر کره جنوبی به ایران در روزهای ۲۲ و ۲۳ فروردین خبر داده بود.

گفتنی است، نخست‌وزیر کره جنوبی در این سفر علاوه بر مذاکره با اسحاق جهانگیری، با محمدباقر قالیباف نیز دیدار و گفت‌و‌گو خواهد کرد. همچنین دیدار دوستانه با علی لاریجانی، مشاور مقام معظم رهبری نیز با توجه به پیشینه روابط دو مقام ایرانی و کره‌ای در برنامه این سفر قرار دارد.

بر اساس اعلام سخنگوی وزارت امور خارجه، وی در خصوص موضوعات دوجانبه از جمله موضوع محدودیت‌های غیرقانونی ایجاد‌ شده برای دسترسی به منابع بانک مرکزی در این کشور به تهران سفر می‌کند.

در همین خصوص سخنگوی وزارت خارجه ایران روز دوشنبه ۱۶ فروردین در نشستی خبری، درباره این سفر اظهار داشت: انتظار داریم نخست‌وزیر کره جنوبی که عازم ایران است، راه‌حل‌ها برای آزادسازی منابع مسدود شده ایران در کره را با خودش بیاورد. این موضوع روابط دوجانبه را در یکی دو سال اخیر شدیدا تحت تاثیر خود قرار داده است.

وی گفت: این سفر می‌تواند در ارتقای روابط و برخی سوء تفاهمات کمک کند و امیدواریم نخست‌وزیر کره با دست پر و با راه‌حل‌های اجرایی و عملیاتی وارد ایران شود.

گفتنی است، نفتکش کره‌ای که چندی پیش به خاطر تخلف محیط زیستی در آب‌های ایران توقیف شده بود نیز روز جمعه با دستور دادستانی آزاد شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱۴
تعداد افراد این گروه ها خیلی کمه . تو انواع شبکه های تلویزیونی این گروه هارو میکوبن و تحقیر میکنن . حالا میخوان دست به تظاهرات نژاد پرستی بزنن ؟
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
تو چرا جوش میزنی
جنگ آب در اینده نزدیک کل خاورمیانه رو فرا خواهد گرفت و کشورها باید از آب دریاها بعنوان راه حل استفاده کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Switzerland |
۲۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
شما نگران جنگ آب در مصر و اتیوپی نباش،نگران جنگ آب در کشور خودمان باش با کشاورزی غیر استاندارد و بی رویه و صنایع فولاد در کویر یزد !!!!
ناشناس
| Switzerland |
۲۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
استفاده از آب دریا حکایت آب دادن شتر با ملاقه است.در کشور ما با بارندگی سالیانه چهار صد میلیارد متر مکعب ،بهترین کار آب خیز داری و صرفه جویی و حفظ منابع آب است.
به هیچ وجه نباید اجازه داد که ال جی و سامسونگ دوباره به بازارهای ایران برگردند. بازگشت آنها یعنی مرگ صنایع خانگی ایران.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
برو بابا
ناشناس
| United States of America |
۲۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
شما مطمئن هستید که حالتان خوب است من فکر کنم حتما سرتان بجایی خورده و ضربه مغزی شده آید الان در تمامی دنیا یخچال و فریزر ال چی حرف اول را در دنیا میزند برعکس یخچال و فریزر های ایرانی که سال بعد باید برود تعمیراه لطفا حرفی بزنید که مورد تمسخر دیگران واقع نگردید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
همان انحصار صنایع خودرو سازی واسه هفت پشت مان کافیست
و نمی خواهد شما سنگ صنیع لوازم خانگی بی کیفیت ایرانی را بزنید
تمام وسائل بی کیفیت چینی را وارد میکنند و بدون کیفیت مونتاژ کرده
و بدون گارانتی و خدمات و گران می فروشند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
داداش فکر کردی الان داخلی هستند؟ یواشکی همون پنل های سامسونگ و ال جی رو اینجا مونتاژ می کنند با اسم های مسخره داخلی می فروشند
بشریت از اغاز روی ارامش ندیده ونخواهد دید تشنگان قدرت وثروت دنیارا بازیچه خود کرده اند
یادمه میگفتند دیگه سامسونگ و ال جی حق فعالیت در ایران رو ندارند.

کشورها مصالح خود را میبینند. بهتره یاد بگیرید چگونه از امثال کره امتیاز بگیرید حتی با وجود قدرت آمریکا.
از کره بدون انتقال تکنولوژی و سرمایه گذاری بزرگ در ایران، هیچ خریدی نکنید.
کره صنایع خوبی داره و بشرط تولید بروز و تحت لیسانس و صادرات به کشورهای منطقه ، بهش سهمی از بازار بدید. کره در ایران رقیب نداشت پس میدونه براحتی به بازار ایران برمیگرده. این ضعف ایران بود که رقبای خوبی براش پیدا نکرد.
متاسفانه ایران استراتژی در جذب تکنولوژی و گرفتن سهم بازار نداره که نشان از جهالت در اقتصاد و سیاست است.
زیر دریایی ۳۰۰۰ تنی برای ملتی گرسنه و قحطی زده!
مصر انتظار داره آب رود نیل از جلو چشمشون رد بشه و وارد دریای مدیترانه بشه و ملت اتیوپی هم گرسنه باشند.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان