بازدید 15923

پیشنهادمحرمانه حوزه‌علمیه برای اصلاح کتابهای درسی؟

وی در این نامه علت عدم امکان انتشار را محرمانه ‌بودن پیشنهادهای ارسالی از حوزه علمیه درخصوص نقد محتوائی کتاب‌های درسی اعلام کرده است!
کد خبر: ۱۰۴۵۲۹۷
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۸ 11 April 2021

به گزارش «تابناک»، روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: این روزها در فضای مجازی نامه‌ای دست به دست می‌شود که معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی وزارت آموزش و پرورش به رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی این وزارتخانه نوشته و در آن از عدم امکان موارد اصلاحی کتاب‌های درسی خبر داده است.

وی در این نامه علت عدم امکان انتشار را محرمانه ‌بودن پیشنهادهای ارسالی از حوزه علمیه درخصوص نقد محتوائی کتاب‌های درسی اعلام کرده است!

اگر این نامه جعلی نباشد، باید از آقای وزیر آموزش و پرورش خواسته شود در این معاونت به صورت جدی تجدیدنظر نماید و با شفافیت کامل به اطلاع عموم برساند که اگر حوزه علمیه به محتوای کتاب‌های درسی نقدی داشته باشد بهیچوجه محرمانه نخواهد بود و اگر کسی چنین تصوری از دین دارد باید در افکار خودش تجدیدنظر کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۶
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۲۹
چرا باید حوزه علمیه در کلیه مسایل کشور وارد شود؟ حضرات روحانیون در کلیه مسایل اعم از آموزشی، پزشکی، فرهنگی، اقتصادی و .... کارشناس و صاحب نظر هستند؟!!!!!!!
بهتر نبود به جای چهل و چند سال دخالت فاقد آگاهی در کلیه امور، به مباحث دینی و اخلاقی جامعه ورود می کردند که الان وضع اخلاق و وجدان در این مملکت به این حال دچار نشود؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
مگر دستورات و توصیه های اخلاقی اجتماعی اسلام محرمانه دارد اکر محرمانه است پس چطور می خواهید در کتاب های درسی مطالب محرمانه را بیاورید
نام.
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
شايعه است شايعه شايعه شايعه شايعه است.
بیش از این به فرهنگ و اعتقادات مردم آسیب نزنید!!!!
پاسخ ها
يحيا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
نامه جعلي است جعلي است جعلي است جعلي است
رییس سازمان پژوهش اموزش و پرورش فقط یه امامه می خواد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
عمامه
کارشناس چه هستند اگر توانایی داشتند این وضع اعتقادات ملت بعد از 40 سال نبود .
حوره تا کنون تندرویی داشته است که حتی دامن گیر سریال بسیار محبوب برره هم شد و سرانجام سبب توقف تولید آن و حتی عدم پخش مجدد آن گردید و احتمالا پیشنهادهای محرمانه آن در زمینه با حجاب کردن تصاویر جانوران ماده، پوشاندن کامل تصاویر زنان به سب تلویزیون و چیزهایی از این قبیل بوده است. متاسفانه بزرگان حوزه مدتها است که از مردم جدا شده اند و به همین دلیل گاه پیشنهادهایی بسیار عجیب می دهند، از جمله اینکه طلاب نباید کار بکنند و فقط در حوزه بنشینند و درس بخوانند و دستمزد بگیرند!!! یا اینکه سفر به قم رایگان شود و این شهر در فاصله نیم ساعتی بزرگترین فرودگاه های کشور یک فرودگاه دیگر و خصوصی هم داشته باشد!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
کاش فقط به تصاویر ختم می شد!کلا ذهن کودکان را از مطالبی مختص سن آنهاست دور می کنند و به سمتی که خودشان دوست دارند می برند
چطوره مدرسه ها را کلا ببندید و به سبک طالبان مکتب باز کنید
حالا حوزه علمیه چه گلی به سر خودش زده که بخواهد به سر دیگران بزند چهار تا کتاب دارند که در ده سال میخوانند اون کتابها هم مال پانصد سال پیشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
ایول
یکی به من بگه.... تروخدا یکی به من بگه تو حوزه دقیقا چه درسی می خونن که تو همه چیز متخصص میشن؟ از چزشکی بگیر تا صنعت هسته ای تا ورزش و اقتصاد و... جمع کنید آقا. جمع کنید این بساط رو. شما فاتحه دین مردم رو که حوزه کاری خودتون بود خوندید رفت. دیگه دست بردارید. نمی بینید نتیجه هنرنمایی چهل ساله خودتون رو؟ نمی بینید واقعا؟
اگر حوزه دوره های تخصصی برای طلاب بگذارد آنوقت دیگه نه احساس بیکاری و بیهودگی به طلاب دست نمیدهد و در هر زمینه ای دخالت نمیکنند
نتیجه طرح این مباحث جز بی حیثیتی برای حوزه علمیه نیست و خوبتر این است که حوزه علمیه به وظایف معین شده و شرح وظایف خودش بپردازد و آموزش و پرورش هم به کار خود. شما را به خدا فکری به حال نسل جاری و نسل جوان امروزین مان بکنید که در این حیث و بیص نابود شده اند. مقنّنین به فکر خودشونند و مجریان هم؛ پس چه کسی به حال این نسل مان خواهند اندیشید!!!
والا تا همین جایش هم وقتی من کتابهای دوره دبستان فعلی را با ۴۰ سال پیش مقایسه می کنم حالم بد می شود!آن زمان همه شعرها و مطالب گیرا و آموزنده کودکانه که به سن بچه ها می خورد چاپ می شد ولی حالا ...!بعد می گویند چرا در جامعه خشونت و عصبانیت و ... زیاد شده!
مهمترین جایگاه اموزش در ایران دیگر مدارس نیستند خانواده ها هستند که در دروس اصلی سرمایه گذاری میکنند و فرزندانشان رو فقط برای مهاجرت پرورش میدهند.
اینها ضربات تیشه ای است که خودشان دارند وارد می کنند ولی نمی فهمند
مدل این آقایون در طول تاریخ هست و خواهد بود. تو شهرمون سال 65 یا 64 آقایون همفکر این آقایون تصمیم میگیرن که برای جلوگیری از اختلاط زن و مرد کاری بکنن و بعد از کلی کلی فسفر سوزوندن عبور مردان رو از یکسوی پل و عبور زنان رو از آنسوی پل تصویب و اجرایی کردن و مردم رو مجبور میکردن که از این تصمیم پیروی کنن و تا چند مدت دیدن گند زدن به همه چیز و موجب استهزا و تمسخر و عصبانیت مردم شدن طرحشون رو تعطیل کردن.
آلمان سقف مجلسش را شیشه ای میکند یعنی اینکه هیچ چیز مخفی از ملت نداریم توی جمهوری اسلامی برای مردم تصمیم می گیرند به طور محرمانه و مردم نباید در جریان باشند.اسمش هم هست دموکراسی و مردم سالاری دینی !!!؟!؟!؟!؟
اقایان کجا دارید میروید!!!! ...........بذارید بچه ها بچگی کنند ...........دین برای سن تکلیف به بعده..........این مملکت اوضاعش سامان نمی یابد مگر هر کسی بر مسند شایسته خود بنشیند
یادمون نرفته در دهه ۶۰ در کلاسهای عمومی دانشگاه پرده کشیده بودند و علیرغم مخالفت امام با اینکار باز هم حاضر به تغییر رویه نشدند
اگر مطالبی که در حوزه های علمیه تدریس می شود و محتوای کتاب های آنها بی نقص و اثر بخش بود ، وضع فرهنگی جامعه و خانواده ها اینچنین نبود. پس باید اول یک سوزن به خود بزنند و بعدا یک جوالدوز به مردم و کتاب هائی که متخصصان خاص خود را دارد.
تو تابناک هم ایرانشهری و باستان گرا داریم ؟سانسورچی ؟
خود حوزه علمیه با توجه به عملکرد و خروجی اش دچار بحران و فاقد جایگاه مردمی است و پیشنهاداتش هیچ مشروعیتی ندارد
کلا نامحرم شدیم از چین بگیر تا حوزه علمیه
تو گرجستان نمای اداره پلیس تفلیس شیشه ای هست . یعنی شفافیت . اونوقت آموزش در کشور ما محرمانه !!!!
کاش خودشون بیان این نظرات را بخونند تا ببینند بین مردم چه جایگاهی دارند .....
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان