بازدید 3435
۱

غربالگری ۲۳۰۰ مسافر در مرز باشماق طی ۲۵ روز

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کردستان گفت: طی ۲۵ روز گذشته ۲ هزار و ۳۰۰ مسافر در مرز باشماق مریوان غربالگری شدند.
کد خبر: ۱۰۴۵۲۷۰
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۲:۱۶ 11 April 2021
به گزارش تابناک به نقل از فارس در سنندج، اظهار کرد: طی ۲۵ روز گذشته ۲ هزار و ۳۰۰ نفر در مرز باشماق مریوان غربالگری شدند.

وی با اشاره به ورود کشور به پیک چهارم کرونا و بالارفتن تعداد مبتلایان به این بیماری، افزود: بر اساس دستورالعمل ستاد کرونا، غربال‌گری همه مسافران ورودی از مرز باشماق مریوان بر عهده جمعیت هلال احمر و دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان است.

وی تصریح کرد: تب‌سنجی، تست اولیه کرونا و توزیع ماسک و مایع ضد عفونی از اقداماتی است که توسط نجاتگران جمعیت هلال احمر کردستان در نطقه‌ی صفر مرزی انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای طرح نوروزی امسال، تیم نجاتگران جمعیت هلال احمر در پایانه‌ی مرزی باشماق مستقر بوده و با همکاری شبکه‌ی بهداشت و درمان شهرستان، مسافران نوروزی را غربالگری می‌کنند.

جلالی تاکید کرد: بر اساس دستورالعمل‌های موجود طرح غربالگری مسافران تا انتهای اردیبهشت ماه در مرز مریوان دایر است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمراستان کردستان اضافه کرد: با توجه به احتمال باز شدن مرز سیرانبند بانه، این جمعیت آمادگی کامل برای استقرار تیم غربالگری در این مرز رسمی کشور را هم داشته و در این خصوص آموزش‌های لازم به نجاتگران هلال احمر داده شده است.

وی افزود: از هموطنان عزیزی که قصد سفر به حریم کردستان را دارند تقاضا داریم که با توجه به بسته بودن مرز مریوان از تجمع در پایانه مرزی خودداری نموده و حتی المقدور مسافرتشان را به تعویق بیندازند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کردستان اضافه کرد: تنها هموطنانی که قصد دارند از حریم کردستان عراق به کشور بیایند مورد غربالگری قرارگرفته و با توجه به امکان گسترش بیماری کرونا، از ورود مسافران عراقی به کشور جلوگیری می‌شود.

جلالی گفت: پیک چهارم کرونا با قدرت شیوع بسیار بالایی در استان و کشور آغاز شده و از هم استانی عزیزمان تقاضامندم که برای قطع زنجیره انتقال پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های ستاد ملی کرونا را با جدیت اجرا کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
اسم این موج چهارم است نه پیک چهارم. پیک معادل انگلیسی اوج است. هر وقت افت موج اتفاق افتد از پیک آن رد خواهیم شد. چرا سخنگوها دقت نمی کنند؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار