بازدید 8584

پاریس:ایران‌با نقض‌بیشتر برجام مذاکرات‌را تضعیف‌نکند

سخنگوی وزارت خارجه فرانسه در سخنانی از تهران خواست تا از نقض بیشتر تعهدات هسته‌ای خود خودداری کند.
کد خبر: ۱۰۴۵۲۲۹
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۸ 10 April 2021

به گزارش تابناک به نقل از فارس، وزارت خارجه فرانسه گفت که هفته نخست مذاکرات با تهران که مثبت بوده نباید با اقدامات تحریک آمیز ایران تضعیف شود.

«آگنس ون‌در مول» سخنگوی وزارت خارجه فرانسه گفت: «در این زمینه، مهمتر این است که ایران از نقض بیشتر تعهدات هسته‌ای خود که می‌تواند پویایی کنونی را تضعیف کند، خودداری ورزد».

پس از خروج غیرقانونی دولت آمریکا از توافق هسته‌ای در اردیبهشت ۱۳۹۷، ایران به مدت یک سال همچنان به تمامی تعهدات خود ذیل برجام پایبند بود و کشور‌های اروپایی به ایران وعده دادند که با اقداماتی، مزایایی که ایران از برجام باید منتفع می‌شد را تامین خواهند کرد.

پس از یک گذشت یک سال از خروج آمریکا از برجام، کشور‌های اروپایی همچنان به دادن وعده اکتفا کرده و هیچگونه اقدام عملی برای پایبندی به تعهدات خود بر اساس برجام انجام ندادند.

جمهوری اسلامی ایران پس از حدود یک سال از خروج غیرقانونی آمریکا از برجام و پس از یک سال صبر راهبردی، اقدامات جبرانی که در پاراگراف ۳۶ متن برجام نیز به آن اشاره شده، اتخاذ کرد.

بعد از روی کار آمدن دولت «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا، تهران تاکید کرده که تنها در صورت لغو تمامی تحریم‌هایی که در دوران ترامپ علیه ایران اعمال شده، اقدامات جبرانی خود را به عقب بازخواهد گرداند.

امروز نیز در مراسم پانزدهمین سالگرد روز ملی فناوری هسته‌ای، «حسن روحانی» رئیس جمهور ایران به صورت ویدئو کنفرانسی دستور رونمایی از چند دستاورد هسته‌ای ایران را صادر کرد.

ساخت و مونتاژ نمونه اول ماشین سانتریفیوژ IR۹S و IR۹IB و همچنین گازدهی زنجیره کامل ۱۶۴ ماشین سانتریفیوژ نیمه صنعتی IR۶، گازدهی فاز اول ۳۰ ماشین زنجیره شاهد سانتریفیوژ IR۶S با توان جداسازی؛ تجهیز و راه‌اندازی خط تولید ماشین‌های نسل جدید در مجتمع شهید احمدی روشن (نطنز)، آغاز تست مکانیکی ماشین سانتریفیوژ IR۹ با توان جداسازی، بخشی دیگر از پروژه‌هایی بودند که امروز با دستور رئیس جمهور افتتاح و بهره‌برداری رسمی از آن‌ها آغاز شد.

سانتریفیوژ IR۹ پنج متر طول،۶۸۰کیلوگرم وزن و ۳۷سانتیمتر قطر دارد. روتور این ماشین۳ متر و به وزن حدود ۱۴ کیلوگرم است. سانتریفیوژ IR۹ با فرکانس ۶۸۰ Hz، از توان غنی سازی ۵۰ سو (۵۰کیلو در سال) برخوردار است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر