بازدید 7607

درگیری کماندو‌های ترکیه و «پ‌ک‌ک» در شمال سوریه

وزارت دفاع ترکیه از درگیری بین کماندو‌های خود با برخی نیرو‌های پ‌ک‌ک در شمال سوریه خبر داد.
کد خبر: ۱۰۴۵۲۱۸
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۵ 10 April 2021
به گزارش تابناک به نقل از فارس، وزارت دفاع ترکیه شنبه از درگیری بین کماندو‌های ارتش ترکیه با برخی نیرو‌های پ‌ک‌ک (حزب کارگر کردستان ترکیه) در شمال سوریه خبر داد.

به نوشته روزنامه «ینی شفق» در درگیری بین دو طرف نیرو‌های پ‌ک‌ک به سوی کماندو‌های ترکیه در شمال سوریه تیراندازی کردند. وزارت دفاع ترکیه افزود که در جریان این حادثه دستکم سه نیروی پ ک‌ک به اسارت درآمده یا جان خود را از دست دادند. وزارت دفاع ترکیه افزود که نیرو‌های پ‌ک‌ک قصد رخنه از شمال سوریه به خاک این کشور را داشتند.

ترکیه از سال ۲۰۱۶ به این سو سلسله عملیاتی را علیه پ ک ک در شمال سوریه انجام داده است. گروه شبه‌نظامی پ‌ک‌ک که از نظر ترکیه، اتحادیه اروپا و آمریکا گروه تروریستی شناخته می‌شود، بعد از شکستن توافق آتش‌بس با آنکارا، درگیری مسلحانه با دولت مرکزی را از سرگرفت. این گروه از سال ۱۹۸۴ مبارزه مسلحانه را با دولت ترکیه آغاز کرده است. بر اساس آمار‌های رسمی ترکیه، بیش از چهل هزار نفر، که بیشتر آن‌ها غیرنظامی هستند، در این درگیری‌های ۴۰ ساله کشته شدند.

نیرو‌های امنیتی ترکیه چندی قبل ۳۲ نفر را به اتهامات مختلف از جمله همکاری با گروهک تروریستی پ‌ک‌ک یا انتقاد از دولت بازداشت کردند. در جریان این عملیات‌های در استان «دیاربکر» واقع در جنوب شرقی ترکیه، ۲۲ مظنون به عضویت و همکاری با سازمان پ‌ک‌ک بازداشت شدند.

منابع امنیتی گفتند که بازداشت این بیست‌ودو نفر در پی صدور احکام بازداشت توسط دادستانی دیاربکر برای ۳۳ نفر انجام گرفته و عملیات برای دستگیری مابقی مظنون‌ها نیز ادامه دارد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر