بازدید 6308

بولتون:‌بعید است‌که‌کره‌شمالی‌خلع‌سلاح‌هسته‌ای‌شود

مشاور امنیت ملی اسبق آمریکا پیش بینی کرد که چشم انداز تلاش‌ها برای دستیابی به خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی از طریق دیپلماسی کم رنگ است.
کد خبر: ۱۰۴۵۲۱۳
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۹ 10 April 2021
به گزارش تابناک به نقل از فارس، مشاور امنیت ملی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا گفت، کره شمالی تصمیم راهبردی برای کنار گذاشتن سلاح‌های هسته‌ای اتخاذ نکرده و چشم انداز تلاش‌ها برای دستیابی به خلع سلاح هسته‌ای از طریق دیپلماسی کم رنگ است.

«جان بولتون» مشاور امنیت ملی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا شنبه در مصاحبه‌ای با سرویس کره‌ای «صدای آمریکا» گفت، اگر ایالات متحده توافقنامه‌ای با «کیم جونگ اون» رئیس کره شمالی منعقد کند که در ازای لغو تحریم‌ها این کشور از برنامه تسلیحات هسته‌ای خود منصرف شود، این توافق شکست می‌خورد.

این ارزیابی در حالی انجام می‌شود که دولت «جوبایدن» رئیس جمهور آمریکا به پایان بررسی نحوه تعامل با کره شمالی نزدیک می‌شود.

بولتون افزود: «من فکر می‌کنم کره شمالی متعهد به تولید و نگهداری سلاح‌های هسته‌ای است. فکر می‌کنم آن‌ها این امر را برای بقای خود ضروری می‌دانند.»

در ژانویه در جریان هشتمین کنگره حزب کارگران، کیم گفت که برنامه تسلیحات هسته‌ای کشورش را تقویت می‌کند. رئیس کره شمالی گفت: «ما باید جنگ هسته‌ای را بیشتر تقویت کنیم در حالی که تمام تلاش خود را برای ایجاد قدرتمندترین قدرت نظامی انجام می‌دهیم.»

ترامپ و کیم سه بار با یکدیگر دیدار کردند، اما آن‌ها در رسیدن به توافق ناکام ماندند. بولتون معتقد است کره شمالی داوطلبانه برنامه تسلیحات هسته‌ای خود را کنار نخواهد گذاشت.

روز جمعه «جالینا پورتر» از سخنگویان وزارت امور خارجه به خبرنگاران گفت که ایالات متحده همچنان به خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی متعهد است.

سخنگوی کاخ سفید چهارشنبه شب به وقت تهران آمادگی دولت آمریکا را برای توسل به گزینه دیپلماسی جهت خلع سلاح‌های هسته‌ای کره شمالی اعلام کرد. «جن ساکی» سخنگوی کاخ سفید در نشست خبری در این زمینه گفت: «آمریکا آمادگی دارد گزینه دیپلماسی را در قبال کره شمالی برای خلع سلاح هسته‌ای این کشور در نظر گیرد.»

رئیس‌جمهور آمریکا اخیراً در سخنرانی ضمن ابراز تمایل برای در پیش گرفتن دیپلماسی با کره شمالی، هشدار داد که به هرگونه تحرکات موشکی کره شمالی پاسخ خواهد داد.

کره شمالی اخیراً با اعلام اینکه ایالات متحده با ارسال چند پیام از طریق ایمیل و تلفن به دنبال برقراری تماس با این کشور بوده است، تلاش دولت جدید آمریکا برای برقراری تماس با این کشور را «فریبی سخیف» برای اتلاف وقت توصیف کرد و تأکید کرد که تا زمانی که واشنگتن سیاست‌های خصمانه خود را تغییر ندهد، با آن وارد مذاکره نخواهند شد.

مقام‌های پیونگ یانگ می‌گویند تا زمانی که آمریکا به سیاست خصمانه خود برای براندازی نظام حاکم در پیونگ‌یانگ پایان ندهد از برنامه موشکی و هسته‌ای خود عقب‌نشینی نخواهد کرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر