بازدید 39257

ماجرای مسافران ایستاده در پرواز آبادان-مشهد

یک مقام مسئول در رابطه با مسافران ایستاده در پرواز آبادان-مشهد گفت:روز مشکل فنی برای هواپیمای اصلی، سبب شد تا هواپیمای کوچکتری جایگزین هواپیمای اصلی شود.
کد خبر: ۱۰۴۵۱۲۱
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۱ 10 April 2021

به گزارش تابناک، باشگاه خبرنگاران نوشت: صابر نوروزی مدیر روابط عمومی قشم ایر درباره پرواز ۲۰ فروردین ماه آبادان به مشهد که با تمام ظرفیت پرواز انجام شده بود، گفت: مجبور شدیم هواپیمای RG آبادان به مشهد به دلیل مشکل فنی که در پرواز قبلی ایجاد شده بود، تغییر تایپ پرواز دهیم.

او ادامه داد: در پرواز آبادان به مشهد ما هیچ مسافری را مجبور به سوار شدن نکردیم و به دلیل تغییر تایپ پروازی ما اعلام کردیم که نمی‌توانیم تمامی شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کنیم، اما با این وجود از ۱۰۷ صندلی این پرواز ۹۲ صندلی تکمیل بود و ۱۵ صندلی را خالی نگه داشته بودیم.

نوروزی توضیح داد: در رعایت فاصله گذاری اجتماعی باید ۶۴ صندلی تکمیل می‌شد، اما به دلیل تغییر تایپ پروازی ۹۲ صندلی تکمیل شده بود و در همان زمان به تمامی مسافران این موضوع اعلام شده بود. در این خصوص از مسافران رضایت کتبی دریافت کردیم که با این شرایط حاضر به پرواز هستند یا خیر که تنها ۵تا ۶ نفر آن‌ها اعلام مخالفت کردند که در همان فرودگاه با آن‌ها تسویه و مبالغ بازگردانده شد.

مدیر روابط عمومی قشم ایر با بیان اینکه در این پرواز هیچ مسافری سرپا نبوده و حتی طبق قوانین ایمنی بین المللی هیچ پرواز به این صورت انجام نمی‌شود، گفت: در این پرواز و طبق تصاویر مسافران در حال جابه جایی وسایل خود هستند و هیچ مسافری سرپا نیستند و صندلی خالی هم وجود دارد.

او بیان کرد: طبق قوانین و دستور العمل‌های بهداشتی خانواده‌ها و افراد درجه یک می‌توانند در کنار هم بنشینند، بنابراین در این پرواز که صندلی‌ها پر است خانواده‌ها هستند که در کنار هم حضور دارند.
سازمان هواپیمایی کشوری: از ایرلاین مذکور گزارش خواسته‌ایم

محمد حسن ذیبخش، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری درباره ویدئوی مذکور گفته است: به قشم ایر اعلام شده تا هر چه سریع‌تر گزارشی از اتفاقات این پرواز به سازمان هواپیمایی کشوری ارائه کند. امروز گزارش مذکور تهیه و به سازمان ارائه خواهد شد. ضمن اینکه شرکت هواپیمایی مذکور باید اطلاعیه‌ای هم در این خصوص منتشر کند و به مردم توضیح بدهد.

گفتنی است، از عصر دیروز ویدئویی در فضای مجازی در حال چرخیدن است که در آن، یکی از مسافران خانم با اشاره به اینکه این پرواز مربوط به آبادان به مشهد است، می‌گوید ایرلاین مربوطه نه تنها مصوبه ستاد ملی کرونا مبنی بر مسافرگیری با ۶۰ درصد ظرفیت را رعایت نکرده بلکه ۴۰ نفر بیش از ظرفیت کامل هواپیما، اقدام به مسافرگیری کرده است.

در این ویدئو مشاهد می‌شود برخی مسافران در راهروی هواپیما ایستادند و مترصد جایابی جهت نشستن بر روی صندلی هستند.

این خانم مسافر در این ویدئو اظهار می‌کند تمام صندلی‌های هواپیما پر هستند و تعداد مسافران معطل در راهروی هواپیما که فاقد صندلی هستند را هم ۳۰ تا ۴۰ مسافر برآورد می‌کند. البته با توجه به محدود بودن زاویه دید در این ویدئو، امکان اثبات این اظهارات از طریق ویدئو وجود ندارد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۴
ما هیچ مسافری را مجبور به سوار شدن نکردیم!!! چه توجیه زیبایی !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
حالبه از مردم تعهد گرفتند ولی خودشون معنای تعهدی که در قبال بلیط دارن رو نمی دونن. بعد می خواهید کرونا امارش بالا نره ؟
پرواز با هواپیمای ایرانی بیش از ظرفیت، یحتمل سقوط !!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
علی اقا متن را بخوان بعد چند لحظه فکر کن بعد بنویس
هواپیمای 102 نفره با 92 مسافر پرواز کرده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
ناشناس ۱۲:۲۵ از قدیم گفتن عاقل به یک اشارت
سازمان نگفته که فیلم تکذیب میشه شروع کرده به ماست مالی کردن ....
آهان شاید تو هم عضو اون سازمان ماست مالی کن باشی.... این گزینه هم میشه حواسم نبود! ببخشید که توجیهات شماها پذیرفته نمیشه!
خب می رفتن در صندوق عقب طیاره می نشستن. این چه کاریه که سر پا باشید؟
من خودم یکبار از آبادان تا نیویورک پرواز داشتم. روی بال طیاره نشستم تا صبح مادرم با لنگه کفش از خواب بیدارم کرد.
در این خصوص از مسافران رضایت کتبی دریافت کردیم که با این شرایط حاضر به پرواز هستند یا خیر که تنها ۵تا ۶ نفر آن‌ها اعلام مخالفت کردند که در همان فرودگاه با آن‌ها تسویه و مبالغ بازگردانده شد.


تعهد تو نسبت به بلیطی که فروختی چی میشه؟
رضایت توی شرایط اضطراری کجا معنی میده؟
بقیه مجبور شدن امضاء کنند یا رضایت قلبی داشتند....؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
متاسفم که به خودش اجازه داده پاسخ این مصاحبه رو این جوری بده. کاش مسئولان هواپیمایی برخورد قاطی می کردند.
وای بر شما
واقعا چقدر بی مسوولیت هستن !
وقاااااحت تمام ! جا نداشتیم ، گفتیم سوار نشن ! خودشون راضی بودن ! بقیه هم که ناراحت بودن ، پولشون رو دادیم گفتیم هررررری !
آره جون خودتون ، اون بدبخت مسافری که جای موندن نداره ، مجبوره سوار شه و بره شهر خودش !
تو بهش خسارت و جای سکونت و بلیط پروار بعدی رو می دی ؟؟؟؟
ویروس فقط در پلاک خودروهای شخصی است در مسافرت های گروهی با هواپیما و اتوبوس و قطار مشکلی نیست فروش بلیط و درآمد مهمتر هستند
بابا مقصرحسن آقای ماست فروشه وگرنه سازمان هواپیمایی .و این حرفها
جای بسی تامل دارد سخنان مدیر محترم روابط عمومی قشم ایر:
1- آیا عدم رعایت فاصله برای نزدیکان درجه یک، اخذ قیمت بلیت کمتری را سبب می شود یا قرابت فامیلی فقط برای هواپیمایی سود بیشتر به همراه دارد.
2- آیا هر دلیلی که موجب کنسلی پرواز یک مسافر بشود، تنها وظیفه هماپیمایی استرداد پول مسافر است ؟ آیا تهیه بلیت برای پرواز جایگزین و تامین هتل تا زمان پرواز بر عهده ایشان نیست ؟
3- آیا اخذ رضایت نامه کتبی مانع نشر ویروس می شود ؟!

عجبا از این همه رو
اصلا میشود مثل اتوبوسهای قدیم (60 سال قبل)بین صندلی ها چهارپایه ویا گالن های نفتی گذاشت تا مسافران اضافی ویا بین راهی روی آنها بنیشینند ..خخخ
ما مرزهای مسافرت با هواپیما را نیز مانند بسیاری دیگر از مرزهایی که تا کنون پشت سر گذاشته ایم در نوردیدیم. کولاک مدیریت و مشتری محوری همانگونه که در تولید ایران خورد رو و سایپا تجربه میکنیم. خدایا کمکمان کن .دیگه بسه
به قول مرحوم علی انصاریان تو ویژه برنامه های جام جهانی 2018 روسیه
"من دیگه هیچ حرفی برای گفتن ندارم"
خدا رحمتش کند
ببینید اگر شبکه های اجتماعی نبودند چه کارهایی علیه این مردم انجام می شد. به همین دلیل دنبال فیلتر و حذف انها هستند
مملکت نیست که. سیرکه!
مگر ما چیمون از هند کمتر آنها از در و دیوار قطار بالا میرن ما یک ورژن پیشرفته تریم از در و دیوار هواپیما بالا میریم خیلی هم خوبه
تنها چیزی که مهم نیست سلامتی مردمه... در حالی که وزارت بهداشت دایم اعلام می کنه فقط مشاغل یک باید فعال باشن حضور ۵۰ درصدی کارمندان حتی در دانشگاه های علوم پزشکی که تحت نظارت وزارت بهداشت هستن اعلام شده...با این نحوه کنترل راه به جایی نمی بریم باید مثل آذر کل کشور صد در صد قرنطینه میشد نه سلیقه ای
حقیقتا خوشحالم که ۱۳ اردیبهشت برای همیشه ایران راترک خواهم کرد
خدایا شکرت
من نمیدونم قیمت پروازها . اتوبوس ها اینقدر گرون و پروتکول بهداشتی هم رعایت نمیشه
مگه اتوبوسه؟
مگه اتوبوسه که بری ترمینال بلیط بهت میدن .سایتو دفاتر فروش وووو چی شد همشون بخاطر پول پشم؟
درضمن بارعایت فاصله قیمت بلیط افزایش یافت در این پرواز هم فاصله رعایت نشد و هم قیمت همون موند.
چپاول انگار حق مسلم آقایون شده
طبق معمول مقصر مردم هستن و خدای نکرده مسئولین گلمون همشون گوگلی مگولی هستن. رضایت کتبی هم گرفتن. تغییر تایم پرواز هم اصلا سوء مدیریت محسوب نمیشه.
توی کشور ما تا نتونی انکار کنی و دروغ بگی هیچ مسئولیتی بهت نمیدن
همیشه ثابت شده مردم راست میگویند و مسئولین دروغ میگویند . الان هم واضح است که تعدادی سر پا در هواپیما هستند و نشانی از تکاپو برای پیدا کردن صندلی خالی در این ویدئو دیده نمیشود . مرگ بر دروغگو
این پاسخ بدار از کارشان بود بی مسیولیتی را کامل کرد .
یعنی چی که تعهد کتبی گرفتیم ؟ اگر می دونید تعهد چیه شما هم بلیبط فروخته بودید تعهد ففط برای بقیه خوبه ؟ خودتون به تعهدتون نباید پایبند باشید ؟
اون خانومه که فیلم گرفته خیلی آدم مزخرف و بی وجدانی بوده. الکی با احساسات مردم بازی می کنند و الکی اضطراب وارد می کنند.
من شخصا از این خانم شاکی هستم به علت بهم زدن آرامش روانی خودم و هموطن هام.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
وجود افرادی مثل شما باعث میشه که حق پایمال بشه.... متاسفم.....
این خانم باید بجرم تشویش اذهان عمومی درخصوص موضوعی کاملا نادر * مسافر ایستاده در هواپیما * محاکمه شود
عکس یا فیلم منتشره میتواند مربوط زمان حرکت مسافرین برای استقرار در صندلی خودشان باشد ولی اظهارات این خانم چیزی است که باید علتش را با وجود 15 صندلی خالی در هواپیما ایشان توضیح دهند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
اون خانم داره با صدای بلند حرف می زنه و میگه مسافران ایستادند و صندلی برای نشتسن ندارند اگه حرفش دروغ که هیچ ذره ای اغراق آمیز بود از طرف کادر پرواز چنان باهاش برخورد میشد که دیگه جرات گزارش دروغ برای کسی نکنه
فکر کردی یک فرد معمولی می تونه به همین راحتی گزارش دروغ از جایی بده علیه کسی اون هم صداش در نداد؟؟؟ عقلتو به کار بنداز اون سازمان مسئول تکذیب کردنه کی می تونه بهش بگه آقا تو داری دروغ میگی؟؟؟!!!
مگر اینکه خود تو هم بخشی اون سازمان دروغ باشی که دیگه کسی نمیتونه جلوی این شکایت رو بگیره....
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر