بازدید 11904
۴

درخواست حذف حساب مقام‌های ایران در «کلاب هوس»

سه قانونگذار آمریکایی در نامه‌ای به مدیر کلاب‌ هاوس از وی بابت عدم حذف حساب‌های کاربری مقام‌های ایرانی انتقاد کرده‌اند.
کد خبر: ۱۰۴۴۹۳۴
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۹ 09 April 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، سه قانونگذار جمهوری‌خواه آمریکایی در نامه‌ای به مدیر «کلاب‌هاوس» از این شبکه اجتماعی بابت تریبون دادن به مقام‌های جمهوری اسلامی ایران انتقاد کرده‌اند.

به نوشته فاکس‌نیوز، «جو ویلسون»، رئیس کارگروه امنیت ملی و امور خارجی در کمیته تحقیقاتی جمهوری‌خواهان به همراه دو قانونگذار جمهوری‌خواه دیگر در این نامه از اینکه به «محمد جواد ظریف»، وزیر امور خارجه ایران اجازه استفاده از کلاب‌ هاوس برای طرح نظراتش درباره قرارداد میان ایران و چین داده شده انتقاد کرده‌اند.

این سه قانونگذار در بیانیه‌ای که در اختیار فاکس‌نیوز قرار گرفته‌ ادعا کرده‌اند: «اصلاً چرا کلاب‌ هاوس باید به وزیر خارجه رژیم ایران که تحت تحریم‌های آمریکا است اجازه داشتن حساب کاربری و میزبانی گفت‌وگویی جهت انتشار پروپاگاندا و دروغ‌هایش خطاب به هزاران نفر را بدهد؟ قوانین آمریکا باید به‌روزرسانی شوند تا پلتفورم‌های شبکه‌های اجتماعی از ارائه چنین خدماتی به تروریست‌ها خودداری کنند.»

آنها در نامه خود به «پائول دیویسون»، مدیر کلاب هاوس با یادآوری اینکه ظریف طبق فرمان اجرایی شماره ۱۳۸۷۶ تحریم شده از او پرسیده‌اند آیا کلاب هاوس از ارائه خدمات به افرادی که طبق قوانین آمریکا تحریم شده‌اند حمایت می‌کند؟

سه قانونگذار آمریکایی همچنین از دیویسون پرسیده‌اند آیا او برگزاری جلسات گفت‌وگو توسط مقام‌های جمهوری اسلامی ایران را نقض سیاست‌ها، قوانین و دستورالعمل‌های کلاب هاوس می‌داند یا خیر؟

این نامه علاوه بر جو ویلسون به امضای «جیم بنکز»، رئیس کمیته تحقیقاتی جمهوری‌خواهان و «اندی بار»، یکی از اعضای این کمیته رسیده است.

نامه قانونگذاران آمریکایی در حالی نگاشته شده که قانونگذاران و مقام‌های آمریکایی بارها از دولت‌ها و کشورهای دیگر بابت نقض آزادی بیان انتقاد کرده‌اند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۴
یکی از کارکردهای این بسترها، ابزار اخذ، جمع آوری و تحلیل اطلاعات است. منطقی نیست که بخواهند حساب کاربری افراد را به همین راحتی حذف کنند
فعلا که خود ما فیلترش کردیم نیازی نیست
نیازی به حذف آونها نیست، برادران زحمت فیلترش را دارند می کشند.
خوشبختانه خود ایران این کار را انجام داد
‌کسانی که نگران رسیدن صحبتهای ظریفو امثال به مخاطبان بودن با یک ترفند جدیدی کلاب هاوس را از مدار خارج کردند
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر