بازدید 13319
کیوسک بین الملل تابناک

تصمیم آمریکا برای اخراج دیپلمات‌های روسیه/ درخواست روسیه از ایران برای تصویب کنوانسیون رژیم حقوقی دریای خزر/ سفر رئیس موساد به آمریکا برای لابی علیه ایران/ ورود کشتی‌های جنگی روسیه به دریای سیاه/ امضای توافق امنیتی میان روسیه و اسرائیل

تصمیم آمریکا برای اخراج دیپلمات‌های روسیه، درخواست روسیه از ایران برای تصویب کنوانسیون رژیم حقوقی دریای خزر، سفر رئیس موساد به آمریکا برای لابی علیه ایران، ورود کشتی‌های جنگی روسیه به دریای سیاه و امضای توافق امنیتی میان روسیه و اسرائیل، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۰۴۴۸۶۴
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۹ 08 April 2021

تصمیم آمریکا برای اخراج دیپلمات های روسیه/ درخواست روسیه از ایران برای تصویب کنوانسیون رژیم حقوقی دریای خزر/ سفر رئیس موساد به آمریکا برای لابی علیه ایران/ ورود کشتی‌های جنگی روسیه به دریای سیاه/ امضای توافق امنیتی میان روسیه و اسرائیل

کیوسک بین الملل تابناک: تصمیم آمریکا برای اخراج دیپلمات‌های روسیه، درخواست روسیه از ایران برای تصویب کنوانسیون رژیم حقوقی دریای خزر، سفر رئیس موساد به آمریکا برای لابی علیه ایران، ورود کشتی‌های جنگی روسیه به دریای سیاه و امضای توافق امنیتی میان روسیه و اسرائیل، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

تصمیم آمریکا برای اخراج دیپلمات های روسیه

شبکه خبری بلومبرگ به نقل از منابع مطلع گزارش داد، دولت بایدن در حال بررسی اخراج دیپلمات‌های روسیه بر سر مداخله ادعایی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و حملات سایبری علیه ایالات متحده است.

 براساس گزارش روز چهارشنبه بلومبرگ، دولت آمریکا یک بررسی اطلاعاتی درباره نقش ادعایی روسیه در نفوذ سایبری "سولارویندز" و مداخله در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ را به اتمام رسانده است. این دولت در نظر دارد اقدامی علیه دیپلمات‌های روسیه انجام دهد، به ویژه تحریم افراد نزدیک به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه و آژانس‌های مرتبط با ادعاهای مداخله انتخاباتی.

تصمیم آمریکا برای اخراج دیپلمات های روسیه/ درخواست روسیه از ایران برای تصویب کنوانسیون رژیم حقوقی دریای خزر/ سفر رئیس موساد به آمریکا برای لابی علیه ایران/ ورود کشتی‌های جنگی روسیه به دریای سیاه/ امضای توافق امنیتی میان روسیه و اسرائیل

روسیه بارها تمام ادعاهای آمریکا مبنی بر مداخله در انتخابات و عملیات‌های هکری را رد کرده است. براساس گزارش بلومبرگ، مقام‌های دولت آمریکا چهارشنبه برای تصمیم‌گیری درباره اقدامی که باید صورت پذیرد، تشکیل جلسه دادند.

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا دولتش را موظف ساخت تا سیاستش در قبال روسیه، به ویژه ادعاهایی مبنی بر پیشنهاد روسیه به شبه‌نظامیان افغانستان علیه نیروهای آمریکایی را مورد بررسی قرار دهند. آنها همچنین مسمومیت الکسی ناوالنی، رهبر اپوزیسیون روسیه را هم مدنظر دارند. دولت بایدن ماه گذشته تحریم‌هایی علیه هفت مقام ارشد روسیه اعمال کرد.

درخواست روسیه از ایران برای تصویب کنوانسیون رژیم حقوقی دریای خزر

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه امروز (پنجشنبه) در کنفرانس خبری مشترک با «مختار تیلو بردی» وزیر خارجه قزاقستان از ایران خواست تا هرچه زودتر کنوانسیون حقوقی دریای خزر را تصویب کند.

بنا بر گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، وی در کنفرانس خبری با همتای قزاق خود در این خصوص تصریح کرد: «ما انتظار داریم که فرایند تصویب وضعیت حقوقی دریای خزر در ایران به زودی به پایان برسد. این کنوانسیون مهم که سه سال پیش در آکتائو به امضا رسید، اجرایی خواهد شد و اساس همکاری ما در دریای خزر را تقویت خواهد کرد».

«محمدجواد ظریف» وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز روز گذشته در دیدار با همتای قزاق خود تصریح کرد: «استفاده صلح آمیز از دریای خزر که توسط ایران و قزاقستان به صورت مشترک انجام می‌شود و سه کشور دیگر همسایه دریای خزر بسیار مهم است و امیدواریم مذاکرات برای ترسیم خط مبدا هر چه سریع‌تر به نتیجه برسد».

تصمیم آمریکا برای اخراج دیپلمات های روسیه/ درخواست روسیه از ایران برای تصویب کنوانسیون رژیم حقوقی دریای خزر/ سفر رئیس موساد به آمریکا برای لابی علیه ایران/ ورود کشتی‌های جنگی روسیه به دریای سیاه/ امضای توافق امنیتی میان روسیه و اسرائیل

کنوانسیون رژیم حقوقی دریای خزر ۲۱ مردادماه سال ۹۷ پس از ۲۱ سال گفت‌وگو و بدون مباحث تحدید حدود بستر و زیربستر و تعیین خطوط مرزی در آکتائوی قزاقستان در ۲۴ ماده به امضای سران پنج کشور ساحلی دریا یعنی ایران، روسیه، قزاقستان، جمهوری آذربایجان و ترکمنستان رسید.

موافقتنامه‌ حمل و نقل بین کشورهای ساحلی خزر، موافقتنامه بین دولت‌های ساحلی خزر درباره همکاری‌های تجاری و اقتصادی، موافقتنامه پیشگیری از حوادث در دریای خزر، پروتکل مبارزه با جرائم سازمان یافته در دریای خزر، پروتکل مبارزه با تروریسم و همچنین پروتکل همکاری و تعامل نهادهای مرزبانی کشورهای ساحل دریای خزر شش موافقتنامه‌ای بودند که در اجلاس سران در آکتائو با حضور وزرای مربوطه امضا شد.

دریای خزر بزرگترین پهنه آبی محصور در خشکی است. طول آن حدود ۱۰۳۰ تا ۱۲۰۰ کیلومتر و عرض آن بین ۱۹۶ تا ۴۳۵ کیلومتر است. سطح دریای خزر در حدود ۲۸ متر پائین‌تر از سطح دریاهای آزاد است.

۶۵۷ کیلومتر ساحل این دریا متعلق به ایران است و ۱۹۰۰ کیلومتر به قزاقستان، ۸۲۰ کیلومتر به آذربایجان و ۳۲۲۰ کیلومتر باقیمانده به روسیه و ترکمنستان تعلق دارد.

سفر رئیس موساد به آمریکا برای لابی علیه ایران

همزمان با اعلام آمادگی دولت جدید آمریکا برای بازگشت به برجام و رفع تحریم‌های ایران، «یوسی کوهن» رئیس سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) به واشنگتن سفر می‌کند.

شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی بامداد پنجشنبه گزارش داد که کوهن قرار است طی چند روز آینده به آمریکا سفر کند تا با مقام‌های ارشد کاخ سفید و جامعه اطلاعاتی این کشور، دیدار داشته باشد.

بر این اساس، این اولین سفر رسمی یک مقام عالی‌رتبه اسرائیلی به واشنگتن، بعد از روی کار آمدن دولت «جو بایدن»‌ رئیس‌جمهور آمریکا در ماه ژانویه است.

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل» به نقل از این گزارش، تل‌آویو در تلاش است تا دیداری را بین کوهن و بایدن ترتیب دهد.

این گزارش تلویزیونی ادعا می‌کند که رئیس موساد قرار است به رایزنی علیه ایران بپردازد تا دولت آمریکا را از بازگشت به برنامه جامع اقدام مشترک (توافق هسته‌ای) منصرف کند.

شامگاه چهارشنبه نیز «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شده بود هر گونه توافق جدید آمریکا با ایران، الزامی برای این رژیم ایجاد نخواهد کرد.

پیش از این اما روزنامه «نیویورک‌تایمز» به نقل از یک مقام دولتی آمریکا گزارش داد رژیم صهیونیستی عامل وقوع انفجار در بدنه یک کشتی ایرانی در دریای سرخ است.

ورود کشتی‌های جنگی روسیه به دریای سیاه

خبرگزاری اینترفکس امروز (پنجشنبه) به نقل از وزارت دفاع روسیه گزارش داد که بیش از ۱۰ کشتی از جمله قایق و کشتی‌های جنگی توپخانه‌ای برای مانورهایی از دریای خزر به دریای سیاه منتقل می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، کشورهای غربی و اوکراین بر سر تقویت حضور نظامی روسیه در نزدیکی اوکراین ابراز نگرانی کرده اند. مسکو گفته است که نیروهایش تا زمانی که مناسب باشد، در آنجا باقی می مانند و هیچ تهدیدی ندارند.

روز سه‌شنبه روسیه از آغاز بازرسی آمادگی رزمی برنامه‌ریزی شده نیروهایش خبر داد که این ماه بیش از ۴۰۰۰ مانور انجام خواهند داد.

تصمیم آمریکا برای اخراج دیپلمات های روسیه/ درخواست روسیه از ایران برای تصویب کنوانسیون رژیم حقوقی دریای خزر/ سفر رئیس موساد به آمریکا برای لابی علیه ایران/ ورود کشتی‌های جنگی روسیه به دریای سیاه/ امضای توافق امنیتی میان روسیه و اسرائیل

وزارت دفاع روسیه امروز پنجشنبه اعلام کرد: در راستای بررسی آموزش زمستانی، بیش از ۱۰ قایق و توپخانه دوزیست و توپخانه در منطقه نظامی جنوب در حال انجام یک حرکت بین ناوگانی از دریای خزر به دریای سیاه هستند. آنها در چندین مانور مشارکت خواهند داشت.

ناوگان دریای سیاه روسیه در شبه جزیره کریمه مستقر است که در سال ۲۰۱۴ از اوکراین ضمیمه روسیه شد. کی‌یف خواستار بازگشت این شبه جزیره شده است.

امضای توافق امنیتی میان روسیه و اسرائیل

«امیر اوحانا» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی گفت که در نشست مجازی روز چهارشنبه (دیروز) با «ولادیمیر کالاکولتسف» وزیر کشور روسیه، توافق امنیتی در حوزه داخلی امضا کرده‌اند.

به نوشته وبگاه روسیا الیوم، او گفت که طبق این توافق دو طرف در حوزه مبارزه با جرائم خشن، جرائم مالی، تجارت غیر قانونی سلاح و مبارزه با اقدامات تروریستی و دیگر مسائل امنیتی همکاری خواهند کرد.

وزیر داخلی رژیم صهیونیستی سپس مدعی شد که این توافقنامه یک پیروزی دیپلماتیک است که موجب افزایش ضریب امنیت ساکنان روسیه و سرزمین اشغالی خواهد شد و همزمان روابط دو طرف را توسعه می‌دهد.

روزنامه هاآرتص نیز نوشت که دو وزارتخانه از سال ۲۰۱۳ در جهت امضای یک توافقنامه امنیتی با یکدیگر در ارتباط بودند.

روسیه هنوز بیانیه رسمی در خصوص این توافقنامه صادر نکرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۱۸
ﺭﻭﺳﻴﻪ ﺩﻳﺪﻩ ﭼﻘﺪﺭ مسئولان اﻳﺮاﻥ ﺩﺭ اﻣﺘﻴﺎﺯ ﺩاﺩﻥ ﺧﺎﺭﺝ اﺯ ﻋﺮﻑ ﻋﺰﻡ ﺭاﺳﺘﻲ ﺩاﺭن ﻣﻴﺨﻮاﻫﺪ ﻛﻪ اﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﻣﻂﻠﻮﺏ ﺭﻭ اﺯ اﻥ ﺑﻜﻨﺪ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
روسیه هم همه چیز را اماده گرفتن می بییند. ببینید این انرژی هسته ای چه ها از ما که نخواهد گرفت
سبوس برنج شمال
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
عجب بی انصافیه این روسیه


یعنی میخواد با اسرائیل قرارداد امنیتی ببنده

مسئولان امنیتی لطفا لطفا لطفا...........


کجایند مردان بی ادعا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۰
هر گونه دادن امتیاز دریای خزر به روسها از نظر اکثریت مردم خطا و اشتباه و خیانت است
و مجاز و قانونی نمی باشد
این روسیه هم خوب داره از اختلاف بین ایران و غرب استفاده میکنه . ایرانو میدوشه قرارداد هاشو یا اونوریا میبنده
حالا نوبته این یکی مفت خوره شده روسیه،فرصت و خوب دیدن ......
۶۵۷ کیلومتر ساحل این دریا متعلق به ایران است و ۱۹۰۰ کیلومتر به قزاقستان، ۸۲۰ کیلومتر به آذربایجان و ۳۲۲۰ کیلومتر باقیمانده به روسیه و ترکمنستان تعلق دارد. کمترین میزان متعلق به ایرانه آنوقت میگن قرارداد ترکمانچای !!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
امیدوارم سهم ما در دریای خزر ازدست نرود
لاوروف دستور داد
هرچه زود تر .......تصویب کنید
چشم
روسیه هم از ضعف ایران می خواهد نهایت استفاده را برده و دریای خزر را از آن خود کند.
رابطه با روسیه برای آمریکا پشیزی ارزش نداره. روسیه یک کشور جهان سومی فقیر است که اندازه اقتصادش اندازه یکی از ایالت های کوچک آمریکاست. هر موقع به امریکا می رسه روسها تا کفشهاشون براش خم میشن.
منتهی به ما به که میرسه شاخه و شانه می کشن و می خان دریای کاسپین را تصاحب کنند!‌
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
اونجا اسمش خزر هست نمیدونی بدون. خزر
ازاول انقلاب روسیه بهره کافی از دریای خزربرد والان روسیه دیده ایران با چین توافقنامه امضاکردند و25سال دیگه کیش وقشم درکارنیست گفته منم ازدریای خزر باایران قرارداد ببندم ومال خودم کنم کم مونده افغانستان وترکیه باایران قرارداد 25ساله ببندید ودست اخر مسئولان بگویند بای بای ما فروختیم ورفتیم شمابمانید باروسیه وچین افغان وترکیه .... خخخخخخخخخخخخخخخ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۰
حماقت و گوش دادن کورکورانه به بی بی سی و ایران اینترنشنال خروجیی بهتر از این نخواهد داشت
شمال روسیه جنوبم که چین بدو بدو حراجش کردیم ....
زیاده خواهی های روسیه دارد آشکار می شود. چند سال دیگر خواهان تصویب رژیم حقوقی دریاچه ارومیه، خلیج فارس و دریای عمان و حتی دریاچه خشک شده هامون هم می شوند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
سهم ایران از دریای خزر تنها 14 درصد است. این درحالی است که سایر کشورها سهم بالای 20 درصد است. همون سهم 14 درصدی ایران هم به علت اینکه عمیق ترین جای دریا است صرفه اقتصادی ندارد...
مشخص نیست چرا راجع به قرارداد های مسئله دار با غرب که دائم عهد شکنی کردند کسی معترض نیست
مثلا اگر همین برجام را با شرق میبستیم و این همه بدعهدی و مذاکره دوباره آیا آقایان همین سکوت را داشتند
فکر نکنم اکثریت ما حتی کلیات مطالبی که مسئولان بیان کردند را خوانده باشند
اصلا معلوم نیست به کدام قسمت آن و راجع به چه موضوعی معترض هستند
برای خودمون ارزش قائل شویم و مستند و منطقی مطلب بنویسیم
درست است فضا مجازی است ولی روزی در عالم واقع آخرت باید پاسخگو باشیم
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل