بازدید 5669
۳

زالی: تعطیلی تهران تنها راه عبور از موج چهارم کروناست

فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونای پایتخت؛ هفته آتی را بسیار تلخ و خطرناک پیش بینی کرد و تعطیلی شهر را تنها گزینه برای عبور از بحران فعلی در تهران برشمرد.
کد خبر: ۱۰۴۴۷۶۳
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۷ 08 April 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، علیرضا زالی با اشاره به رشد تصاعدی آمار بیماران سرپایی، بستری و مبتلایان در طول هفته اخیر در تهران از بستری ۱۰۱۳ بیمار جدید کرونایی در بخش های عادی و ۱۸۷ نفر در بخش های ویژه در طول ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

به گفته زالی امروز آمار بیماران بستری جدید کرونایی در تهران نسبت به روز قبل ۱۴ درصد و بیماران جدید بستری در بخش های ویژه ۱۰,۱ درصد رشد داشته است .

وی مراجعه ۱۲۱۲۹ شهروند تهرانی به بخش های سرپایی بهداشتی و درمانی در شبانه روز گذشته را یک رکورد استثنایی در طول ماههای اخیر برشمرد و از فوت ۴۸ شهروند تهرانی در ۲۴ ساعت گذشته بر اثر کرونا ابراز تاسف کرد.

فرمانده ستاد مقابله با کرونای پایتخت خاطرنشان کرد: متاسفانه برای اولین بار در طول هفته های اخیر مجموع بیماران کرونایی بستری شده در بیمارستان های استان تهران از مرز ۵۰۰۰ نفر گذشت و درحال حاضر ۴۰۴۳ نفر در بخش های عادی کرونا و ۱۱۷۲ نفر در بخش های ویژه بیمارستان های استان تهران بستری هستند.

زالی سفرهای نوروزی، کاهش رعایت شیوه نامه های بهداشتی و ازدحام های روزهای آخر اسفندماه و گردهمایی های خانوادگی را از دلایل عمده این طغیان بیماری کووید ۱۹ برشمرد ویادآور شد: از اوایل این هفته تا هفته آتی شاهد تبعات سفرهای نوروزی هستیم.

وی با بیان این که نیمی از مراجعان علامت دار به بخش های درمانی و بهداشتی تهران دارای تست PCRمثبت هستند گفت: این امر نشان دهنده فعالیت و چرخش شدید ویروس در تهران است. تقریبا همه مناطق ۲۲ گانه تهران آلوده هستند و از نظر جغرافیایی به یک آلودگی همگن در تهران رسیدیم که جای نگرانی دارد.

زالی با اشاره به روند افزایشی آمار بیماران در هفته آتی گفت: سرعت این روند افزایشی بسیار بیشتر از سه موج قبلی خواهد بود بنابراین پیشنهاد تعطیلی شهر تهران را عنوان کردیم. البته تعطیلی شهر یک راهکار موقت، پویا، فرصت آفرین و ضربه گیر است و علاج قطعی موضوع نیست .

وی با اشاره به دلایلی که تعطیلی تهران می تواند مفید واقع شود خاطرنشان کرد: مسافران نوروزی واجد سوش های جدید بیماری درصورت حضور در محافل اجتماعی و ازدحام های درون شهری و یا مراجعه به ادارات باعث افزایش انتقال بیماری می شوند . درصورت تعطیلی شهر این افراد مدتی در منزل می مانند و طبیعتا دوره نهفتگی بیماری تغییر می کند و مقداری از بار ویروسی سطح شهر کاهش می یابد.

به گفته زالی تعطیلی شهر در وقت مقتضی، به هنگام و با برنامه ریزی در کاهش بار ویروسی شهر مهم است اما راه علاج قطعی نیست و بالابردن حجم واکسن های وارداتی، افزایش میزان واکسیناسیون گروههای پرخطر و جامعه پزشکی، بیماران خاص و سالمندان راه حل قطعی است .

فرمانده ستاد مقابله با کرونای پایتخت تاکید کرد: برای کنترل بیماری در تهران راهکار دیگری به غیر از تعطیلی شهر وجود ندارد و شاید در کوتاه مدت تعطیلی شهر تنها گزینه برای عبور از بحران فعلی کرونا در تهران باشند . البته در کنار آن باید به سرعت فرایند واکسیناسیون گروه های پر خطر و جامعه پزشکی صورت گیرد.

زالی تسریع واکسیناسیون را یک اولویت اصلی در تهران و سایر مراکز استان ها برای کاهش مرگ و میر برشمرد .
وی هفته آتی را بسیار تلخ و خطرناک پیش بینی کرد و گفت: زنگ خطر در تهران به صدا درآمده است و در چنین شرایطی نیاز به یک سرعت گیر برای مقابله با بیماری داریم . اگر امروز تهران را تعطیل کنیم طبیعتا در یک زمان منطقی تری می توانیم به آرایش جدید مدنی و اقتصادی شهر بازگردیم و هرچه این زمان طولانی ترباشد ابعاد خسارت بار بازرگانی و تجاری آن بیشتر خواهد شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۳
اره تهران رو تعطیل کنید ولی چک ها رو برگشت بزنید و الکی بگید دستور العمل دادیم برگشت نزنن. حکم تخلیه بدین و بعد بگید دستور العمل دادیم کسی تخلیه نشه. مسخره کردین خودتون رو با کرونا
جمع کنید این ستاد ملی کرونا را که حتی تشکیل دهندگانش هم براش تره هم خورد نمیکنند
چرا باید 45000 واکسن دست سازمان نظام پزشکی باشه آقای زالی؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان